|
|
| nogen som har sendt mig denne mail? |
| Forfatter:  |
Britta |
| Dato:  |
30-01-2006 01:34 |
|
Denne mail fik jeg i formiddag.. Er der en herinde fra som kender noget til den? >Ja du har ret du har en dejlig hingst. Du er klar over, at det er meget ulovligt det du her har gang i ! Du må ikke anvende din hingst til avl, når den ikke er avlsgodkendt. Dette kaldes Pirateri, og jeg burde anmælde dig til Landskontoret for Heste. Dette gør jeg naturligvis ikke, da dette kan give dig enormt store bøder. > >Jeg synes du lige så stille og roligt, skal tage din lille pæne annonce væk fra nettet igen, inden der er flere avlshingste ejere, der får din annonce at se. Ikke alle er lige så flinke som mig ved jeg. > >Jeg gør dig kun opmærksom på dette for din egen skyld, og måske vidste du jo ikke, at det du har gang i er bund ulovligt. > >Fortsat god dag. > >Venlig hilsen >avlshingste ejeren. Sikke en gang vås. Tænk sig at ville være sig selv bekendt. 
Bedækning tilbydes, med frederiksborghingsten Tabasko Toftedal. Hilsen Britta Hvorfor bruge magt, når det er med kærlighed, man når længst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke noget vås |
|
|
Hi hi Britta, jeg tror der er en der er jaloux på din skønne Tabasko  Så vidt jeg ved findes der ingen love imod pirat avl og at sende sådan en mail er da under lavmålet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hi hi hi |
Britta |
30-01-2006 01:50 |
|
nej vel.. så vide jeg ved er Tabasko min og min alene.. Jeg har købt og betalt ham, og kan så vidt jeg ved bedække lige så meget ud, som jeg har lyst til. Jeg har en meget stor fornemmelse for hvem det kan være.. For et par år siden, vr der nemlig en som ringede og truede mig mht bedækning. Det eneste hun fik ud af det, var jeg kørte til hendes by, hang sedler op overalt hvor jeg tilbød ham til bedækning. Den som har kårede hingste har jo ikke nød at være urolige, for vil folk ha papir på deres føl, ja, så er det ikke ham de bruger 
Bedækning tilbydes, med frederiksborghingsten Tabasko Toftedal. Hilsen Britta Hvorfor bruge magt, når det er med kærlighed, man når længst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Der er absolut ingen der kan forhindre dig i at bedække med din hingst, og en anmeldelse til landskontoret medfører heller ingen bøder... Det der sker hvis du bliver anmeldt er at du evt nu eller senere kan få problemer med at få papir på føl efter avlsgodkendte hingste, specielt hvis begge ting foregår samtidigt. Du bliver sådan set eksluderet som avler... jeg tvivler dog på at det bliver praktiseret særligt meget da der er rigtigt mange der har avlet både med "rigtige" hingste og pirathingste - en hingst som Stald Calles Bror Bally havde vist omkring 50 hopper om året gennem inden han blev kåret.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehehe |
|
|
ja bare tænk på alle de landmænd der har shetlændere der pare sig på kryds og tværs, de ville gå nedenom og hjem. desuden ville der jo så heller ikke være en grund til at lr, udskriver pas til disse "ulovlige" heste. det lyder mest som en der har MEGET ondt i røven over din anonce, og det kan vi andre så få et godt grin af. håber personen læser dette fora og bliver godt rød i hoved...for personen er da til grin
i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tja .. den |
|
|
som har sendt den til dig kender helt sikkert ikke reglerne, hverken dem som er eller dem som kommer... Jeg kan næsten gætte mig til hvem det er som har ringet til dig  At jeg selv er modstander af piratavle er jo ingen hemmelighed, men hvis folk husker at gøre hoppeejerne opmærksom på at afkommene efter den hingst ALDRIG vil kunne optages og kåres ind i stambøgerne så kan de jo gøre som de vil, men det er hamrende irreeternede hele tiden at skulle udrede overfor folk som er blevet "snydt" af hingsteejeren og fortalt at de bare kan ringe til foreningen så kan de få lavet afstamning på deres føl for det kan de IKKE... Men det er vel en fra samme område som mener de går glip af et eller andet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pirat hingst |
|
|
Hun er da helt til grin. Tænk at skrive sådan en gang bavl til andre. Hvis man virkelig er hingsteejer ville man da også kende reglerne og mon ikke man også havde underskrevet sig i stedet for at være annonym? Shannon
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikken en klovn |
|
|
Enten må grunden være misundelse, eller også har vedkommende ikke selv nok at lave. Pirateri...  Tag dig ikke at det. Hilsen Lone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| UHA-uha |
Ettenna |
30-01-2006 08:35 |
|
Tænk så alt det "ulovlige " som sker ude i det Danske land.. Og alle de føl og heste som går rundt uden det famøse papir.. UHA mine ejne feks. skam dig Annette at have sådan noget..GRIS.. Hej fra Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, ja... |
karinacomisa |
30-01-2006 09:46 |
|
Jalousi er en grim ting  Sikke en klovn 
Med venlig hilsen Karina MIN HEST SÆLGES BILLIGT PGA. FLYTNING, SE HANS PROFIL PÅ MIN PRÆS 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alene det... |
Himmelfjer |
30-01-2006 10:26 |
|
..at vedkommende er annonym er jo latterligt! Det er man KUN, hvis man a) er under 11 år eller b) ved, at man er ude på et skråplan. I dette tilfælde sikkert både a og b!  Tryk du på besvar og send besked tilbage, at hun da er velkommen til at give sig selv til kende ved en anmeldelse! Indtil da, kan hun jo holde sin lille mølædte hingst for sig selv og ærgre sig gul og grøn over, at du ved, at hun er fuld af l*rt!  Åhja...det er sådan noget, der kan få én til at grine hyggeligt på en gråvejrsdag!  Camilla
- NU MED HUND!!! Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en klaphat |
IW |
30-01-2006 10:53 |
|
Det er kun folk som har et indholdsløst liv som kan finde på sådan noget pladder. Og trussels mail er faktisk ikke lovligt, det har hun/han måske glemt ? Forøvrigt har hun stavet anmelde med Æ, så kan vist ikke være svært at finde personen herinde, for man lærer hurtigt hvem som staver de forskellige ting forkert hver gang. Du kan jo gå i egenskaber og se hvem der har sendt dig den mail, og finde IP, så det op til dig  Ja misundelse er en rigtig grim ting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Britta |
|
|
Tror nu ikke det ændre ved noget, misundelse...kan man ikke sådan lige tæmme. Du skulle nu have fået kåret ham, han ser hamrende godt ud. Og det er vel derfor nogen vælger ham, fremfor dem med papirene iorden. Det er jo ikke bedækningsprisen, der kan ændre meget på dette valg.
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg) Og nu med pintmoor-stutteri. Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha ha ha.. |
Cruella76 |
30-01-2006 11:16 |
|
Det var den sjoveste til dato. Tak for et godt grin 
Christel "Nu officiel, selvudnævnt fødemaskine"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Jeg tænker lidt på hvorfor du ikke får ham kåret??? Han er da en super smuk frederiksborger! Men hvis du har planer om at få ham kåret, må du selvfølgelig ikke lave piratavl inden kåringen. Han er hvertfald rigtig lækker i mine øjne, og et fremragende eksemplar af racen. Held og lykke med ham. Mvh Anette
Lauge´s E´jaaz - Wisnu Estopa Of Tas
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det |
|
|
dog usselt at sende dig sådan en mail anonymt.. Vedkommende mener åbenbart hun har hold i sin sag, så derfor synes jeg netop det er barnligt og sende sådan et "trusselbrev" anonymt. Udover det, så er der jo intet i det hun siger. Der er ingen lovgivning der siger, at det er forbudt at bedække hopper med en ikke kåret hingst, så det må være misundelse over din dejlige hingst, der får vedkommende til at skrive til dig  Pernille
Sød og venlig børnepony, f.eks. shetlænder, wales mountain etc. søges til udlån til godt og hestekyndigt hjem. Gerne med forkøbsret. Helst en vallak. Kontakt mig for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| 1234567 |
Jon Larsen |
30-01-2006 12:34 |
|
Husk at gemme evt. mails til retsligt brug når vedkommende afsender skal have polititilhold osv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan ikke |
|
|
lade være med at sidde og grine af " Pirateri " sikke et ord...hvad laver du ?...jeg laver pirateri  Skidt med hende...kun en lille tøs, som keder sig KH Sulle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan vel se hvor mailen kommer fra ?? |
Linda |
30-01-2006 13:33 |
|
Kan man ikke se hvor denne mail kommer fra ??? man kan vel ikke sende anonyme mails ??? Hvis den er sendt over hestenettet kan man vel se hvor og hvem der har sendt den... Jeg har aldrig prøvet at få en mail uden afsender, det er derfor jeg spørg  Venligst Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan noget fis... |
Yiip |
30-01-2006 13:43 |
|
sådan noget fis... synes næsten det værste at personen ikke vil stå ved hvad han/hun skriver og ikke skriver under med navn... synes din hest er flot!
Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf *La'Chalina* Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke noget |
|
|
fis *G* siden hvornår har en ikke kåret hingst ikke måtte bedække *G* og bruges til avl?... jeg kender da mange der avler ikke kåret heste!!!...
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver født d. 30/06-04 Daniella født d. 24/11-05
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
hvis du gver mig mailen kan jueg sikkert finde ud af for dig, hvem det er der har sendt den. min pappa er i politiet, og derfor ved vi meeeget  haha
Ricky Piccard medlem af LSK, gangsta hingsten over lyngby, YO, nu med guldkæde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og hvis din |
|
|
Og hvis din pappa bruger sin stilling hos politiet til at finde ud af sådan noget, så er det ulovligt og kan føre til fyring. Teleselskaberne udleverer kun den slags oplysninger hvis der forelægger en dommerkendelse. Mvh Jan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jan... |
|
|
Der blev ikke sagt at pappa ( ) ville finde noget og på den måde misbruge sin stilling, blot at da han er ved politiet, ved de meget. Desuden kræver det ikke en betjent at finde frem til navnet, så mon der er tale om en direkte undersøgelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jan har ret... |
Buusser |
30-01-2006 15:52 |
|
en betjent har tavshedspligt. Min sønnike har været i praktik hos politiet og der fik han samme besked. Så Rpiccard hold lav profil med hvad din far kan og gør, ikk?
Misund ingen hans tilsyneladende lykke Du kender ikke hans hemmelige sorger. (indisk ordsprog)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hun tænker nok på... |
DaquiriZ |
30-01-2006 16:16 |
|
Piratkopiering af musik og film *S*. hæhæ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mailen er sendt |
Britta |
30-01-2006 17:39 |
|
over min annonce på dyrenettet. men jeg har da mailadressen.. det er en jubii mail, og der har man jo nødvendigvis ikke nød at oprette sin rigtige adresse. Men jeg har gemt mailen. Og jeg er næsten helt sikker på hvem det er (en som har en kåret frederikke hernede) men kan jo ikke være sikker. men til grin, ja, det blev hun og er hun endn *GG*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så længe |
|
|
...du kun har Tabasko, så er der ikke nogen der kan gøre dig noget. Du kan bedække lige så tosset du vil. Men hvis du på noget tidspunkt får enten en registreret hoppe eller en anerkendt hingst, og vil avle på den, så smækker fælden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wraaah |
|
|
Misforsålser  Det var mest ment som en joke  Min far ER i the police  men han bruger ikke sin stilling til den slags, det var 100% for sjov 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når nu tråden er hentet frem |
|
|
CharlotteGC kan det nu virkelig være rigtigt. Der er da vel ikke nogen, der kan nægte Britta, at få kåret f.eks en pinto hun køber som plag...Og derefter avle. Eller mener du inden for frederiksborgforeningen.
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg) Og nu med pintmoor-stutteri. Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undrer mig virkelig |
|
|
også, hvis det skulle være så forbudt, som den anonyme mener. Selv har jeg en blandingshoppe jeg gerne ville ha føl på. Men jeg vil hverken have papirer eller lign. på det føl. Kun ren og skær hygge/ridehest, og så vil hun mene at jeg skal betale høje priser for en kåret hingst??! Nixen... kan jeg få en bedækning til 500 kr, ville jeg da klart gøre det. Men hun er vel bange for at blive udkonkurreret... Så glem hende... 
>>Medlem af "smårytternes" klub<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke engang et ord.. kun 2 smileys! |
sawa |
13-04-2006 01:37 |
|
-MVH. Sarah "Hellere være mærkelig end kedelig" -Stolt medlem af *SÆK* - Skøre Ænders Kulb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria... |
|
|
Hygge eller ej. Differencen mellem dine 500 og de 3-5000 du skal af med for en kåret higst, er meget lille i forhold til det beløber du ender med for en færdig ridehest. Så det kan ikke betale sig at spare der...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| noget helt |
|
|
... andet er, at jeg slet ikke troede, at man kunne oprette annoncer for pirathingste på heste-nettet. Men det har de måske lavet om 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oxalia |
|
|
Nu mener jeg jo heller ikke det kun er bedækningen der koster noget. Er så udemærket klar over udgifterne på et føl, hvilket også er grunden til jeg endnu ikke har det. Men uanset hvad det løber op i, vil jeg nu stadig mene at 3000 kr er mange penge at spare. Maria.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SNYDT!!! |
sdueholm |
13-04-2006 20:23 |
|
Det eneste vedkommende fik ud af at sende den mail til dig var... lad mig tænke... INGEN TING... tværtimod! Du fik en masse omtale af din utrolig flotte hingst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke en... |
Maiken... |
14-04-2006 11:39 |
|
sikke engang vås... 
Jeg hedder rigtig Maiken men kald mig Maiki:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria . |
|
|
Det er måske netop de 3000 kr, der i virkeligheden er de penge, der er givet bedst ud i hele den proces, der hedder at lave føl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oxalia |
|
|
Jeg mener netop at den bedste hest ikke behøver være ren. Men derimod en blanding. Og så længe hingsten ikke fejler noget, kan jeg vel alligevel godt få den hest der passer bedst til mig. Og så kan vi diskutere det fra i dag og til dommedag. Har aldrig været til racerene heste, men derimod kun gadekryds, da min erfaring fortæller mig, at det er de nemmeste og bedste heste for mig. Og jeg vil ikke mene min egen hest er dårligere end alle andre, fordi hendes far var en gratis bedækning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er helt |
SusZerima |
14-04-2006 13:33 |
|
pjattet med din hingst...men da der ikke kan komme papire på afkommet vil jeg ikke for jeg rissikerer jo at stå med en følle bølle jeg ikke har plads til og ikke kan komme af med men ellers havde jeg sendt dig en hoppe...det er stensikkert...for MUMS han er da for lækker...SLURP... men det har jeg jo skrevet til dig for et stykke tid siden... Knus PS: Dejlige misser du har...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JAaaa |
Zezepige |
14-04-2006 13:48 |
|
Det er noget underligt vås, (ja, som de andre også siger) Hehe! Nå, men nej, det er ikke mig der har sendt dig den 
MVH Line Gør livet til en fest! Rid Islandsk hest! :) Elsker dig Rosa!  --- ¤ De 4 =D ¤ ¤ 3 Islændere og mig ¤ ¤ Vi elsker hinanden ¤ ---
Fjordhesten, Haflingeren, Islænderen! Det er rigtige heste!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Piratavl |
Lone |
14-04-2006 13:52 |
|
er ikke forbudt i Danmark, men det er ikke tilladt inden for LU og her siger reglerne, at hvis du har andre heste, af en hvilken som helst race, som du gerne vil have registreret, ja, så kan det ikke lade sig gøre, hvis du samtidig driver bedækningsforretning med en pirathingst, altså en ikke kåret hingst. Bliver man anmeldt til LU af en anden avler eller forening, der får ondt et hvis sted, så skal de tage affære og kan bl.a. kræve DNA-test på alt registreret afkom, født på stedet. Har du kun den ene hingst, er der ingen der kan forbyde dig at drive bedækningsforretning med ham og personligt mener jeg, at det er helt op til folk selv, at afgøre, om de vil bruge en kåret eller en ukåret hingst. Der er jo masser af dejlige heste uden papirer og selv har vi begge dele. Dog må vi som hingsteholdere kun bedække med godkendte hingste, ellers falder hammeren. M.v.h. Lone  American Appaloosa hingst
Westerncenter Godrumgaard **Husk!! Dyr kan ikke vælge selv**
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen diskution her |
|
|
Jeg vil heller ikke blande mig i om man bruger det ene eller andet. Jeg undre mig bare over, at det aldrig ville være muligt for Britta sidenhen at avle registrede føl. Det kan man da kalde en hård dom... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|