Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Enlig fik jeg lov til en hund (:
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 22:17

hejsa ;D

Jaeh enlig sagde den gamle ja til en hund så nu sidder jeg her og kigger efter en dejlig familie hund ;D

Vi var ude på dyreinternattet i går , der var desvære ikk nogen, men kigger på nettet nu (:

Vil bare lige dele glæden med jer ;D

Andre som har fået hund i "forsent julegave" :)

Hvis i kender nogle med hund til salg , så skriv endelig ;D

Knus Clara

- snart hunde ejer (:

0
0
Svar på denne tråd

har du kikket her..
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 22:46

www.heste-nettet.dk/ma...php4?f=22

Og her:

www.heste-nettet.dk/ma...php4?f=15

søg under hund, så kommer kun dem med hunde i frem... :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

0
Svar på denne tråd

ElseG ...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2006 22:52

Ja har set det hele ;D

Men ellers tak for tippet ;D

Knus Clara

0
0
Svar på denne tråd

Hunde.
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 08:27

Det ville jo være nemmere hvis du skrev hvad du ledste efter. Er det en chihuahua eller en rottweiler eller hvad?

En hund er jo ikke bare en hund, der er jo himmelvid forskel racerne imellem, så hvis du skrev lidt om størrelse, temperament, hvad du vil bruge hunden til (familiehund, jagt, agility eller blot sofahund) og om den skal være ægte, så ville det være nemmere at hjælpe.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen

http://www.juelsgaard.com/

Get a life - Get a lab
0
0
Svar på denne tråd

Har du prøvet...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 12:55

danskdyrevaern.dk/

Kig både under "internathunde" og "formidling af hunde".

Det er ved Ålborg - og de har ofte nogle skønne hunde.

Milla

Bobby McGee XX - Elsket og savnet

Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 16:27

...skulle ud og anskaffe en ny hund nu til rimelige penge, så ville jeg fluks købe "Teddy" fra Græske hunde's hjemmeside ( www.graeskehunde.dk ) Han er da bare for lækker! Store bamse! :-)

Men det er jo ikke bare at finde en hund, men også at finde ud af hvilken type man vil have - hyrdehund, jagthund, vagthund eller selskabshund - og hvad man vil bruge den til. Hvis man bare vil have en hyggehund uden at træne noget særligt, så skal man nok ikke købe en Border collie, f.eks - eller en Amstaff. Nogen hunde er bare for tanke-aktive til ikke at arbejde.

Skal det være en stor, mellem eller lille hund? Hvalp eller voksen? Let at arbejde med eller mere udfordrende? Hvilket temperament ønsker du? O.s.v. :-)

Held og lykke med at finde en fantastisk hund. :-)

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 17:17

Prøv www.helpadog.webbyen.dk det er et super godt internat.

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

Citat: Garfield.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 17:57
Jeg synes klart at du skulle købe en polsk eller græsk gadehund så du får en hund hvor du redder dens liv!
0
0
Svar på denne tråd

Øøøøhhh..
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 20:07

...Det gør man jo sådanset også hvis man køber fra danske internater... ;-) Eller gennem den blå avis. Mange hunde, der udbydes til salg ender med en aflivning, hvis de ikke bliver solgt ret hurtigt. Og meget ofte er det unghunde på omkring 6 måneder eller omkring 1½-2 år, der er til salg. Der kommer de nemlig i puberteten og bliver rigtig trælse, og folk har så ikke tid til at give dem et par måneder til at komme over det... 8-)

Hvor er det ærgeligt, at der er så mange, der ikke sætter sig ordentligt ind i deres hund og i ansvaret - og at så mange vælger hvalpemotivation og hundetræning fra...

Nå...det var bare en generel betragtning og egentlig udenfor tråden. :-)

Camilla

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Himmelfjer
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 20:12

De danske hunde lever i det mindste under ordnede forhold mens de lever...

De udenlandske gadehunde lever på gaden, og folk er onde ved dem...

Man kan læse nogle hundes historie hvor ejerne bl.a. er kørt op i bjergene og læsse deres hund af fordi den lige er lidt træls!

Den slags sker ike på samme måde i DK..

De hunde behøver virkelig mere kærlighed end mange danske!

0
0
Svar på denne tråd

CamillaGolden...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 21:36

..Vi er slet ikke uenige om, at eks Græske hunde (som jeg har linket til) gør et fantastisk arbejde. Og måden de græske hunde behandles på er forfærdelig. Jeg siger bare, at argumentet om at redde et liv måske ikke er fyldestgørende for at hente en hund fra grækenland eller polen. Og måske synes jeg (jeg er splittet, så derfor siger jeg måske), at man i stedet skulle iværksætte et aflivningsarbejde i polen og grækenland...På den anden side er jeg jo én af dem, der godt kunne finde på at købe en græker, men der er sørme også mange internathunde, der kommer fra dårlige kår. Og et eller andet sted har jeg mest lyst til at arbejde for bedre vilkår for hunde i DK før jeg tager hul på resten af verden. ;-)

Jeg kan fortælle dig mange hjertegribende historier, om danske hundehvalpe, der fjernes fra deres mor 5 uger gamle og sættes i isolation i mørke, for at knække deres psyke, så de bliver "nemmere at præge på mennesker når de skal hjemmefra" (og ja, det er en specifik udtalelse jeg har fra "avleren", som til med kalder sig hundeformidler og dyreven!) deres foder består mest af opblødt franskbrød med en håndfuld kalvefoder i. Eller hvad med et kuld uønskede hvalpe, der smides i en container og brændes af...levende, vel at mærke! Eller en kæmpe flok hunde, der lever lukket inde i en garage og da de blev fundet var flere af dem døde og resten var begyndt at æde både de rådne hunde og deres egen afføring for at overleve? Og jeg kunne blive ved. At danske hunde har ordnede forhold er vist så meget sagt, men på de danske internater under dyrenes beskyttelse og lignende foreninger fornemme forhold. Det er der ingen tvivl om. :-)

Nå...nu fik du mig helt op på mærkerne her, men det er jo slet ikke det tråden handler om. :-)

Og misforstå mig nu rigtigt - jeg nærer stor respekt for græske hunde (og er selv medlem) og andre foreninger, der gør et kæmpe stykke arbejde for at forbedre dyrs vilkår. Men danske hunde fortjener da også en chance mere, selvom de måske ikke er så sølle stedt som de græske. De danske bliver jo aflivet efter en vis periode på internat, hvis de er umulige at omplacere. Og jeg synes ikke man kan sige, at de danske hunde mere fortjener at dø, bare fordi de har fået regelmæssig kost mens de har været på et internat. :-)

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

En lille korrektion
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 08:32
Kære Camilla
Jeg har lige et lille svar på en del af dit indlæg. Du spørger, hvorfor man ikke bare afliver hundene i Grækenland og Polen. Jeg kender ikke noget til lovgivningen i Polen, men jeg ved at i Grækenland, er det kun tilladt at aflive hvalpe under 8 uger. Så finder du en hund i Grækenland over den alder er det stort set umuligt at få den aflivet.
Jeg kunne også godt have tænkt mig at du skrev lidt om de store steriliserings-programmer, som GH udfører i Grækenland. Man ved af erfaring, at hvis du blot fjerner hundene fra gaden, så formerer de sig bare så meget hurtigere. Så hver gang en græker slår en hund ihjel med rottegift eller hvad han nu kan finde på, ja så går der kun kort tid, så er bestanden oppe på det samme igen. Derfor er det så vigtigt med steriliserings-programmer.
Dette var blot en lille tilføjelse.
Venlig hilsen
Ruth
0
0
Svar på denne tråd

hov hov fingeren i jorden
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 13:13

Tillykke med at du snart skal være vovse ejer.

Men nu står du overfor en masse beslutninger.

F.eks hvilken racer passer til dig ?

Hvor meget plads har du til en hund ?

Han eller hunhund ?

Hvor meget motion kan jeg give den ? mange racer kræver meget og nogle lidt.

Hvalp eller voksen ?

Stamtavle eller uden ?

Kort eller lang håret ?

Kræver den meget træning ?

Ja jeg kan blive ved..

Men det vigtigste er at du finder den hund der passer til dig og dit liv.

Husk en hund er ikke et legetøj men et ansvar i rigtig mange år frem.

Ikke blot noget man kassere efter 1 år fordi man er træt af dem.

Eller fordi den kun var nuttet som hvalp.

Mvh
Henrietta Joye & meget snart Lobbe

IKKE medlem af "rygklapperklubben" (RKK)
medlem af "Hysse-klubben"

R.I.P Girl Of Beauty 01.04.2005
Dyr er ikke et legetøj men et ansvar DIT
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider