Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Briller...!
Forfatter: 
Dato:  04-02-2006 22:19

ja, jeg skal til at have briller, når jeg skal springe på hesten og se på tavlen i skolen osv - altså jeg kan ikke se langt nok. Og skal bruge minus styrke kunne jeg sige inde i brilleforretningen (ved ikke hvad det ellers hedder)...

Men har lige nogle spørgsmål:

1) hvad koster sådan nogle? Jeg vil ikke give mere end 500 - men inde i forretningen sagde de det blev over 1000?!! Kan man slet ikke få noget billigere?! Jeg skal jo ikke bruge dem så meget, og til sport så det er jo ikke så "fint". De skal da gerne klæde mig, men troede ikke det ville blive SÅ dyrt!!

2) Er det farligt at springe med dem, hvis nu man smadrer dem pga fald f.eks.? Skal det være nogle specielle nogle.

3) Kan jeg bruge de samme både til ridning og i skolen?

4) Hvilken forretning vil du anbefale (som er billigst)? Hvor skal jeg få lavet en synstest? Eller andre gode råd?? Ved ikke noget om briller jo...og tør ikke bruge kontaktlinser. Det er jo også kun når jeg skal springe, se på tavlen og sommetider tv måske også køre bil.

Gode råd og erfaringer mm. modtages med kyshånd!

0
0
Svar på denne tråd

Billige briller
Forfatter: 
Dato:  04-02-2006 22:41

www.louisnielsen.dk/

Det er nok p.t en af landet billigste brillebutikker.

Men en "optiker" brille med det hele, synstest, brille og antirefleks/hærdning finder du næppe til 500 kr.

Men omkring 1000 kr lyder meget rimeligt.

En skam du ikke "tør" bruge kontaktlinser, jeg bruger dem selv, og det er såmænd ikke så "farligt", og meget rarere end briller. Du kan hos Louis Nielsen få lov til gratis at prøve kontaktlinser i 1 md. Du betaler et depositum, og hvis du ikke kan med linserne, får du dit depositum tilbage.

Kærligst Kirsten

Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
Nu med hjemmeside :-)
Drejgården

0
0
Svar på denne tråd

jhjkhkjhbgkjbhg
Forfatter: 
Dato:  04-02-2006 22:54

Afhængigt af hvad øjenproblemet er, så er kontaktlinser ikke altid en løsning. Jeg kan f.ex. ikke ret godt bruge dem, da min bygningsfejl er svær at 'lave' i linser, og at de kun kan lave dem så jeg ser dårligere med linser, end jeg gør med briller.

Men en tusse er et ret så rimeligt bud. Mange optikere har en eller anden pakkeløsning på ca den pris.

Plejer selv at benytte den løsning... men ender gerne med at give lidt extra - til bl.a. en refleksbehandling og extra tynde 'glas'.

Af bekvemmelighedshensyn er det nemlig ikke rart med standardtykkelsen, hvis man ender med for stor styrke - det kan de så bedre vise dig hos optikeren.

De fleste nu om dage vælger letvægtsglas, som er en slags plastikagtigt noget, og de splintrer ikke som rigtigt glas - så du kan sagtens bruge de samme briller til det hele. Bare sørg for at få dem rettet ordentligt til, så de sidder ordentligt. Jeg ville personligt ofre den hundredemand mere på tyndere glas, for bliver glassene for tunge, så glider brillen ned af næsen - brandirriterende når man rider.

0
0
Svar på denne tråd

1000 kr. ...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2006 23:14

... synes jeg heller ikke lyder vildt.

At du skal bruge minus-styrke, betyder at du er nærsynet det er også det beskrivelsen af dit "synsproblem" siger.

Hvorfor du ikke tør bruge kontaktlinser, er jo ikke lige til at gætte

Jeg har selv brugt linser i lidt over 20 år uden problemer.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  04-02-2006 23:46

Nu har jeg selv minus :s

Først havde jeg briller (har bygningsfejl), men hos Louis Nielsen lavede de specielle linser til mit behov.

Spørg dig frem ;)

Hilsen
Annecathrine

En rigtig fjordhest hedder Store Mads Kirk

0
0
Svar på denne tråd

Gizmo...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 00:19

Tror det kommer an på bygningsfejlen.. der er nok flere typer.. og min var altså ikke ret god i linser.

Havde så osse på den anden side meget svært ved at vænne mig til dem, efter 25 år med briller.. så det var ikke det store tab.

0
0
Svar på denne tråd

Medlemskab af Danmark
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 10:43
Husk at melde dig ind i Danmark - når du først er begyndt at skulle have briller, er det en god investering...

;-)
Jhez
0
0
Svar på denne tråd

skynd dig
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 11:35
at gå på brille udsalg. Der er stadig mange brille butikker der holder udsalg med rigtige gode tilbud.. Mærke stel med glas til omkring 1000 kr er ikke urealistisk. Mener at have set det i Nyt syn. Har selv lige fået sådan et apparat på næsen. Men det var til en helt anden pris da jeg både er nærsynet har bygningsfejl osv...

mvh. Tinna

0
0
Svar på denne tråd

Lina...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 11:35

Nu var jeg også 14 da jeg fik mine ;) , Havde brugt briller fra jeg var 6 år, sådan lidt on - off

Men de siger også man har nemmere ved at vænne sig til linser jo yngre man er.

Min mor på 36 kan f.eks. ikke lide linser, hun havde brugt briller i næsten 16år da hun prøvede linser

Hilsen
Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd

men linser...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 11:56

er de ikke besværlige? For de skal vel tages ind/ud hver dag - og jeg synes så længe jeg ikke skal bruge dem mere er det fjollet. Men selvfølgelig hvis ikke det kan skade kunne det da være rart...Men jeg kan ikke lide tanken om at skulle proppe noget ind i mit øje..!!

Synes stadig 1000 kr er mange penge når jeg skal bruge dem så lidt og ikke vil er så god til at passe godt på dem. Men skal nok til en prof og få taget en test og snakke lidt med dem.

0
0
Svar på denne tråd

linser eller briller
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 12:04

Briller for 500,- er nok svært at finde. Jeg gav ca. 1300,- for mine, med alm. glas i.

I sidste uge prøvede jeg for første gang linser, da jeg ville prøve hvordan det er at gå med dem. Jeg har så valgt endagslinser til at starte med da det ikke er meningen at jeg vil bruge dem hele tiden.

Jeg var også lidt bange for det at skulle have de dimser ind i øjnene, men efter et par gange er det faktisk ikke så galt.

Anita Osk Rasmussen

"vi er ikke alle lige, men vi er alle lige værdige"
"hellere lugte af hest, end bare at lugte"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gav
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 12:09

985 For mine første par briller, med gals og det hele!

Man kan sagtens finde briller til de 500 kr, men så kommer der jo glas ved siden af!

Dem jeg har nu har jeg givet 1561 kr for med glas på tilbud!

Jeg har også en bygningsfejl eller nærsynet eller hvad man siger!

0
0
Svar på denne tråd

afdragsordning uden renter
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 12:11
meget gange kan man afdrage på sine briller

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Afbetaling..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 12:14
Der er flere steder hvor man kan få briller på rentefri afbetaling.. Det har jeg da jeg købte briller for ca 7000, da jeg valgte også at købe solbriller i samme pakke..
Noget dyrt ja men skulle ha nogle solide briller idet jeg havde en vildbasse og ride på..
Men ja der er flere steder der stadig er udsalg så det er bare ud og på jagt..
Go fornøjelse..

Venlig Hilsen
Vickie
Springhest købes..
3-5 år
? ---->> 50.000,-
Glæder mig til at hører fra Dig..
Fremtiden kommer af sig selv....
Fremskridtet ikke!!
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer vel an på
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 12:14
hvad styrke du skal bruge og om du bruger samme styrke på begge øjne.

Er det samme styrke på begge øjne så går du glad i Bilka eller lignende og køber et par billige læsebriller der ...

Men har du forskelligt syn skal du have briller der korrigerer for dette - og har du bygningsfejl er du nødt til at komme forbi en optiker.

Jeg kunne i øvrigt ikke drømme om at klage mig over de næsten 3000,- jeg lige har smidt efter mine nye briller - selv om stellet kun kostede 600,-!

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Trine altså ...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 13:46

... trænger du mon ikke også til briller

Hun kan altså ikke gå i Bilka og købe et par læsebriller, når det er minus-styrke hun skal bruge.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

nej...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 14:20

Man kan få kontaktlinser der sidder i en hel måned af gangen, uden man skal tage dem ud ;)

Jeg personligt syntes ikke det er ubehageligt at tage dem i og ud. Det er en vane sag, men man får dem jo på 'prøve' den første måned, langt de fleste steder.

Jeg har hos Louis Nielsen, som jeg syntes yder en yderst prisværdig service

Hilsen
Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd

Lige et spørgsmål til...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 10:54

...min kæreste siger at jo oftere man bruger briller jo dårligere bliver ens øjne? Fordi øjnene vender sig til at kunne se bedre når man går med brillerne. Er det rigtigt?

Har været hos Thiele nu, fik lavet en test og havde - 1,0 på begge så det var jo fint nok. Håber bare ikke mine øjne bliver dårligere end det. Købte et stel til 595 ca, og fik sådan noget anti refleks? noget på oveni prisen, synes hun sagde 200 kr ca - men på den seddel jeg lige nåede at smugkigge var prisen næsten 1000 i alt... hmf...

Jeg søger efter en fotograf til at tage stævnebilleder af mig område: distrikt 12, 11/13 og 10 (midtjylland) - giv mig et godt tilbud...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 16:11

Mellem kr. 500,- og 1000,- kommer du et stykke, men ikke så langt. Jeg har købt mine briller (som jeg kun bruger, hvis det er helt galt med linserne!!) i Louis Nielsen.

Jeg abbonnerer på linser fra samme butik, og købte et par briller til kr. 1298,- troede jeg. Fordi min styrke er ret høj, kom der tillægsbetaling for tyndere glas, spejlrefleks og bare selve glassene. Brillerne kom i sidste ende til at koste mig kr. 3000,-

Dyrt for et par briller jeg bruger ca. 1 gang om året . Fordømt være min blindhed!!

Jeg bruger -6.25 og -6.50 i styrke.

Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

linser
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 17:47

jeg synes at linser er rare at have når du er aktiv. du skal ikke tænke på at dine briller bliver løse og de er meget rarere at ride med.

jeg fik briller da jeg var 7 og fik først linser da jeg blev 18 og jeg havde intet problem med at vænne mig til dem efter 11 års "brillebrug"

men prøv det! og bestem dig ikke på en dag hvis det går dårligt, jeg skulle lige have en lille uge til at vænne mig til at tage dem af og på.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 17:48
Øjnene bliver ikke dårligere af at gå med briller, men de 'slapper mere af', fordi man ikke skal anstrenge sig så mere. Hvis du så går uden briller i en periode, så skal du vænne øjnene til at de skal anstrenge sig noget mere. Det kan godt give lidt hovedpine, men det er en overgangsfase (er jeg i hvert fald ret sikker på; jeg bruger briller permanent, så har ikke prøvet at have dem af mere end et døgns tid maks).

- Rie
0
0
Svar på denne tråd

kontaktlinser
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 18:49

Jeg har os næsten lige fået linser.

Jeg synes det er meget behageligt. Jeg var blevet SÅ træt af mine briller. Især når jeg red og trænede de små i springymnastik for der kan man godt risikere at få nogle på lampen

Jeg har SYNOPTIK og bruger -2,5 og -3,0 i styrke

MVH

Tine Abildgaard Poulsen

Elsker Vergina og Freja

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 19:48
så det med at øjnene bliver dårligere at at have briller på passer altså ikke? Håber jeg da i hvert fald ikke. Tør stadig ikek prøve linser, men måske en dag.. Ved heller ikke om brillerne vil falde ned under springning - nu får vi se... MEn når jeg nu har - 1,0 på begge vil jeg da overveje at gå i Tiger. Har bare sådan lidt en ide om at briller (eller andet til 20 kr) er skadeligt eller gør øjnene skøre.

Jeg søger efter en fotograf til at tage stævnebilleder af mig område: distrikt 12, 11/13 og 10 (midtjylland) - giv mig et godt tilbud...

0
0
Svar på denne tråd

Briller...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 20:44

Hey hey...

Jeg har haft briller siden jeg var 2 år... Det har været træls engeng imellem, og brillerne fik da også den store tur hen af jorden...

Jeg vil sige de sidste opar år, har jeg handlet briller ved profil optik.. De er pi... dyre.. Så prøvede jeg en total billig butig.. Ja ja fint nok. sparede 3000 kr, men det var for discount-agtigt. Jeg vil bare sige du skal passe på med de billige, men okay, så lidt du skal bruge dem, kan jeg godt forstå du ikke vil give mere.. Men husk: ikke køb dem alt for billig..

Kram Persilla

!!! 2 Stk Welsh Mountain efterlyses !!!

Marco Født 19 Maj. Bliver 10 år i 2006. Han blev solgt med stamtavle.

Kassia Født 22 Maj. Bliver 12 år i år 2006. Hun blev solgt med stamtavle.

Moren hedder FREYA
0
0
Svar på denne tråd

Briller...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 22:58

Hvis ikke du har bygningsfejl eller ligende så skader et par billige briller dig ikke ..

Ej heller gør de dit syn værre..

Selv bruger jeg døgnlinser, altså linser jeg har i i 30 dage både dag og nat.. De koster 228 kr pr måned.. Det er simpelthen de bedste penge jeg nogensinde har brugt på mig selv.. De er så dejlige og nemme at have med at gøre .. (Nu er jeg også temmelig nærsynet, -4 og har brugt briller/linser i snart 15 år så jeg er helt afhængig af det) ..

Udover mine linser har jeg 3 par briller til aflastning af øjnene hvis jeg er forkølet e.l. ..

Et par fra Synoptik der alt i alt har kostet ca 2000 kr - jeg bruger dem aldrig..

Et par fra Louis Nielsen til alt i alt 688..

Og endnu et par fra Louis Nielsen til 288..

Dem til 288 er dem jeg bruger oftest .. De er simpelthen bare fede ..

Hvis du er bange for at brillerne falder af kan du købe sådan en dims til at sætte på brillerne og spænde i nakken så de holdes fast ..

Eller - dem kunne man købe da jeg var aktiv ponyrytter og brugte briller.. mon ikke de fåes endnu? ... min storebror brugte dem også under hans Amerikansk fodbold træning..

Held og lykke med projektet ..

MVH ManEater ..

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 00:03

Men har lige nogle spørgsmål:

1) hvad koster sådan nogle? Jeg vil ikke give mere end 500 - men inde i forretningen sagde de det blev over 1000?!! Kan man slet ikke få noget billigere?! Jeg skal jo ikke bruge dem så meget, og til sport så det er jo ikke så "fint". De skal da gerne klæde mig, men troede ikke det ville blive SÅ dyrt!!

briller er tit dyre hvis det er nogle ordentlige... mine kostede 3000 ca. med lækker kvali stel, og glas med refleksbehandling, altså sådan at solstråler og den slags ikke giver genskin... men jeg skal også altid gå med mine må ikke køre bil uden f.eks.

2) Er det farligt at springe med dem, hvis nu man smadrer dem pga fald f.eks.? Skal det være nogle specielle nogle.

det skulle de godt nok ikke gerne da... du skal sørge for at sige når du køber brillen at de bliver udsat for springning så det skal være holdbare... jeg har gået med briller siden jeg var 9 eller sådan og jeg har sprunget meget af tiden og har endnu ikke smadret nogle briller..

3) Kan jeg bruge de samme både til ridning og i skolen?

det gør jeg... du skal jeg bare sørge for at få nogle der er pæne og du gider at have på... du kan ofre nok så mange penge på brillen men hvis den ikke klæder dig så vil du heller ikke komme til at bruge dem.

Kommer hunde i himlen når de dør?? >o<
0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 08:26

mange rigtige og mindre rigtige råd du har fået.

Det vil være bedst at vælge plastic glas, for din sikkerheds skyld. De smadre ikke hvis du styrter. Det gør rigtige glas.

Nogle gange kan man faktisk godt finde "færdig" briller i minus, men det er her man nemt kommer til at overkorrigere sig selv, og så kan man nemt komme ud for at styrken langsomt stiger. PD afstanden, altså afstanden mellem øjnene vil også være tilfældig, ligesom i læsebrillerne, dette kan give nogle problemer.

Jeg er sikker på at når du først finder ud af, hvor godt du kan se, kommer du til at bruge brillerne hele tiden. Jeg vil gætte på at der ikke går lang tid før du vil prøve linser.

1000.- kr. er i min verden et par billige briller.

Held og lykke med dem, spørg bare hvis der er noget.

Hilsen Mette (optiker)

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 09:21
Nogle billge briller i alle har købt. Jeg har givet 4200 kr for mine nye briller, og jeg har ikke særlig meget i styrke. De er mest til arbejde og når jeg læser, men jeg bruger dem meget, da jeg virkelig ser bedre, og så er de jo pæne... De er købt ved profil optik, God service derinde, men nok svært at finde briller til 1000 kr, og nærmest umuligt til 500 kr...

Med venlig hilsen Pernille
:-D
0
0
Svar på denne tråd

har selv
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 09:46

2 par briller, det ene par er et par til 500-600 kroner, de er købt i synoptik og er sådan nogle discount briller som de har.det er de briller jeg bruger hos hestene, og når jeg ligger på sofaen og ser fjernsyn.

så har jeg et par til 5000 kr, det er dem jeg bruger på arbejde, og i byen, dem er jeg meget glad for, hader nemlig at gå med briller, derfor er det vigtigt for mig at det er nogle jeg virkelig godt kan li, så jeg også føler mig godt tilpas

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 10:03

hos louis nielsen kan du sagtens få dem til 500, MEN så er det uden anti-refleks og sandsynligvis ikke så pænt et stel. kan kun anbefales til, hvis man ikke bruger dem hele dagen, men kun ved fx læsning.

men for 1000 kr kan du sagtens få gode briller med anti-refleks hos louis nielsen, så skal du finde et stel til 488, så bliver det 1000 alt i alt

0
0
Svar på denne tråd

Billige briller
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 10:05

Briller hos
Louis Nielsen

Hos Louis Nielsen har vi inddelt brillerne i fem prisgrupper.

I alle grupper gælder prisen en færdig brille, dvs. et brillestel med enkeltstyrke letvægtsglas i høj kvalitet i dine styrker - og med eventuel korrektion for bygningsfejl !

Hvis mankan nøjes meddet,altså uden reflex osv.kan det sagten lade sig gøre at få briller til 500 og under.

Desuden kan man købe læse briller med minus styrke i tigerbutikken, i mange forskellige tyber de koster kun 20.- de fås i -1/-1,5/-2/-2,5 og -3.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg fik da
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 14:35

2 par briller med styrke for 656 kr. hos LN. Pæne stilfulde briller .

Nu har jeg så linser og da jeg kun bruger dem af og til ( når jeg læser manus) så holder en 30 dages linser længe . Da jeg har forskellig styrke på H og V så var jeg nød til at købe 6 par .

Og den pris var under 1300 kr. og de holder så i 1½ år når jeg ikke bruger den mere ...

( tænk OVER 50.000 )

Illum , navnet forpligter !!

Skal du stå brud til foråret , og er du bange for at komme til at fryse .

Så kik på min præs.

Jeg sælger de smukkeste pashmina tørklæder både i kridhvid og off white .

0
0
Svar på denne tråd

nu må jeg lige spørge igen...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 13:25

..nu har jeg fået mine briller hjem og: er det normalt at modkørende bilers lys giver "genskær" i mine briller og endda som små blå runde lygter?!

De har koster næsten 1000 kr og der skulle være sådan noget anti-refleks (ved ikke navnet eller hvad det præcist er) på. De billige til 100 kr har samme problem, men det er kun hvidt så det er ikke så slemt!

Lamper i nogle ridehaller bliver også "blå". De dyre er "plastic glas" de billige er vidst alm. glas.

Er det normalt man skal se på sådan noget blå lys / "skygger"?

0
0
Svar på denne tråd

sidste forsøg lol
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 22:25

..og så lukker jeg tråden pænt bagefter.

Men er der slet ikke nogle der ved det??

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider