|
|
| Herremiddag - hvad mad? |
|
|
Nu har min kæreste snart fødselsdag, og snakker en del om at inviterer gutterne til en hyggelig herreaften med øl, poker og god mad. Og har sagt jeg nok skulle lave mad hvis det var. Nu er spørgsmålet så bare: Hvad pokker serverer man for 8 "mænd" til en 24 års fødselsdag? Det skal jo gerne være "noget herremad" som kæresten udtrykker det. Man hvad "herremad" er aner jeg ikke? Nogen som har et foreslag til hvad jeg kunne servere?
Nye billeder på min præsentation! Venner kan man lave alt sammen med, men kun de aller-bedsteste venner kan man lave ingenting sammen med (Peter Plys)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar.. |
|
|
Rød bøf på størrelse med et lokumsbræt...
Det er menskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg vil tilslutte mig idéen med en stor saftig okse-tingest, en lækker sauce, og så feks. Hasselbach-kartofler, gerne med forskellige former for krydderier, og så naturligvis en super salat til det... Evt. en hjemmelavet rejecocktail til forret, da det efter min bedste overbevisning er langt bedre med en forret til en mandefrokost fremfor en dessert... Dette var ihvertfald en menu jeg personligt ville blive glad for, hehe..  Mvh. michael
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herreret. |
| Forfatter:  |
Deerhunter |
| Dato:  |
27-01-2006 17:27 |
|
En herreret er absolut noget med røde bøffer - David har helt ret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kunne også |
|
|
Rigtig gode forslag: Når jeg hører ordet herremad siger jeg også stærk mad. Det kunne være chiliconcarne eller mexicansk mad (taco skaller) med diverse tilbehør (masser af kød) Eller "gode ben" Venligst Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som andre siger. |
IW |
27-01-2006 18:09 |
|
Mænd elsker en stor rød bøf, uden alt det grønne tilbehør, bare en bage kartoffel og brød til.
Men en omgang skipperlabskovs med et glas koldt øl, vil også smage dem.
Men her har du nogen forslag:
Klassikere: Janssons fristelse Skipperlabskovs Stegt flæsk med persillesauce/ Løgsauce Gode ben (stegeben) Brændende kærlighed Sennep- og honningglaseret svinekam... Flæskesteg og timiangrønsager Brunsviger Kringle Æblekage med rasp
Godt og gedigent: Braiseret svinekød med timian Svinekød braiseret i mørk øl... Gullaschsuppe Oksebov i rødvinssauce Krydret svineskank Stærk og sød sennep "Potkæs" med rom Løgkompot til stærk ost Drømmekage fra Brovst
Færdige menuer: Fyldte sild, Ølgryde med grøn kartoffelmos og Irish Coffee Kalvebov med kålpølser og grønne bønner, Appelsinkage Kronhjortemørbrad og kartoffelpakker, Kager med flydende indre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| herremiddag |
|
|
Iflg min mand, der bestemt ikke er tilhænger af grønt, en god middag noget med kød. MASSER af kød  Store saftige bøffer med bagte kartofler og bearnaise sovs. Bemærk ikke sauce med sovs der hænger fast på kartoflerne  Hakkebøf med bløde løg, kartofler og brun sovs Spareribs Mørbradgryde med ris eller kartoffelmos Ja faktisk tror jeg selv at en ordentlig omgang biksemad med spejlæg og rødbeder og et kæmpe krus øl ville give min mand og hans kammersjukker tårer i øjnene af glæde  Nu har jeg også en håndværkermand der elsker alt andet mad end det jeg helst selv vil have... kylling og kalkun osv Så skal han holde herremiddag bliver det med en af de ovenstående retter. Hilsen Pernille
Sød og venlig børnepony, f.eks. shetlænder, wales mountain etc. søges til udlån til godt og hestekyndigt hjem. Gerne med forkøbsret. Helst en vallak. Kontakt mig for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herremiddag |
Bluckie |
27-01-2006 18:34 |
|
Når vi taler herremiddag, så taler vi KØD PÅ BORDET! Ikke grøntsager risretter, fisk/skaldyr eller kylling/kalkun... Niks - bøffer eller steg og sovs så det driver  Masser af øl, måske en dyr vin om herrerne er til det  Det er i hvert fald sådan de fyre jeg har hørt snakke om det har udtrykt deres middags ønsker når vi taler herremiddag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bøf... |
|
|
af en eller anden art. Store røde bøffer eller evt hakkebøffer. Flødekartofler er også altid et stort hit - men husk at beregne min. 1/2kg kartofler pr. mand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spurgte.. |
|
|
Spurgte kæresten om følgende spørgsmål: Hvis du skulle have herremiddag, hvad skulle jeg så servere. Og svaret blev flæskesteg?? Jeg blev lidt overrasket, men med en god sauce, brune kartofler og alm kartofler..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gule ærter |
pip09 |
27-01-2006 21:45 |
|
ville der stå på menuen til en herremiddag her i huset.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mandemad |
pjemm |
28-01-2006 08:38 |
|
Pernille Blom har nævnt de ting min mand remser op, når han spørges hvad vi skal servere for gæster: Bøf, spareribs eller mørbradgryde. Og skide vær med salaten! (han har dog lært det og spiser det, men...) Hvad med store hjemmelavede burgere, med ost, bacon og lavet af rigtig frisk hakkekød, ikke de der flade gennemstegte nogen. Og en kæmpe portion grovfrites. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mand siger... |
|
|
... stegt flæsk og persillesovs  Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hos os |
Kikærten |
28-01-2006 10:33 |
|
er rigtig herremad brunkål med bacon og hamburgerryg. Der står faktisk og simrer en portion til 9 herrer lige nu. Jeg skal vist sove med åbent vindue i nat 
*** Små gule, der kan og vil ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange tak! |
|
|
Sikke meget... Så må jeg jo til at tænke for at vælge... øv!  Havde tænkt på TYK sovs og røde bøffer, meeennn... det er næsten for traditionelt. Men det ender det nok med i sidste ende hvis kæresten skal have noget at sige  Men ellers er flere forslag mere end velkommen!
Nye billeder på min præsentation! Venner kan man lave alt sammen med, men kun de aller-bedsteste venner kan man lave ingenting sammen med (Peter Plys)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er da med på |
|
|
flødekartoflerne og en god oksetyndsteg... mums. Så betyder grøntsager og tilbehør mindre, skønt vi da godt kan spise det for at være høflige  Tja, vejen til mandens hjerte går jo som bekendt igennem maven... men i mit tilfælde er det nu ikke så avanceret endda. Hilsen Jan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis det er kærestens fødselsdag... |
99E |
28-01-2006 13:53 |
|
...så SKAL han vel have lov til at bestemme, hvad de skal spise?
(Og det kan godt være, der er noget galt med MIG - men jeg er altså også frisk på en middag bestående udelukkende af 2-3 store, røde muh-bøffer (dem, der er så røde at de spræller og siger muh når man stikker gaflen i dem) og en masse bearnaise - og så måske lidt pommes frites eller hvidløgsflutes)
... - 99E - ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et forslag... |
Per Beinov |
28-01-2006 14:38 |
|
En herrefrokost - (mænd er først mænd, når de mindst er fyldt 30 år) består naturligvis af flere gode slags sild - tartar m.m.. Derudover kan der være fyld af forskellige former for pålæg, lun leverpostej med bacon og champignon evt. fiskefilet - rejer og laks er også godt. Dertil serveres øl & snaps (snaps som maskingeværsild i små hidsige byger og altid stue temperartur) og i invitation står, at der er alt hvad - DU KAN SPISE OG EN TREDIEDEL AF HVAD DU KAN DRIKKE. Varm mad er aldrig godt til en herrefrokost, hvor der bliver drukket igennem og er besærlig at servere. Frokost er også nemmere for "serveringspersonale" og kan forberedes over længere tid. Held og lykke og god fornøjelse - jeg er sikker på det bliver en oplevelse. Mvh. Per Beinov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øl & snaps |
Deerhunter |
28-01-2006 16:54 |
|
Og øllet må gerne være Ale no.16 fra Refvindinge og snapsen en Schumaker Slåen Brændevin - og du har helt ret Per - brændevin skal serveres ved stuetemperatur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh, altså hos os kan mændene... |
|
|
... absolut ikke tåle brændevinen ved stuetemperatur - det er der faktisk kun mig, der drikker  Hilsen Sif - der laver sin slåenbrændevin selv!
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Per .. :-) |
|
|
Du har nu altid gået så drastisk til værks .. Lever trailbusters engtlig endnu ?
Det er menskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mørt kød |
Carsten Nielsen |
28-01-2006 20:52 |
|
Der er nu noget herligt ved et godt stykke mørt rødt kød og et godt glads rødvin, eller en god øl, Ale no.16 eller en god belgisk øl er et godt bud, bare det ikke er pilsner! Snapsen kan med fordel byttes for en god Whisky efter min mening. Held og lykke med projektet. Ps drop. salaten, med mindre har ligefrem kan lide det.
M.v.h. Carsten I Nielsen. "Det sværeste ved ridning, er at gøre det så let som muligt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|