|
|
| Daka-Hvordan foregår det, krise. |
|
|
Hej 
Det er desværre sådan at vores lille islænder vi fik i tilridning for 14 dage siden er død  Hun ligger på marken og skal nu hentes af daka, hvordan gør jeg dette?
Vi siger det, vi mener... og mener det, vi siger!!! Louise * "Dansk oldenborg kan og vil:o) Medlem af DOA" * |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du kontakter |
|
|
DAKA hurtigst muligt og får aftalt afhentning. Dæk evt. hesten til med pressening.
Og hvis du ikke har nerver af stål er det nok bedst du ikke er hjemme når den bliver afhentet for den bliver lige løftet op af en stor kran.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er |
|
|
jeg ked af at høre
Du kan ringe til DAKA på tlf.87 95 92 22 og bestille afhentning.
- Yuki 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor trist |
|
|
Altid meget trist når den slags sker
Du ringer til Daka i morgen tidlig og fortæller, at I har en død hest til afhentning, så kommer de hurtigst muligt.
Indtil da kan I evt. dække hesten til med en pressening.
Og ja de løfter hesten med en kran op i lastbilen, så hvis du ikke har lyst til at se det, så skal du holde dig væk ved afhentningen.
Sommerknus fra Tine, Flicka & Frigg  Bøger og blade om haflingerracen købes, se her: markedspladsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise( Hera) |
| Forfatter:  |
sillepige |
| Dato:  |
07-08-2005 13:30 |
|
Det gør mig ondt at du skulle opleve en hest dø hos dig, som ikke engang er din egen! Men du skal henvende dig hurtigst muligt til DAKA og bede dem hente hesten og , som andre også skriver, dække den over med en pressening.
Ved I hvordan de kunne gå til at den døde pludseligt?
Eller er det sådan at den skal opduceres inden den bliver hentet? Eller er ejeren ikke interesseret i at vide hvad den døde af?
Nu har jeg med egne øjne set en hest blive hentet af DAKA og jeg holdte meget af den hest, men jeg synes ikke det var slemt at se på at de løftede den op med den kran. Tværtimod, synes jeg at de behandlede hesten følsomt og med stor respekt.
Kranen tager hesten om maven og løfter den op og derved vil hals og hoved jo falde til siden og hænge og dingle, men det kan jo ikke gøres på andre måder, for de kan jo ikke løfte hesten op ved håndkraft.
Jeg kan i alle fald ikke udsætte noget på DAKA, men det kan da godt være at der er forskel på de chauffører der kommer og henter dyrene og dså er det jo dem man skal klage over.
Håber at du kommer dig over choket Louise! Mange medfølende tanker herfra.
Mange Hilsner AnjaMedlem Af Hygge Gumpernes Klub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk... |
|
|
... at hesten skal ligge hvor lastbilen kan komme til den. Ligger den ude på marken, er det ofte nødvendigt selv at flytte den hen til hvor der er en vej.
Den lastbil de kommer med er jo ikke det mest terrængående.
£isbeth & Baloo By swallowing evil words unsaid, no one has ever harmed his stomach. Winston Churchill
Kattepasser søges i september
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget trist at høre... |
|
|
Kan godt huske dine begejstrede indlæg om islænderhoppen - øv da, for en slutning
Men som de andre siger - få ringet til DAKA i morgen (så tidligt som muligt - de kører allerede fra kl.6-7 stykker om morgenen), få hesten ud til vejen (en traktor kan gøre det - ved det desværre af erfaring, da vi hev min hest ud af stalden på den måde sidste år  ) og dæk den til med en pressening. Læg evt. noget tungt i hjørnerne af presseningen, så der ikke går ræve el.lign. i den afdøde hest i nat.
Mange hilsner fra Sine (med Havanna & Aslan)En haflinger pynter altid i landskabet Opstaldning nær Aalborg søges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej alle |
|
|
Ja, det er meget trist og jeg er også meget ked af det, har grædt en masse og kunne græde nu. Kendte den hoppe fra den var helt ung og havde altid set frem til at ride hende, det nåede jeg! Jeg var den sidste rytter på hende og nåede at skridte rundt på marken, det er jeg glad for. Vi ved ikke endnu hvordan hun døde, da hun var rigtig kvik og "normal" i går aftes, så det er gået hurtigt, ejeren er rimelig ligeglad, hun er selvfølgelig også ked af det, men har ikke lyst til at se hende nu eller få hende obduceret. Jeg kan godt forstå at hun helst vil huske hende som hun var ..Gud, hvor er det svært.. Mange tak for hjælpen, jeg må hellere få ringet til daka, desværre ligger hun fredfyldt i det fjerneste hjørne af marken, så hun skal nok trækkes af vores 4-hjulstrækker til vejen, vi har ingen mulighed for traktor. Hendes dødårsag, håber jeg at jeg kan finde ud af(tror ikke på kolik eller forstoppelse, tarm etc..) Men måske et svagt hjerte eller en giftig plante der ikke burde være at finde på marken? Den skal ihvertfald kigges igennem, for en sikkerheds skyld.

Vi siger det, vi mener... og mener det, vi siger!!! Louise * "Dansk oldenborg kan og vil:o) Medlem af DOA" * |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kunne det ikke være |
|
|
et lyn-nedslag ?
vejret har jo drillet på det seneste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ved jeg sørme ikke |
|
|
men det kunne måske være tilfældet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| husk sko |
|
|
daka har fået nye regler det koster 900 og noget hvis man sender hesten afsted med sko. ellers koster det kun 300 og noget. ville bare lige oplyse det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Daka gør det gerne |
| Forfatter:  |
Thomassen |
| Dato:  |
07-08-2005 23:12 |
|
Dem kan du få til at opduceres hesten, der er dyrlæge være dag der gør det der ned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun har ingen sko |
|
|
på så det er jo rart nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|