Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det virker ret håbløst ligenu...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 22:35

Føler mig så magteløs.

Plethesten trænger SÅ meget til at blive redet seriøst, for at få de muskler fejlridningen har efterladt VÆK.

... og det har jeg bare ikke muligheden for.

Min mulighed kunne være at skære min ridning ned til én dag i ugen - og bruge min anden dyrbare ridedag på at undervise plethestens anden rytter.

... det ville nok hjælpe mig en hel del, egentlig. Måske bare for en perioder. Lære hende at ride Plethesten med henblik på at opbygge de RIGTIGE muskler.

Men suk... Føler aldrig vi bliver til noget - plethesten og jeg. Ikke når jeg bor så langt væk. Var næsten parat til at kvitte skolen for at passe mine heste. Øv, øv, øv altså!

Og det er jo ikke dét der er det vigtiste - det ved jeg også godt. Vi har et venskab, plethesten og jeg... og det er vigtigere end alt andet. Men forstår I ikke godt, at jeg gerne ville komme videre?? Er træt af at stå med en stivbenet krikke, med underhals og helt forkert måde at bære sig selv på. Føler ikke mine weekender udretter noget. Suk...

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle
Det klinger :D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 22:46

hmmm jeg ville nok finde mig en anden passer til din hyp så inden hun ødelægger ham, eller kræve hun tog undervisning på ham...kan du ik finde et sted i nærheden af din skole du kan have ham...'

Mvh Anita

oldenborg sælges eller byttes

til rolig skovturs hest

0
0
Svar på denne tråd

det er nok lidt svært..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 08:35

Det nok for svært, at få opbyget de rigtige muskler, hvis hesten de andre dage rides forkert (læs umuligt).

Det bedste er som du selv foreslår, at din part lærer at ride den rigtigt. Det er jo også kun til hendes fordel. Fornøjelsen, ved at ride en løsgjort hest, der vender den "rigtige" vej er jo helt fantastisk.

Eller kan din hest måske have pause, indtil du har tid igen. Det er jo ikke absolut nødvendigt for heste at blive redet. Pauser med langsom genoptræning skader ihvertfald ikke nogen.

Held og lykke med det

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd

desværre
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 08:41

Jeg tror slaget er tabt på forhånd, når du ikke selv bestemmer hvem som rider hende, Tine. 2 dage giver intet mod 5.

Jeg troede hun boede hos en rideLÆRER? Kan han ikke lære sine ryttere at ride korrekt? Eller er det bare noget I kalder ham?

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:15

Jeg ved godt det er tæt på umuligt - og den anden pige rider hende nok max 1-2 gange i ugen, hvor hun ellers longerer lidt (heller ikke noget der styrker noget, da det er fri-longering).

Pia/Pjemm: Plethesten står ganske rigtigt hos min ridelærer - hun tilhører ham. Han er 78 år gammel, og er holdt helt op med at undervise... Så ja, det er bare noget jeg "kalder" ham - da han har været min ridelærer i 6 år. (Nu har jeg en anden ridelærer, men den anden pige får ingen undervisning)

Der er jo nok ikke så meget andet at gøre, end at give min ene ridedag væk til undervisning/vejledning/hjælp til pigen. Det vil jo gavne mig selv og Pletten i sidste ende.

Pigen er simpelthen så sød og ærlig, og jeg er glad for det er hende som rider Pletten... Men hun er bare ikke så langt i hendes ridning - og ja, jeg kan sagtens mærke når jeg sætter mig op, at hun er blevet redet "forkert" (læs: useriøst).

Men tak... for svar . :)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle

0
0
Svar på denne tråd

longering
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:19

Ok, jeg var ikke helt klar over hvordan det fungerede, han har altså bare beholdt sine heste som hygge og får nogen passere til at ride dem - det er jo også fint nok.

Ud over rideundervisning kunne du måske også instruere hende lidt i korrekt longering, så hesten får brugt sig korrekt uden rytter i det mindste.

Som jeg har forstået Plethestens humør kunne du såmænd sagtens ride hende selv bagefter...

0
0
Svar på denne tråd

ryttere
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:25

Hvordan gik det forresten med hende poptøsen?

0
0
Svar på denne tråd

Pjemm..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:35

Pia: Én ting er hendes humør - en anden ting er hendes kondition :P Men jo - jeg kan nok godt ride hende lidt selv bagefter. Eventuelt bare ride en tur :) Min tid er en smule knap om søndagen, da jeg også underviser en anden pige... men det kunne sagtens lade sig gøre.

Og ja - min "ridelærer" ( ;) ) har beholdt Mette som den eneste. Han har foræret to ponyer væk, solgt Mettes mor og én døde af sig selv (over 30 år gammel) - og det var de sidste han havde. Men han har beholdt Mette (plethesten) - da hun er født hos ham, og han er meget glad for hende :)

Ja - longering bruger jeg selv en hel del til hende, og det med indspænding. Det tager hun overraskende fint, plethesten, så det ville hun ikke tage skade af at få en omgang af mere i løbet af ugen...

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle

0
0
Svar på denne tråd

Hov, Pia...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:37

Turen med Plettens gamle passer gik fint. De havde skridtet hele vejen, så det er der jo ikke noget at sige til.

^^hvis det var det du tænkte på :)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle

0
0
Svar på denne tråd

gammel passer
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:46

Jeg kunne bare huske at du var bange for hun kom og overtog hesten igen sådan indenom fra højre og skulle til at bestemme det hele.

0
0
Svar på denne tråd

Pjemm...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 12:02

Nej, det var jeg egentlig ikke rigtig. Bare irriteret over, at hun synes hun kunne komme tilbage efter flere år, tage hesten fra mig og snakke til mig som om den tilhørte hende.

Hun er flyttet hjemmefra ligesom jeg, og var hjemme til jul og ellers max. 3 weekender ... på et halvt år.

... Jeg er hjemme HVER weekend :P

Men tror nu nok hun har meget andet "fornuftigt" at tage sig til (rygter..rygter..rygter) - så hun har vist ikke tid til at ride... ja altså udover når hun ligepludselig en dag beslutter sig for at trække i sine hvide ridebukser igen 8-)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider