Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg taber håret - hjælp!!
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 17:40

jeps, sådan står det til, håret ryger af i store mængder dagligt, og jeg er begyndt virkelig at kunne se forskel

Det har stået på i 1-2 måneder, og skyldes måske at der er lidt kuk i mit system.. foreksempel har jeg stort set det månedlige hele tiden med kun få pauser. Hvilket jo godt kunne medføre lidt blod/jern mangel, og manglende mineraler og vitaminer til håret.

Jeg tager vitaminpiller, og er nu også begyndt at tage silica samt andre vitaminer med jern i og så nogle fiskeolier. Skal snart ind og undersøges for noget hormonelt, så måske hårfældningen snart stopper..

MEN: har I ikke nogle gode råd? noget shampoo, der er godt? eller andet? hva med hårvask og hårtørring og diverse ting - bedst at skåne? Nogle naturprodukter der er gode?

håber virkelig I kan hjælpe, vil have mit hår tilbage

Kærlige hilsner Vibe (snart uden hår!?)

Part søges omkring Århus fra august 2006

www.heste-nettet.dk/ma...ileid=6238

0
0
Svar på denne tråd

gå til læge
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 17:43

hårtab kan skyldtes mange ting, men når det er så alvorligt som i dit tilfælde så tag til læge... kan være du mangler nogle vitaminer eller noget... hårtab kan også være pga stress...

Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd

Padderokkete
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 17:57

og spis ordentligt. :) Jeg spiste en overgang utrolig sundt, og jeg strålede, også i håret ;) Ingen eksem og aldrig syg. Men det holder ikke, når man har en kæreste, der har en sød tand. Så nu klarer jeg mig så-som-så med padderokkete kombineret med andre teer hver dag, msm (også glucosamin) og skyller håret i koldet vand efter bad.

Du kan i øvrigt også skylle håret i kold brændenældete, det bliver super blødt og blankt, men stinker. Hehe.

Så nu sidder mit hår fast på hovedet igen.' Men det bedste er det jeg skrev først.

Lone

0
0
Svar på denne tråd

Lone...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 18:07

jeg skulle mene, at jeg spiser ret sundt, ymer med müsli til morgenmad, frugt og grønt til frokost, evt rugbrød senere, og aftensmaden er noget kød også med grønt til.. Skulle der komme noget sødt til, bliver det suppleret, ikke sat istedet for noget af det andet.

Men padderokkete siger du? får man det hos en helsekost eller? hvad er msm? det med det kolde vand vil jeg os prøve så - uf

kh vibe

0
0
Svar på denne tråd

Medicin ?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 18:25

Tager eller har du for nylig (inden for 3 md) taget nogen form for medicin.

Feks. Malarone mod malaria kan godt få dig til at tabe håret.

Hvorfor tager du så meget kosttilskud? Sundhed kommer ikke fra piller, men en ordentlig levevis.

Conni

Tja, så er jeg tilbage på HN....

Nu med ny hest og ny præsentation, billede af mit nye vidunder kommer senere....

0
0
Svar på denne tråd

svar til Conni
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 18:33

Nej jeg har ikke taget noget medicin...

Vitaminer tager jeg selvfølgelig eftersom at mange af vitaminerne ikke blot kan fås fra almindelig kost. Olien tager jeg for netop at kunne optage disse vitaminer. silica fås heller ikke blot i kost, har lige læst bagpå at det er udvundet af padderokke (så måske jeg ik behøves teen aligevel, Lone )

i øvrigt Conni: hvad er ordentlig levevis?

kh vibe

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 18:48

For det første er det nok klogt at søge læge mht. dit månedlige. Men mht til hårtabet er jeg overbevist om at du har B vitamin mangel. Jeg har selv prøvet det...!

Sørg desuden for at du ikke vasker dit hår med shampoo hver dag, der er noget fra Pantene Prov V som hedder Anti breakage og det fåes som hårkur - det er rigtig godt.

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

ChrevisCali
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 18:53

jeg har været til lægen, hvoprefter jeg så skal til undersøgelse i skejby om en uges tid, hvor jeg vil snakke med dem om håret der.

Jeg har fået at vide, at eftersom jeg har mens. stort set hele tiden, har jeg nok lidt blodmangel, og derfor kommer der ikke særlig meget næring til håret, det er det, der får sidst. Så jo, det mangler sikkert B..

Jeg vil prøve at købe den Anti breakage og så kun vaske med det engang imellem - tak for rådet

vibe

0
0
Svar på denne tråd

Hårtab
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 19:07
Mit hår er meget lignende det du har på det billede. Jeg har haft en del løse eller knækkede hår i de sidste 3-4 år. Det virker slemt når jeg børster håret, men når jeg mærker efter er det nu mellem normalt og tykt. Så det er ikke et stort problem. Jeg tror i mit tilfælde at det er fordi jeg er lidt stresset. Det jeg gør er jeg går mere med løst hår, for langt hår er tungt og kan trække en del hårstrå ud. Og så bruger jeg en shampoo og balsam der hedder Gibidyl. Den kan købes i Matas og koster vist 89 eller 99 kr (godt nok en lille flaske).

0
0
Svar på denne tråd

Newman...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 21:04

Jeg har desværre ikke "bare" nogle løse eller knækkede hår - jeg kan nærmest se hele håret blive mindre, når jeg står foran spejlet og trækker hår ud! Jeg er for første gang i mange år begyndt at børste hår. Jeg er simpelthen nød til det for ikke at forpeste alle andre i min omgangskreds - det er i forvejen pinligt nok. hele børsten er dækket af et lag hår, og resten af dagen kan jeg stadig trække hår ud blot ved at føre hånden over det. udover det ligger der nærmest en måtte på jakken, bluser osv...

Jeg vil prøve at høre mig ad i matas om det der gibidyl.. hvor længe er der mon til i sådan en flaske?

kh vibe

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil så
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 22:01
..lige understrege at man kan tabe håret hvis man skifter shampoo for tit.. så lad lige være med det..
0
0
Svar på denne tråd

tanjan...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 22:08

åh det vidste jeg ikke - jeg bruger aldrig samme shampoo! jamen altså

0
0
Svar på denne tråd

balsam
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 22:18

Altså det har nok mest noget med at gøre jeg på et tidspunkt kunne børste meget af mit hår ud jeg brugte anti breakage og det har virket total godt.. Også bruge jeg balsam til håret sådan at det bliver let at rede ud sådan at jeg ikke skal hive og flå i mit hår hele tiden og reder jeg kun mit hår nå jeg har været i bad altså nå det er vådt..

Det har hjulpet rigtig rigtig meget.. Nu "taber" jeg næsten ikke ngoet hår hvor jeg førhen sys at jeg tabte meget af håret nå jeg avr i bad og andet..

Elsker alle sine dejlige heste..!

0
0
Svar på denne tråd

Det er nok hormonelt så
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 22:23
Jeg synes, du skulle tage JernC (fås på apoteket)- til et måltid. Og man kan få en kedelig forstoppelse af det. Så drik rigeligt med væske efter måltidet.

Spiser du fisk?
Hvis ikke- så 1 ds makrel i tomat pr uge (eller tun). Eller fiskeoliekapsler (de er ret dyre). Ellers frisk fisk.

Gærtabletter er gode til håret.
1 citrusfrugt/½ peberfrugt (rød) dækker c-vitaminbehovet for en voksen. Jern optages bedst med c-vitamin.

Pas på du ikke får for meget Jern og B-vitaminer. Det gør du nok ikke nu. Ellers er en multivitamintablet nok for de fleste. Du mister meget jern pt.
Din læge kan måle om du mangler jern med et prik i fingeren. Altså en lille blodprøve.

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

PS: God Bedring
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 22:26
Det er et flot hår, du har.

Bare mit var lige så langt.

God bedring. (Y) (Y) (Y)

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 10:41

Har selv haft samme problem i perioder - lider p.t. af det lige nu, så jeg ved hvor frustrerende det er. Havde stort held på et tidspunkt med flydende B-vitamin. Lægen ordinerer det på recept. Du kan få en pakke med 5 ampuler i. Tre af dem gives af lægen i løbet af en uge (et lille prik i lænden) og de to sidste med ca. 1 måneds mellemrum.

Det havde en øjeblikkelig virkning på mig første gang, men har desværre ikke hjulpet siden.

Hilsen Line

0
0
Svar på denne tråd

Hårtab...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 13:49

... www.haarklinikken.dk - har bl.a. hjulpet mig med samme problem.

Vh

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

alså helt
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 19:31

bare på det rene men jeg bruger alså hëller ikke det samme shampoo og mit hår haler ik af bare lige så tro ik deter sampooet

hilsen nina

shetlænder er bedst

du bliver altid glad for en shetlænder:)

husk det?at du aldrig bliver for stor til en

shetlænder!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hårtab
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 20:22

Undskyld, men jeg kan ikke lade være med at smile en smule.

HAr du overvejet at det bare er naturens gang?

Jeg fælder også meget i øjeblikket, børsten skal faktisk tømmes efter hver gang, det samme gør mine dyr i øvrigt også.

Udover det, så kan shampoo altså ikke gøre noget for at håret bliver siddende eller forbedre dets fasthed i hovdebunden (i værste fald kan en allergisk reaktion overfor shampoo få dig til at tabe det).

Hår er dødt, og det er indefra du skal forbedre det, altså før det gror ud, alt andet er bare symtombehandling som får det til at se bedre ud.

Vitaminmangel kan give hårtab ligesom stress og andre ting som er nævnt, men igen er det indefra der skal ske en forbedring og ikke udefra.

Få spurgt din læge når du alligevel skal afsted.

Men det er nu ganske normalt man i perioder i livet "smider" meget hår.

0
0
Svar på denne tråd

naturens gang
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 18:34

Maria R: jeg er egentlig ikke helt sikker, på at du har ret i det med naturens gang..

Jeg kan uden overdriven (og med "opbakning" fra min omgangskreds) konkludere at mit hår ihvertfald er svundet 50%, hvis ikke mere. Jeg tænkte faktisk i starten, at det nok bare var pga vinteren, især fordi mange af mine veninder også fældede en del. Men mim fælden kan slet ikke sammenlignes med deres mere, og jeg har aldrig nogensinde fældet så meget i hele mit liv (okay særlig lang levetid kan jeg selvfølgelig ikke prale af)!

Men uf jeg synes, det er væmmeligt, at jeg ligefrem kan se det svinde dag for dag

Til alle: jeg har været ved helsekosten og få både nogle urtepiller, der skulle virke hormonbalancerende, og så har jeg fået nogle jerntabletter.. Hårklinikken kunne godt være en mulighed, tak for linket. Jeg venter dog lige og ser, hvad lægerne på skejby siger på næste onsdag..

tak for alle råd indtil videre

kh vibe

0
0
Svar på denne tråd

Vibe..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 21:32

Hvis du virkelig er så slemt (50% hårtab er meget), kan jeg kun sige en ting.

Kom af sted til lægen med det samme.

En enkelt lille blodprøve kan fortælle dig om det er vitaminmangel, eller om der er andre ubalancer i kroppe.

En af mine mange gange på sygehuset, begyndte jeg også at tabe ekstremt meget hår. Det var ganske enkelt stress fra operationen der gjorde det.

Har du det godt i hverdagen? altså psykisk? hvad med stress, det er jo nok nogle ting du skal overveje, lægen vil givetvis spørge om.

Føler med dig, held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

Stress og blodmangel
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 23:35

Er altafgørende faktorer. jeg var på de danske vægtvogteres kur i et halvt år, og tabte 16 kg... et par af kiloene var desværre mit lange hår.

Min krop blev stresset og reagerede ved de samme symptomer som dig. Konstant blødning og en blod% på 4,3.

jeg blev undersøgt og intet var galt, min krop var ganske enkelt bare stresset.

Det er nu ca et år siden. Min blod% er stadig lidt for lav, jeg har "kun" menses 1 gang om måneden...dog ret voldsomt, til gengæld er jeg DESVÆRRE ret tyndhåret, og der er ikke udsigter til at mit tabte hår (ca 50%) kommer igen.

Så pas på dig selv. Spis sundt og også med brød, ris pasta osv i kosten. Lad være at vaske hår hver dag. Spis jern tilskud og B vitamin sammmen med en masse grønt og selvfølgelig kød!. held og lykke og god bedring. Vh Christine

0
0
Svar på denne tråd

ingen udsigt til hår tilbage?
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 12:55

Hej igen.

Jeg har været til lægen først for at få taget blodprøve, og blodprocenten var aller lavest af, hvad der er normalt. Jeg var allerede begyndt at tage jerntabletter, så det skulle jeg bare fortsætte med.

Og så har jeg været på skejby, og det viste sig, at jeg har pcos (hvilket vi også havde mistanke om).. Og at det med hårtabet var ganske normalt, når man havde det - OG at det nok ikke ville komme tilbage igen Men nu har jeg fået metformin og skal fortsætte med p-pillerne, for metforminen skulle gøre, at jeg ikke får mens af dem hele tiden...

De sidste par dage syntes jeg ellers, at mit hår ikke falt så meget af... Men idag er der sørme gang i det igen!! der ligger en hel kage bag på min jakke, og fører jeg hånden gennem det, ryger der en 10-15 hår af suk.. Og hvis ens humør kan gøre hårtabet værre, er jeg virkelig inde i en ond cirkel, for jeg bliver jo mere og mere ked af det des mere, der ryger af!

Min søster har selv pcos, hun tabte meget af sit hår, og fik det aldrig igen.

Andre med erfaringer? (meget gerne positive)

kh vibe

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 13:51

Hej Vibe

Jeg har stået i nøjagtig samme situation. jeg fældede og fældede i 6 måneder og blev mere og mere nervøs. Gik også og forpestede hele min omgangskreds med mine lange hår der bare væltede af, og det var en pinsel bare det at børste sit hår om morgenen. og man kan ikke lade være med at spekulere som en gal om hvornår man mon kan se skaldede pletter.

Selv special lægerne kløede sig nakken og vidste ikke hvad der gik for sig,jeg fik at vide jeg måtte se tiden an. Nu er det heldigvis stoppet, og mit hår er kommet igen for fuld styrke. Det er blevet tykt og langt igen, men det var en hård tid. ...

Så jeg håber de finder årsagen til dit. Men er rimelig sikker på det går over igen. (håber vi )

0
0
Svar på denne tråd

Vibe det
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 13:52

lyder godt nok ikke rart. Stakkel...

Hvad er pcos??

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Jeg taber også håret...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 15:53
... men jeg er ikke sikker på at det altid kan afhjælpes. Jeg er bange for at det i mit tilfælde er arveligt betinget, både fra fædrene og mødrende familie.

Jeg havde en del ubehageligt skæl på et tidspunkt, som lægen sagde var svamp og jeg skulle bruge en medicinsk shampoo - men det eneste, den hjalp på, var firmaets tegnebog. Den var hamrende dyr og man fik stort set ingenting for pengene.

;-)
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

Cosborg gibidyl
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 13:43

Jeg anvendte Gibidyl shampoo med rigtig gode resultater. Gibidyl balsam var jeg dog ikke vild.

0
0
Svar på denne tråd

sygdom
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 14:54

Hej, har du observeret bare pletter eller lign?
Jeg har nemlig selv alopecia - i den form hvor jeg taber håret i pletter - i modsætning til den form hvor man taber alt sit hår og ofte ikke får det tilbage :(

Men jeg kan også hurtigt mærke når jeg begynder at få en dårlig periode med en plet eller flere.

Mit hår kommer heldigvis frem igen, ved hjælp fra insprøjtninger med binyrebarkhormon :)

Trine

0
0
Svar på denne tråd

der.....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 17:37

der har været to indlæg med samme emne, men tror ikke, jeg har svaret her.

Få en hovedbundskur hos frisøren! Jeg fældede som en HUND, og havde tør hovedbund. Dagen efter hovedbundskuren, fældede jeg overhovedet ikke!

Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

0
0
Svar på denne tråd

Gammel tråd igen !!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 18:11

Tråden er snart fem år gammel. Mon ikke hendes problem er løst ?

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider