|
|
| Hund - dårlig ånde og pelsen lugter |
| Forfatter:  |
bimboe |
| Dato:  |
07-02-2006 18:34 |
|
Hej. Jeg har en Lab dreng på 2 år. Jeg fodrer med OLIVERS adult foder. Jer der fodrer med OLIVERS, har i erfaring med, at jeres hund lugter i pelsen, og har dårlig ånde? Hvad gør man?? Bimboe
Medlem af "Roepiller er GUD"-klubben. Der hvor volden går ind, går forstanden ud. Har du overvejet en Homøopat? www.homeotreat.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dårlig ånde |
|
|
En hund har jo aldrig pepperminte-ånde , men hvis hunden over flere dage har rigtig, rigtig dårlig ånde bør du tage til dyrlægen og få tjecket hans tænder (evt. give ham lidt at slappe af på så man kan tjecke hele mundhulen), for dårlig ånde kan nemt stamme fra et tandproblem (evt. en knækket tand). Når mine lugter fra pelsen får de simpelthen et bad. Det sker 1-4 gange om året, nogle perioder lugter de simpelthen mere og så får de oftere et bad. Jeg tror umiddelbart ikke at det er pga. foderet, som efter sigende er et udmærket produkt. Med venlig hilsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er du sikker |
|
|
på den ikke bare har fundet et odsel, som den har tygget lidt i og rulet sig i??? Med mindre det jo har stået på i længere tid, så er ovenstående nok en mulighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine får også |
|
|
Olivers og deres pels lugter ikke. Og har hunde ikke næsten altid dårlig ånde?? Men det er ihverfald ikke foderets skyld.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis han her |
fia |
07-02-2006 20:06 |
|
hvis han har virkelig dårlig ånde vil jeg vædde med at han har tandsten. Jeg har lige renset vores 2 årige schæfers tænder fordi han STANK! Jeg har lært af min dyrlæge hvordan man gør, man skal ikke selv kaste sig ud det. så få dyrlægen til at rense hans tænder og så børst dens tænder med hundetandpasta et par gange om ugen. Så får han ikke tandsten igen.
*** "Alle er blot krummer i livets store kiksedåse... Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs." *** Citat: Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| he he he |
Susans |
07-02-2006 20:30 |
|
så skal du vist ikke ud og kramme min mut for HAN stinker...aaaddd...og det er lidt svært at vaske en stor mut her om vinteren når man kun har en lille dum brusekabine...sååå...han må stinke til det blir sommer og så får han også en omgang så det vil noget...jeg syns generalt ikke hunde lugter specielt godt...særligt ikke når de er våde...de lugter vel af rovdyr og de lugter...han lugter også ud af munden men det er ikke tandsten jeg tjekker ham jævnligt og dyrlægen siger også hans bisser er fine jeg syns han lugter varm og ubehageligt ud af munden ikke af rådenskab bare ulækkert...måske hyppigere måltider og de der "hundetandbørster" sådan nogen grønne godbidder/tyggeben der dufter lidt af lakrids eller perpermynte.. MVH Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lugtende pels... |
|
|
Vi havde samme problem med vores langhårede schæfer (med den lugtende pels)... Gode råd var dyre, da han ikke kan bades om vinteren... Den lange og tykke pels gør at han tørrer for langsomt, selv når man bruger hårtørrer og så får han lungebetændelse... Nå, det korte af det lange er, at jeg tog ud i Kolding Storcenter til en dyrehandel der og fik en rigtig god vejledning! I hånden fik jeg en flaske med pudder (Kan desværre ikke huske hvad det hedder, men det er i den serie med de lyserøde mærkater, hvor man kan få alskens ting til pelspleje til hunde og katte)... Mener faktisk bare det hed noget med "Tør bad" ? Det tog både lugten, gav en fin blank og blød pels og reducerede skidtet han tog med ind i pelsen. Det kan varmt anbefales  Det giver selvfølgeligt lidt arbejde, da hunden skal pudres, det skal gnubbes ind og derefter skal hunden strigles, så det overskydende bliver børstet væk, men jeg synes det var det hele værd! Hvis du får fat i det, så husk at pudre og børste udenfor, da det godt kan gøre træ, klinke og linoleums gulve glatte...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også min |
TCH |
07-02-2006 21:02 |
|
Hejsa Min lab har også dårlig ånde og faktisk er han meget grå i pelsen + fælder meget. Han bliver ligeledes fodret med Oliver Adult... Mvh Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vask din hund |
|
|
Christina S: Det er Käte Winter (KW), som laver tør-shampooen. Min hund (Labrador på knapt 6 år) bliver badet hver 1 1/2 -2. måned. Dette for at fjerne alle løse hår én gang for alle samt for at kunne være i stue med den . Jeg vil ikke have, at mit hjem lugter af hund eller at man bliver fedtet på fingrene af at give den en ordentlig klø-tur. Har i lang tid været uden en brusekabine stor nok til min hund, så jeg tager den på hundesalon hver gang, men tidligere vaskede jeg som oftest selv og fik så proffesionel hjælp 2 gange om året. De gode shampooer man får i dag udtørrer ikke huden, så derfor kan jeg kun råde til at man vasker hunden, hvis den lugter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Denne tør |
bimboe |
07-02-2006 21:39 |
|
shampoo, kan man købe den i almindelige dyrehandler? Jeg har også overvejet, bare og give ham et bad. Har skam plads nok til det, det jeg bare frygter, er at han er for længe om og tørre, så han bliver forkølet. Jer der vasker jeres hunde, tørrer i dem bare i et håndklæde, og evt. føntørrer dem? Og bruger i alm. eller hunde shampoo? Om han lugter for meget ud af munden, er svært og vurdere, jeg synes han stinker, men måske er det fordi han og mine forældres lab, løber på hestenes folde og æder deres pærer? Han har mulighed for og ligge foran en brændeovn, hvis han kommer i bad. Så jeg kunne gnubbe ham med håndklæde, tørre ham lidt med fønen, og så kunne han ligge foran brændeovnen?? Tak for svar, synes heller ikke det burde være foderet, han ser flot ud på det, og virker til og trives godt. Bimboe
Medlem af "Roepiller er GUD"-klubben. Der hvor volden går ind, går forstanden ud. Har du overvejet en Homøopat? www.homeotreat.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tørring |
|
|
Hvis han har mulighed for at ligge foran en brændeovn når han har været i bad er der absolut ingen problemer med at vaske ham. Han skal blot tørres med et par håndklæder og så have lov til at ligge lunt indtil han er helt tør. Det kunne sagtens være pga. hestepærer og andet uhumsk at han ikke ligefrem dufter ud af munden. Med venlig hilsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan jeg så |
bimboe |
07-02-2006 21:55 |
|
vaske ham i min egen shampoo? For så er det et projekt der træder i kraft imorgen? Men har ingen hundeshampoo.. Bimboe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shampoo |
|
|
I mangel af bedre kan man godt bruge sin egen shampoo, men hverken hundens pels eller hud har specielt godt af det. Det er bedre med en hundeshampoo, som ikke udtørrer så meget, så det kommer an på hvor meget det haster (hundeshampo kan jo købes hos alle dyrlæger, dyrehandlere og velassorterede supermarkeder). Med venlig hilsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar |
bimboe |
07-02-2006 22:29 |
|
Jeg vil imorgen få fat på noget hundeshampoo, og købe nogle 'tandbørster' til ham  Og så kan han i farten få et pust Jean Paul Gaultier, så han kan dufte godt  Bimboe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige da |
|
|
Lige da jeg læste dit indlæg, tænkte jeg på at det kunne være at der var noget i det foder din hund får, den ikke kan tåle. Jeg synes som regel at have hørt, at hvis en hund stinker af "hund" kan det være proteinet i fodret. Bare en tanke. Mine hunde render da også rundt i stald, i folden, får sig en nylagt hestepære, men de lugter altså ikke. Jeg kommer et sted hvor de har 4 labber der også render rundt i stald, på fold osv, man kan ikke lugte de har hund. Bare en tanke. Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke, jeg |
bimboe |
08-02-2006 12:09 |
|
har også selv haft den tanke, at det kan være foderet. Ikke alle hunde fungerer på samme foder, elvom det er godt nok. Det kender vi jo også fra hestene. Hvad fodrer du med? Jeg er netop begyndt på, og give min hund grøntsager, ris og kød til aften iblandet en smule af hans tørkost. For han får noget anderledes, og nogle friske vitaminer og mineraler. Han får stadig sin tørkost til morgen. Bimboe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender... |
|
|
Hej Bimboe! Kender Du den labrador kennel der hedder Dee-Fair? De produktcerer selv deres foder, og det er rigtig godt, der er mange hunde med allergi, der kan tåle det. Det hedder Biss, og det er det jeg fodrer mine hunde med. Jeg har altid fået at vide, at mine hunde har en rigtig god pels, de er blanke og bløde i pelsen og så lugter de ikke af "hund". Du kan bare skrive hvis du ønsker flere oplysninger om fodret. Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke... |
bimboe |
08-02-2006 17:21 |
|
HVad søren, vi er jo næsten naboer, så først nu, at du også bor i Slagelse  Nej, jeg kender ikke den kennel. Jeg har købt min lab på et internat ved Sorø, hvor de også fodrer med OLIVERS, synes de så godt ud, også min, så derfor fortsatte jeg med det. Har ikke så meget forstand på hundefoder, da mine forældre altid har fodret med leverpostejsmadder og det billige tørkost, de lige kunne finde. Så det er jeg vokset op med. Jeg går meget op i mine hestes fodring, så derfor skal min hund heller ikke spidses af med det billige fra Brugsen. Valgte så derfor og køre videre med OLIVERS, da han ser godt ud, og havde masser af energi. Jeg har dog overvejet, og prøve et skift, Ved Eldorado har Hills foder, og havde tænkt på det. Det er bare dyrt, mener jeg. Jeg vil da gerne høre mere om det du bruger pris, dosis osv. Bimboe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundefoder |
|
|
Hej igen! Jeg giver 240 kr for en sæk med 20 kilo, og det er kun fordi vi får det direkte fra produktcenten, og der bliver bestilt en palle af gangen. Det er gjort sådan, at der er en der står for bestillingen af foder, vi får foder hjem hver anden måned, og man forpligter sig til de sække man bestiller. Det fungerer smadder godt, jeg har snart været med i seks år. En alm. hund på 25-30 kilo skal have 350 g om dagen. Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lover de så |
bimboe |
08-02-2006 19:04 |
|
noget lignenede det sammen som eks OLIVERS? Hvor bor du i Slagelse, for så ville jeg da gerne prøve det. Det er jo noget billigere end OLIVERS, og hvis det er samme gode kvalitet, så er det jo fint. Bimboe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Bimboe |
|
|
Hvordan går det med at få dyret vasket  Begge mine blev vasket i går og fik ordnet negle og ører. Skønt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BARF... |
|
|
Prøv at undersøge BARF ! Det er råt mad til hunden og tættere kan man vist ikke komme på at fodre hunden naturligt. Der kommer en masse op hvis du søger på google.
Uddannet dyrekinesiolog og hestemassør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder... |
|
|
Prøv evt at kigge på www.hundeleksikon.dk ... ... Det er vores dyrlæge der har siden og der står en masse om fodring.. Skulle man ønske at prøve at fodre med hjemmelavet foder, er der også en masse opskrifter på det.. Min egen hund får hjemmelavet foder, pt er hund på en speciel allergidiæt men såsnart den er overstået får vi lavet en komplet foderplan hos dyrlægen.. .. MVH ManEater, Den Skrukke Høne.. nu med nyt hønsehus.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han blev vasket |
bimboe |
09-02-2006 19:21 |
|
igår, må indrømme, at det blev med Respons shampoo, det sker ikke igen! Han synes det var ret hyggeligt, og så fik jeg jo lige vasket benene samtidig  Jeg har hørt om BARF, en næsten nabo til mine forældre bruger det, måske man skulle undersøge det. Hvad koster sådan noget, og hvad er det? Vil tjekke den hjemmeside, tak  Bimboe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|