..Vi er slet ikke uenige om, at eks Græske hunde (som jeg har linket til) gør et fantastisk arbejde. Og måden de græske hunde behandles på er forfærdelig. Jeg siger bare, at argumentet om at redde et liv måske ikke er fyldestgørende for at hente en hund fra grækenland eller polen. Og måske synes jeg (jeg er splittet, så derfor siger jeg måske), at man i stedet skulle iværksætte et aflivningsarbejde i polen og grækenland...På den anden side er jeg jo én af dem, der godt kunne finde på at købe en græker, men der er sørme også mange internathunde, der kommer fra dårlige kår. Og et eller andet sted har jeg mest lyst til at arbejde for bedre vilkår for hunde i DK før jeg tager hul på resten af verden. 
Jeg kan fortælle dig mange hjertegribende historier, om danske hundehvalpe, der fjernes fra deres mor 5 uger gamle og sættes i isolation i mørke, for at knække deres psyke, så de bliver "nemmere at præge på mennesker når de skal hjemmefra" (og ja, det er en specifik udtalelse jeg har fra "avleren", som til med kalder sig hundeformidler og dyreven!) deres foder består mest af opblødt franskbrød med en håndfuld kalvefoder i. Eller hvad med et kuld uønskede hvalpe, der smides i en container og brændes af...levende, vel at mærke! Eller en kæmpe flok hunde, der lever lukket inde i en garage og da de blev fundet var flere af dem døde og resten var begyndt at æde både de rådne hunde og deres egen afføring for at overleve? Og jeg kunne blive ved. At danske hunde har ordnede forhold er vist så meget sagt, men på de danske internater under dyrenes beskyttelse og lignende foreninger fornemme forhold. Det er der ingen tvivl om. 
Nå...nu fik du mig helt op på mærkerne her, men det er jo slet ikke det tråden handler om. 
Og misforstå mig nu rigtigt - jeg nærer stor respekt for græske hunde (og er selv medlem) og andre foreninger, der gør et kæmpe stykke arbejde for at forbedre dyrs vilkår. Men danske hunde fortjener da også en chance mere, selvom de måske ikke er så sølle stedt som de græske. De danske bliver jo aflivet efter en vis periode på internat, hvis de er umulige at omplacere. Og jeg synes ikke man kan sige, at de danske hunde mere fortjener at dø, bare fordi de har fået regelmæssig kost mens de har været på et internat. 
Camilla