Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sindssyg (seriøs fortælling) (Langt)
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 23:58
Jeg har været ved lægen i går pga. at jeg havde nogle anflad, hmm ved ikke hvordan jeg kan forklare det bedst, men skriver lige hva jeg skrev til lægen (Og det her er altså helt seriøst)

"Anfaldne er ca. 1 gang om dagen, og er især om aftenen når det er mørkt, hvor jeg ser personer, og nogen gange dyr stå og kigge på mig, andre gange hører jeg fodtrin fra loftet, og der kan hverken komme dyr eller mennesker op, nogle gange hører jeg nogen banke på "døren" til skunken. Nogen gange hører jeg også fodtrin på trappen, selvom jeg ved de andre sover. Om dagen kan jeg godt nogen gange hører nogen enten mumle til mig, eller skrige mit navn, det sker især hvis der er meget larm eller jeg går mellem køerne, jeg har et par gange hørt en hund gø, hvor de andre på gården ikke har hørt det. Det værste anfald jeg har haft, var da jeg tog min pony, som er i fol, og gik ud af en plovfuge fordi jeg var overbevist om at der stod en mand, der sagde han ville tage føllet. Jeg har siden jeg var lilel haft det som om der står nogen uden for vinduet når jeg skulle sove, men det er først her det sidste år at det har været slemt. Nogen gange når jeg skal sove kommer personerne imod mig, eller ligger sig lige ved siden af mig, i de tilfælde ligner det dværge, med spidse ører og et meget skummelt smil. Det er især når jeg er hjemme hos min mor de kommer, og de fleste af de andre ting på gården hvor jeg arbejder. Jeg har det med nemt at blive forvirret, og få flakkende øjne. Når anfaldne kommer ved jeg godt det bare er mig, men bliver alligevel bange. Jeg har svært ved at falde i søvn, og kan godt vågne op flere gange om natten. Ca. 1 gang hver 2. måned får jeg "besøg" af min afdøde farmor, hvor hun bare står og kigger på mig, det begyndte ca. juni eller juli sidste år og hun døde af kræft i 2002 efter at ha været sengeliggende et halvt år. Da jeg havde anfaldet med ponyen, var jeg så bange at jeg græd flere gange, rystede og da jeg kom hjem havde mange små anfald og turde ikke være alene"

Min diagnose blev:

Indtil man fylder 20 (Jeg er 18 og fylder 18 i juli) hører man under børne og ungdomsphykriatien (mener jeg det hed) Så han spurgte om han måtte tage en kopi af "brevet" (hvilket han godt måtte) så han kunne sende det til dem, så snakkede han om at jeg skulle ha taget blod prøver fordi der måske kunne være noget galt med nyrrene eller leveren, Jeg sad bare helt uforstående, hmm lever og nyrer?? det er mit hoved.. Så sagde han at der måske kunen være noget galt med dem, og det kunne skyldes mine anfald..

Jeg fik så målt blodtrykket (Som var normalt) og skulle sige min højde og vægt (163 cm og 49,5 kg) og fik at vide at det er normalt til den tynde side, ingen problemmer der.. og så blev jeg sendt hjem...

Jeg kender en der har haft det på næsten samme måde, og hun siger at det var flot jeg gik til lægen, og at det var godt at jeg kunne beskrive det sådan som jeg har...

Er der nogen andre der har haft det på samme måde, eller lignende..???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, men....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 00:06
...jeg har arbejdet med paranoid skizofrene, og de har symptomer, der minder lidt om dine. De ved bare ikke, at det er noget de forestilelr sig. De ved at det virkelig sker. For det gør det i deres verden. :-) Så du er ikke skizofren! :-)

Men du kan godt have en lille angstpsykose eller noget i den stil og det kan ofte være hormonbetinget. Derfor bliver der også taget blodprøver for at tjekke om din nyre og lever fungerer ordentligt. Gør de ikke det, kan der skabes en kemisk ubalance, som kan fremkalde de symptomer du beskriver. :-)

Men...jeg er jo hverken læge eller psykolog, så i virkeligheden burde jeg nok bare tie helt stille.... ;-)

Håber at lægen kan hjælpe dig, for det lyder bestemt ikke sjovt! :-(

Camilla




NB!!! FORFATTEREN AF DETTE INDLÆG ER ERKLÆRET RABLENDE VANVITTIG OG KAN DERFOR PÅ INGEN MÅDE HOLDES ANSVARLIG FOR SINE UDBASUNERINGER AF AKAVEDE HOLDNINGER OG MENINGER!!! :-D




0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Himmelfjer
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 00:14
Hende jeg kender fik konstateret at hun var skitzofren og har væet indlagt flere gange, hun får så medicin nu..

Nej det er ikke sjovt.

Igår havde jeg også anfald, og turde ikke sove, havde bare lyst til at stå op ogtage tøj på og bare gå, men jeg vidste at hvis jeg gjorde det ville jeg ende et sted ude på lars tyndskids mark, og det ville der ikke være noget ved kl @!#$ om natten...

Så er lidt bange for at lægge mig til at sove idag (Sidder lige nu og er ved at overtale mig selv til at gå i seng)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis det
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 00:23
... bliver slemt må du jo ind på en psykiatrisk skadestue. Der kan de helt sikkert passe på dig.

Det lyder ikke rart og jeg kan godt forstå du er bange.
Men så længe du er klar over, at du ser syner så tror jeg ikke at det er så slemt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvornår.....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 00:27
...hører du mere fra din læge? For ellers er det jo - som louise siger - muligt at kontakte akutmodtagelsen på psyk. Måske de kan hjælpe?

Hvad er det, der gør dig bange for at sove?

Camilla




NB!!! FORFATTEREN AF DETTE INDLÆG ER ERKLÆRET RABLENDE VANVITTIG OG KAN DERFOR PÅ INGEN MÅDE HOLDES ANSVARLIG FOR SINE UDBASUNERINGER AF AKAVEDE HOLDNINGER OG MENINGER!!! :-D




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bliver så ked af det
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 01:11
når jeg hører historier som din, hvor lægen straks siger der er noget galt med dig.
Jeg tror ikke der er noget galt med dig. Jeg synes du skal skrive til Heidi-B
heidi-bundgaard@mail-online.dk
Jeg tror hun kan hjælpe dig med at få tingene på plads.


Mange tanker og de bedste ønsker til dig fra

Denise
0
0
Svar på denne tråd
 
 Denise, lægen
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 01:21
siger jo ikke straks der er noget galt,
lægen forsøger at undersøge hvad der kan
være galt, i et forsøg på at identificere
og eliminere årsager. Og der er da noget
galt i den forstand at det generer "Hættemåge"
en hel del.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Denise
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 01:24
Lægen har jo ikke direkte sagt at der var noget galt med hende, og han har taget nogle prøver for at kunne vurdere ud fra det, hvilket er meget normalt, som Camilla også skriver, og så må det være af den vej, tingene skal foregå. Jeg arbejder også med sindslidende, og det som hættemåge har gjort er både flot og rigtigt. Men hun behøver ikke fejle noget alvorligt, så derfor vil det være mest rigtigt, at hun afventer hvad der sker fra egen læge.
Lev mens du gør det
Elsk mens du tør det


Er IKKE medlem af rygklapperklubben (RKK)




Dækkener byttes, se her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sorry hvis
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 08:25
Sorry hvis jeg var for hurtig på aftrækkeren. Det er jeg sommetider. Og så kan jeg udtrykke mig for kort og kluntet. Det var ordene ”anfald” og ”psykiatri” der fik mig op at ringe.
Selvfølgelig skal man gå til læge hvis man føler sig utryg. Det er ALTID det man skal gøre først. Jeg har selv en læge jeg ikke vil undvære for guld. Han er meget alsidig og åben for alle muligheder.
Jef foreslår blot Heidi, fordi hun er ekspert på et område hvor de færreste læger er.
Hvis hættemåges problemer skyldes hun er for åben for de universelle dimensioner, altså ser glimt af åndeverdenen kan Heidi give hende nogen gode råd. Jeg er sikker på at Heidi osse har et godt forhold til vore læger, og ikke fraråder kontakt dertil. Husk. Alting er ikke sort/hvidt. Clairvoyante personer kan osse se eller mærke ånder ligesom Hættemåge sandsynligvis gør. Men de har lært teknikker som gør de kan lukke af. Hvis de ikke gjorde det ville de blive tossede i hovedet, for der er altså meget liv deroppe, (skulle jeg hilse og sige).
Jeg håber jeg har forklaret mig ordentligt nu, så jeg ikke har startet en lavinedebat i denne tråd som jo handler om, at Hættemåge gerne skulle have det godt med sig selv igen.
En person der ikke tror på åndeverden vil sige der er noget fysisk eller psykisk galt.
En der har erfaring med åndeverden vil sige at Hættemåger er alt for åben for de åndelige dimensioner, og skal lære at lukke af. (Hvilket kan læres uden at få penge op af lommen.)
Jeg vil til sidst understrege, at mit indlæg kun er min personlige mening, idet jeg som healer ikke er hverken clairvoyant eller læge og ikke kan udtale mig som sådan.
K.H.
Denise
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah, Denise
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 13:30
måske var det bedre du havde holdt dig til
det første indlæg :-)

Jeg stikker jo nok hånden i en hvepserede, men
jeg synes som absolut minimum at Hættemåge skal
se bort fra alt du har skrevet i denne tråd
(og hvis vi skal diskutere dét, skal det være i
en tråd som ikke forstyrrer denne).

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere svar
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 13:37
Til Louise Christensen <-- Jeg mener at lægen har sat mig på en venteliste til at komme på phyriatisk, jeg blev sat på en liste fordi han ikke mente det var akut, og at jeg godt kunne vente (Glemte selvfølgelig at spørge hvor lang listen ca. var)

Til Himmelfjer <-- Regner med at hører fra ham når han ved mere..

Er bange for at sove, fordi det er tit når jeg skal sove de slemme anfald kommer, for der komemr personer i mod en, og ligger ved siden af en.. Har tit ringet til mn x (Som søtter mig meget) når jeg har haft de anfald og slet ikke kunne sige noget, fordi jeg var så bange.. Vildt skummelt

Til silas1 <-- Dem som jeg har fortalt det til, har også sagt det var flot jeg gjorde det :)

Til Denise <-- Jeg er nu ikke helt sådan en NEJ-DE-FINDES-IKKE når folk snakker om spøgelser og demoner :) meeen, det er nu træls at man skal ligge og være bange for at blive "overfaldet" :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt med åbenhed...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 18:21
Uden at jeg ved en hulens masse om mennesket psyke, så kunne det måske være nogle fortrængte følelser som du har og som kommer til udtryk på denne måde. At det simpelthen tager dit fokus væk fra noget andet.

Jeg synes det er død farligt at begynde at snakke om at se døde osv, til en der har det som Hættemåge har det, for hvad kan man bruge det til??? Andet end at være endnu mere bange og uforstående over for problemet.
Jeg skal nok holde min mening for mig selv, om hvad jeg synes og tror om clairvoyante og healere osv- for det kunne skabe en lannng debat :-)

Jeg føler virkelig med dig. Det må ikke være fedt... Til gængæld så tror jeg at du vil komme igennem det og videre en dag, når du er så åben og opmærksom på det!!!

Sørg for at holde din læge ved næsen og forsæt med den åbenhed... Så skal du nok klare det.
Håber at du kan snakke med en der ved noget om det og som kan vejlede dig bedre end os lommepsykologer...

En masse tanker herfra...
Med venlig hilsen Pernille.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hættemåge
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 19:52
Jeg kan da godt forstå du er bange. Det er derfor jeg foreslår Heidi-B. Hun er hverken i min familie eller min veninde. Hun er blot skide sød. Hun er forøvrigt NLP praktiker. Hvis hun kan dæmpe din angst medens du står på venteliste, må det jo være rart. Jeg har tænkt meget på dig siden jeg har læst dit indlæg.

De kærligste hilsner fra
Denise

Kærlighed er glæden ved at skabe mere glæde >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Hættemåge
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 20:04
Angst er jeg næsten sikker på - uden selvfølgelig at kunne være bare liddt sikker i min sag.

Hør her; Jeg tror ikke på at det er ånder. Først gjorde jeg, men da du nævnte dværgene med de spidse ører, glemte jeg den tanke.

Tro det eller ej (jeg har hørt så mange reaktioner- INTET kan chokere mig længere), JEG ser ånder og døde mennesker, hvis jeg er åben nok for længe af gangen. Jeg har kun sådan rigtigt set een godt nok, men alligevel. Jeg tror simpelthen bare du er angst.

Foreslag; Hypnose (det er altså bare mig der gætter løs nu ikke!) - jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve det selv, da jeg tror det giver svar på mere end noget andet.

En ordentlig psykolog - en der har beskæftiget sig med det der ligner det du har at gøre med, og som interesserer sig specielt for det emne.

Held og lykke med det!

:-D
Mange hilsner Vickie


Jeg leder efter en hest på mellem 145-155 cm, mellem 5-10 år, tilreddet og nogenlunde tilreddet. Overtagelse i august/september. Skriv hvis du kan hjælpe.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider