Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Om at skrælle kartofler
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 16:08

Nu nærmer juleaften sig jo snart. Vi holder jul herhjemme og bliver i år lidt flere end vi plejer. Der skal jo skrælles både aspergeskartofler og små kartofler til bruning.

Det bliver bare lidt meget at stå med den 24 (nej manden min kan ganske bestemt ikke skrælle kartofler). Jeg tænkte på om jeg ikke kunne skrælle nogen af dem den 23 om aftenen og så lade dem stå i vandet til dagen efter.

Nogen der plejer at gøre sådan, eller ved om kartoflerne bliver kedelige af det?

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

Det er nemt
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 16:52

Aspargeskartoflerne skal du ikke skrælle, men pille. Du kan sagtens koge og pille dem dagen før. Når du skal bruge dem, kommer du vand + salt i gryden og når det når kogepunktet er de færdige.

De små kartofler kan du også koge og pille i forvejen, de bliver jo varme når du bruner dem.

Alice

0
0
Svar på denne tråd

Det kan du
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 16:53

da godt. Men skræller du de små kartofler? Jeg plejer at koge dem og så Pille dem. Det samme med aspargeskartofler, dem skræller man ikke, så er der ikke meget tilbage. Men hvis du skræller, så kan du sagtens gøre det dagen før.

Hanne, Æselhaven

se www.aesel.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hanne og Alice
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 17:09
Jamen gælder det også her midt om vinteren, at man kan pille kartolerne? Uha man får afsløret sin uvidenhed

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

ja det kan
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 17:20

du sagtens, det eneste man ikke kan om vinteren er at skrabe kartoflerne. Pillede kartofler smager også bedre end skrællede.

Hanne, Æselhaven

se www.aesel.dk
0
0
Svar på denne tråd

Kartofler
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 17:24

Hej Helle.

Kartofler til brune kartofler skal pilles a.h.t. smagen, og kan koges og pilles dagen i forvejen, Det bliver de faktisk bedst af. Hvad er der i veje med din mand? Har han ingen arme?

Deerhunter

0
0
Svar på denne tråd

Tak alle
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 17:43

He he, der er skam ikke noget i vejen med ham. Han er super til at lave mad, og han står for forresten af julemiddagen.

Så ingen klager der.

Jeg er enig i at pillede kartofler smager bedst, så det skal da prøves. Jeg vil lige prøve med et par stykker i morgen, så jeg ved hvad der venter mig.

God jul til jer alle.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

det gør
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 17:51

Det gør vi tit... Hvis vi ved at vi ikke kan nå det den dag de skal spises..

Bare der er koldt og de er HELT dækkede med vand!

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan faktisk
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 18:06

godt lide at skrælle kartofler! Når jeg skal skrælle RIGTIG mange, tager jeg dem ind foran fjerneren sammen med en dynge aviser til skrællerne og en stor gryde med vand til de skrællede!

Det bliver slet ikke så grattet og træls når man ikke skræller dem under vand!

Et andet gammelt kinesisk ordsprog siger:
Den, der kaster perler for svin, har for mange perler.
0
0
Svar på denne tråd

De brunede kartofler ...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 18:10

... skal i hvert fald pilles (dødssygt job), ellers bliver de ikke blanke, når de bliver brunede.

Aspargeskartofler er altså også bedst, når de er pillede - man skræller jo det meste af smagen af, når man bruger en skrællekniv.

Hilsen Sif - der nu har JULEFERIE!!!

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Tak allesammen
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 19:09

Dejligt med hurtig hjælp i nøden

Min store datter kommer hjem i morgen, og så tror jeg vi piller dem som skal brunes sammen. Så er det lige pludeseligt hyggeligt at tænke på.

Aspargeskartoflerne satser jeg også på at pille, nu hvor jeg har læst jeres svar. Jeg synes at pillede kartofler smager rigtig godt.

Men hvor er det pinligt. Jeg var altså overbevist om, at pillkartoflerne var noget der hørte sommeren til. Nå, så blev man da så klog

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider