Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Debat om Forsikring af hest
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 15:31

Debat om Forsikring af hest

Hvad syntes i allesammen om forsikring af hest?

Jeg har hørt både posetive og negative berretninger om det.

Er jeres hest forsikret og hvorfor?

Hvilke selskab er bedst og hvorfor?

Hvilke selskaber har i dårlige erfaringer med(eller hørt noget dårligt om)?

Vil gerne have nogle gode argumenter, både for og imod.

>o< Tascha >o<
0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg har mine forsikret
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 16:01

i ALM. Brand. og det vil alle mine heste altid være.

Jeg har brugt dem i snart en del år, har desværre oplevet at miste to ridehste og min datter konkurence pony, måtte desværre også afsted grundet en skade.

Aldrig har jeg haft problemer med forsikringen. De har været hjælpsomme og altid med hurtig behandling af sagerne.

Dyrlæge forsikring har jeg også altid på mine heste, og de får gange det har været nødvendigt med dyrlæge, ja så har de unden problemer, altid betalt deres del af regningen.

IMC

SÆRDELES VELREDET PONY SÆLGES.

KAT. 1. RENRACET. B-PONY I DRESSUR.

VELEGNET SOM LÆREPONY

www.heste-nettet.dk/ma...s/79841/1/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har Tryg
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 16:10

Har haft dem i 11 år og aldrig haft noget at klage over.

Jeg lærte på den hårde måde at huske at forsikre mine heste, min dyre ridehest blev uanvendelig- og var ikke forsikret. Jeg kommer aldrig til at eje en hest uden forsikring igen.

Jeg har følgende forsikringer:

Milano: Livsforsikring

Go Go: Livs- og sygeforsikring

Ranell: Livs, værdi og sygeforsikring

Dyrlægeforsikringen er smart da man på den måde sikrer sig mod kæmpe dyrlægeregninger (Tryg betaler 75% uden selvrisko).

Værdiforsikringen er smart hvis hesten bliver skadetmen kan holde til at være hyggehest og man ønsker at beholde den.

Livsforsikringen er jo smart hvis det det forfærdelige skulle ske og hesten dør eller må aflives. Det er aldrig sjovt at miste en ven og pengene kan jo aldrig erstatte det, men blot give en muligheden for at komme videre med evt. en ny hest.

Mht. til gode dårlige selskaber vil der altid være delte meninger. Jeg er selv meget begejstret for Tryg, og jeg mener også at de har den bedste sygeforsikring.

Vh Tine :-)

Hestens Urtehave billige kvalitetsurter til din hest. Bestil online!
Kun 150 kr. for urter til ca. 3 mdrs forbrug

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også Tryg
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 16:21

forsikring på mine heste. Det er, efter min mening, simpelthen for dyrt at lade være med at forsikre sine heste.

Begge vores heste er både, værdi- dyrelæge- og livsforsikret, og det jeg betaler samlet i forsikring for dem begge om året, har jeg allerede "tjent" ind, da vores pony var så uheldig at brække benet sidste år, og derfor kostede en masse i dyrelægeregninger.

Jeg har aldrig haft problemer med at få Tryg til at betale "deres" del af regningen og har der været tvivlspørgsmål i forbindelse med forsikringerne, er det min erfaring, at det er kompetente folk der har med hesteforsikringerne at gøre og som kan vejlede dig på en god og fornuftig måde.

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Ikke forsikret...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 17:38

Medoc er ikke forsikret - men jeg overvejer det da jævnligt.

Problemet er bare, at jeg har set nogle forsikringssager, hvor jeg peronligt mener, at heste er blevet holdt i live ud over hvad der er rimeligt.

Og jeg har oplevet, at folk har måtte bruge lige så meget på sygebeslag, dyrlægeregninger og opstaldning, som de fik tilbage af forsikringen bagefter.

Jeg har så også oplevet, at folk har stået med syge heste - og forsikringen har taget hestene i løbet af 14 dage.

Så jeg har meget svært ved at bestemme mig.

Skulle jeg have forsikring ville jeg vælge en kombineret livs- og uanvendelighedsforsikring, samt sygeforsikring.

Livsforsikring i sig selv, ville jeg kun have på en plag eller avlshoppe.

Med det samme man bruger hesten til ridning - ja så er det uanvendelighed der er den vigtigste.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

kdh...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 20:06

Jeg har selv kigget på KDH's(Kongeriget Danmarks Hesteforsikring eller så noget) forsikringsmuligheder.

Er der nogle der har erfaringer med dem?

>o< Tascha >o<
0
0
Svar på denne tråd

Undersøg om der er gamle lokale!
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 20:20

Min unghest (Nå ja måske officielt min fars men) skal forsikres i et lille lokalt forsikrings "forening"

Den er meget gammel, og meget billig.

Far ordner det, da jeg jo stadigt er herovre på djævleøen, men prisen skulle vist ligge omkring et par hundrede kroner om året for hest op til 25000. Jeg har bare hørt fra lokale at den er meget billigere end de store etablerede. Check i jeres lokalområder med folk (evt. ældre landmænd) om der er noget lignede i jeres område..

Jeg prøver lige at finde ud af lidt mere og skrive igen!! Men måske er der andre der kender nogle af dem..

0
0
Svar på denne tråd

kdh forsikring
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 20:59
kongeriget danmarks hesteforsikring bruger jeg og jeg fuldt ud tilfreds med dem, de hjælpsom hvis man har spørgsmål til den forsikring man tegner ..

hav en god jul
0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 08:25

Decor er ikke forsikret af den simple grund, at jeg selv vil kunne bestemme, hvornår han skal bort herfra! INGEN skal bestemme at min hest skal stå i måske 6 måneder, inden den må aflives!!! Og så er det jo lidt tosset at have betalt en masse penge, hvis man alligevel har tænkt sig at gå uden om forsikringsselskabet...

Decor har kostet mig et absolut minimum af dyrlægeregninger, hvis jeg trækker vaccinationer, tandraspninger og bedøvelse i forbindelse med klipning fra, har han vist haft dyrlæge 2-3 gange på 10 år (7-9-13)! Det er vist meget godt gået, taget i betragtning at han er vind og skæv i skulderen og har halmallergi... Så ikke engag dyrlægeforsikring havde kunnet betale sig, og han er ved at være så gammel, så en livsforskikring kan være ligemeget...

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 08:44

Min gamle hest var forsikret i Alm. Brand og da den fik sliddegigt og skulle aflives var der ingen problemer.

Min nuværende hest er også forsikret i Alm. Brand, både uanvendelighed og sygeforsikret og sygeforsikringen har tjent sig selv hjem for resten af hestens liv da hun er blevet opereret et par gange (fået opereret en tand ud og opereret igen pga. komplikationer + en del efterbehandling). Regningen lød i alt på 30.000 kr. og jeg fik 60% tilbage fra forsikringen uden selvrisiko, så det har klart kunne betale sig at have den forsikret!

Der har ikke på noget tidspunkt været problemer med at få pengene udbetalt, så jeg har kun gode erfaringer med Alm. Brand.

Jeg skal aldrig have hest som ikke er forsikret!

Vh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 08:48

Min gamle Hest var liv- og sygeforsikret.

Livforsikringen var et krav for at kunne

sygeforsikrer. Og sygeforsikringen har ihvert

fald tjent sig ind på ham (desværre). Hvis

han havde været uanvendelig forsikret, skulle

han have stået yderliger 3 uger før han kunne

aflives, men dette havde jeg alligevel ikke

gået med til.

Så Galant er også kun liv- og sygeforsikret.

Jeg har forsikring hos Alm. Brand, og har været meget

tilfreds.

Hilsen

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Ja min hoppe
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 09:03

er også forsikret. Hvis der skulle ske det værreste i morgen, jamen så har jeg ganske enkelt ikke råd til at gå ud og købe en ny hest fra mit budget. Og det kan man godt sige at man kan ved at have forsikringssummen i hånden.

Min hoppe har liv og uanvendelighed på 30.000 kr. Og det syntes jeg er personligt er nok for mig. Jeg har råd til at forsikre hende for det. Og når man skal have hestehold, så bør man overveje om forsikring skal være en del af det.

Men jeg kender da også avlere som ikke har forsikret deres heste og det er dem som har et hestehold på 15-20 stykker og derover.

Men der kan jeg godt forstå hvis de ikke har det, for det vil være en stor udskrivning. Jeg kender en som har et hestehold som dette og da det er erhverv, er hestene forsikret.

Føllet som jeg solgte i år, han var også forsikret. Ganske enkelt fordi at det vil være rart at være dækket lidt ind hvis der skete ham noget. Heldigvis er han sund og rask, men står man i den situation hvor man har mistet en hest pågrund af sygdom eller død, så tror jeg det ikke er ret mange der lige kan gribe i lommen og købe ny hest til 30.000 kr og opefter.

Man får selvfølgelig aldrig de almindelig udgifter dækket ind igen, men man får pengene til en ny hest.

Mvh. Lotte

"Oldenborg heste kan og vil"

http://www.123hjemmeside.dk/stald_miller
Rideudstyr sælges - hest ønskes til låns. Mere info på hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

Også gode erfaringer...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 09:10

med Alm. Brand.

Isabel blev aflivet sidste efterår efter slem forfangenhed. I alt stod hun syg i 6-7 uger, at der gik så lang tid skyldtes at vi kunne se en bedring midt i perioden. I alt løb det vel op i 7000 kr. og det er billigt sluppet. Jeg havde kontakt med en pige herinde fra hvis regninger løb op i det dobbelte. Forsikringen betalte de 60% som de skal og jeg betalte selv to gange sygebeslag iht. betingelserne.

Det er vigtigt at huske at involvere forsikringen såsnart hesten konstateres syg og det er vigtigt at huske, at hvis aflivning kommer på tale, så skal din dyrlæge ringe til forsikringsselskabets dyrlæge så de sammen er enige om at aflivning er bedste udvej. Isabel blev aflivet iht. dyreværnsloven, hun kunne ikke stå med smerter længere, det var simpelthen for synd.

Jeg hører ofte den undskyldning at forsikringen ikke skal bestemme om ens hest skal aflives. Hatten af for det - men selvom man har sine heste forsikret så har man jo stadig magten, hesten tilhører jo ikke forsikringsselskabet, man kan så bare ikke være sikker på at få sin erstatning hvis man handler på egen hånd. Jeg vil også mene at forsikringsselskaber jo også har en moralsk pligt til at dyrets lidelser minimeres, de skal også overholde dyreværnsloven.

Jeg kan godt forstå at forsikringen vil have lov at være med til at bestemme om aflivning er rimeligt. Tænk, hvor fed en fidus hvis man har en hest man er ked af, så afliver man og får sin erstatning. Der findes virkelig hestefolk der tænker sådan. Så det er yderst rimeligt at de stiller krav.

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

111111
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 09:20

Hej.

Så er det jeg sidder her og tænker ... har i nogle priser så man kan få et sammenlignings grundlag ??

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

et spørgsmål?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 10:01

Hvad koster de forskellige forsikringer?

Og så har jeg hørt fra min nabo at heste også skal ulykkesforsikre, hvis de nu f. eks. bryder ud af og skader en bil eller sparker en person eller noget. Kan det passe?

Naboen vil ikke lade nogle komme ind til sine heste da de ikke er forsikret. Syntes det lyder underligt.

KH Line

0
0
Svar på denne tråd

Line_d
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 10:12

Hej Line,

Her på HN på markedspladsen under hest og rytter kan du finde en forsikringsguide, hvor de forskellige priser står.

Den brugte jeg til at sammenligne priser, da jeg skulle forsikre min hest.

Med venlig hilsen
Trine
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 10:14

under ingen omstændigheder lade min hest lide i flere uger.

Det er min hest, jeg ejer den, uanset om jeg har den forsikret eller ej. Jeg ville lade heste aflive og tage kampen med forsikringen bagefter.

Jeg har min gamle (snart 17 år) hest forsikret i KDH. Jeg har lige opsagt sygeforsikringen da de aldrig dækker en dyt.

Der er 800 kr. i selvrisiko pr. regning og jeg har i et par år nu ikke fået en krone tilbage.

Venlig hilsen Lone

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 12:19

...er forsikret hos NORD Forsikring (Dansk Hesteforsikring).

Jeg har valgt kun at livsforsikre hende, da hun i tilfælde af uanvendelighed ville kunne overgå til avl. Hun er forsikret for 50.000 kr. og det giver jeg 2.250 kr. for årligt.

Sygeforsikringen har jeg fravalgt, da min erfaring siger mig at mine regninger sjældent overstiger 1.000 kr. - og så er der ikke rigtig nogen fidus i det .

Jeg startede i øvrigt med at forsikre hende for 30.000 kr. da der så ikke skulle foreligges handelstjek (ikke fordi den ikke ville kunne gå igennem - men fordi mine penge ikke var til hverken højere forsikring eller handelsundersøgelse). Da hun i sommers så blev rigtig godt kåret skrev jeg til dem og spurgte om jeg kunne hæve forsikringen til 50.000 kr. Det blev gjort samme dag - uden undersøgelse, da de har den politik at har kåringsdommerne sagt ok - så kan de også...

Livsforsikringen indeholder oftest også en ansvarsforsikring på hesten. Om denne er lovpligtig ved jeg ikke - men jeg tvivler.

Min tidligere hest var forsikret i TRYG (både livs, anvendelig og syge) og den tog de uden bøvl da han fik konstateret ringkode og ringfod på begge forben. Dette til trods for at dyrlægen (min) godt ville behandle hvis jeg ønskede det. Grundet meget dårlige udsigter valgte jeg at få ham aflivet.

Der gik kun 4 arbejdsdage før alle papirer var i orden. Telefonisk tilsagn fik jeg allerede samme aften! Flottere behandling skal man da vist lede længe efter ! Skal måske lige sige at assurandøren fra TRYG nu sidder i Danske Hesteforsikring - og det spillede bestemt ind ved mit valg!!!

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Yep...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 18:33

..forsikring betaler sig.

Har to gange måttet få aflivet heste i utide pga. uanvendelighed (de var skadet og ville aldrig blive til rideheste igen), og ja derudover har jeg også haft enorm glæde af sygeforsikringen især på mine sidste to heste...

Min første hest var forsikret i Alm. Brand hvilket jeg dengang var godt tilfreds med, men sygeforsikringen dækker som sagt kun 60% af regningen uden selvrisiko.

Da jeg kunne få rabat i Tryg og deres sygeforsikring samtidig dækkede 75% uden selvrisiko blev min næste hest derfor forsikret der.

Jeg har nu haft 3 heste forsikret i Tryg (hvoraf de to jeg har nu er 2 af dem), og hverken i forbindelse med aflivning af min arabervallak eller alle hans skader (han blev opereret, ledbehandlet og alverdens andre ting grundet forskellige skader) har der været noget bøvl med at forsikringen ikke har villet udbetale pengene eller har stillet krav om yderligere behandling m.v.

Mine to nuværende heste er som sagt også forsikret i Tryg, og ja især den ene har haft brug for omfattende dyrlæge behandlinger - heller ikke her har der været noget bøvl...

Så jeg kan varmt anbefale Tryg.

Og mht. hvilken type forsikringer man skal vælge tjaa så vil jeg mene at hvis det er en hest du skal bruge til ridebrug, så er det absolut anbefalelsesværdigt både at livsforsikre, værdiforsikre (anvendelighed) og sygeforsikre dyret - tro mig man bliver glad for det når man står i en rigtig øv situation...

Pia

Min dyrlæge anbefalede faktisk Tryg fordi det netop efter hans opfattelse var en af de sselskaber der ikke havde den der kedelige tendens med at blive ved med at forlange at hesten skulle behandles i et væk selvom alt håb var ude...

Bid, pandebånd og dækken sælges.
Se min præsentation.

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"

"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

hva behar!!!
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 11:17

Buuser: Undskyldning??? Hvad f... mener du med at det er en undskyldning for ikke at have hesten forsikret, at man selv vil bestemme om den skal aflives??? Nu må du meget have mig undskyldt, men det gør mig edder mame gal!!! Jeg har set adskillige tilfælde, hvor hesten har stået i sin boks og kukkeluret med smerter i månedsvis, fordi forsikringsselskabet ville have, at en bestemt behandlingsmetode skulle afprøves inden de ville give grønt lys for aflivning! Eller sager, hvor folk har måtte ride deres hest i stykker, for at få forsikringspengene udbetalt! Og så siger du at det er en UNDSKYLDNING??? Jeg håber godt nok at jeg har misforstået dig! Hvordan kan det være en undskyldning? At jeg selv vil bestemme om min hest skal af med hovedet eller ej, er vel min sag! Og at jeg så ikke har penge til en ny hest bagefter, kan vel aldrig blive andres problem end mit? Det skal i hvert fald ALDRIG være hestens problem!!! Man gør mig bekendt ikke hesten en tjeneste ved at have den forsikret! Den er nok rimelig ligeglad med om man får penge, når den er død! Så hvis du venligst vil forklare hvad du mener, vil jeg være dig vældig taknemmelig! (Mit mavesår blusser nemlig op nu! )

0
0
Svar på denne tråd

Tryg hesteforsikring
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 17:36

Min bliver flyttet over i Tryg her til Januar. Og det bliver incl. sygeforsikring. Selv om den faktisk ikke har været syg, men vil hellere være sikker, hvis det nu skulle ske.

Ang det med at have forsikret eller ej. Min hest er forsikret for 50.000kr, da jeg mener jeg godt vil kunne finde en ok ridehest for de penge. Ellers vil jeg bare købe et føl... Eller være hesteløs i fx. 6 Mdr, og så lægge pengene til side som jeg bruger på opstaldning osv.. Hmm, det vil så blive til 30.000,-!!! på et halvt år..

Jeg har det bedst med han er forsikret.. Men ville selvfølgelig aldrig lade den lide, for at kunne få mine penge. Jeg skulle nok sørge for at sagsøge dem så jeg vil kunne få mine penge, selv om hesten er død...

Og det tror jeg bestemt heller ikke særlig mange ansvarsfulde hesteejer vil gøre.. Og desuden i (forhåbentlig) de fleste tilfælde vil det falde på plads med forsikringsselskabet.

-HeidiZ
Man skal ikke nødvendigvis være bedre end andre, man skal bare skille sig positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider