Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor langt kan man nå på en pony?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 15:33

Cæsar, som er min dejlige pony på 17 år og jeg, skal til vores første stævne sammen i april. Det er i hvert fald meningen, hvis der ikke sker et eller andet uforudset.

Det er et klubstævne og den letteste klasse i dressur. (Er det LC eller LC1 den hedder)?

Nu er det sådan, at jeg er voksenrytter og Cæsar er en kat. 1 pony, men er dog klasset op. Men så vidt jeg ved, skulle det ikke være noget problem at starte, så længe vi ridder på det niveau som vi gør nu, og at det er et klubstævne.

Men hvor langt op i klasserne må jeg ride på Cæsar, i og med at han er pony og jeg er voksen? Jeg tænker her på graderne af klasserne. Altså om jeg må stille op i M-klasserne o.s.v.?

Må jeg stille op til distriktstævner og landsstævner når Cæsar "kun" er pony?

Hvor mange klasser må man stille op i, på en dag? Jeg tænker på at starte LC(1), altså den letteste og den næst letteste. Eller skal man først godkendes/have et vist antal point, før man må gå videre med de næste klasser? Og hvad med hesten? Er det for meget forlangt med 2 klasser på en dag?

Ville jeg kunne stille op i en LB uden at være stillet op i en LC?

Jeg håber meget at I vil svare, selvom jeg sikkert kan finde svarene på DRF's hjemmeside. Problemet er bare, at jeg ikke rigtig kan finde rundt på siden.

Cæsar og mig:

Mange hilsner fra
Anja
- med Zariba, Cæsar, Renault og Papaya Ley

Velkommen til lidt landlig hygge

0
0
Svar på denne tråd

pony...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 15:39

hvis din pony er en kat 1 pony så finder der klasser for voksenryttere der rider KAT 1... desuden kan du få klasset den op til hest også må du starte hesteklasser... eller kan du jo ride med i klassen uden for konkurrence

Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd

Hei hei, stævne
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 15:41

Hei..

Det laveste er LC klasserne (Lc 1,2 og 3) men der er ik den store forskel på dem, Du skriver at du har fået ham opklasset til hest så må du os gerne ride c-stævner men for at kunne ride landsstævner skal man have fået et hvis % i nogle klasser (kan ik lige huske i hvilke) Du må strate 2 klasser hver dag. For at ride udv. klubstævner som du skal. må man stille op i hvad men vil, men hvis du evt. sku ride LA1 og vandt klassen og weekenden efter ville ride LC 2 må du ik det da det. Da LA 1 er svære end LC 2.

Håber du forstod det, ellers siger du bare til :)

Held og lykke

Signe Andersen

Tideliger med springponyen Bacardi
Dressurponyen Surprise
Nu med super sportsponyen Nørlunds Ascari

0
0
Svar på denne tråd

Hej Yiip
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 15:42
Som jeg skriver, så er han klasset op.

Mange hilsner fra
Anja

0
0
Svar på denne tråd

pony opklasset
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 15:42
eftersom din hest er klasset op må du tide alle hesteklasserne (selvfølgelig alt efter den enkeltes klasses begrænsninger). Du skal ikke have noget et bestemt antal point for at måtte fortsætte op gennem klasserne. Du må for den sags skyld starte en MB, hvis du skulle have lyst.

To klasser på en dag er bestemt ikke for anstrengende for hesten, især ikke i let klasserne.

Så kom du bare i sving, og så held og lykke med det :D

/CBK

Stor hest+lille rytter=det perfekte match
(se billeder på præs)
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 15:46
Tusind tak for jeres svar. Det lyder super. Så med andre ord, er det vist bare med at komme igang med træningen.

Mange hilsner fra
Anja

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 17:19

Da jeg selv er voksenrytter (17 år) læste jeg for et stykke tid siden lidt inde på Dansk rideforbunds hp.

Jeg læste mig fram til at en 1. pony som er opklasset til hest højst må gå en LB i spring og LA i dressur.

Kan ikke huske om man må starte alle LA'klasser eller hvor grænsen præcis går.

Men mener bestemt ikke du bare kan starte m klasser

Er der nogle der kan be- eller afkræfte det?

HILSEN
STINA & PERFI

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 17:26

Jeg har ingen forstand paa det, men hvis du vil vaere helt sikker, saa kontakt DRF. Da det jo er dem, er laver reglerne, er du helt sikker paa at faa det rigtige svar.

Held og lykke med det :-)

Mvh. Julie, der selv har en lille droem om at blive pony-rytter igen engang i fremtiden :-)

---

Opstaldning ved Roskilde søges pr. 1/9, evt. privat. Ser helst at prisen er uden foder. Ridehus i rideafstand fra stalden ønskes. Pris max. 1200 kr.

Skriv gerne, hvis du har/kender et sted som dette.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 18:49

Hmm, ok. Men jeg tror nu heller aldrig, at jeg kommer længere på Cæsar end L-klasserne. Men man kan jo selvfølgelig aldrig vide.

Mange hilsner fra
Anja

0
0
Svar på denne tråd

dititi
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 19:03

Ja det kan du sagtens...

for nogle år siden var der en connemarapony der slog Birgitte Byrialsens avlshingst Lobster i en MB, synes jeg er ret sejt

Mvh Anna

Vil Du Se Skønne Ponyer???

så klik på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider