Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 part priser, rimelig???
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 19:29
hej!

nu kom jeg jo lige til at kigge på "hest søger Rytter" inde under markedspladsen,
og så slog det mig pludselig;
er det fair??? altså at folk gir penge for og komme og muge ud, strigle og ride lidt??? ?:-)

jeg syns sQ ikk det er fair!
eller oz er det bare mig... 8-)
på den rideskole jeg gik på før, var det sådan at man kom lørdag, og så mugede alle ud ved alle, og da man så var færdi fik man en ridetur på yndlings hesten for sine anstrengelser...
nu var vi ikk så mange vel, men det var sådan en "part" var der...

hvad synes du??? ?:-) ?:-) ?:-)
er det fair og betale for at få lov til at muge ud, strigle ride og sådan???
eller synes du ligesom mig, at det er bare lidt åndsvagt...?

håber du vil svare...

//
Cecilie
Araber,
Racen der kan!

Smuk fjordhest sælges,
kig i min press.
link:
HER!
LoVe 2 Magic {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 hov ups og det der...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 19:31
kom til og lave 2 indlæg!

gider i please svare i det andet???

Cecilie
Araber,
Racen der kan!

Smuk fjordhest sælges,
kig i min press.
link:
HER!
LoVe 2 Magic {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at søg
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 19:37
Det emne har været oppe utrolig mange gange før. Nogen synes at parten gør ejeren en tjeneste ved at ride hesten, og synes derfor at parten skal være gratis. Andre (incl mig) synes at det er ok at man skal betale noget hvis man får en hest at ride på, selvfølgelig skal man betale mindre, hvis man skal arbejde meget.
En anden situation er selvfølgelig hvor er meget dygtig rytter, rider en hest meget bedre for ejeren, der er jo så ejeren der skal betale.
Alt i alt kommer det hele an på hvor dygtig hesten er, hvor dygtig rytteren er.
Det kommer jo også an på hvor det er i landet, nogen steder, er det ikke til at få en part at ride, og andre stedet kan de ikke få nogen til at ride selvom det er gratis.
Med venlig hilsen
Bente
Det er menneskeligt at fejle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vend den om
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 19:41
Prøv lige at vende den om...

Er det fair at du skulle komme og ride gratis og have hest som din egen x antal dage om ugen når vi betaler mange tusind kr for at have hest...

Tina & Badullen





0
0
Svar på denne tråd
 
 Paradoxalt nok
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 19:48
koster det flere penge for mig at have en part, end omvendt.

Jeg starter ikke stævner, derfor behøver mine heste ikke at blive vaccineret hvert år (dyrelægens ord), men hvis parten skulle få lyst til at starte stævner, skal det være i orden.

Mine ting skal være i orden, jeg kan jo ikke bare sige til parten at han/hun ikke kan komme til at ride fordi jeg ikke har råd til at få repereret hovedtøjet.

Faktisk har jeg valgt at tage et symbolsk beløb, fordi det, som jeg har oplevet det, giver parten en større ansvarsfølelse.

De skal iøvrigt ikke muge, de skal bare være god ved hesten og gøre de nødvendige ting.
Some people knows how to appreciate irony...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider