|
|
| Hvordan gør man? |
| Forfatter:  |
Tobias |
| Dato:  |
23-07-2001 22:52 |
|
Er der nogen som kan komme med et par gode råd om hvordan jeg kommer igang med at ride?
Jeg har kun erfaring med jernheste på asfalt og har en smule øhe højdeskræk, såæhh!
Jeg skal selvfølgelig lige indrømme at jeg er en mand!?!*,
og det kan jo godt være sådan en smule underligt med alle jer hestetossetøser overfor en bybavian som mig...
men, men, men.. jeg har en kollega som ikke snakker om andet end heste og nu vil jeg tage fusen på ham.
Min plan er måske til næste sommer at spørge ham om jeg ikke må komme med ud og ride en tur.
Han ville falde ned af stolen af bare overraskelse hvis jeg spurgte ham nu, men når han så ser mig som lasso-helt komme galloperende på en 3 meter høj frådende hingst og lave en sidelæns håndbremse foran ham, så besvimer han på stedet...
det ku da være sjovt  )
Er det helt urealistisk? eller skal jeg bare ud og lunte på en gammel krikke eller hedder det krigge.
Jeg er lidt af et luksusdyr så der skal ikke være for meget arbejde i det, jeg har det jo sådan at jeg helst vil bevæge mit guldlegeme til punkt A, hoppe op på dyret, ride en tur, stige ned igen til punkt A og så tilbage til min kære asfaltjungle...
Kan det lade sig gøre og hvordan gør man så lige det?
håber i kan komme med nogle gode ideer.
kærlig hilsen Tobias
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? |
SaraV |
23-07-2001 23:07 |
|
hmmmmm.....hvorfor vente spørg ham nu?
Det er bare at komme op på det ca. 3 meter høje dyr og kaste lassoen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
**Stine*** |
23-07-2001 23:58 |
|
Først.... Ridning er ikke for dovne luksusdyr... Beklager??
Det bliver ikke nemt at lære at ride! og du får nok svært ved at skjule det, fordi du simpelthen får så ondt i rumpen, at du ikke kan gå ordenligt. Så du kan da skrive en bog: Mit liv som and..." var det noget??
men du kan starte med at gå ind på: >www.rideforbund.dk< jeg skal nok skrive lidt mere detaljeret hvad du så skal gå ind på i et senere indlæg. Så finder du en rideklub i nærheden af hvor du bor. Spørg lige os herinde om vores erfaringer med denne klub, selvom den er under DRF (dansk ride forbund) behøver den jo ikke at være god. Så ringer du til klubben og beder om at komme til at snakke med klubbens berider/ridelærer. pas på at du ikke kommer til at støde ind i din kolega, hvis han rider i denne klub! (o: til dig første time skal du bare have nogle sko på med en lille hæl, ridehjelm kan du låne i klubben... og så er det bare med at komme i gang, der skal kravles før man kommer op på en 3 m. højt kræ! (forresten er de fleste rideheste ikke over 175cm. man måler dem over "manken" den lille "pukkel" før ryggen, eller mellen halsen og ryggen................
Manken er ikke krikkens hår, det hedder maaaaaaaan/ man og pandelok, og så selvfølgelig hale)
Men der bliver nok ikke noget med frådende 3 meter høje hingste før om 3-5år...
Næsteår kan du måske ride i galop på en gammel vallak og bremse sidelæns, det kommer du nok aldrig til, for det er der ingen hest der kan... de kan stoppe op så du ryger ud over hoved.... det ser sjovt ud... (o:
og så skal du nok også lige finde ud af om manden rider Western (cowboyridning) Spring, eller Dressur eller noget helt andet... Det er det vigtigste... du skal vide om
du vil ride western eller dressur. det er altså vigtigt! Nu håber jeg ikke at jeg skræmte dig, men pas på, for når du først har lært at ride bliver du let afhængig af det.... Held og lykke, husk at skrive igen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
**Stine*** |
24-07-2001 00:09 |
|
Okay.... Gider du lige fortælle og hvilket amt du bor i, for så er det lettere at hjælpe dig med at finde en klub....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
£isbeth (Monty) |
24-07-2001 11:35 |
|
Det med bare lige at lære det er vist ikke helt realistisk - for der skal arbejdes for det
Men det er realistisk nok at lære så meget at du næste år kan tage med på en ridetur hvor du både kan galoppere og forhåbentlig også bremse
Men da det ER hårdt arbejde, tror jeg ikke på at du vil holde ved et helt år bare for at overraske ham - det er noget der kræver at man har interessen! Og har du først interessen for at ride, har jeg svært ved at tro på at du kan lade være med at sige noget om det før til næste sommer  Som du har set på din kollega, er det svært at lade være at fable om sine rideoplevelser.
Men jeg ønsker dig held og lykke - og god fornøjelse med projektet. Som vi flere gange har skrevet her på siden, er ridning som en livsvarig virus - har man det først "i blodet" er der ingen kur mod det - med det gør ikke noget for vi VIL ikke kurreres
Som de andre skriver, er løsningen nok at du finder en rideklub i nærheden og begynder at tage ridetimer - det er den sikreste måde at lære det på - og så skal du nok være klar til at imponere din kollega næste år - hvis du kan vente så længe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
24-07-2001 12:12 |
|
Undskyld kære medbrugere af HN, men tror I ikke vi bliver holdt for nar her? 
Den blev sat på igår aftes og der er endnu ikke kommet nogen reaktion på alle de gode forslag. Tobias lyder lidt som en dårlig joke, eller som en der ABSOLUT intet ved om heste og vores lille fælles virus.  Dette er ikke ment for at fornærme nogen, men måske spildervi tid, kræfter og energi på at svare på noget som ikke har nogen betydning? Jeg ved ikke om jeg har ret eller tager fejl, håber på det sidste, meeeeeeeen.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
BeritH |
24-07-2001 12:15 |
|
skidt med det Celeste.
Hvis nu en eller anden holder os for nar, så kunne det jo være at der kommer en anden, som gerne vil smittes med equint virus og kan bruge svarene til noget
BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
24-07-2001 13:24 |
|
Ja, okey Berti der har du fat i den lange ende. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Kristine |
24-07-2001 14:52 |
|
Nåh, ja, BeritH svarede vidst for mig.... Og vi vel at se om det passer..... Og manden får vel dårlig samvittighed når han ser vhor pænt vi har svaret på hans evt. joke....? *Stinse*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
24-07-2001 15:29 |
|
TAK for alle jeres svar og undskyld at jeg ikke svarer igen før nu.
Men jeg er jo KUN en mand og skal have min nattesøvn og passe mit arbejde...
Mit indlæg var absolut ikke nogen joke, da jeg faktisk mener det seriøst med at begynde at ride.
Men jeg skal nok se at reflektere lidt hurtigere herinde ellers skal i jo nok komme efter mig  )
Jeg bor i Odense så der skulle vel være nok af muligheder for at begynde men jeg har hørt mange historier fra min kollega om dårlige klubber og så var det lige at jeg faldt over hestenettet og alle jer der næsten er født på en hest.
Nu har vi mænd det jo med at overdrive en anelse så det skal ikke tages så alvorligt når jeg skriver om hvad jeg gerne vil opnå.
Jeg ved at det er svært og kræver træning og atter træning for at blive god, sådan er det med al sport.
Grunden til at jeg ikke bare er begyndt endnu er at det for mig lyder til at være en meget tidskrævende hobby og at man næsten skal have en lastvogn til udstyret.
Derfor tænkte jeg at der måtte være mulighed for at komme ud feks. et par timer i weekenden og ride og lære stille og roligt hvordan man gør.
Så ville det heller ikke betyde noget hvis jeg skulle køre langt for at komme dertil.
Jeg skal smutte nu men skriver lidt mere i aften.. promise!
endnu engang tak for jeres svar...  )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
£isbeth (Monty) |
24-07-2001 18:02 |
|
Det eneste udstyr der er helt påkrævet er en ridehjelm og et par sikre støvler - de skal have en lille hæl, så din fod ikke kan ryge gennem stigbøjlen og sidde fast.
Resten af udstyret er da også rart at have når man rider hver dag, men det er ikke strengt nødvendigt. Der er mange der siger at man bare kan ride i cowboybukser - hvis du vælger det, så sørg for at finde nogen der ikke har indersøm på benene - og så skal de selvfølgelig sidde løst.
For os som har vores egen hest, er det selvfølgelig tidskrævende, men går man til ridning er det jo ikke mere end en time om ugen - plus lidt tid før og efter. Men man ender vist tit med at blive hængende og snakke hest med sine ridevenner - det sociale er nemlig også en stor del af det
Og der skal nok være nogen der kan anbefale dig en god klub i nærheden af Odense - men fortæl lidt om hvad slags ridning det er du vil prøve. Vil du ride den mere traditionelle eller kaste dig ud i westernridningen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
24-07-2001 18:36 |
|
JA! Tobias fortæl og undskyld jeg var lidt hård ved dig i et tidliger indlæg. 
Som skrevet står i et andet tidligere indlæg så kan du enten tjekke DRF for klubber eller også høre om her er nogle Fyn-boere som kan anbefale en klub til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
24-07-2001 22:16 |
|
Så er jeg tilbage igen ! var det ikke hurtigt?
Da jeg var meget lille, 6-7 år havde jeg en oplevelse som i måske vil grine lidt af:
Jeg var på familiebesøg på en stor gård og var med min onkel ude i marken for at hente nogle ting . Der stod en meget stor trailer som jeg selvfølgelig skulle undersøge på kryds og tværs. Pludselig mens jeg stod inde i vognen hørte jeg en høj metallisk lyd og vendte mig om og så en kæmpestor hest på vej op i traileren til mig.....
Jeg blev så forskrækket at jeg måtte kalde på min onkel som var flere hundrede meter fra stedet. Hesten kunne åbenbart ikke lide at jeg råbte så den gik igen....
Min kusine brækkede engang kæben pga. et hestespark og min fætter fik bidt en luns kød af en finger fordi han fodrede en hest på en forkert måde.
Så mine barndomsoplevelser med heste har nok bevirket at jeg ikke har haft interessen for at begynde at ride før nu hvor jeg er en meter højere og egentlig syntes at heste er nogle dejlige kameler ;o)
Jeg havde forestillet mig at ridning for mig skulle være noget med lange ture ude i naturen sammen med en mindre gruppe i et roooooligt tempo!
Det kunne så være at jeg med tiden fik lyst og mod til at gi den lidt på gashåndtaget og lave hjulspind hvis man altså kan det på en hest... westernridning! er det noget med at fange køer?
Godt nok skriver jeg at jeg er et luksusdyr ( er vi ikke det allesammen? ) , men jeg er ikke doven anlagt (har dyrket sport hele livet) og jeg er heller ikke asocial, tværtimod! så det skal jo nok gå.
Nu skal jeg så bare lige finde det rigtige sted og den/de rette personer som passer til mig.
Det kan godt være at det for jer er det letteste i hele verden fordi i kender det hele, men det er jo lidt af en "tøseverden" for mig, som man ikke bare braser ind i med " her kommer jeg".
I piger går jo heller ikke lige ind på en fodboldbane og spørger gutterne om de vil se hvordan man sparker til klatten, vel?
Nå men jeg håber i syntes jeg ER seriøs, det har jeg da forsøgt...
Næste gang vil jeg nok komme med nogle fantastiske beretninger om hvor god jeg selv tror at jeg kan blive 8o) og forresten så ved jeg nok mere om heste end i regner med... i kan jo afprøve min viden!!!!!  )
kærlig hilsen Tobias
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
24-07-2001 22:29 |
|
Hey Tobias,
Cool at du ikke har ladet dig slå ud at os GIMPER ;o) *fnis* Fedt at du har humoren i behold.
Men hør her før du kommer ud i naturen er der liiiige et par grund trix du ikke slipper uden om at lære først. Dem skal jeg nok lade være at remse op for det bliver FOR trivielt og er lettere at fatte når man sidder på krampen!
Mon ikke vi skal have fat på Fynboerne og have dem til at anbefale en klub?
De bedste sommer hilsner
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jakob (DH) |
25-07-2001 00:50 |
|
Hej Tobias
Det skal nok gå, hvis du finder et godt sted. - Du må hellere indstille dig på, at du måske må bede de små skoletøser om at lægge hovedtøj på og rense hove, fordi du ikke selv tør. *fnis*
Hvis der er godt gang i ridetimen, så kan det også være klogt at stoppe efter en halv time den første gang, hvis det er muligt. - Man kan altså godt blive ret øm dagen efter!
Rigtig god fornøjelse!
Afprøve din viden!??... Hmm... - Hvad er forskellen på en halv og en hel parade??
Venlig hilsen
Jakob
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
25-07-2001 15:59 |
|
Hej Jakob og i andre...
Rart at se at det ikke kun er tøser der skriver  )
(selvom i nu er meget søde)
Lad mig nu se.... en halv parade - tjaee...!
Når dronningen har fødselsdag eller ved andre store mærkedage holdes der en kæmpe parade foran hendes slot med 100 heste.
Hvis det er prins Henrik eller gravhunden der fejres så bruger man kun 50 heste! det kalder man så en "halv parade"!
Jeg kan fortælle at jeg snart skal ud på et stutteri sammen med min kollega for at se på heste. Han snakker om at købe en hest!!
Jeg skal da lige spørge om man kan ride derude - hvem ved!
Det der med at rense negle på en hest - er det noget de kan lide eller bliver de knotne? og seletøj - det er vel heller ikke noget som de er jublende lykkelige for?
Men man kan vel betale nogen for at gøre det  eller?
At man bliver øm bagi er ikke noget jeg frygter - da jeg spiller squash, så min popo er toptrimmet. (|)--O .
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
BeritH |
25-07-2001 16:05 |
|
Hæ hæ Tobias,
Det er ikke det bageste af lårene der bliver ømme, men derimod senerne og inderlårsmusklerne. Squash eller ej, måske skal du starte en fredag, så du ikke afslører dig selv *GGG*
BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? -Himpelærling? |
Skovheksen |
25-07-2001 16:48 |
|
Jeg synes vi ser en klar Himpelærling i dig Tobias!
Var det noget???? Tjek evt. Gimpenettet ud....
http://www.gimpenettet.subnet.dk
Hey! Heks, Varan, Anaconda kig lige på Tobias! *ser søgende rundt efter mine medsøstre, Gimperne*  Hov jeg glemmer Jakob (DH) er han ikke en mulighed??  Indtilvidere er det jo kun Flaperman som er Himpelærling, dert er jo ikke så mange, vel????? *fnis*
Forresten Tobias, Berit H har ret, du kommer til at vralte som en vingeskudt and, såeh......måske du skulle gøre som hun siger?????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Kirsten Ø |
25-07-2001 18:41 |
|
...og jeg kan godt betro dig, at det bliver 2. og 3. dagen derpå, der er værst!
Du skulle måske lige kigge på ryttersnak-museet her nederst på siden - under hyggesnakken finder du et indlæg om, hvor galt det kan gå i sin yderste konsekvens (bare spørg Jakob). Indlægget handler om frosne ærter.... (yep - det er ganske vist!)
Kirsten Ø - den smilende gimpe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
25-07-2001 22:28 |
|
Så..så... rolig nu!
Jeg ved da godt at en halv parade betyder at man standser hesten i et kort øjeblik  ( til ære for fotograferne! ) 
Hvis i mener at jeg kommer til at gå som en and, efter min første ridetime... så ville jeg godt se jer efter 1 times squash for så ligner i ikke en and, men nærmere en gigtplaget krage på krykker! ;o)
Jeg har iøvrigt nogle gode fif ang. det at undgå gener i skridtet, jeg har også dyrket cykelsport, så det vil jeg skrive om næste gang...
sov godt...
Tobias ¯/¯\¯0
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
26-07-2001 00:19 |
|
Humoren fejler sq da ikke noget på dig!  ....Har du som Kirsten foreslår kigget i "museet" under historien med frosne ærter?;-) Når du når til Jakob, så vil du vide hvorfor vi skriver som vi gør. Husk så lige at læse £isbeth (Monty)s indlæg eller svar til Jakob! Meget vigtigt.
Squash er det ikke noget man drikker? Arj, ved godt at det er et boldspil*fnis* Godt at man ikke spiller det jeg ville nødigt ligne sådan en! *hehe*
Nå, jeg glæder mig til at høre om dine cykelture og hvad du gør for at passe på kronjuvelerne.....*hehe*
Sov godt til dig også!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jakob (DH) |
26-07-2001 01:10 |
|
Hej Tobias
Det ser ikke for godt ud, selvom dit sidste bud var en god del bedre end det føste!
Ved du så hvilke fremaddrivende hjælpere, du har at gøre godt med??
Rideskoleheste er normalt meget omgængelige, og hvis du siger, at du er nybegynder, og at du gerne vil bede om en flink hest og hjælpes på alle mulige måder, så bliver det sikkert let nok.
De steder hvor jeg har været, skulle man selv bede om hjælp. - Det giver sikkert sig selv, men min erfaring er, at det ikke betaler sig at være selvklog i begyndelsen. - Så hellere være lidt ydmyg og ikke for stor til at spørge flere gange.
Og så rid med følelse. - Du skal være dirigent og helst ikke trommeslager!
Hvis du har nogle gode tips ud over cykelbukser, som kan bruges til at beskytte den nedre region med, så er jeg meget interesseret!!
Venlig hilsen
Jakob
PS: Pas på Gimperne! - Især når de smiler!! *GGG*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? Jakob! |
Céleste |
26-07-2001 09:46 |
|
Hey!
Er der dig som skrev indlægget med trækpapir??:-) Det som er sat ind på museet?;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Kirsten Ø |
26-07-2001 16:00 |
|
Rart med lidt respekt 
Vend aldrig ryggen til en smilende gimpe!!;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
26-07-2001 19:53 |
|
Når du spørger om "fremaddrivende hjælpere" så kunne det være alle dem der står omme bag hesten og skubber når jeg skal ud på min første ridetur!
Det kunne også være en lang kæp med en gulerod i enden!
Forresten så har jeg tænkt lidt over de der halve parader, kan man ikke sige at de minder lidt om den bevægelse man kan iagttage hos kvinder når der er nogen der fløjter efter dem på gaden?
Hvis man har scoret - så er det en hel parade?
Jeg har lige læst indlæggene om de frosne ærter!!!!
Nu kunne jeg godt komme med et par sjove bemærkninger eller 100 til dette emne, men jeg må hellere styre mig...
Efter hvad jeg har læst, så bærer i trusser eller andet undertøj under ridebukserne. Nu har jeg ikke et par så jeg kan se hvordan og af hvad de er fremstillet, men cykelryttere har IKKE noget under cykelbukserne fordi flere lag stof skaber de gnidninger som giver sår.
Glatte cykelbukser går selvfølgelig ikke til ridning da man så ville sejle rundt i sadlen.
Men der skal helt sikkert være vaskeskind til numsen og dette skal smøres godt ind i verdens ottende vidunder!
Det hedder assos chamois creme
Det fås hos seriøse cykelbutikker og koster 100 kr for 140 ml
DYRT! men DEJLIGT!
Du kan også smøre det på banditten og hans to medhjælpere!
Her kan jeg så ikke modstå fristelsen og blive lidt useriøs igen:
Hvis du får kæresten til at gøre det (ordne indsmøringen) så er problemet pist væk! for så kommer du ikke i nærheden af en hest den dag
tilbage til virkeligheden!
Puh...ha... nå, men en anden god fidus er at gå ned til den lokale slagter og bestille en velhængt okse-mørbrad.
Den skal være 5 mm tyk og være af passende størrelse!?!?!?!!?
Den skal IKKE på panden! (det er kun karatefolk der gør det)
nej, den skal klaskes bag i rumpetten inde under bukserne...
og til gimperne skal det lige siges at den heller ikke skal have salt og peber eller honningmarinade
kender i begrebet "tilridning af oksemørbrad" ?
fortsættelse følger.......snart!
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
26-07-2001 20:42 |
|
Hvor har du dog gemt dig i hele HNs levetid????? Ja, jeg spørger bare!  Godt at du læste om ærterne!
Du spørger os gimper om vi "kender i begrebet "tilridning af oksemørbrad" ?"
Nope, I don't believe that we /or I do.... Do explain please!
Og det med paraderne er nææææsten rigtigt. Hvilket også gælder for de fremad drivende hjælpere......hvis vi skal holde os til at tage fis på det hele! Det er jo op til dig, men ikke destomindre hylende morsomt for, om ikke andre så, mig at læse!!!!
Forresten en fed film du refererer til med din mail adr. Har du set directors cut? Den er fed!
Glæder mig til fortsættelsen!
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
28-07-2001 00:43 |
|
Tak for alle de smukke tanker du har om min humor 
Hvis jeg får tid i weekenden så vil jeg give dig lidt mere underholdning......
Daryl Hannah kommer faktisk på skærmen lørdag aften!
et kys til dine lukkede øjne fra... Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jakob (DH) |
28-07-2001 01:49 |
|
Hønsefødder og gyllerødder og halsen af en svane....
da di da dum da dai...
*fnis* 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
NinaL |
28-07-2001 10:31 |
|
Hej Tobias
Hvornår tager du dig så sammen til at entre en hest?
Teorien er vist ved at være i orden på mange områder. *GGG*
Så mangler du bare en trappestige, så du ikke sprænger skridtforet på vej op på "3-meters-hingsten".
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
28-07-2001 11:14 |
|
Hvad så Tobias, bliver man nærgående? *SF* Hvor ved du fra at jeg sov på det tidspunkt hvor du skrev?  *GMBO*
Men som Nina L skriver så er det vel på tide at du begynder at fortælle os om at du rent faktisk har været oppe på denne her 3 m høje stridshingst du pralede med i starten. *ROTFL*
Se du bare at komme igang, du kære, og se at imponere os Gimper og Himper her på HN lidt mere!
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
28-07-2001 15:16 |
|
Nå - man er nok i weekendhumør hva? 
Er der noget galt i at blive en smule kærlig en sen nattetime?
Jeg kan jo ikke gøre for at jeg har telepatiske evner....... ;-o
Hvad med Jakob? hvad laver han mon kl. 2 om natten? det lyder da som om han har siddet ude i stalden og spillet kort med øl-krikken og at det bestemt ikke har været vand der var i truget... tænk sig.. en mand der fniser! Uha! Uha! Uha!
Hold nu godt fast! jeg skal ride på mandag!!!!!! så i må hellere holde jer indendørs..
Gad vide hvad sådan en omvandrende lædersofa siger til at mine 82 kg skal op på ryggen af den? Håber at den er lidt doven i den her varme...
Hvad er det man kalder de der tingester som de bruger i Indien når de rider på elefanter? de minder om sådan nogle kæmpe mad-kurve som ballonskippere bruger. Kan man ikke montere sådan en på en hest? så kan jeg også have min dyne og hovedpude med - bare for en sikkerheds skyld...
Har du fået tørret øjnene Céleste? *RMKSPØ*
- husk at se film kl 20.00 på TV-3 -
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Kirsten Ø |
28-07-2001 16:38 |
|
Jamen ved du hvad, £isbeth - med Tobias' talent for at underholde er jeg sikker på at han finder på en helt ny og uhørt måde at 'bomme' på - bare for at glæde os! Det lader nemlig til at den gode Tobias er en meget betænksom og venlig sjæl.
Tillad mig her at citere: "To be as Tobias, or not to be as Tobias - that's the question...(?)"
*gnægge!*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
28-07-2001 17:03 |
|
TOBIAAAAAAS, You're a nut case!!! *SWL*
-Hey Tobias, du kan finde ud af at stave mit navn...som en af de FÅ her på HN!!!
*herrrumf til Jer andre, som for det meste kalder mig Celeste!*
Nej der er vel ikke noget galt i at blive lidt kærlig, jeg kunne bare ikke dy mig! Sorry.
Fortæl mig lige om det er nu jeg skal ærge mig over at være flyttet tilbage til KBH efter at have boet i Millinge i 2 mdr????
Hey forklar lige den her!!! *RMKSPØ* Jeg er kun så småt begyndt at forstå de engelske/amerikanske så det med at sætte en dansk på det holder ikke! Nej, jeg er ikke netnørd eller noget i den stil...jeg er Filmnørd om noget! (Ikke nogen "kloge" bemærkninger om det, tak!)
Hvad er det for en sofa du skal sidde på på mandag??? *BWL* Hvor skal du ride henne? Vi er jo nogle som overvejer at fræææææse til Fynsland for et billligt grin, man har vel sommerferie, ikke? *ROFLMAOWTIME* Den der med dyne og pude gad jeg GODT se!!!
Hate to dissapoint ya, men jeg kan altså ikke se Tv-3! Sorry! Hvad er det for en film? Bladerunner? Så har jeg den på dvd og kan se den på den måde!
BBFN
Catch ya later !
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
28-07-2001 17:08 |
|
Honey (kirsten Ø)!
Hvor kommer vi/JEG dog til at savne dig Quinde! ROFLUTS
Hvad skal vi dog gøre uden vores daglige samtaler og fis for alle pengene???
LSHMBH
Kæmpe kram til dig!
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
NinaL |
28-07-2001 17:33 |
|
Hej Tobias
Du undrer dig over, hvorfor en mand fniser???
Hmm - lad os se, hvor meget (m)And - der er over dig - efter rideturen på ..... HOV - det er allerede på mandag!!! *Fniiiiiiiiser* ved tanken
Smågrinende hilsener fra
Nina
PS. Hvor gammel er du egentlig?
Du er 82 kg. gammel, kan jeg læse - men hvor længe har du været om at nå denne vægt? *GGG*
Hvis du ikke tør at skrive det på HN - så er jeg modtagelig for en mail
Selv er jeg HT-bussernes skræk!
Alle passagerer bliver bedt om at rykke til venstre, når buschaufføren ser mig sætte min ene fod på dørtrinet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
28-07-2001 18:09 |
|
Nul, ikke noget med at holde alderen hemmelig her! *SF*
*fnys* Nina L dog, at du kan foreslå den slags! Vi skal alle have en chance for at drille Tobias, med alt......incl. alderen! *hehe*
Hvad er det for en historie med dig som stiger på bussen Nina, er der et link? *SF*
De bedste hilsner
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
NinaL |
28-07-2001 18:48 |
|
Hej Céleste
Nej - der er ikke noget link ... det blev knust under forsøget - det samme skete, da én eller anden forsøgte at fotografere mig i en biograf ...
POKKERS, at de nu er begyndt at lave faste armlæg i den lokale bio
Jeg plejede at betale for 4 sæder - men det er skunte sjovt at prøve på at fordele mit sarte korpus mellem armlænene
Nå pyt ... Så sparer jeg mindst 300 kr. til slik
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jakob (DH) |
28-07-2001 19:12 |
|
Til Tobias
Man skal ikke gøre nar af en mand, der "fniser", når man selv vil have kæresten til at bruge glidecreme! - *Fnys Prust Host* - - Var det bedre???
Husk at rense tænder - der sidder et øjnvippehår! *GGGGG*
Rigtig god tur på mandag!
Venlig hilsen
Jakob
PS: Kirsten Ø - - Hedder det ikke snart: "To-be-sore-ass" !! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? -Jakob |
Céleste |
28-07-2001 21:01 |
|
Hey din røver,
Du har ikke svaret på om det er dit indlæg med trækpapir! Det vil jeg meget gerne vide!
De bedste hilsner
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jakob (DH) |
28-07-2001 23:30 |
|
Hej Céleste
Hvorfor vil du gerne vide det??
Jeg tror altså ikke helt sikkert, at det er mig. - Vil du ikke nok sende den stodder en mail fra mig og skælde ham ud for at skrive sådan noget pjat i mit navn!??
VH Jakob
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
29-07-2001 00:19 |
|
Hvorfor jeg vil vide det.........curiosity.....I guess.....
Det er da ganske kært ? Er det ikke?
Hvorfor vil du ikke indrømme at det er dig? Hvis det ellers er dig? Jeg synes at det er et af den slags indlæg som kvalificerer til Himpelærling!  Hvilket er meget ærefuldt at være, spørg bare Brian Privat også kendt som Flaperman.....
Jeg har ikke den anden Jakobs mail adr. og jeg er ikke meget for at skrive en mail til ham, sæt nu han bliver ked af det!  Ville det ikke være synd?
Hvad står (DH) egentlig for? Dagens Herre? Damernes Hven? Dagens Helt?
Hey hvor gammel er du så? Du må sq da komme med et eller andet brugbart! Ikke være så sky, vi bider ikke os Gimper, kun i selvforsvar! Da er det som regel selvforskyldt..... O:-)
Se du nu bare at komme ud af busken og fortæl lidt mere om dig selv......*lokkelokke* *smiler flabet*
Jeg tror forresten at Tobias er gået kold for idag.... tror du ikke? Han har ikke været fremme og forsvare sig selv i et par timer, men han dukker sikkert op og lader som om han ved hvornår jeg sover og tror han kan kysse mine lukkede øjne *fnys,* som om jeg sov på det tidspunkt! *BWL*
Som Himpelærling bliver man jo inviteret til chokoladeorgierne, men hvis man ikke bryder sig om chokolade så kan det jo være det samme, ikke? *ROFL*
Hvis du allerede sover så godnat. *DLTBBB*
Céleste
ps. ikke noget med hjemmelavede akronymer vel? Jeg tænker på det Tobias skrev til mig tidligere!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jakob (DH) |
29-07-2001 01:01 |
|
Til Céleste
Jo "curiosity" er kært! - Thats what killed the cat! *GGG*
Har du prøvet at højreklikke på ham stodderens navn?? - Kommer der så ikke en e-adresse til syne??
Jeg synes godt, at du kan skælde ham ud! - Det har han fortjent!
Men hvis du vil have flere oplysniger om mig, så kan du søge på mit navn. - Det er heller ikke rimeligt at fylde Tobias' tråd op med min identitet.
DH står for "Dark Horse", men mine er gule!
Hvis jeg skiver mere, så finder du bare ud af, at jeg i forvejen er udlært "Tumpe", og det ville derfor være en degradering at blive "Himpelærling"! - Det ville jo så igen være ødelæggende for mit image som "DH", så det går bare ikke!!
Jeg tror ikke, at Tobias er gået kold! - Han samler sikkert bare kræfter!
Hvad betyder: *BWL* og *DLTBBB* ???
Venlig hilsen
Jakob
PS: Lad dig aldrig lokke af en Gimpe, der smiler flabet!!!!!!! *GGG*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
29-07-2001 09:41 |
|
Hej Jakob,
Jeg kan ikke højre klikke, har en Mac!  ) Før end du kommer med en eller anden tåbelig kommentar om min Mac, så lad mig fortælle at det er mit professionelle arbejds redskab. Jeg æææææsger min Mac. ;o) BWL
SWL Screaming With Laughter
BWL Bursting With Laughter
DLTBBB Don't Let The Bed Bugs Bite
Taler du ikke Engelsk, søde Jakob? Sålænge jeg ikke sætter en eller anden hjemmelavet en på som er dansk så går det vel endnu? *RMKSPØ* Den fatter jeg altså ikke!
Hvad mener du med at søge på dit navn Hon, du har ikke nogen HNlodge! Du tror da ikke jeg er tabt foran en vogn, vel? Hvad er det forøvrigt en mail adr? Ser en smule anderledes ud! Ja, din!
Tobias har ikke været fremme siden igår efter middags......  ) Mon vi har taget pippet fra ham? Håber det ikke det ville da være synd for så humoristisk en person.
Hvad er der forresten galt med at smile flabet? Du kan ikke se mig alligevel, så hvis jeg ikke skriver hvordan mit ansigt ser ud hvordan kan du så vide om jeg er grav alvorlig, eller fuld af fis?
Jeg ville stadig insister på at selv om man er udlært Tumpe, hvad det så end inde bærer, så kan man sagtens blive Himpe lærling. Det går ofte hurtigt at blive udlært Himpe/Gimpe. Tager som regel et par dage, så det kan da næppe betragtes som værende længe, vel?
Vi tales ved eller tastes ved. Jeg skal nemlig ud til Kirsten Ø og vi skal så lave Rav i den ude i Desserten.......!
De bedste hilsner
Céleste
CYA!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Kirsten Ø |
29-07-2001 12:23 |
|
AV! Jo, jeg tror det næsten... (ubeherskede......!!!!) Puh! I er et nummer for ligefremme - næsten  Godt man er en gimpe - så kan man tåle mosten!!! (It's a dirty job.........)
;-) *SF*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
29-07-2001 13:02 |
|
Nej... Tobias er ikke gået kold endnu men det er da lige før at jeg får koldsved og dårlig mave af at læse om jeres bommerter ;-(
Jeg har da også begået et par store bommerter på min jernhest:
Der var engang hvor jeg var i rigtigt drillehumør på en hyggetur med 5-6 andre, ham foran mig kastede en bananskræl bagud fordi han troede at han lå bagerst. Den strejfede lige min hånd men jeg sagde ikke noget for jeg ville lige overraske ham ved at køre op og røre hans baghjul med mit forhjul.
Det skulle jeg aldrig have gjort! for der gik mindre end et halvt sekund, så lå jeg og cyklen viklet sammen som en bunke skrot på vejen. De andre stoppede og først kikkede de underligt og medfølende på mig. 3-4 sek. senere kunne man høre en brølende latter!! Ham jeg ville drille havde ikke engang mærket at jeg ramte hans hjul. Den var meget svær at forklare!
Der var også en dag hvor jeg lige skulle justere forskifteren!
Med hovedet og højre hånd helt nede ved pedalhøjde kørte jeg direkte ind i en parkeret bil! der var heldigvis ingen der så det
og så var der mesterstykket...! en laaaang historie som jeg ikke vil begynde på, men konklusionen er at man ikke skal bore huller i styret for at trække kabler indvendigt fordi man vil mindske luftmodstanden med 0.0000126 %. og man skal OVERHOVEDET ikke bore nogensomhelst huller tæt på frempinden hvor belastningen er størst! hvis jeg fortsætter historien begynder det bare at gøre ondt igen.... så den slutter her.
nå - men der var lige nogle små kommentarer...
Til Jakob vil jeg bare sige at øjnvippehår ikke er det værste at få mellem tænderne
Til Nina.... Man spørger da ikke en mand om hans alder!!!
Jeg er et sted mellem 2 og 3 milliarder sekunder gammel 
ang. min vægt så er det jo ret hypotetisk hvor længe jeg har været om at opnå den. En mand på 50 år kunne teoretisk set have vejet 82 kg siden han var 20 år. daaaaa!
Hvis du i et svagt øjeblik antyder at jeg vejer for meget så skal du lige tænke på at jeg er 190 cm
Til £isbeth...
meget meget meget meget meget morsomt!!
Pas på at jeg ikke kommer og pifter dit løbehjul en dag..
Til Céleste
Tjae... hvad skal man sige?
*RMKSPØ* ? er den virkelig så svær ?
Quand vos yeux sont fermés...
og lige til sidst til Jakob -
Det lød meget bedre dennegang!
Der er mere mand end mus i dig.....
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? Tobias! |
Céleste |
29-07-2001 19:26 |
|
Kære Tobias, Hvad har mine øjne at gøre med det akronym du har sat på?????
Det er sq da godt at se/høre at vi ikke har taget pippet fra Dem ungemand!
Tu ma toujours pas repondu par rapport de la question de Fionie!!!!! Alors reponds moi s'il te plait! D'ailleurs pour quoi on se vousvoit?
Ja, den er meget svær søde dejlige Tobias vil du ikke nok forklare? Så får du et zen-kys på panden. *S*
*RMKSPØ* J'ai toujours pas compris!  )
Lyder ellers som om du er rigtig hardcore på din jernhest?!? Hvad var det der for noget med at bore huller i styret? Lød ganske ømt..... BWL
Arj, er du 190 cm. høj??? J'adore les mes Grands! *grand sourir*
Pusling hvad er der galt siden du ikke tør krybe til korset og fortælle os din alder? Vi har alle for læææææææænge siden været ude med vores respektive alder på en tråd startet en gang i foråret, såeh....Desuden kan du kigge på HN lodge og tjekke dem som har været så uforsigtige at skrive deres alder der. *gnækgnæk* Mais moi j'y suis pas! ;o)
A plus mon chere Tobias
Zen-kys
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? Tobias! |
Kirsten Ø |
29-07-2001 19:30 |
|
Øvs - nu skriver hun sq på fransk på MIN putter!!!!!!!!!!!!!! Og jeg kan ikke engang tjekke om hun bare flirter vildt og inderligt med dig, Toby!! Hvis jeg lige havde et russisk tastatur skulle jeg sq komme efter Jer - møgunger!!!!
Ceterum censeo Chartaginem delendam esse!!!
Ø!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? †ºß¡?>= |
†ºß¡?>= |
30-07-2001 18:53 |
|
*%*?*‡?**SUK!**ËÇ¥ü|Ķ[]!=±ç**JAMMER!**’^ÊÇ¢Â*?ËÇÄ**KLAGE!**ÖflÄÖº>=°/•?É**GISP!**-+>‰˜\?ü|”$¢**STØN!**‰+˜\{}?¿/•?ÉÂ**UF!**‡ŸÜ¿?Œ*c’§^ÊfiÁ**AV!**»›´´flÄÖº>=¸?Ç?ËÑ?**ÅH!**„˜\{}?*‡Œ¿Ñ?„**IH!**Ä$¢Ç¢*%**‡?»›´´fl¥**ARHH!**ü|Ä$¢§^ÊÇ?Ë*%¿?**HJÆLP!**Ç¢*¢‰˜\{}?¿/•?¿É**Hyyl!**Ǣ‡ŸÜ?*‡‰˜\{}**SGU!**?Ç*¢*)€!?*¢•?¿ÉÇ**UHHHH!**¢Â‡¿/•?ÉÂ*Á»›´´flÄ?.....................................
†ºß¡?>= •••
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? ݺߡ?>= |
Tobias |
30-07-2001 20:43 |
|
Puha! så er jeg normal igen 
I kunne da godt lige have fortalt mig at heste er i familie med blåhvaler...!*?
he he.. det gjorde slet ikke ondt! men der var dælen dylme laangt fra den ene side til den anden for mine ellers rimeligt lange ben!
Det svarer jo til at skræve over 3-4 cykler!!!
Men det var hylende morsomt for hesten hed chikki eller noget i den stil og det var næsten som at være med i en gammel Marx brothers film...
Udover en underviser og min kollega som havde arrangeret en prøvetime var der heldigvis næsten ingen folk i ridehuset...
Men hold da kææææft hvor gik det langsomt i starten og de der mærkelige pedaler... jeg troede ellers at jeg havde opfundet en ny metode med højre venstre tramp... men jeg tror ikke den syntes det var særligt sjovt.. for den lavede en underlig bevægelse så underviseren måtte holde den lidt!
Men ellers gik det rigtig fint og jeg fik da ros for min måde at sidde i sadlen på.... stolt stolt stolt!!!!!!!
at jeg så nærmest sprang ned fra hesten og gled i gruset gav nok et lille minuspoint...men hva! det er da blødere end asfalt!
og nu til noget helt andet:
OPKLARING af "RMKSPØ" mysteriet!!! part 1
pour vous mon cher, Céleste
éclaircissant le mystère....
R igtige
M ænd
K ysser
S øde S exede S mukke S kønne... le choix est libre!
P igers
Ø jne
pour vos yeux seulement.
-----------------------------------------------------
Kirsten Ø...........
Misce stultitiam consiliis
brevem: dulce est desipere in loco.
Hvaae.. sender du hele romerhæren for et kys? 
-----------------------------------------------------
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? Y´ºß¡?>= |
Céleste |
30-07-2001 22:48 |
|
Søde Tobias,
Hvorfor i alverden insisterer du på at være Dis med mig?
J'ai bien aimée la solution de l'enigme de RMKSPØ. Et je suis d'accord tu as raison. *grand sourir*
R igtige
M ænd
K ysser
S øde S exede S mukke S kønne... le choix est libre!
P igers
Ø jne
Pour mes yeux seulement? Comment ça? Tu l'as bien ecrit en dannois et tout le monde ici parle le danois.......*encore plus grand sourir* Tu devrais le mettre dans un email si tu ne voulait que moi je lit ce que tu ecrit......mais tu ne connait pas mon adresse d' email..........
Jeg har sq også lige været i sadlen med forstuvet fod og det hele! Jeg var lige ude at undervise en vis ung dame og da jeg er dårligt gående kørte hun sin cykel og jeg red på hesten*S* Sk.....smart syge transport. Nej, jeg havde ikke ridetøj på.....tvært i mod. Heller ikke hjelm for den sags skyld. Ikke at jeg opfordrer til at du skal efterligne mig. Jeg har kun redet i 22 år, så jeg ved hvad jeg har ml. benene. (-hov, ikke nogle "kloge" bemærkninger om det!) Jeg tager altså ansvar for mig selv hvis der skulle ske noget.
Jeg skulle så også liiiige vise hvordan man får dyret hen over en forhindring....stadig ikke i ridetøj, men dog med frøknens hjælm.  Hmmmm, det gik ok hvis man ser bort fra at jeg liiiige skulle knalde min tommelfinger ned i manen på dyret....*suk* *av for pokker* Dum idé at stritte med tommelfingeren når man rider. *S*
Lyder ellers som om du har haft en god tur, og vent du bare til i morgen med om du er øm eller ej......det skal nok indhente dig. T'inquiete pas.
D'allieurs je suis une femme alors quand tu m'ecrit, en français, sois gentil a mettre < > pour indiquer que je suis femelle, pas masculin. *S* S' îl te plait? Mon chere c'est pour quand JE t'ecrit. Tu est un homme, si j'ai bien compris!?!
Glæd dig til i morgen. 
Zen-kys til Tobias
fra Céleste 
*LFSELHB*
(...se om du kan løse den...)
;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
30-07-2001 23:49 |
|
-Hov ups, det jeg skrev forsvandt!! *fniiis*
"ma chere" skulle der stå mellem de der < > *suk*
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? Céleste |
Tobias |
30-07-2001 23:58 |
|
Hej Céleste...
Du vil sikkert flække af grin når jeg fortæller dig at jeg overhovedet ikke fatter et eneste ord på fransk!!!
På altavista.com har de et oversættelses-program hvor man kan indtaste engelske sætninger og få dem oversat til fransk!!?!?
Det er da meget godt forsøgt ikke? oder? or?
Det du selv har skrevet på fransk har jeg æbleC,et og æbleV,et i programmet og fået en morsom men fattelig oversættelse af på engelsk... så jeg kan forstå at du ikke syntes at det er smart at blive kaldt hr. eller de....
men men men.... Fremover skal jeg nok skrive på dansk!
og du er stadig en engel....al min kærlighed til dig....
og jeg er begyndt at være lidt øm på inderlårene
LFSELHB... den er ikke på fransk, vel søde?
ellers skal jeg nok gætte den -
Hvad er et zen-kys?
på altavista ville de oversætte det til et "sent kys"
mit bedste kys til dig er når jeg har mine hænder under dine fødder og fletter fingre med dine tær og kysser dig på panden og øjnene, kinden og munden, halsen og skuldrene og og og og.......
jeg har ikke noget navn til dette kys....
men det findes
tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
31-07-2001 00:28 |
|
*hahahahahahahaha* *ROFLUTS*
Jeg var ellers lige så imponeret af dig!!!!! *smiler BREDT/frækt* Jeg kan godt li' at du i det mindste er ærlig omkring det! (din stjerne steg lige adskillige grader) *fnis*
*ROFLWTIME*
Jo! Mit akronym er fransk!
L es
F illes
S exy
E mbrassent
L es
H ommes
B eaux
Giver det mening?
Zen er en form for filosofi/meditation som det vist nok var Buddhisterne som udviklede...eller hvad det nu end hedder! Altså et meditativt og meget uskyldigt kys!
Du fattede altså ikke heller ikke en brik af det jeg skrev mht. "for kun mine øjne"???? Hmmmm, du har sq da humor knægt!  Hov, jeg går ud fra at jeg er ældre end dig, men det ved jeg rent faktisk ikke om jeg er......*smiler skævt*
-Hov du er Mac-bruger!!!!! (stjernen kan snart ikke stige flere grader!) *SF* Eller er det bare for at glæde mig???? Any thing to please the girls!?!
Lyder ellers meget interessant det der kys du ikke har et navn til........*S* *hahahaha*
Jeg sender et Zen-kys til dig igen!
Godnat kram til Tobias.
Céleste
Ps. hvad fik dig til at gå ud fra det med det franske????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
31-07-2001 15:15 |
|
Og her dagen efter er vi mange som venter på at høre hvordan bentøjet har det!!! *SF*
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
31-07-2001 17:07 |
|
Knirk...knirk...
Mine fødder har det godt, mine lægge har det umanerligt godt, mine lårbasser foran styrer det hele, mine lårbasser bagpå klukker af bare ekstase og mine balder skriger efter at blive brugt....
MEN!!!!! (findes der ikke større bogstaver her...)
MINE INDERLÅR !?¿!*...uha da da, da da...
Har man muskler DER? det må være senerne der værker! avs! uhh!
Er du her Céleste?
Jeg kommer til at tænke på Bladerunner og Daryl Hannah,s forsøg på at kvæle Harrison Ford..!..?..**
Den ultimative måde at dø på for en mand....:-)
Men hvis man nu har dyrket ridesport i 20 år! hmmmmm...
Jeg tænker... det er vel ikke sådan du gir en krammer Céleste?
Jo da! du fik fat i noget der... Jeg er Mac-freak 
og det har jeg været sådan cirka næsten altid...
Jeg har lige overbevist min chef om at firmaets overlevelse afhænger af om jeg køber for 3000 kr photoshop bøger, he he!
Privat har jeg også Mac, en iMac der styrer hele verden
Jeg skriver lidt mere i aften, måske er jeg endnu mere øm, så lidt moralsk opbakning tak!
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? Tobias |
Céleste |
31-07-2001 17:32 |
|
Ja, nu er jeg!
Nårh, pusling din lille stakkel! *puster forsigtigt på dine inderlår*
Nej, det er ikke sådan jeg krammer, jeg skriver lidt senere søde jeg er på vej ud af døren!;-) Gimperne kalder!
Krammer dig lige i farten.
Céleste
*kram*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
31-07-2001 23:12 |
|
Tak for omsorgen! det hjalp med det samme 
jeg kan mærke at det nok bliver lidt slemmere i morgen - men så må du overføre et af dine metafysiske "zen-pust".
Du spurgte om min lille franske petit voyage..... hov!
Dit smukke navn antyder jo at du må have en "french connection" og så skulle jeg da lige imponere dig 
En af mine niecer er lige begyndt at have fransk i skolen, så jeg havde faktisk tænkt på at lære lidt fransk så jeg kunne drille hende... og så er det jo et dejligt sprog at lytte til uanset at man ikke fatter en lyd...
--------------------------------------
Jeg kan forstille mig at du er enooooooormt nysgerrig efter at vide hvor gammel jeg er  he he! jeg er da gammel nok til at sutte på DIN tommelfinger og når man ikke længere gider sutte på sin egen, så må det være tegn på at man er voksen, ikke?
Mit bedste bud er, at jeg nok er nogenlunde på samme alder som du......!?!?!? --- mandlig intuition ---
tusind "unavngivne" kys til dig, Céleste.................
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
01-08-2001 00:21 |
|
Salut Tobias, (bare for at holde den franske tone *hehe*)(salut udtales uden T i enden)
Tjah, jeg kan jo ikke løbe fra at der er en vis fransk klang over mit navn.....at jeg så oven i købet har boet i "Lysets by" i 2 år gør det ikke bedre. Der er sådan set op til flere franskmænd/kvinder som stadig har svært ved at fatte at jeg ikke er fransk....jeg fik det hamret ind med 7-tommer søm da jeg boede der nede. Grammatikken er ikke min stærke side men der er jeg så heldigt udstyret fra "naturens side" med en moster som er professor i lingvistik og er gift dernede på 35.-40tyvende år.....er der noget jeg er i tivvl om er det hende som holder for grammatisk.  ) Faktisk giver jeg KONVERSATIONS lektioner i fransk.....(ikke nogen snavsede tanker om det, tak!)
Glad for at det hjalp dig lidt at jeg pustede på dine stakkels inderlårmuskler. Du har sikkert siddet forkert i sadlen og egentlig siddet på musklen, og derfor gør det ondt. At du så ikke regner med at der er en muskel der.....det kan jeg jo blot undre mig over....*smiler flabet*....dig som praler med alle de sports grene du er udøver af.....*hehe*
Tjah, jeg ved ikke om du overhovedet har nogen idé om min alder, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Ville ikke komme bag på mig hvis jeg er ældre end dig!!!! Hvad er det for noget fis med at sutte på MIN tommelfinger???? *kigger uforstående på dig* Nut case. *hahahahaha*
Hmmmm, jeg sidder lige og tænker på nogle af de ting du skrev i forrige indlæg, inden jeg spææææænede ud ad døren. Er det virkelig den ultimative måde at dø på for en mand...ml. benene på Darryl Hannah? Ja, jeg er sq glad for at jeg ikke er mand og skal forholde mig til det. Der er så mange andre dejlige måder at dø på.......-tror jeg og har ikke tænkt mig at komme ind på dem her. Det er stedet FOR offentligt til.
Jeg har altså en Power Mac G4 Dual Processor som jeg bla. klipper kortfilm på. Det er den jeg sidder ved lige nu og her og indtil den 20. august hvor min sommerferie slutter. Der efter vil jeg have meget lidt tid til at "komme på besøg" på HN, jeg ved at jeg kommer til at arbejde 40 - 50 timer om ugen......! Derudover skal jeg gerne se at finde en "lille" hest at springe på....jeg har ikke min egen, desværre, men det får jeg. Hvornår jeg så skal sove ved jeg ikke!  ( Men skidt med det det er jo kun i en periode....på 3 mdr.) Sådan er min branche.....! Barsk, men givende!
Jeg har lige modtaget og underskrevet min kontrakt og får mere i løn end forventet!  Jeg elsker når det går den vej!!!
Nå pusling, nu må du sove sødt til i morgen!
DLTBBB
Kram & Zen-kys
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
01-08-2001 20:52 |
|
célèbre Céleste de jeune fille...
Det lyder da rigtigt godt med dit arbejde 
Du må være noget af en film-narkoman når du sådan sidder og klistrer kortfilm i nattens mulm og mørke...
Det der med at have bedre måder at dø på end mellem benene på Daryl Hannah kan du selvfølgelig have ret i
Men at du ikke vil offentliggøre dem!!!
nå... nå... Du er vist en værre lille frækkert  hva?
Jeg skal fortælle dig en lille hemmelighed! - -
Lige siden jeg var 10-11 år har jeg haft en ustyrlig svaghed for voksne kvinder i 30,erne... og når de stritter med tommelfingeren så blir jeg altså helt blød i knæene.... helt galt går det hvis de har rottehaler eller fletninger, så er jeg tæt på hjerteflimmer...
Jeg ved godt at det er dybt perverst og unormalt, men jeg kan ikke gøre for det...
Jeg har iøvrigt planer om snart at lave en lille præsentation her på H.N. jeg kan jo ikke i al evighed sidde her i denne tråd og gumle på dine fingre og slikke dine øjne, selvom det er hyggeligt nok  du skal jo også snart arbejde som en mulvarp!
Det kan nok ikke undre dig at jeg har tænkt på at lave min egen lille fan-klub hvor folk kan blive medlemmer for 25 kr pr. måned.
Så vil de kunne se vovede billeder af mig på hesten kun iført cykelshorts eller andre sjove ting
Forresten så skal jeg da lige høre om du spiller backgammon?
Det burde sådan en kvik dame som Dem frk. Céleste...
og så kunne De også få Dem et lille spil og chat online med Deres hengivne Tobias på funcom.dk
G4AL
GTG
DLTBBB ? Bedtime soon! Huh?
Budda kisses from
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
01-08-2001 21:24 |
|
Søde Tobias, det indlæg skrev jeg i går....tag lige og kig på datoen!!!!! DLTBBB var altså efter at du var gået i seng.  )
Ja, jeg spiller gammon, men jeg stinker til det!!!! ;o)
Hvad får dig til at tro at jeg er over 30???? Bare nysgerrighed! Til din store skuffelse har jeg aldrig fletninger eller rottehaler! Det er bare for yt!!!!!! *SF* Please kald mig meget andet end DAME! Det er et af de få udtryk jeg ikke kan udstå!!!!
Hvis du vil mig noget så send en mail så skal jeg se om jeg kan finde ud af det. Jeg aner ikke hvordan man chatter.......har aldrig sagt mig noget!
De der akronymer er jeg ikke god til....jeg er jo ikke computernørd, men filmnørd!!!!!
Hov, hvem siger at jeg sidder og klipper lige pt.??? Jeg har sq da sommer ferie!!!!!  ) Den slutter lige om 19 dage, så kom du ikke her! Jeg skal sq da ikke ødelægge en af de sidste laaaaaaaaaange sommerferier i mit liv, med at sidde og klippe til langt ud på natten. Det kan man sq da gøre om vinteren, hvor man alligevel har 7 mill. andre ting man skal holde styr på! ;o)
Hvordan har benene det idag? Forresten er det lige groft nok at jeg skal sende dig moralsk opbakning og puste på dine ben, men du ikke så meget som sender en tanke til min forstuvede fod!  Øv. *snøft*
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Kirsten Ø |
01-08-2001 22:23 |
|
Det har du jo os andre til - klumregøj!
Og til at koste rundt med, når du ringer og er ynkelig bare fordi du ikke mener du kan stavre ned fra 5. sal med et par krykker og 5 kilo kattegrus... *fnis* Er det måske værd at kimse ad? (Og jeg har stadig ikke fået opklaret, hvordan man kimser...)
Skøre gimpe! 
Vend aldrig ryggen til en smilende gimpe!!;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Skovheksen |
01-08-2001 22:57 |
|
Kirsten,
Hvad hel**e skulle jeg dog gøre uden dig!!! JEG KIMSER ALDRIG
Min egen lille "slave"!!! ;o) Kirsten IWACAY ! Løs du lige den!
Du er min egen ......tjah det kommer vist ikke nogen af de andre ved hvad du er for mig odover min "slave" *hehehehehehe*
Den KRAMMENDE gimpe;-)
(-det kan godt være man ikke skal vende ryggen til en smilende gimpe, men hvad så med den krammende gimpe??? *S*)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man?Tobias |
Céleste |
02-08-2001 00:02 |
|
Hey,
Hvad pokker blev der af den der mørbradshistorie???? *S*
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
02-08-2001 06:51 |
|
Skynder mig lige at kysse og slikke og nusse din stakkels lille yndige fod Céleste!
Hvor kunne jeg dog glemme det!!!
Skynder mig på arbejde...........
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
02-08-2001 10:21 |
|
TOBIAS, you nut case! *S*
Hvad pokker er det for noget at skrive???? Himpe!!!! *smiler frækt* *hehe*
Tag lige og svar på de ting jeg spurgte om i mit tidligere indlæg......Please.
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
02-08-2001 18:47 |
|
Undskyld at jeg var lidt i drillehumør i går 
men jeg ved jo at du har humor og kan tage lidt gas.....
Jeg har ikke besvaret alle dine spørgsmål, men imorgen vil jeg bruge lidt mere tid ( har travlt på arbejdet )...
Men jeg fik da lige tid til at scanne min hånd så jeg kan give dig en transcendent helbredelse af din fod 
Den kan du få ved at gå ind på min hjemmeside:
http://www.marlin.subnet.dk
Du kan også skrive en lille hilsen i gæstebogen....
her er endnu et link til akronymer!
http://www.chatdictionary.co.uk/index.html
ja ja ja... jeg skal nok skrive en mail til dig  også!
da da da da... jeg skal snart ud at ride igen! måske søndag...
knus og kram...
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
£isbeth (Monty) |
02-08-2001 22:16 |
|
Altså Tobias!!!
Man skulle tro at du havde set Céleste til hest  Det med en svaghed for kvinder der stritter med tommelfingrene er lige i plet
Så må vi bare have hende til at lave rottehaler..... det vil da være øøøøndigt
Hvordan har inderlårene det så på 2. dagen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
02-08-2001 22:36 |
|
Taaaak! Jeg ælsger åsse daj!
Rottehaler min fod! Du har sq da aldrig set mig til hest, har du £isbeth? Hmmmm!
Anyway, Tobias du ville bare blive skuffet hvis du så mig, så det skal du ikke være ked af! *SF*
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
03-08-2001 20:44 |
|
Det er da en kanon idé at tage i tivoli... det kræver bare at jeg kan få fri den fredag men min boss er først hjemme igen om en uge så jeg ved ikke noget endnu. Det skulle dog være 99 % sikkert  )
Céleste... du spørger hvad der får mig til at tro du er 30+ ?
jamen det er da fordi du er sådan en klog KVINDE...
Jeg lover hermed aldrig mere at kalde dig "dame".
Jeg troede ellers at du var lidt af en haj til akronymer ???
Er det YT med FLET ? tror det kommer på mode igen, men jeg syntes da også om andre frisurer, det er nok mere sådan - hvordan man bærer dem - der er afgørende...
Mørbrad!!!!! ja, man klasker et stykke på popo,en og cykler 100 km! det svarer til at man gør huden 5 mm tykkere og har du måske nogensinde set en elefant med liggesår? nej vel... 
NEJ! mørbraden bliver ikke krænket! for man er selvfølgelig piiiiinlig ren bagi og hvis man er seriøs nok har man også foretaget et lavement inden man går efter guldet...
Jeg glemte at sige i mit tidligere indlæg at man aldrig må vaske bukserne i andet end vand, for sæbe og skyllemiddel er en af årsagerne til hudirritation.
Ved endnu ikke om dette holder mht. ridebukser, men det kan jo afprøves!
Backgammon og chat det er da let nok, vi skal bare aftale et tidspunkt
Jeg har en masse gode links til Mac-stuff...;-)
kysser og krammer...
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
03-08-2001 21:09 |
|
Pusling U are a nuttie!
Neeeeeeeeej, jeg har aldrig sagt at jeg var god til dem!  ) I still suck at solving them...Acronyms.....
Antyder du dermed at jeg vil være uklog hvis jeg er under 30???? Hmmmmm, den holder vist ikke vand du kære! *ser lettere fornærmet ud* (skynder mig at sætte noget fed Madonna musik på så jeg bliver glad igen.....)
*smiler bredt igen*
Mørbrad historien holder heller ikke. HVOR er din humor....er du i dårligt humør??
Nedenstående er en af mine signaturer fra mit Eudora mail program (som jeg sætter på den mail addy jeg satte på din side...ikke på den som sidder her....!)...dvs. signaturen har jeg "hugget" fra en jeg kender..*fnis* her er den :
Being a Mac user is like being a Navy SEAL: a small, elite group of people with access to the most sophisticated technology in the world, who everyone calls on to get the really tough jobs done quickly and efficiently
Hvad er det du prøver at lokke mig ud i ????? Chatte???? *kigger mistroisk på dig* Har skervet at jeg stinker til Backgammon, søde det er ikke specielt sødt af dig at tvinge mig til noget jeg er dårlig til.
Se du bare at vride armen om på din Boss og se at frææææse her over og gå i Tivoli med os andre, eller tør du ikke? Du risikerer selvfølgelig at blive skuffet over at se MIG...*hehe*....Jeg ser garanteret ikke ud som du regner med!  Du har vel ikke fri efter kl. 18.30? -Hov hvad laver du? Phoptoshop bøger????? Nah, jeg orker ikke gætte.
Jeg har et liv! Jeg har også en Mac! *fnis*
Zen-kys
Céleste
ps. hvad er et budda kys?????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
03-08-2001 21:53 |
|
Selvfølgelig tør jeg da gå med gimperne i tivoli!
tsk. tsk. hvad regner du mig for!!!
Det bliver da enormt sjovt at se hvor mange af jer der har fletninger,
Altså Céleste!!!! selvom jeg hellere ville dø mellem D..H..,s ben
end under en Opel Ascona så betyder det jo ikke at jeg er helt vildt kræsen med kvinder, vel?
Jeg har jo helt gleeeemt at fortælle dig at jeg er grafiker...
Derfor arbejder jeg selvfølgelig på Mac og med Photoshop, Illustrator, Quark, InDesign osv......
Ang humor, så har du helt ret i at den kære Tobias ikke er helt oppe og ringe i denne uge, men jeg har haft så ufatteligt travlt med alle mulige detaljer på arbejdet fordi bossen er på ferie.
og så skal jeg også køre i sommerhus og slå græs.... det gror næsten op i himlen fordi jeg - Tobias! fik den geniale idé at plænen skulle have 5 forskellige slags gødning. støn støn....
Så jeg har været lidt ør i roen... du ved!
GTG betyder got to go
stor godnatknuzer....
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
03-08-2001 22:18 |
|
Sleep tight sweetheart.
Hvad skal det betyde det med at du ikke er kræsen med kvinder? Jeg er MEGET KRÆSEN med mænd!!!!! Antyder du at jeg ikke ser godt ud????? *ser meget sur og negativ ud!*
Hvem talte om Opler i forbindelse med at dø og D. H.' s ben/kvælning?????
Stakkels dig mht. græsset der vokser ind i himmelen!
Jeg anvender PS til at lave credit-rolls i!
Kram
Céleste, som ikke fatter en brik!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
†ºß¡?>= |
03-08-2001 23:05 |
|
Céleste.... hvad skulle vi mænd og kvinder gøre uden hinanden?
det ville da være kedeligt hvis der ikke var alle disse små finurlige "systemfejl" som både mænd og kvinder har.
Min Mac har også systemfejl indimellem, men jeg elsker den alligevel....
hører du stadig Madonna? så skru lige ned et øjeblik......
lyt godt efter nu....
sender lige et fingerkys... mmMntzs > > > > > > >
kunne du høre det?
GTS
PS: Du får mig til at smile Céleste...
sweet dreams to you.....
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
04-08-2001 20:36 |
|
OKEEEEY, U are definitely a NUTCASE!
Ja, jeg hører også Ray of Light lige nu men jeg hørte gopdt finger kysset og dukkede mig...*hehe*.....det fløj forbi *fniiiiiiiiiiiiiis* UPS! Jeg opdager lige pludselig at det var igår du sendte det. Det ramte mig på kinden da jeg lå i min seng......U wish!!!! *fnis*
Hvad er det for finurlige system fejl du taler om?????? Jeg fatter minus!!!!
Det er da altid noget at DU morer dig, nu....*S* ;o)
Ikke flere akronymer, jeg gider ikke mere....ellers får du en til på fransk ...eller flere!!! Hævnen er SØD.
Dulce Periculum (som der står i den ene af mine (mødrende) slægters våbenskjold)
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man? UPS! |
Céleste |
05-08-2001 00:39 |
|
Det er herved konstateret at jeg er stødt ind i FLERE taste-trolde....jeg kan ikke stave ganske almindelige ting af og til.........*mince alors.....tant pis*
Det er jo hvad der sker af og til....Kirsten når du læser dette ved du hvad jeg taler om, ikke????? *smiler skævt*
Hmmmm, det var vist nok bare lige det jeg havde at tilføje...god nat og sov godt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
05-08-2001 11:34 |
|
Kæreste pus...
Du fatter minus! (systemfejl 21)
Grønne blinkende øjne....;-) !!! hmmmmm.... mummms...
er der strandsand på Mars? byggede du slotte?
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
05-08-2001 12:06 |
|
Søde hvorfor kalder du mig betændelse? Det er da lettere ucharmerende! *æv*
Jeg kommer ikke fra Mars, men fra en planet du ikke kender navnet på, so no need to write it down!!!!!
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tobias |
05-08-2001 12:44 |
|
Søde Céleste...
oops!
øheee det skulle vistnok have været "snut" ikke "pus".
Forvirringen er total....
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
05-08-2001 13:10 |
|
Hvis du nu skriver pus med ss er det svensk slang for kys og det er jo kært nok!
Puss = kys på svensk!
Er du med nu? Pus er et dansk ord for betændelse, spørg du bare Kirsten Ø...hendes Ex kom nemlig til at kalde hende det, det gjorde han også kun EN gang!!!!! *fnis* Det er vist ikke derfor han nu er en ex.....
Zen-puss fra
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
£isbeth (Monty) |
05-08-2001 20:57 |
|
"Pus" er da vel ikke værre end når nogen kalder en for "en svedske". Bare fordi man er lidt hjælpsom bliver man straks kaldt en indtørret frugt med afførende egenskaber  Det er ikke let!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan gør man?£ispuss |
Tobias |
05-08-2001 21:40 |
|
NEJ... det er absolut ikke nemt
Gimper med finter er sgu svære at drible udenom -
de har det med at...
gøre små ting MEGET store
godt at høre fra dig igen £isbeth
Tobias...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Céleste |
06-08-2001 00:52 |
|
Hvad så kan du ikke tåle mosten blandt Gimperne, Tobias???
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|