Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

øjenbetændelse.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 10:34
Hej.

Jeg søger bare et godt og hurtigt råd mod øjenbetændelse på en hest.

Håber nogen kan hjælpe.

1.klasses hø, halm, havre og byg sælges i 7800 området - skriv mail
(y)
0
0
Svar på denne tråd

Lav...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 10:35
..noget kamillethe, og lad det køle af. Og "vask" øjnene med det. Det er virkelige effektivt mod øjenbetændelse.

- Ida

Det går først op for dig, hvad du havde, når du har mistet det.
0
0
Svar på denne tråd

Og igen så
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 10:44
skriver jeg: INGEN kamillethe, men derimod almindelig kogt vand som har kølet af. Det er langt mere effektivt og du risikere ikke at få det grums i øjet der kan være i kamillethe.

2 miniatureplage, samt en mini-knabstrupperhoppe sælges. Evt. delvis bytte med en god lille hest.
0
0
Svar på denne tråd

Som reikke...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 11:07
IKKE kamillete.
Du kunne vel heller ikke finde på at putte kaffe i øjnene...

OPSTALDNING SØGES SNAREST I TOLNE-SINDAL OMRÅDET.

Bøger til lærer uddannelsen sælges. Mange forskellige haves.
0
0
Svar på denne tråd

Nu er I ret hurtige til at skælde ud syntes jeg
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 11:33
min dyrelæge siger altid at kamillete er rigtig godt... Er de slemt skal man selvfølgelig have noget salve...
Så det er skader ikke at bruge kamillete...
Det afhjælper og beroligere øjet.'
Knuser Annette og Fabiola

!! HESTENS ØJNE SIGER ALT !!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg plejer at..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 11:42

Hej Donna !

Jeg plejer at köbe saltlösning på apoteket...
De har nemlig engangspippeter til rengöring og skyllning af öjne....

Det renser samtidigt som det går ind og " dräber " evt. bakteri der er skyld i öjenbetändelse...

Mine heste har alltid fået denne behandling...og det er MEGET effektivt..det svider ikke i öjnene...da jeg selv plejer at bruge det...

Jeg plejer at behandle dem i ca. 2-3 dage...så er det hele overstået...man kan også köbe saltlösning til öjenrens i en lidt större flaske...som jeg så plejer at komme på en lille tot bommuld...

Dette er effektivt...da det går ind og genopretter öjets egen balance med salt osv...

Det var faktiskt min egen dyrläge der anbefalte denne behandling....og den virker...

Men...men...det findes jo otroligt mange måder at behandle öjnbetändelse på...det er nok et spörgsmål om smag og behag...

Håber din hest snart bliver rask...

/ Jane

CARPE DIEM !
0
0
Svar på denne tråd

Kamillethe
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 13:55
Kamillethe stemmer jeg også for/ og er man nervøs for "grums" kan theen filtreres gennem et
kaffefilter (y)

Det virker på 2-3 dage.

Og som Anette skriver det lindrer samtidig.

Mille: Kaffe kan ikke sammenlignes med Kamille :-P

Mokka bliver ikke brugt til medicin som kamille bliver ;-)

{> Zara, Prinz, Silke, Lotte & Bandit {>

0
0
Svar på denne tråd

kamillete...blev der sagt..hi hi
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 22:06
...her bruger vi altid kamillete...det er et gammelt lægemiddel...

...både til folk & fæ...

...jeg har da aldrig fået "krummer" i øjnene...og det er noget så blødt og dejligt mildt...måske der er en art naturligt olie deri :-)

...det fåes jo altså også som te-poser...husk det skal være UDEN CITRON ;-)

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-D

0
0
Svar på denne tråd

Kamillete
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 22:11
Jeg har 7-9-13 ikke døjet med øjenbetændelse hos mine heste i over 1 år nu. Men sidste år brugte jeg kamillete efter min dyrlæges anvisning og det fungerede helt fint. Hvis man bruger te i breve kan jeg ikke se noget problem med "grums"...i hvert fald har det fungeret fint for mig og jeg vil bruge det igen, hvis mine heste får øjenbetændelse. Bliver det slemt ville jeg selvfølgelig kontakte dyrlægen og få en salve.

Mvh. Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Kamille ekstrakt
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 22:35
Hvis kamille endelig skal bruges, så offer dog de par ekstra kroner det koster og køb noget kamilleekstrakt, i stedet for at proppe te i øjet på dyret.

Kamille er godt til meget, men ikke til øjne. Tebrevet udskiller nogle meget små fibre som kan skabe meget mere rod i øjet end en omgang øjenbetændels.

At se det er en udemærket ide, men det er ganske enkelt ikke godt nok.
0
0
Svar på denne tråd

Kamillethe
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 23:22
Jeg har også lært at man ikke må bruge kamillethe til at rense øjne. Hvorfor ikke i stedet købe noget der er beregnet til rensning af øjne?? Eller få dyrlægen ud??

Hestens øjne er vigtigte - i hvert fald hvis vi ønsker at bruge den som ridehest.

Men det er så bare min mening.

Linda.
Masser af billigt udstyr - HER
0
0
Svar på denne tråd

Kamille skal det være godt, så
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 23:43
brug noget "Ordentlig" Kamille, køb det evt. hos Matas eller find det i naturen.

Kamillen skal koges sammen med vandet i et par minutter, herefter skal det trække i ca. et døgn, hvorefter det skal have et kort opkog. Herefter sies kamillen fra vandet enten med nylonstrømpe, kaffefilter eller thefilter.

God bedring med hesten.

Mvh
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider