Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nogen som har været i Australien?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 17:11

Hej alle!

Til sommer bliver jeg færdig på gym ,og kunne vildt godt tænke mig at tage et par mdr til Australien.

Jeg har tænkt på at arbejde noget tid og derefter rejse lidt rundt og udforske landet.

Jeg har hørt at det skulle være rimelig svært at få visum m.m. i Australien. Er der nogen som kender noget til det?

Jeg har ikke fundet mig et arbejde dernede endnu men tænkte på at det skulle være noget med heste eller nogle andre dyr. Et arbejde hvor jeg kommer lidt væk fra byen.

Er der nogen som har prøvet noget ligende i Australien??

venter med spænding på jeres svar..

Mvh. Anne

;-D smil ;-D så smiler verden til dig ;-D

0
0
Svar på denne tråd

har ikke
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 17:26

arbejdet i australien, men har været der på ferie, og den tid der var mest spændende var da vi var på en farm. Vi skulle så selvfølgelig ikke arbejde da vi var der som turister, men vi fik da set hvad det er man skal lave osv.

Ville helt vildt gerne prøve at arbejde der engang. Ved at på den farm vi var på da var noget af arbejdet for "folk som dig" bla. at kastrere får, så alt efter hvor man kommer hen skal man nok være lidt hårdhudet

Mener at jeg engang søgte på google og fandt en forenings hjemmeside hvor der stod en masse. Ved i hvert fald at det kræver at du har ret mange penge på lommen, da du skal kunne bevise at du ikke kommer til landet uden mulighed for at forsørge dig selv. Mener faktisk at du skal være god for 50.000.

Tror det er på tide at komme igang med at undersøge, hvis du skal være klar til sommer.

Men rigtig god fornøjelse, håber det lykkes for dig.

0
0
Svar på denne tråd

et par gange
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 17:31

har jeg da været afsted efterhånden så mon ikke jeg kan hjælpe dig med nogle af de spørgsmål du har?

Vedr. visum: Hvis du kun vil afsted i et par måneder, kan det ikke svare sig at få arbejdsvisum (grønt kort), der er så meget at se så du vil føle du spilder tiden med at arbejde. Hvis du derimod skal være afsted i mere end 6 mdr. kan det anbefales, da du jo kan rejse rundt og tage jobs hist og her, eller du kan være så heldig at få en fast base et sted og derved rejse ud.

Hvilke dyr vil du arbejde med? Der er ikke mange steder i Australien de udelukkende bruger heste i landbruget, da de bruger motorcykler/helikopterer til at fange kvæget ind. Hvis du vil arbejde inden for landbruget, skal du være indstillet på at du kommer langt væk fra byerne (og dem der er i nærheden består oftes af en lille "Gas station" for Road Trains. Jeg boede 35 km. fra en lidt større by, med et (lille) shoppingcenter, den nærmeste større by lå over 250 km. væk... Så det er i hvertfald landet at besøge hvis du ønsker at komme væk fra byen

Julie

se evt. billeder fra mine ture Down Under på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

du kan bare
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 17:59

jeg har været der nede et år...

du kan skrive en besked til mig...jeg vil gerne hjælpe dig hvis det er med at snakke om muligheder og ting og sager!

jeg er lige hjemme ved mine forældre og skal spise middag! men når jeg kommer hjem igen...skla jeg nok lige skrive til dig!

hilsen
Line larsen :-)

0
0
Svar på denne tråd

australien
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 19:14

muiver:

Jeg har været inde på diverse sider. Og der er skam også rigtig mange.. De alle sammen roser selvfølgelig deres tilbud til skyerne. Men jeg mangler historier fra "rigtige" personer som har besøgt landet som har erfaring og kan fortælle mig hvad de syntes var sjovt og godt, og også hvad de ikke ville anbefale jeg gjorde.

Julie:

Jeg havde faktisk også overvejet at rejse rundt og finde et job der hvor jeg så lander, men det er jo lidt mere usikkert .

det der med at være helt helt ude på ingen mands land lyder som et perfekt arbejde til mig .

p.s det er godt nok nogle flotte billeder på din præs.

line:

jeg har sendt dig en besked

Mvh. Anne

0
0
Svar på denne tråd

Australien
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 21:05

Tilbage i 97/98 var jeg næsten et år i Australien, hvor jeg arbejdede på en farm. Jeg valgte, at tage afsted med en anerkendt organisation. Det koster godt nok nogle penge, men det giver maksimal sikkerhed og støtte når man er ung og ude på egen hånd for første gang.

Jeg var både til informationsmøder i Danmark og til et interview inden jeg kom afsted.

Jeg kan varmt anbefale organisationen. Den har eksisteret i mange år og der var virkelig styr på det. Der vil være en del inden for landbruget, som kender den som IAEA, men den har nu skiftet navn. Jeg vedlægger et link - måske kan du bruge det som en start.

www.agriventure.com/about.asp

Håber du finder ud af noget og får en rigtig god tur. Min var så god og jeg fik så mange venner gennem organisationen, at jeg to år senere tog til Canada for at besøge dem - en rigtig god måde at rejse på, da man kommer væk fra turisterne...

Miriam

0
0
Svar på denne tråd

Lidt nemmere
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 21:08

Hov - du kan jo også bare kigge på

www.iaea.dk

Lidt nemmere, får så er det hele på dansk!

Miriam

0
0
Svar på denne tråd

Bare se at komme afsted!
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 03:32

Det er super-fedt i Australien! Virkelig en oplevelse, så bare se at komme afsted...

De har et Working Holiday visum som gælder for folk som søger inden deres 31 år. Det gælder i et år, og du må tage "supplerende arbejde" til din rejse undervejs.

Det er så let som at klø sig i rumpetten for danskere at få det. Du kan søge selv via den Australske ambassades hp eller gennem en organisation eller rejsebureau.

Jeg har været der omkring 3 mdr i 2005 og kunne sagtens have brugt nogle flere måneder. Mange af de hestejobs der er, er som motionstrænere og grooms for polofarme.

Det er forbistret hårdt arbejde skal du være indstillet på. Vi galoperede 3x3 heste 12 km dagligt (rid en hest, hav 2 med ved siden af min 3 gange dagligt - og der var andre og mere rutinerede der havde flere med på siden). Desuden var der fodring, udmugning osv. Og så er der den hektiske op - og nedsadling og afvaskning ved konkurrencerne.

Du bliver ikke rig på meget andet end erfaringerne, men som regel er det med kost og logi og lidt "lommepenge".

For at få de jobs, er det en god idé at komme indenfor branchen ved at tage et Jackaroo/jillaroo kursus. De anviser jobs efter endt kursus.

Jeg kan ikke lige huske hjemmesiden hvor det kan bestilles, men de har fortrinsvis udgangspunkt fra Tamworth (ca 5 km kørsel fra Sydney). Søg på Jackaroo på google...

Jeg kan evt. give dig et nummer til et af stederne hvis du er interesseret. Send mig en besked eller mail hvis det er interessant. Kurset er iøvrigt for morsomt og man møder en masse andre ligesindede rejsende.

Held og lykke - og jeg er misundelig!!!

:-) Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

spændende
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 16:55

det lyder bare så godt det I alle skriver.

hvis ikke jeg manglede et ½ år på gym var jeg da smutte derned med det samme...

men tror også jeg skal have tjent nogle penge inden afrejse.

Mvh. Anne

0
0
Svar på denne tråd

Australien...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 17:28

Jeg var dernede som backpacker i to mdr. i 2004 (og derefter 1 md. i New Zealand) - det var det fedeste jeg nogensinde har oplevet!!! Simpelthen et lækkert land med alt hvad hjertet kan begære af fantastiske oplevelser

Vi havde bare alm. visum på 3 mdr., da vi synes at Working Holiday var for dyrt, hvis man nu ikke kunne få det alligevel (man skal nemlig betale gebyret alligevel..!). Men jeg har da hørt fra flere der har været "jillaroos" på en farm og kender en, der har arbejdet med galopheste på et rigtig stort sted dernede - hvis væddeløbsheste er noget for dig, så kan du da evt. få hendes mailadr.?

Mange hilsner fra Sine (hafferne Havanna & Aslan)
Shit happens!
... I just try not to step in it :)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også intr.
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 23:20

Hej Anne. Jeg håber det er iorden at jeg blander mig herinde i din "debat". Jeg er også meget intr. i at komme ned og arbejde med heste. Jeg kunne forstå på Rikke at hun virkelig har prøvet ønske jobbet?! Er det ikke muligt at få fat i hende, og muligvis hører mere om det?

Der er en hjemmeside du skal prøve at gå ind på:

www.alott.dk, den er også god!

Mvh Tine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 17:00

Jeg tilbragte 7 uger i Australien med at rejse rundt som backpacker - jeg fandt en rejsemakker på www.backpacker.dk

Mht. job, så er det også en mulighed at få arbejde på hostels (altså gøre rent osv.) - det er sjældent fuld tid, så man har mulighed for også at tage ud og opleve noget. På mange hostels er der ofte opslag for alle mulige jobs - så jeg tror sagtens, at du kan finde noget arbejde dernede. Stutteriet, som Sine(Havlan) nævner, hedder Coolmore og ligger nær Sydney. Jeg besøgte det, og der var mange udlændinge ansat - link: www.coolmore.com/stallions/ australia/

Du skriver, at du vil afsted i et par måneder - det er bestemt for lidt med bare to måneder, hvis du vil arbejde. Hvis du bare vil rejse rundt, er det meget passende (selvom man aldrig får nok af Australien ).

Tips til hvad du bør se:

- Sydney (prøv bl.a. dette: www.bridgeclimb.com/default2.htm)

- Great Ocean Highway (kyststrækning fra Melbourne til Adelaide).

- Kangaroo Island (ø med rigt dyreliv syd for Adelaide).

- Ayers Rock, Kata Tjuta, Kings Canyon i det varme centrum nær Alice Springs.

- Ta' med en båd i nogle dage fra Airlie Beach for at dykke/snorkle.

- Fraser Island (smuk ø med regnskov og klare søer og masser af vilde dingoer ved østkysten).

-Australia Zoo (Steve Irwin's) nær Noosa på østkysten.

***** Snepony *****

If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi

Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell

0
0
Svar på denne tråd

Præsentation
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 21:18

Hejsa.

I kan kigge på min præsentation - der ligger info om et job i en springstald i Queensland + kontakt info til søde Marie, som er dernede nu, og som p.t. arbejder med heste i New Castle, New South Wales. Hun har dugfriske erfaringer, og kan måske endda formidle en kontakt til de folk, hun kender dernede :-)

Mange hilsner

Birgitte

Hestepasser / rytter søges til Queensland, Australia.

Se mere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Snepony
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 21:23

Rettelse: Great Ocean Road

Australien er fantastisk!!!

M.V.H. Riderlykke :D

www.lykkepoms.dk

Dressurundervisning søges i Odense S

Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden..

0
0
Svar på denne tråd

SriveEndelig
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 21:52

Hejhej. Gælder jer begge to der er herinde og gerne vil afsted. Er lige kommet hjem i feb i år fra et halvt år i Australien. I kan bare skrive en besked herinde eller en mail til mig til mig jeg svarer gerne på det hele... Jeg har rejst med ALOTT og det kan varmt anbefales. Gennem dem deltog jeg i farmer kursus på det der ligger i Tamworth (6-8 timers bus/tog kørsel fra Sydney.) Efterfølgenede fik jeg arbejde der, jeg arbejde derefter på en hobby farm og et rideturs sted hvor man kunne leje rideture i snowy river (som i manden fra snowy river ja)... Skrive enedlig jeg svarer gerne på alt.! Og ALOTT hjælper jer gerne, og de sørger for alle jeres papir vil være iorden, de første nætter er bestilt når i betaler så i har et sted og tage hen samt at ddu/i bliver hentet i lufthavnen når i ankommer. Men skriv og jeg svarer gerne på spørgsmål

Mvh

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider