Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Suså Rideklub
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 22:29

Suså: Både Red Barnet og Børns Vilkår langer hårdt ud efter Suså Rideklubs håndtering af @!#$-sagen på Suså Hestesportscenter. De frygter, at der kan ske nye overgreb.

Børneorganisationer:Uforsvarligt af Suså Rideklub

Anna Louise Stevnhøj er medarbejder hos Børn Vilkår, hun har skrevet flere bøger om seksuelle overgreb på børn og hun er ikke i tvivl.
- Jeg ville aldrig sende mit barn på et ridecenter, hvor ejeren er dømt for et seksuelt overgreb på et barn, fastslår hun.
Hun kan ikke forstå, hvordan Suså Rideklub i en udtalelse kan skrive, at Suså Hestesportscenter er et "forsvarligt og trygt sted for børn og unge at opholde sig", når ejeren, Niels Erik Larsen netop er blevet dømt for at befamle en 12-årig pige.
Og hun bakkes op af sin kollega Vernon Jones fra Red Barnet.
- Det er aldeles uforsvarligt at man tillader, at han har med børn at gøre uden at der ligger en konkret risikovurdering. Derfor kan man reelt ikke sige noget om, hvor farlig han er, siger Vernon Jones.

Benægtelse er alarmerende
Han understreger, at selv om overgrebet i dette tilfælde er i den mindre grove ende, så er der ingen garanti for at det ville have stoppet her. Forskningen på området viser, at pædofile målrettet manipulerer med deres ofre og nedbryder forsvarsværker ved at starte tilsyneladende harmløst, for eksempel med et knus, et klap i bagdelen og så skridt for skridt går videre.
- Vi ved ikke, hvor langt han ville være gået, hvis ikke pigen havde sagt fra, siger han.
Han ser det også som et alarmsignal, at Niels Erik Larsen under hele sagen har nægtet sig skyldig.
- Man kan ikke sige noget med sikkerhed; men det kan være et tegn på, at han ikke kan se, at han har gjort noget forkert. Hvis dette er tilfældet er der en forøget risiko for, at han gør det igen.

Ofret svigtes
Anna Louise Stevnhøj giver på den baggrund heller ikke meget for den frivillige aftale, som Suså Rideklub har lavet med Niels Erik Larsen om at han ikke omgåes børn.
- Han har med overgrebet bevist, at han er i stand til at gøre noget, som enhver ved er forkert. Hvor skulle man så stole på, at overholder sådan en aftale? spørger Anna Louise Stenhøj.
- Derudover mener jeg, at rideklubbens reaktion er krænkende for ofret. Når man blot fortsætter det samme sted som overgrebet fandt set, så viser det, at man ikke rigtigt anerkender den krænkelse, som hun har været udsat for, siger hun.<>

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er meningen?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 10:09
Hvad er jeres mening? Hvorfor bakker bestyrelsen fra en rideskole omkring en mand som er dømt for en forbrydelse mod et barn, og lader som ingen ting? Føj for h...!
0
0
Svar på denne tråd

har jeg misforstået
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 11:13

noget?? eller er han ikke kun dømt på indicier? Og udtagelser fra pigens veninder?

0
0
Svar på denne tråd

Dømt 2 gange
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 12:20
Han er dømt 2 gange, og begge gange med vidner (både børn og voksne) som bakker hendes forklaring op.
0
0
Svar på denne tråd

jeg synes..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 12:33

at det er fuldstændig uacceptabelt at beholde sådan en person på et sted, hvor der til daglig kommer mange børn og unge. Hvis jeg havde et barn og det gik på den rideskole og ham der fik lov at fortsætte - udelukkende med en formaning om, at han ikke måtte komme i nærheden af børnene, ville jeg melde mit barn ud med det sammen. Sådan noget svineri!

MVH

Louise - nu med part på vidunderlige Rufus!

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 13:10

...nu er det jo sådan at det er HAM der ejer stedet...

Det HAM der driver rideskole og ridelejr... Der har klubben jo faktisk IKKE noget at sige, da han jo sagtens kan drive stedet UDEN en klub...

Og da domme KUN er på 30 dage i fængsel og 30 dages ubetinget (eller hvad det hedder, der hvor hanik må lave noget galt i 30 dage, unden af ryge ind) og dommen ikke har frataget ham retten til at have med bør og unge under 18 år at gøre...

Dog har rideforbundet sagt det, men igen, hvis han vil kan han jo godt drive stedet unden at rideforbundet og klubben er der...

Må da også indrømme havde jeg barn der, så havde jeg også stoppe ALT barnets gang derude, men desværre har klubben bare ik så meget at sQ ha sagt, selvom de vist nok i denne sag bakker ham op...

Peticco: Nej der var vist også nogle SMS'er mellem dem, som bevis også...

Medlem af anonyme hestoholigere.

Se min elskede hest Tango i min præ. <3

Savner sQ Tessa :'( Elskede og elsker hende SÅ meget :'(

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er rigtigt..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 15:49
Læste lige artiklen om ham igen.. og han ejer jo stedet ja, men man sku da næsten tro at størstedelen af forældre, der havde børn på det sted, ville melde dem ud og i så fald vil stedet jo gå nedenom og hjem før eller siden..

0
0
Svar på denne tråd

Ret mig hvis...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 16:01

jeg tager fejl...

Men jeg har opfattelsen af at der stadig er rigtigt mange som bakker Niels op og tror på ham. Mange mener at sagen er blæst op.

Det er ikke sådan at Niels er "palle alene i verden" i denne sag.

Min personlige mening i denne sag holder jeg for mig selv, for jeg ville ikke kunne underbygge udtalelser hverken for eller imod. Når det er sagt så kender vi Niels som en spøjs og rar fætter som er meget gavmild og fuld af godt humør og til tider meget bramfri, endda måske mere end de fleste kan kapere, og vi har meget svært ved at forholde os til sagen, for vi kender ham ikke sådan.

Det er intet forsvar, for jeg ved for lidt om fact, og jeg ville selv gå bananas hvis der overgik mine 2 piger noget.

Men stedet tilhører Niels, og derfor må folk jo bare blive væk derfra hvis ikke de kan acceptere at Niels er en del af stedet.

Hilsen Lone.

Ny hjemmeside RANCH HORSE DK.

0
0
Svar på denne tråd

Hans misforstå
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 18:34

mig ikke... (det skriver jeg hele tiden?)

Jeg vil ikke tage parti i denne sag, da jeg ikke kender nok til den sag.Jeg vil ikke dømme, men blot sige, at Niels altid har været en utrolig sød og hjælpsom mand. Vi er altid blevet godt modtaget derude, selvom vi med mellemrum kommer sjældent.

Ja - det synes jeg, jeg/vi skylder Niels!

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg aldrig været på stedet
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 20:44

Og kender så vidt jeg ved ikke omtalte personer..

men allerede inden sagen kom frem var de rYgter jeg hørte om stedet nok til at jeg ikke ville vælge stedet som rudeskole/ridelejr for børn hvis jag havde andre alternativer. Så sag eller ej noget tyder på at kunder på stedet inten er uvidende om hvor useriøst et rygte stedet har eller simpelthen er ligeglade med ders børn og heste/ponyer.

IKKE at jeg tror på alle rygter jeg hører..men nogle vil jeg simpelthen ikke udsætte mig selv og min hest for at dementerre...
OG i tilfældet jeg havde børn SLÆT ikke ridikerre at udsætte dem for i det her tilfælde.

Som Belinda siger så ejer manden stedet.. og da rideklubber jo ofetest opstår som en samling af ryttere på et sted er det ikke som en skakklub der bare kan flytte ind hos naboen når de ikke længere kan lide lugten i bageriet, nogle vælger simpelthen at tror på at der ikke sker deres barn noget.. andre er måske voksne og har ikke svært ved at sige fra overfor manden og derfor ikke har noget problem med ham. Men MON ikke medlemstallet er dalende?

0
0
Svar på denne tråd

Man er uskyldig
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 20:47

indtil det modsatte er bevist. Og når man er dømt, så må vi jo gå ud fra at der er foregået noget som ikke burde være foregået?

Det er mig en gåde at han ikke i den forbindelse er blevet frataget retten til at have med børn at gøre? I mine ører lyder det lidt skumler, eller som om der bliver talt med to tunger fra rettens side??

Bib?

Men, i og med at manden er dømt, så fatter jeg heller ikke at klubben støtter op om ham, og havde jeg barn i miles omkreds af den mand, så var det blevet fjernet.

Christel

"Nu officiel, selvudnævnt fødemaskine"
Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Manden er skyldig
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 10:18

Det er hverken sladder, rygter eller andet løseligt - manden er 2 gange blevet dømt for en forbrydelse mod mit barn - han er skyldig. Han har fået en straf på 60 dages - de 30 dage er ubetinget. De tre af dommerne ville have domme skærpet til 3 måneders fængsel, men da det var tre mod tre kommer det altid den dømte til gode. Men vi er ligeglade med om han skal i fængsel - det vigtigste for os var, at ikke fremover skulle kunne ske igen, og vi havde derfor håbet på han ville blive fradømt retten til at have med børn og unge at gøre. Sådan blev det desværre ikke. Men det er os ubegribeligt, at Suså Rideskole faktisk lader som om ingen ting var sket og over i købet forsætter samarbejdet med ham. Det er fandenme også ulækkert...!

0
0
Svar på denne tråd

Hans...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 10:44

Jeg forstår godt at du føler afmagt og vrede. Og at man er både rasende og ulykkelig på sit barns vegne, men der er altså åbenbart nogle tvivl i sagen, som gør at mange stadig støtter Niels. Du siger at han er dømt 2 gange, men at dommerne var ueninge om straffens karakter, derfor en mildere straf, men det er måske udfra at sagen har "formildende omstændigheder"...Misforstå mig ikke. Jeg finder personligt ethvert overgreb mod børm og unge for utilgiveligt, men hvis man ser på det mere upersonligt, så er de ting som er foregået af "den mildere karakter"...Du ved, klask bagi, sjofle sms´er mm"...

Jeg siger IKKE at det så er iorden, for det er det IKKE, men netop omstændighederne gør måske at dommerene i den ene lejr er formildede... Så vidt jeg har forstået er det ovennævnte overgreb som disse der har fundet sted , er det ikk`?? Det er ikke et "fuldbyrdet overgreb" hfvis du forstår...(Ikke xxx) !

Ligemeget hvor rasende vi bliver og hvor ulækkert det er og hvor forfærdeligt det er for din datter og jeres familie, så er der de kendsgerninger som gør om straffen bliver af hård eller mild karakter...

Jeg kan fortælle dig at der herude i området er stor tvivl om hans skyld. Hos mange fordi de/vi ikke kender sagen nok, men generelt også fordi mange kender Niels som en fætter som af gemyt bare er den type som laver skæg med alle...også de mange ridepiger. Men der er helt klart en grænse for hvornår "skæg" går over i overgreb og det er her mange tvivler på om Niels virkeligt vil overskride den grænse bevidst, samt om overgrebets karakter i det hele taget.

Misforstå mig ikke... Men det er ikke første gang en pige / ridepige har påstået et overgreb af grunde som hævn, misundelse eller andet...

Og hiv ikke hovedet af mig. Jeg siger ikke at det er sådan din datter har handlet, men det sker...og det er nok derfor mange tvivler, og fordi mange ikke kender sagen 100%, eller har set bevisførelsen mm...

Jeg personligt har det sådan, at jeg helst ikke vil tro noget sådant om Niels, og jeg slår ikke hånden af mennesker før al tvivl om sagens karakter og grovhed er fjernet. Omvendt vil jeg så sige, at så længe der er den tvivl i mit sind, ville jeg heller ikke melde mine unger ind på rideskolen hvis det var aktuelt.

Det er en meget grim sag, og ekstra svær fordi vi syntes godt om Niels og fordi han altid har behandlet os godt og været meget reel.

Jeg håber at din datter kommer helskindet igennem dette forløb så i kan få fred i jeres sind .

Hilsen Lone.

0
0
Svar på denne tråd

En dom...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 11:16

.. er i mine øjne nok til at jeg til hver en tid ville holde et barn som jeg havde ansvaret for laaangt fra stedet.

Problemet er jo at manden åbenbart ejer stedet - spørgsmålet er om klubben kan overleve hvis forældrene holder børnene væk.

Forhåbentlig kan klubben finde et andet sted at holde til, så der ikke er børn hvis forældre ikke har hørt om sagen der ender med at sende deres børn ud i hvad der efter dommen at vurdere er en "risiko-zone".

Man skal selvfølgelig passe på med at dømme folk ud fra hvad man har hørt - men når der er faldet dom i en retssag, så må den jo være rimeligt sikker - og uanset hvad - BØRN SKAL BESKYTTES MOD ETHVERT OVERGREB (Ja, jeg råber - det kan ikke råbes højt nok.)

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

som Lisbeth(Baloo)-..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 12:27
siger... når der er fældet en dom for dette, må der jo også være noget om snakken og som sagt, en sådan dom ville være nok til at holde "mit" barn langt væk fra stedet.

0
0
Svar på denne tråd

suså rideklub
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 00:02

Vi kender Niels som en hyggelig, venlig og rar mand, så der kommer ikke et ondt ord om manden fra os af (så godt kender vi ham ikke)- hans privat liv er en' side af sagen som vi umiddelbart vurderer ikke kommer feks. os ved, uanset hvad vi synes om hans valg eller ej.

Vi vil ikke stille os dømmende over for Niels' valg af samlivs partnere, selvom vi dog tidligere har stillet "mindre" spørgsmålstegn omkring han moralske valg i forbindelse med hans valg af partnere.

Det er hans/deres valg og ikke vores..

Vi reagerer dog kraftigt på en hypotese som "det kunne jo tænkes at pigen kan lide manden"..

Ja den mulighed findes da helt klart..

MEN uanset om det er tilfældet eller ej, så er der i vores øjne ingen tvivl om, at en' mand i den alder - kontra pigens alder -at han bør vide bedre, og derfor bør hans opførsel over den alders grp. "passe ind" og der bør på ingen måde stilles spørgsmålstegn til hans hensigter og motiver i den forbindelse.

Det er ene og alene Niels' ansvar at varetage opgaven sådan, at der på ingen måde kan stilles spørgsmålstegn til hans ageren ud fra det moralsk korrekte samt i denne forbindelse, det lovligt korrekte..

Vores varmeste tanker til din "seje" datter..

0
0
Svar på denne tråd

suså...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 09:59

Har ikke været der i mange år, da hestene er privat opstaldet.

Hvad der helt er sket, vides ikke...

Selvfølgelig tror i 100 % på jeres datter, men med den domsafsigelse der her været, må der ha´ hersket noget tvivl - specielt når man sammenligner med lignede sager i hesteverden.

Mandes privat liv syntes jeg ikke du har ret til, at hænge ud på nettet... de piger har ( sóm mange andre i hesteverden ) selv valgt at tilbringe deres privatliv med en ældre mand.

Pigerne er over den kriminlle lavalder, de har selv valgt det.. kan ikke forestille mig, at Niels har tvunget den til at være kæreste med ham ...!!!

Har min tvivl om hvor meget du har færdes i heste miljøet, se med henblik på den måde du kritisere klubben.

Klub og ejer af stedet behøver sådan set ikke have noget med hinanden at gøre... og Klubben bruger ikke Niels som underviser mere...

Det kan godt være du har lyst til at ødelægge mandens eksistens, og ligger inde med en masse harme over det der er sket - men hvorfor skal klubben også trækkes med ned !?!?!?

Endvidre tænker jeg lidt på, hvordan loven/retsforfølgelse etc. er når man hænger en sag ud på nettet, man selv har deltaget i på tættest hold... !?!?!

0
0
Svar på denne tråd

Holme...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 19:09

Bemærkningen omn at " det kunne tænkes at pigen kunne lide manden"...var slet ikke møntet på den 12 årige pige, men på den 18 eller var det 19 årige kæreste...

Uanset om du og jeg finder det moralsk forkert eller OK, så er der ingen som har ret til at blande sig i det.

Det er før set at yngre og ældre forelsker sig. Nogle holder endda sammen i mange mange år...

Hilsen Lone.

0
0
Svar på denne tråd

til peticco
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 22:44

jeg vil lige skyde en bemærkning ind her.. incest har jeg selv haft meget tæt inde på livet, vi bakkede pigen op, selvom vi også havde svært ved at tro at ham der havde forvoldt hende ondt, kunne finde på sådan noget.. men sagen er bare den at man sq ikke kan se på folk hvem der gør disse slags ting.. vedkommende er jo psykopat og psykopater er de mest smigrende folk der findes, de kan manipulere med folk så det basker og så er de så beregnende.. de ved hvad de laver, alt er nøje gennemtænkt..

jeg må sige jeg også fik et stort chok da jeg hørte om den pige jeg omtalte før, men sagen er den at han blev dømt og det var på beviser og ikke indicier...

men sagen er den at du kan ikke se på folk hvem det er der gør det, og kunne man det så var der nok ikke nogen pædofiler til i dk..

0
0
Svar på denne tråd

Til Hans
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 11:35
Jeg kan sagtens forstå din frustration/vrede omkring din datter. Men jeg undrer mig en del over at du skriver at bestyrelsen har set igennem fingre med at omtalte rideskoleejer har haft yngre kærester. Disse kærester har vist ikke været under 18 år, og en bestyrelse hverken kan eller skal gå ind og blande sig i mandens privatliv. Hvis manden har "taget" en kæreste fra sønnen, har der nok været en grund til det... og igen, det må det høre privatlivet til.

Der er altid flere sider af en sag, og hvis folk vælger at have deres børn på omtalte ridecenter, er det vel deres eget valg.
Omtalte sag, ligger tilbage til juni 2004, og mig bekendt har både rideklubben og ridecentret fungeret upåklageligt siden. Som man kan læse, på b.l.a klubbens hjemmeside og i div. medier, har deres bestyrelse fulgt sagen nøje, været fremme i skoene, og taget alle de forholdsregler som de kunne.
Jeg kan sagtens forstå din tankegang, og din frustration, men jeg synes ikke det er fair at du forsøger at trække en rideklub med ned ...!

0
0
Svar på denne tråd

Suså???
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 11:53

Suså, er det Asskov??

Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Jeg er udadvendt.
Tåler du ikke sandheden, er problemet dit!

Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! :-*
0
0
Svar på denne tråd

suså!!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 15:43

Ginni..

Nej det er 2 forskellige steder/centre.

Suså Hestesportscenter ligger i Glumsø og Askov Ridecenter ligger i Askov ved Tappernøje

0
0
Svar på denne tråd

klapjagt
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:17

Hvor er du dog lav.

Du vil drive klapjagt, hvor vores retssystem, har vurderet at der ikke er fare, vil du have andre til at tage over.

Føj

Jeg kender ikke manden eller klubben, men klubben kender manden, og vi andre skal ikke lynche ham fordi du eller red barnet ikke accepterer, vores alles retssystem.

det retssystem er der for at beskytte os alle.

Jeg fatter simpelthen ikke din indstilling.

0
0
Svar på denne tråd

Holme..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:23

Holme: Takker for din søde oplysning :-)

Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Jeg er udadvendt.
Tåler du ikke sandheden, er problemet dit!

Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! :-*
0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:39

Derudover mener jeg bestemt ikke forældrene er i stand til at vurdere hvad der er sket, da vi som forældre altid ser sagen fra vores børns side.

Vores børn er jo det vi lever for, men derfor skal vi stole på systemet.

Kast dit had fra dig og vis dig som et kristent , tilgivende menneske.

0
0
Svar på denne tråd

kazell
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:59

Kan sQ godt forstå Hans, d sQ han datter der er blevet krænket... Og helt ærligt, hvis din datter blev krænket, så ville du heller ik tilgive, den slags er UTILGIVELIGT...

Og som du siger, du kender IKKE klubben eller manden, så hvem er du at stilledig til dommer for dette??? Manden er fundet SKYLDIG i sagen... Og efter som du ik kender manden eller pigen, er d lidt svært for DIG at kunne bedømme om sagen er sand eller ej...

0
0
Svar på denne tråd

hheeejj
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 18:04
hej jeg kann ikke sige hvad der er sket men hvis det er sket så er det klamt.. men helt ærlig så er der os nogle piger på rideskoler der spille op til deres ridelære.. siger ikke at din datter har gjord men at der er nogle der gør.. synes ikke det burde være en debat her inde. det skulle man sku HOLDE for sig selv.. man skal ikke udgive hinanden her inde.. tænk på hvis han satte en debat igang om din datter...

dejlig hest søger passer eller udlånes...To dejlige heste til salg..kig på min præs...

0
0
Svar på denne tråd

til belinda og tango mm.
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 21:13

Hvis du taler så grimt kan du ikke forvente at man skal tage dig alvorligt.

Det er noget pjat det du skriver, for hvad ved du om mit liv og min familie.

Jeg mener ikke det er rigtigt at starte et had der måske går ud over barnet i sidste ende, datteren vil nok sætte pris på at sagen kan gå i glemmebogen, og dommeren har nok taget alt i betragtning.

Det er så ukristeligt at hade og især da på andres vegne.

The one and only.
0
0
Svar på denne tråd

kazell
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 21:45

manden er jo dømt for forbrydelsen... Og kan godt frstå Hans... d der er sket hans datter er forfærdelig og UTILGIVELIGT!!! Kan godt forstå at Hans vil forhindre at det sker igen...

Men du syntes måske d r okai d manden har gjort??? ja spørger bare, for du virker nærmest sån...

Men endnu en gang, hvordan kan du sige at han ikke må dømme manden for noget har er DØMT for???

Desunden har DRF jo været inde og sagt han IKKE må ha med unge at gøre, så vidt jeg er orrinteret...

0
0
Svar på denne tråd

lisav...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 22:13

Helt ærligt så er det PisseHamrendeLigegyldigt om der er blevet spillet op fra pigens side af...Hun er 12 år og kan ALDRIG

være skyldig i noget om hun så løb nøgen rundt og sad på hans skød.

Fat det manden er blevet dømt.. med det danske retsystem er det lig med at være skyldig...

De fleste af os har nok sukket efter en ridelære/berider som børn men det er ikke det samme som at give dem grønt lys til at tage skridtet vidre...

0
0
Svar på denne tråd

Smurf!
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 02:35
Helt enig!

Man kan hvad man vil!

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 09:08

Tråden er låst for yderligere indlæg, for at dette ikke skal udvikle sig til en mudderkastning og hetz.

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider