|
|
| ADVARSEL HESTEMISHANDLEREN |
| Forfatter:  |
HENRIETTE. T. |
| Dato:  |
04-02-2006 09:55 |
|
HEJ ALLE HESTE GLADE FOLK. JEG SKRIVER MED DÅRLIGT NYT. DEN OMTALTE HESTEMISHANDLER HAR STÅET TIL IGEN. TO HOPPER VED HAMMEL ER BLEVET MISHANDLET. JEG KENDER KUN DE NÆRMER DETALJER OM ET AF TILFÆLDENE. DER ER TALE OM EN HOPPE DER ER IFOLD I 9 MÅNEDE. HUN HAR FÅET EN FLÆNGE VED SKEDEN FORSAGET AF EN KNIV. OG HVAD VÆRRER ER, ER HUN BLEVET VOLDTAGET MED ET STUMT INSTRUMENT, DER HAR GIVET HENDE INDREBLØDNINGER. HUN ER PÅ DYRHOSPITAL, OG I BEHANDLING, OG DET SER HELDIGVIS UD TIL AT BÅDE HUN OG FØLLET KLARER DEN. DET FORROLIGENE ER AT EJERNE ER LANDMAND OG ER NORMALT ALTID HJEMME OG BOR PÅ EN GÅRG DER LIGGER LANGT FRA VEJEN. DET ER IKKE MULIGT AT SE, AT DER ER HESTE PÅ EJENDOMMEN. PERSONEN DER GØR DETTE MÅ ALTSÅ FÅ SINE OPLYSNINGER VED AT UDSPIONERE FOLK. SÅ ALLE HESTE HOLD ØJNE OG ØRER ÅBNE. OG SE EFTER HINANDENS HESTE, HAN SKAL IKKE HAVE LOV AT GØRE DET IGEN.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv altså! |
|
|
Havde hørt han var på spil igen. @!#$ han er et svin! HAn burde pines og tortureres! Jag bliver bare så gal, når jeg høre sådan noget!!! Godt nogen advarer om det!!!
Et godt team bygger på: Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst; to-vejskommunikation! Husk det når du arbejder med dit dyr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puuha... |
|
|
jeg kan ikke finde ord for hvor meget jeg hader sådan en person der kan få sig selv til det... godt hoppe og føl klarer den.. har der været skrevet om det i aviserne, eller hvor kommer oplysningerne fra? jeg synes ikke at have læst at han var på spil igen, nemlig. åh nej...håber ikke det bliver endnu en sommer hvor man knap nok tør gå fra sine heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åååh nej |
|
|
Sidste år var jeg knap så bekymret for mine egne muler, men nu er vi jo flyttet til fyn og desværre betyder det tættere på. Godt jeg har en stor BØH hund på gården, tror han skal lære at gå løs ude når vi ikke er hjemme.
stald KenTri dsp med hjerte og vilje dsp. dansk smuk og powerfull SÆLGES: SUPER LÆKKERT DSP HOPPEFØL IFOLET WELSH HOPPE ..SE PONYERNE PÅ MIN PRÆSENTATION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj siger jeg bare |
karinacomisa |
04-02-2006 10:20 |
|
Hvad får folk til at gøre sådan noget, jamen jeg fatter det ikke  Det er ikke mere end en måned siden min pony blev voldtaget af en pensionist, han skadede hende dog ikke, gudskelov  Men stakkels ejere og heste, håber at begge heste klarer den uden mén  Sådan en psykopat skulle spærres inde 
Med venlig hilsen Karina Lækker ægte lammeskindspad i god kvalitet sælges, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| politiet |
|
|
hey... Jeg er sofiepigens storesøster, og vil høre om det er anmeldt til politiet? (mig der passede den unge vallak som bvel stukket ned i sommers) Fra Lotte
Et godt team bygger på: Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst; to-vejskommunikation! Husk det når du arbejder med dit dyr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
xenia |
04-02-2006 11:40 |
|
Åh nej. Det er skrækkeligt! Hvorfor f... kan man ikke finde den idiot, og kastererer ham med en sløv kniv. Føj...  Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| føj et svin |
yasmin2005 |
04-02-2006 11:48 |
|
Man bliver bare så ked af det! tænk folk kan finde på sådan noget! han skulle selv skæres i p... Mette: nej det har jeg heller ikke Krogsboll:ja rigtig god idé karinacomisa: stakkels din hest...Blev den virkelig voldtaget?
Schæfer Søges Til Billige Penge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Sygeligt Tænk at han stadig går løs. Burde man ikke sætte opslag rundt omkring op med det ? - Til skræk og advarsel for ham, og til oplysning for andre hesteejere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej altså.. |
Supertulle |
04-02-2006 12:32 |
|
Ikk igen..! Det er altså mega irreterende han bliver ved med at være her! Troede lige han var 'stoppet' MØG!! Nu kan vi igen blive bekymret for vores heste her i midtjylland  Noget nyt om hoppen? Håber ikk' der er flere der har været ofre i år  Virkelig trist for jer der har 'mødt' ham Føler med jer!
'Mange hilsner Mette' - den glade ejer af en fjordhoppe og Dvhoppe -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en tanke... |
|
|
Jeg får bare lige en tanke...lidt skummelt og måske er det langt ude... men tænker bare på om det er en som kommer herinde og kan følge med i samtaler? Ofte er sådanne afvigere jo tættere på deres ofre, end man umiddelbart har lyst til at tro, sådan plejer det jo at være i mange sager omkring overgreb på børn og unge, hvilket jo også er en sygelig adfærd, som at voldtage og lemlæste dyr. altså når personen åbentbart kan finde frem til hestene og slippe afsted med det hver gang uden at blive opdaget, må han jo have et vist kendskab til stederne, dyrene og dem der bor der. personen kan vel ikke kende alle stederne personligt, så et eller andet sted må personen jo få sine oplysinger fra... Men ved det ikke... det er jo bare et gæt, men håber godt nok han bliver fanget, så det ikke går ud over flere stakkels heste...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan se... |
karinacomisa |
04-02-2006 13:08 |
|
Med venlig hilsen Karina Lækker ægte lammeskindspad i god kvalitet sælges, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åååhhh...nej... |
Susans |
04-02-2006 13:19 |
|
ikke igen ...jeg håber virkelig ikke flere heste skal lide den skæbne...gad vide hvorfor denne person gør sådan noget... Jeg håber han/hun stopper igen og lader folks heste i fred. Stakkels stakkels heste og ejere. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| syge menneske |
farry |
04-02-2006 14:13 |
|
Folk er fa... perverse nu om dage ( med folk mener jeg denne eller disse personer der finder det ophidsende at forulempe vores kære dyr)
Hollandsk varmblod sælges til den rutinerede rytter, der søger en hest med potentiale til de store dressurklasser!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skræmmende!! |
Maibritj |
04-02-2006 14:47 |
|
Ja det er sku skræmmende, vi har selv lige fundet hest, så jeg er da virkelig bekrymret for at det skal ske for en selv.. Men til ALLE folk.. set ikke jeres adresser ind nogle steder(ikke der hvor hesten står) det kan jo nemt være nøglen til de sindsyge mennesker finder den næste hest.. - Maibrit
Fjord hoppe søges.. fuld stamtavle, sød omkring de 2-3 år (gerne ridevandt)Pris:omkring de 10.000kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| noget nyt |
Susans |
04-02-2006 21:17 |
|
i denne sag? Er politiet på sporet?? Hmmm...det er måske også lidt for optimistisk at spørge til med al den ballade vi har for tiden...men måske er det netop derfor personen har slået til igen ligenu...så politiet ike har tid og resurser...så er personen måske mindre forsigtig og efterlader et fældene spor... håber...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BT vil gerne gå ind i sagen |
SusZerima |
09-02-2006 12:10 |
|
Jeg har været i kontakt med en reporter fra BT og hun vil gerne tage denne sag...Så sidder der nogen derude og ved lidt mere end der står her...evt. ved hvilket hospital hoppen står på og evt. ved hvem der ejer hesten eller andre oplysninger der kan hjælpe til i sagen så kontakt mig venligst hurtigts muligt så jeg kan formidle kontakten videre. MVH Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Line Rønn |
09-02-2006 12:34 |
|
Det er forfærdeligt, alle de stakkels heste det går ud over  Nu må politiet altså snart tage sig sammen og gøre noget ved det her.
Line Rønn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er uhørt |
|
|
at den stodder stadig er på fri fod. Mener hvor svært kan det være??Sidst fjolset var på aktion i stimer, var der både bil signalement, og vist andre gode oplysninger så vidt jeg husker, men idioten er stadig ikke grebet..jeg syntes det er for sløvt af politiet, de burde have haft en enhed som specifikt koncentrerede sig om det dengang, så burde de have haft ham nu, mener så stort er DK da heller ikke. Men jeg tror desværre at den slags sager ligger meget lavt rent prioritets mæssigt... Så derfor igen igen..DYREPOLITI ville være på sin plads. Jeg sammenligner tit med USA i dyresager, og må indrømme at på det område er jeg flov over at være dansk, DK er så sløvt når det kommer til dyr, dyremishandling, dyretransporter osv osv..Det er pinligt!!! Jeg tror man er nødt til at ty til pressen for at få noget som helst igennem, også i dette tilfælde. Det er sørgeligt, men sandt.  Og stakkels heste i dette tilfælde.. Føj hvor ville jeg blive utilregnelig hvis jeg skulle støde ind i vedk. der mishandler vores heste... Venlige hilsner fra Margit..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Margit |
SusZerima |
09-02-2006 13:21 |
|
jeg HAR kontaktet pressen og de går ind i sagen...jeg har kontaktet Henriette som oprettede denne tråd og hun vil bringe indformationerne videre... MVH Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klamt! |
Sidsel |
09-02-2006 14:47 |
|
Det er kun en meget meget syg person, der kan finde på sadan noget! Jeg forstår det slet ikke! Jeg forstår heller ikke hvordan, hestene lader "dette" perverse menneske , komme så tæt på og yde en så stor mishandling.. Det må da gøre vildt ondt!
Jeg har ikke ord for SÅ syge folk!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| han sku ikk ha lov til det! |
LineC |
09-02-2006 20:31 |
|
Heeej Han/hun/dem skulle bare %&%"!#%#&%( Jeg var sidste år oppe ved en veninde hvor min lille rigtig søde 3'er blev skåret i. Det var ikke så slemt. Men alle hestene var skræmte dagen efter. En af ponyerne var også hoppet over i en helt anden enhegning. Huset ligger ligeud til vejen. Men . Hvem kan dog finde på den slags? Mvh. Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| han sku ikk ha lov til det! |
LineC |
09-02-2006 20:31 |
|
Heeej Han/hun/dem skulle bare %&%"!#%#&%( Jeg var sidste år oppe ved en veninde hvor min lille rigtig søde 3'er blev skåret i. Det var ikke så slemt. Men alle hestene var skræmte dagen efter. En af ponyerne var også hoppet over i en helt anden enhegning. Huset ligger ligeud til vejen. Men . Hvem kan dog finde på den slags? Mvh. Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hoppe og føl |
|
|
er ok! Den var på dyrehospitalet til søndag, havde fået bughindebetændelse. Den anden, havde han åbenbart opgivet. Den var "kun" lukket ud af sin boks. Den er heldigvis så meget "mors hest", at det ikke er andre end ejeren, der kan gå til den! Jeg har gået i skole med ejeren, vil jeg lige sige, så I ikke tror det er noget jeg finder på...  MEN DEN IDIOT DER GØR SÅDAN NOGET KAN DA KUN FÅ FOR LAV STRAF 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
lulubalu |
09-02-2006 22:05 |
|
Sikke et perverst svin, der kan finde på sådan noget, for at sige det mildt!! Det er SÅ synd for de heste/ponyer det går ud over, for hvad fanden kan de gøre ved det?!? ååårh, får godt nok MEGET voldelige tendenser når jeg hører om sådan noget !! Synes stodderen skal liige en tur på den "lukkede" før noget andet!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har et endnu |
SusZerima |
09-02-2006 22:08 |
|
bedre foreslag til straffen...bur svinet inde sammen med Dr. Ventegodt  MVH Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mishandlet hoppe |
Lebel |
09-02-2006 23:41 |
|
Jeg kan fortælle at vores hoppe har det godt. hun kom hjem i mandags, og nu er hun begyndt at spise igen. Føllet har ikke taget skade. Jeg er glad for de mange der føler med os og håber ikke det er noget andre skal prøve. Mange hilsner fra os
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lebel.. |
Guppi |
10-02-2006 06:23 |
|
Sikke en ubehagelig oplevelse. Jeg håber ikke at det sker for jer igen eller for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil ønske ... |
riis-nielsen |
10-02-2006 06:47 |
|
Jeg vil ønske jer alt godt frem over. Og at det bliver et kanon godt føl. Det har i fotjent. Til alle andre nu må vi igen holde EKSTRA GODT øje med hvores heste og hvis der er nogen der fanger ham inden politiet gør så ring til mig, jeg kan blive rigtig grum når der er sådan en pervers gris på spild. Venlig hilsen DEN GRUMME
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stakkels heste, ang. pressen |
Line_d |
10-02-2006 08:43 |
|
Håber snart det stopper, men tror det desværre ikke. Ved ikke om det der med det kommer i pressen er så smart. Snakkede sidste år med en som havde fået "skadet" to heste af mishandleren, den ene havde enda fået skåret haserne op. Men hun fortalte at der sidste år havde været mange tilfælde bla. deres,som ikke kom i pressen pga. at politiet havde mistanke om at det er et spil som flere syge personer har kørende. Og at det at det kom i pressen bare opilnede dem endnu mere til at gøre det. Så derfor var der ikke så meget om det. Så snak lige med politiet inden i snakker med pressen om det, hvis nu det stadig er sådan. Hvor mange heste er det efterhånden gået ud over? Over 50 eller hvad? Men bare de snart fangede Ham/dem, hvis det er flere om det bliver de forhåbentlig nemmere og finde hvis man først fanger en. God bedring til den stakkels hoppe og håber folingen går rigtig godt. KH Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| vold mod heste |
|
|
Hvis jeg for fat i den person, ender til med at jeg kommer ind at side for det jeg gør mod ham, lad os bare sige at han ikke går der fra og sådan det det med alle mine dyr, og dem jeg ikke kender,jeg har selv købt hest for ikke så længe siden, han er kun næsten 2 og stadig hingst og står på sjæland, så jeg håber ikke der sker noget, men jeg føgler virklig med dem det sker for, kan bare ikke helt forsåt at hesten ikke sparker han, det gør jo ondt min sparker bare jeg skal smører hans muk, fordi han er øm.. STORT KNUS TIL DEM DET ER GÅDET UDOVER FRA MIG  Alice OG Marco
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa.. |
|
|
Hvorfor er folk bare så syge i hovederne? Det er til at tude over og stakkels hest og føl.. 
Hilsen Frederikke Chanel & Soffy! Hvorfor nøjes?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej! |
|
|
Ikke nu igen! Nu skal jeg til at bekymrer mig igen, om hestene går fri. Men hvis jeg nogensinde får fat i ham/hende, så tror jeg det ender rimelig grumt. For vedkommende altså! Sådan et sb´vin! kan han da ikke lade vores dyr være i fred?! Syge stodder!
Held og lykke med hoppe og føl! Det er dejligt de kommer sig begge to.
Nye billeder på min præsentation! Venner kan man lave alt sammen med, men kun de aller-bedsteste venner kan man lave ingenting sammen med (Peter Plys)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt at høre |
Ninkamus |
12-02-2006 12:17 |
|
Det er godt at høre at hoppen og føllet har det godt igen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| opfordring: |
Gitte & PlayboyKyllingen |
13-02-2006 16:52 |
|
tag i bilka og køb babykameraer (der er det der nattesyn ovs. ) -man kan sætte 4 kameraer til et lille tv, og sætte et videoovervågningsbånd til.. jeg har det opsat, og tænk på hvis vi er mange der gør det kan man måske få gerningsmanden/kvinden på bånd, ¨så man har noget at gå efter... personen skal stoppes! han/hun må jo være syg og aldeles forkert skruet sammen i roen.
MVH. Gitte og hypperne! rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :( ikke igen! |
|
|
Hvorfor gør folk det? de er da bare fuldstændige sindsyge!  helt seriøst, hvem tror de er?! Ihh!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt svært |
Ninkamus |
13-02-2006 22:06 |
|
det med kameraerne lyder som en god idé men hvad gør man når man har løsdrift og en kæmpefold??? Mistede selv en hest jeg passede i sommers til den syge morder, og det skulle jo helst ikke ske med hende jeg passer nu det var frygteligt at se hesten ligge der og så følge blodsporene rundt på marken...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er så klamt og |
bette_gris |
13-02-2006 22:16 |
|
Klamt, forfærdeligt , uafskyeligt ! Der findes ikke ord til at beskrive det,, Vi har også haft besøg a uhyret.! Vi måtte aflive en hoppe Jeg er så bange for at gå ud om aften efter dette, heldigvis har vi cameraer over det hele nu.. men alligvel.. At folk kan gøre sådan noget !!! !!! OG at straffen er så lille!!! forstår jeg ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til overvejelse |
Ninkamus |
13-02-2006 22:21 |
|
jeg ved at straffe rammen er til overvejelse, hende som ejer den hest jeg passede som belv stukket ned i sommers og døde af blodtab blev vidst nok kontaktet af nogle ministrer eller hvad det nu var er ikke helt inde i det... Men den bliver nok aldrig så stor at vi syntes det er ved at være ok...! lige nu er den mellem 500 kr og 6 mdrs fængsel, for dyremishandlig...! (hvis jeg husker rigtig)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay tak |
bette_gris |
13-02-2006 22:24 |
|
Ninkamus :Okay tak for oplysningerne !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjælp... |
Nanna s |
16-02-2006 22:39 |
|
åhh.. jeg bliver bare såå bange hver gang jeg hører det.. har selv 2 heste, selvom de er vallakker og største dellen af tilfældende her er med hopper, bliver man skrækslagen alligevel... kan slet ikke forestille mig hvad jeg ville gøre hvis jeg opdagede at der var sket dem noget så forfærdeligt som dette! måske hjertestop. ville ikke kunne klare og se det... og ville ikke turde tænke på hvad jeg ville gøre ved mishandleren hvis jeg fandt ham. skære ham i små-stykker med en brødkniv eller noget i den stil.. han burde selv mærke den smerte han giver de stakkels heste!!! i hvilken landsdel er det sket?? (jylland, sjælland) hilsen: Nanna.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jylland |
|
|
Hammel ligger omkring Århus hvis jeg ikke husker helt forkert... Men han har vist været over det meste af landet det dumme møgdyr! Vi kunne skære stykker af ham med en ske fx? Det må gøre pænt ondt! Men han er ikke ret meget mere værd i mine øjne
Nye billeder på min præsentation! Venner kan man lave alt sammen med, men kun de aller-bedsteste venner kan man lave ingenting sammen med (Peter Plys)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| havde... |
DH |
17-02-2006 00:27 |
|
lille Danmark været USA, så havde han nok mere fået sin straf med bøder m.m derover har de specielt uddannet folk der køre rundt og opsamle misrygtet dyr og giver bøder til folk og hiver dem igennem systemet for virkelig grov mishandling af dyr. Visse personer kommer også ud for at blive anholdt... han skal da være glad for DK ikke er USA, for de er ikke sene til at tage fat i en. Nu ser jeg meget disse programmer med dyr, en kvinde havde ladt sin hund gå med for stramt halsbånd der havde gjort så meget skade ved hunden, at selvom man prøvede at rense såret og hjælpe, så gik infektion (staves) i det, og hunden blev aflivet. Skaderne var så store at hun blev anholdt fik en bøde på 2000, og så fik hun vist 60 dage samfundstjenste.. en ringe bøde mod det hun havde udsat hunden for. Men hun blev straffet og fanget. Jeg så også på et andet tidspunkt, også sådan et dyre program, hvordan unge mennesker holdt hundekampe, og når hundene ikke kunne mere og døde af deres lidelser m.m blev det kastede i en rodet baggård som affald.. små hvalpe blev købt ind for at fungere som træning for de rigtige kamphunde, og smidt som affald når de ikke kunne tåle måsten... Det er fandme så uhyggeligt der findes sådanne mennesker, og seriøst regeringen må tag af få finger ud et hvis sted og få det sammen udlærte fagfolk til at køre rundt og stoppe disse forfærdelige mennesker, der åbenlyst er syge i hovederne. Det er jo lige før man ikke tør få hest  Hilsen Dorthe
At finde sin skæbne i livet, er lige så svært at finde den rigtige hest der opfylder ens egne krav i steden for hvad andre mener.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LineC.. |
Supertulle |
17-02-2006 13:03 |
|
Ja det kan jeg godt huske.. Sabina(rotte) skrev til mig om aftenen.. puha, det var jo ikk mer en 8-10 km væk!! Godt der ikke skete mer' end der gjorde den aften. Altså hvis den syge person kommer forbi, pusser jeg Tulle min 'dræber' pony på ham! Så får han slag/spark  Kan ikk tage sådan noget,, NU MÅ PERSONEN STOPPES!
'Mange hilsner Mette' - den glade ejer af en fjordhoppe og Dvhoppe -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overvågning |
Betina J. |
17-02-2006 20:48 |
|
Ja vi har også for længst fået overvågning overalt i vores stalde. På vores rideskole have vi MANGE "forsøg" eller hvad man siger. Vi havde en stor vallak der en tidlig morgen gik på fold og da vi skulle hente ham havde han et KÆMPE sår ned af halsen. I ved den der berømte "fra øre til øre" - hesten havde åbnbart trukket sig væk og der var ikke sket mere. Ellers er alle vores heste blevet lukket ud af deres bokse. Vores største hingst og en af vores elevhopper SOM VAR I BRUNST blev lukket ud sammen. Men det er heldigvis slut nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|