Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sagen om Melindas...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 10:21

Husker i den tråd hvor vi samler ind til hjælp til denne hest ??

Vi har nu blot et par dage inden hesten skal leveres retur til endnu en hestehandler... Men med en dyrlæge attest på vej, hat vi nu mulighed for at prøve at presse prisen med en gyldig begrundelse. Beløbet er pt. ca. 6500,- og hestehandleren vil have 16.000,- nu. Men vi vil prøve at komme ned på 10.000,- MAX...

Der er stadig mulighed hvis i vil være med til at donere penge for at hesten kan blive hvor den er nu, nemlig på godrumgård i Hampen, hvor man vil give ham et liv i ro og fred som selskabshest.

Læs nedenstående fra den oprindelige tråd.

På WESTERN er der masser af tråde om sagen, samt kontonummer i tråden "Melindas konto pt".

Alle beløb returneres hvis ikke vi når det...

DEN OPRINDELIGE TRÅD

www.heste-nettet.dk/fo...629/29629/

Læs denne tråd og beslut jer så først derefter...

Vi er en flok mennesker som enten har haft, eller været i kontakt med denne hest, samt andre som bare syntes at de vil hjælpe ham til et værdigt liv.

Vi vil gerne prøve at hindre at hesten pga. af sin skade og skæve bestilling som belaster ham som ridehest, sælges frem og tilbage hele tiden, mellem håbefulde ryttere og hestehandlere.

Vi prøver derfor at starte en indsamling som kan føre til at hesten købes fri af hestehandleren og sendes til et kompetent sted som vil tage sig af ham og have ham til selskab for anden hest evt. Den person skal selv stå for udgifterne på ham, foder, smed, dyrlæge mm. Personen forpligter sig til at lade hesten aflive frem for videresalg hvis denne person pludselig af en eller anden grund ikke mere kan have hesten. Han har allerede haft alt for mange ejere på kort tid.

HAN ER IKKE EGNET TIL RIDEHEST...Forklaring fås ved at læse hele ovenstående tråd.

Er der nogle som vil smide et mindre beløb (hvad der kan undværet) i en indsamlingsfond ? Hesten kostede sidst 15.000,- med kan måske forhandles ned...

Er der nogle som melder sig som kommende ejer af hesten ? Nogle som kan stå inde for ovennævnte krav ? Så skriv, enten her eller på beskedcenter eller pr. mail til nogle af os som kender sagen ( se tråden), og fortæl om dig selv, dine heste og dit sted.

Så tager vi senere en afstemning om hvem der skal have hesten...

Krav er at vi af og til må kigge til ham og se at han er OK...

Vi ved ikke helt om det er den rigtige måde at gøre det på, og om der er nogle som vil deltage. Vi ved heller ikke om hesten når at blive solgt til endnu en rytter under påskud af at han er en kanon westernhest. (han er paintvallak på 8 år)...

Så lad os høre jeres mening inden vi bestemmer hvem som skal stå for at inddrive penge, tale med sælger osv...

Vil du bare selv købe hesten som selskabshest og give den et godt liv når du har læst historien så skriv, så får du de nærmere oplysninger.

Hilsen Lone.

Ny hjemmeside RANCH HORSE DK.

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 10:41

Jeg kan sagtens se at det er MEGET uheldigt at den hest er havnet hos en hestehandler og sådan som jeg læser det så burde den IKKE sælges som ridehest .

Men HVEM har solgt den til hestehandleren ??

For mig at se så burde den hest for længst have været aflivet.

Det er for mig at se ligeså værdigt for hesten.Det gør ikke ondt at være død !

Men selvfølgelig så hjælper det ikke hesten i dens nuværende situation.

Har I prøvet forskellige fonde som feks hestens værn ?

Mvh Graven

OPSTALDING Tilbydes i Hestevelværdsstald.Store bokse,godt foder og skønt rideterræn.Østjylland !LÆS MERE på min Præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Graven...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:33

... hvorfor overhovedet holde liv i hesten?

At få den frikøbt så den kan aflives lyder for mig som et meget mere værdigt (og realistisk) formål.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har før
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:39

forklaret at der intet er som taler for en aflivning...iflg. dyrlæge undersøgelserne...

Hvis hesten kan få et rart liv et sted, så er det løsningen.

Hvis folk har mulighed for at have en rar hest, bare fordi de holder af at nusse om heste, skal man altså ikke bare bruge " aflivning" i flæng" blot fordi den ikke kan rides...

Hesten har ikke selv valgt at blive ridehest og mister ikke sin værdighed fordi den ikke kan bruges til det.

Lad nu være at hugge hovedet af mig. Jeg har dyrlæge udtalelser som underbygger ovenstående...

Det er ikke for at lave en ny debat for og imod...men blot for at give hesten en sidste chance inden den ryger til en hestehandler igen...

Der er ingen som skal føle sig tvunget til at hjælpe eller være enige...

Hilsen Lone.

0
0
Svar på denne tråd

ville gerne
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:45

hjælpe... men jeg er ikke meget for at redde en hest fra en hestehandler.. fordi så støtter man ham bare.. jeg ser det lidt som et melidenhedskøb... og vi kan uanset hvor meget vi gerne vil, ikke redde hele verdenen..

håber da hesten får en god tilværelse

0
0
Svar på denne tråd

Det er et
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:48

meget flot stykke arbejde i gør. Ved godt man ikke kan "redde" alle heste i verden, men én er bedre end ingen ting!!!

Så held og lykke med indsamlingen.

Jeg opfatter dét på ingen måde, som at "støtte" hestehandlerne.Det ville kræve en delegration af samtlige hesteejerer/ købere i DK, hvis nogle hestehandlere skulle "sættes på plads" - hvilket for mig virker uoverskueligt.

Pøj pøj

0
0
Svar på denne tråd

Kan du skriver lidt mere om ham?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 20:59
Jeg er nemlig på udkig efter en rolig hygge hest, der måske kan rides på tur, max ½ time max 1 gang om ugen. Han vil evt. komme til at stå sammen med en ædre pensioneret, rolig travhest, og en meget gammel shetlandspony.

Mvh.

Citta, Trunte og Maria

0
0
Svar på denne tråd

hest ???
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 09:44

der er mange tråde ved ikke om jeg har forstået alle indlæggene

men hvor stå han nu ?

er det på godrumgård ?

hvorfor vil de sende ham tilbage ?

hvis de vil sende ham tilbage og gerne vil havde i køber ham og lader ham blive stående hos dem hvor han måske stå nu

har jeg forstået det ret?

har jeg det ,,

så har jeg læst at andre herinde før har tilbudt at han kunne stå hos dem hvorfor ikke tage dem med i interessen hvor han skal bo fremover hvis i kan skaffe pengene

de kom dog med tilbudet først

er enig i at han sikkert kan blive en dejlig selvskabshest

syntes ikke vi bare skal aflive fordi vores herte ikke mere kan bære en rytter

det er jo ikke en knallert men et levende dyr der har ret til et godt liv

ikke kun tænkt i hvad den kan yde og i penge

held og lykke fremoverhåber i finder en løsning

ved godt man ikke kan rede alle heste

men kan en mere redes er det dog bedre end ingen

ønsker jer en dejlig dag

hilsen blondal..
islænder og frieserheste,

(Islændere søger nyt godt hjem )

0
0
Svar på denne tråd

Enig med...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 13:15

...blondal...jeg læste også det oprindelige indlæg og forstod at hesten nu var i gode hænder(hed køberen ikke Lone?)...hvorfor så returnere ham, igen igen?

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre

0
0
Svar på denne tråd

Blondal
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 14:06

Ja der er mange tråde om emnet.

Men han er nu på Godrumgård.

"så har jeg læst at andre herinde før har tilbudt at han kunne stå hos dem hvorfor ikke tage dem med i interessen hvor han skal bo fremover hvis i kan skaffe pengene, de kom dog med tilbudet først"

Det har du ret i...men...for at undgå at skulle flytte ham til et nyt sted igen...igen...valgte vi i første omgang at sige ja tak til tilbuddet om at han kunne blive dér hvis det lykkedes at skaffe pengene.

Zanne ( den gamle) har også givet et flot tilbud, men hun / vi afventer lige udspil fra hestehandleren. Hvis ikke han går ned i pris er der mulighed for at Zanne selv vil lægge restbeløbet til. Men dette er ikke afgjort endnu.

Der er andre som har sagt at de gerne vil have ham, men fordi han står på godrumgård nu er det mest oplagt at lade ham blive dér, og ellers hos Zanne evt. Detr skal stadig skaffes flere penge da han pt. koster 16.000,- . Saldoen på vores konto er 6800.-.

Grunden til at han skal retur fra Godrumgård igen hvis vi ikke skaffer pengene er, at de har købt ham som ridehest til datteren og ikke selv vil / har råd til at købe en hest som ikke kan rides, og så bagefter skal købe en ny ridehest til datteren. Det er forståeligt nok.

Hilsen Lone.

0
0
Svar på denne tråd

Jean 39
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 14:09

Ja han er i gode hænder hos Lone Jødal på godrumgård, men de har købt ham som ridehest og ville egentligt returnere da de hørte hans historie, men tilbød så at han kunne blive hvis vi kunne indsamle pengene til at købe ham fri af hestehandleren...

De har ham på prøve nu. Om få dage er det enten pengene...eller hesten, der skal afleveres til hestehandleren.

Hilsen Lone.

0
0
Svar på denne tråd

Ok...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 14:28

...jeg fatter dog ikke at han er blevet købt som ridehest, ovenikøbet af en HN'er, efter al den snak om ham herinde?

Hvis køber er én af "de gode"...så kan hun vel betale hesten og have ham stående indtil pengene er blevet skabt sammen...jeg synes godt nok at denne sag er lidt underlig...

0
0
Svar på denne tråd

Jean39
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 15:58

Hvad er det helt nøjagtigt du finder underligt ?

Der er lang vej til prisen hvis ikke den bliver sat ned af hestehandleren som ejer ham nu... Og jeg ved ikke om du har råd til at tage chancer i 1000 kroners klassen, men mange af os har ikke. Slet ikke hvis vi så skal ud og købe en ridehest, som erstatning for den som man troede var OK...

Heldigvis for køberen, nåede hun at få kontakt til folk som kendte hesten, inden hun nåede at betale...og hun kunne da godt se at hans ben så "mærkelige ud" men vidste ikke umiddelbart hvor slemt det var.

Køber er heller ikke normalt bruger på HN...ihvertfald ikke Western.

Hilsen Lone.

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 16:14

...det er nok bare mig, der ikke har forstået sagens sammenhæng HELT korrekt...jeg troede bare, ud fra slutningen på det omtalte indlæg, at køber var klar over hestens tilstand og bare ville gøre en god gerning...

0
0
Svar på denne tråd

ja de ord
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 17:50

d

Det er så nemt at misforstå ord

og dette kommer jo slet ikke mig ved da jeg ikke er med køber

har bare læst de søde følsomme udbrud over denne hest herinde fra

og kunne ikke forstå at det ikke skulle betyde mere for hesten at den kom hen til en der ``ælskede´´ havde store følelser for den

fremfor at skrive at den helst ikke skulle flyttes mere

,denne hest er blevet flyttet så mange gange

så en gang til hvis det skulle ende med at den ender et sted med kærlighed

og må jeg havde lov at spørge ? hvad hvis hesten skulle blive syg?dyrlægeregning osv har i det med i jeres planer ellers kan det blive dyrt og hårdt for den der vælger at åbne sit hjem og hjerte for denne hest og måske ikke har penge til dyrlæge osv

kan da godt se det er trist for de nye ejere på godumgård

kender ikke dem eller deres sted ,men mener da de har haft med heste at gøre i mange år så håber de dog har lidt forstand på at kigge på heste og erfaringer bag sig

de er jo ikke helt nye heste ejere ,vel?

jeg ønsker stadig det bedste for hesten ,selv om det stadigvæk ikke kommer mig ved

vil jeg nok ønske at i vælger stedet hvor den vil blive ælsket nusset , passet, snakket med

hvor der er tid til den og den måske kan blive hest nr 1 istedet for hest nr ???

håber i må finde en løsning der er bedst for hesten

jeg har ikke mange penge er førtidspensionist

men mangler i en hund til at det kan nå sammen

giver jeg den gerne i troen på at i vælger at lade hesten bo hvor hjertet til den er

hvor den vil blive nr 1

så håber i tænker alle de gode tilbud godt igennem det haster vel ikke som Jean39 skrev ,kan han vel blive stående lidt endnu.

ønsker jer en dejlig aften

hilsen liselotte

hilsen blondal..
islænder og frieserheste,

(Islændere søger nyt godt hjem )

0
0
Svar på denne tråd

Nej ikke helt...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 21:48

sådan. De håbede, og troede at de havde fået en OK hest med hjem...

Men jeg forstår godt at man kan blive forvirret. Der ER mange tråde om det.

Hilsen Lone.

0
0
Svar på denne tråd

Er der ikke
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 09:23

flere der vil støtte

Kan det virkelig passe at alle de folk der tidligere bl.a. herinde meldte sig som nogle der gener ville hjælpe har gjort det, og der derfor slet ikke er flere der har et par kroner til et godt sammenhold, en god hest og en god sag ?

Ja nogle mener jo at det er at hjælpe hestehandleren at købe ham fri, men man vil jo aldrig få boykottet alle hestehandlere da der altid vil være nogen der vil købe hos dem. Så man kan måske godt se det som at holde en hestehandler ved lige, men på den anden side tror jeg ikke at et køb fra eller til gør den store forskel. For at alle hestehandlere kunne få en over snuden skulle alle mennesker jo boykotte dem alle. Ain´t gonna happend...

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider