Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At søge job som pædagogmedhjælper...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 18:20

Jeg vil utrolig gerne have et job som pædagogmedhjælper, forud at jeg går igang med uddannelsen som pædagog. Men synes bare ikke jeg kan finde noget, har sendt ansøgninger ud til steder hvor de søger, men har kun fået afslag indtil nu

Jeg kan meget nemmere komme ind på uddannelsen hvis jeg tidligere har haft job som pædagogmedhjælper, derfor håber jeg virkelig på jeg kan finde et sted.

Er der nogen der har nogle gode fif til hvad jeg kan gøre, for at få mine ansøgninger til at virke mere spændende?

Er virkelig lost efterhånden, da jeg har været uden job i 1½ måned nu, og vil virkelig snart igang, men jeg er åbenbart ikke særlig heldig denne gang

Og jeg vil bare gerne finde et job som virkelig interessere mig denne gang.

Hilsen Linda :-)

MIN HJEMMESIDE

Annika R.I.P
Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

søge job
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 18:27

Du kan aflevere ansøgningen personligt. Det er rart at få et ansigt på.

Sørg for at læse virksomhedsplanen inden og skriv udfra den, hvad det er du mener, du kan byde ind med i forhold til lige præcis deres sted.

Søg uopfordret.

0
0
Svar på denne tråd

Det er meget svært...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 18:51

...At få job som pædagogmedhjælper! Jeg søgte selv i 2 måneder uden held!!

Så tror at man skal være mere end heldig for at få jobbet! Der er nok også rigtig mange som søger sådan nogle stillinger - men som Odessa skriver, så kom selv med ansøgningen og søg uopfordret

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 19:02

hejsa,,

ja det er nok et af de ting som er mest vansklig her i livet at få et arbejde som pædagogmedhælper, har selv søgt som en tosse men uden held...

jeg ville foreslå dig at skrive din ansøgning som var det til børnene du hendvendte dig, altså ikke på baby sprog men noget henaf: "her er jeres nye legkammerat" eler såen noget i den retning, den skal være sjov og lyde som du evt kunne bidrage med noget ekstra spænden uden at virke somom du vil overgå de udd. pædagoer...

og så søg alle steder inden for den radius du vil køre til alle børnehaver mm. det ka godt være de ikke søger men derfor kunne det godt være de ige stod og mangle en men bare ikke ahvde fået søgt..det kan du sagtens tillade dig...du skriver noget hen af "jeg søger her med en uopslået stilling som..."

held og lykke

Mvh Anita

oldenborg sælges eller byttes

til rolig skovturs hest

0
0
Svar på denne tråd

Linda...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 19:03

Det er en rigtig god idé at komme forbi med ansøgningen.

Jeg søgte en stilling som pædagogmedhjælper for 2 år siden - skrev om mit engagement i ridning og heste, at jeg elsker dyr og naturen.

Stedet jeg søgte hos søgte en voksen til "Påfuglestuen", så jeg skrev at jeg håbede at kunne være en god "påfuglevoksen" for deres guldklumper, at jeg var et fjollehoved og elskede at tegne, kunne lide at lave mad, gik ind for sunde fødevarer osv.

Jeg blev kaldt til samtale - vi var 10 ud af 100 der blev kaldt ind. Jeg blev ringet op noget tid efter, og fik at vide de havde valgt en anden, men at jeg havde været deres 2. prioritet, og at de beklagede.

Et par dage efter ringede de igen - hende de havde tilbudt jobbet havde sagt nej, og så fik jeg job i den dejligste børnehave. Jeg var der i et år, og er nu vikar der, en skøn måde at supplere sin SU på.

Jeg var 19, havde gymnasieuddannelse og havde arbejdet et år i hjemmeplejen da jeg søgte jobbet. Jeg var ærlig med hvad jeg kunne og ikke kunne, og jeg skrev ærligt at jeg sandsynligvis nok kun ville være hos dem i et år hvis jeg fik jobbet, idet jeg skulle begynde uddannelse.

Jeg var selv med til at vælge min "efterfølger" - og det der blev lagt vægt på hos os, var at vedkommende skulle være stabil, sød og sjov, og dem der blev kaldt ind og blev vist rundt i børnehaven, lod vi være lidt sammen med børnene, så vi kunne se hvordan de reagerede.

Jeg har desværre ikke min ansøgning mere, men du skal komme ind på flg. ting i din ansøgning:

- At du elsker leg og sjov, men samtidigt ved hvornår du skal være den voksne

- Kulturforskelle

- Hvad er du god til? Male, synge, tømre etc.

- Hvad kan du bidrage med?

Jeg sluttede min ansøgning med noget lignende:

"Jeg kan lave en æggebakke til en ridderborg og en skotøjsæske til en prinsesseseng, og elsker børn for deres umiddelbare og skønne væsen.

Jeg håber meget på at komme til samtale hos jer, for jeres annonce fængede mig virkelig, og jeres arbejdsplads lyder lige som noget for mig"

Husk at ros deres annonce hvis den er god, altså ikke noget med at fedte, men bare lige en bemærkning om at den fænger eller at stedet lyder dejligt :-) Alle pædagoger med respekt for sig selv ELSKER "deres" børnehave og "deres" børn :-)

Husk også at skrive noget med at du ikke er bange for jord under neglede og ikke er sart. Til samtalen blev jeg spurgt hvordan jeg havde det med blod, bræk osv. - jeg grinede og svarede bare "Jeg har været i hjemmeplejen, jeg kan ALT nu!" *G*

Held og lykke med jobsøgningen!

med venlig hilsen
LISE ROHDEN

JEG ER UDØDELIG INDTIL DET MODSATTE ER BEVIST!

- Med part på Chico på Raagaarden
- Amagerrytter siden 1992 (APK/ARS 1992-2002, KRK 2004-)

0
0
Svar på denne tråd

Linda...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 19:06

...har du ikke mulighed for at få kommune/fagforening til at hjælpe dig ind via en arbejdspraktik? Dét er en virkelig god måde hvis du ikke i forvejen er inde i den branche. Så kan de prøve dig, ganske gratis...og du kan være heldig at blive ansat som vikar, afløser eller fast...

Jeg kom ind på den måde, nu er jeg ansat på et værksted for psykisk udviklingshæmmede...heldig, heldig...

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre

0
0
Svar på denne tråd

Start med at være tilkaldevikar
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 19:06
Jeg søgte en stilling, men de fandt en anden og tilbød mig at blive tilkaldevikar. Det sagde jeg ja tak til og den næste stilling jeg søgte fik jeg, så det er klart et plus at have erfaringer og der er mange steder de søger tilkaldevikarer.
Nogle ord der er gode at have med i ansøgningen er: Fleksibel, kreativ, positiv, aktiv (evt. udeperson) osv.
Prøv at tænke som arbejdsgiveren og overvej hvad du så ville gå efter hos en medarbejder.
Skriv også dine fritidsinteresser og hobbyer, bl.a musik, tegning, fodbold...
Og husk at være smilende og imødekommende og sæt et billede af dig selv på ansøgningen og man må gerne pynte lidt på ens erfaringer, hvis du f.eks. har passet små søskende, kusiner eller fætre, eller måske opfind et barn du har passet, alle kneb gælder.
Håber du kan bruge nogen af rådene og finder et arbejde.
0
0
Svar på denne tråd

jeg har søgt ..fik rådet start som vikar
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 19:50

Flere gange uden svar, og en enkelt gang kom jeg til samtale efter en telefonsamtale...

Det første jeg blev spurgt om da jeg var blevet vist rundt var om jeg havde nogen erfarring fra tidl. stillinger..

Ud over som ridelærer nej var mit svar.

Har du barn selv blev jeg så spurgt..

Nej det har jeg ikke.

nå men de var ked af at de havde glæmt at spørge mig i telefonen men de søgte en der kom fra en lign, stilling.. FLOT ik?

Jeg spurgte så hvordan de havde tænkt sig man skulle få erfarring .. søgte jo stilling som pædagomedhjæper netop fordi jeg gerne vilel skifte brache og ikke var pædagog.. Jeg fik dog et svar .. START SOM VIKAR..

AF økonomiske hensyn opgav jeg tanken, så nu er jeg igen i butik.

0
0
Svar på denne tråd

vikar det er godt
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 20:02

start som vikar, det er meget nemmere at komme ind på denne måde. Så vil de gerne have dig som pedagogmedhælper senere, alt efter hvor glade de bliver for dig, og når du starter din uddannelse, er chancen for at de beholder dig stor...jeg står selv i denne situation, og må sige at det kun tog 2 dage for mig at finde det job, som jeg nu allerede er garanteret, og startet på idag. (søgte personligt i mandags)... og allerede idag vil de gerne beholde mig...

så det kan lade sig gøre, nemmest hvis du starter som vikar.

Gonzalez
Montar spring læderstøvler sælges, str. 39, kun brugt 4 gange. Sorte, med smalt skaft og med lynlås bagpå i skaftet. Snøre foran. 1100 kr.

0
0
Svar på denne tråd

fjosa..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 20:23

AT opfinde et barn man har passet syntes jeg er foragteligt..

AT pynte på en anbafaling kan hurtigt give bagslag..

Men man bør slevfølgeligt ikke skrive at man aldrig har haft job som børnepasser.. (ville være dumt) man bør derimod skrive om ALLE erfaringer med børn.. søskende.. rideundervisning.. familie.. efteskoletidspasning ect. hvad inten det har været fivilligt eller betalt (fivillighed kan jo vise entusiasme)

0
0
Svar på denne tråd

mange tak...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 20:41

mange tak for alle jeres svar nu er jeg jo blevet meget meget klogere på det område

Tak skal i have alle sammen

Hilsen Linda :-)

MIN HJEMMESIDE

Annika R.I.P
Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

fjosa ...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 20:47

... nu optræder du jo anonymt, så jeg kan ikke se, om du har hest

Hvis vi nu forestiller os, at du har en hest opstaldet et sted, ville du så ikke blive forarget, hvis der blev ansat en staldpige, som OPFANDT en masse heste, hun havde passet ??

Jeg arbejder i en SFO som pædagogmedhjælper, hvor den dygtigste pædagog altså ikke har børn selv.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

rfåopaw
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 20:57

Kan kun tilslutte mig; Ring og spørg i de institutioner nærmest dig, om de kan bruge en tilkaldevikar - og det kan de fleste på denne årstid, hvor mange ansatte er nedlagt pga sygdom!

- og det er okay at være tilknyttet 2-3 institutioner, det er der ingen af institutionerne der bliver sure over og på den måde kan du få alle de timer, du er interesseret i.

Jeg startede selv som tilkaldevikar for 3 år siden. 1½ måned efter, fik jeg et fast barselsvikariat og derefter blev jeg fastansat som medhjælper.

De medhjælpere der er blevet ansat efter mig, har næsten alle været nogle vi kendte i forvejen, fordi de har været der i kortere eller længere vikariater.

God fornøjelse...

Gitte C
GILA HORSEFAIR
www.gila.dk
Forhandling af Breyer heste - kvalitetslegetøj til hestefolket!
- vi har brugte trailere til salg. Se hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

det skal nok komme...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 21:50

Ja jeg er så en af de heldige der lige har fået et pædagogmedhjælper job... men det har været en hård og lang kamp.. Har fået 177 afslag har været til 13 samtaler, før jeg fik mit job... som jeg stadig jubler over ... Har søgt de samme steder hver gang de har søgt...var efterhånden tæt på at tabe modet... men huraaa for min stædighed.

BARE KLØ PÅ!!... brænder du for det og er stædig nok, skal lykken nok skinde på din vej!!! .

Held og lykke...

0
0
Svar på denne tråd

sidebemærkning
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 00:24

Lige en sidebemærkning:

at søge uopfordret er spild af tid - institutioner har deres nomeringer, og der er derfor heller ikke lige nogen ledige stillinger, som ikke bliver opslået :)

Hvis man skal søge uopfordret, skal det være som vikar :)

0
0
Svar på denne tråd

Enig med ChristinaLT ...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 00:34

... opret hellere en jobagent på AF, så der kommer en mail, så snart der bliver slået en stilling op.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

godmorgen
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 07:46

godmorgen..

har du prøvet at ringe til de steder hvor du vil arbejde og sige at du gerne vil afløse, den vej fik jeg i sin tid fast arbejde hos en børnehave på 37 timer. det er dog en del år siden og arbejder der desvære ikke mere

held og lykke her fra

Er LR forhandler.

Sarah efterlyses men i Tyskland

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider