Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp, mine påfugle fløj :-(
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 10:14
Her har jeg gået og været glad for mine påfugle siden i lørdags, og da de selv brød ud af hønsehuset søndag middag, lod vi dem gå i haven, hvor de rigtigt har hygget sig. De har været på hele grunden, og gået mest på gårdspladsen hvor de har gået og holdt øje med hvor jeg var i huset. De har ikke taget sig af hunden gik ved siden af dem, så er totalt uforståenden overfor hvorfor de i nat eller meget tidligt i morges har valgt at forlade stedet.

Er dybt ulykkelig, for har virkelig gjort hvad jeg kunne for at hygge om dem, det rette mad, frugter og nødder og masser af tørt brød. Har siddet på hug i haven, så de kunen spise af hånden, og følte de var 100% trykke ved mig.

Stod så op her til morgen klokken 6.30, hvor de plejede at hoppe ned fra grantræet og ned på taget på min udestuen, hvor de så stod og kiggede ind i stuen. Men i dag var her helt stille, og vidste straks de var væk :-(

Har ringet til Egeskov slot for at høre om de har 5 påfugle i overskud, så de vil lige gå rundt i parken og tjekke om der skulle være nogen der ikke hører til dernede. Men håber da de kommer tilbage.

Øv øv, får gæster på næste lørdag og har virkelig set frem til at vise dem gården og mine påfugle, og så er de væk nu :-(

Tak fordi du læste med, trængte bare til at klynke lidt

0
0
Svar på denne tråd

det er trist
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 10:26
det lyder da trist, håber at de vender tilbage.
nu har jeg godt nok ikke forstand på påfugle, men jeg ved at man med høns klipper det yderste af vingerne, gør man ikke det med påfugle?
mvh. jeanette2

husk at tavshed sommetider er det bedste svar..(dalai lama)
0
0
Svar på denne tråd

Ej hvor ærgeligt !
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 10:27
Ej hvor er det bare ærgeligt ! Men mon ikke de kommer igen ? Ved ikk ehvordan sådan nogen har det med at "føle sig hjemme" et sted, men fugle plejer da og være rimeligt gode til at vide/huske hvor de får mad ?

Håber for dig at de kommer tilbage, de er i hvert til at få øje på, så mon ikke der er nogen der opdager dem ?!

trøst herfra

Karin

Fortiden søges på lille rød hoppe, fuldblodsblanding, 158 i stang, ca 15 år, vorter under maven se billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

ps. iw
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 10:27
hvis de nu er taget den lange vej her til mig, skal du nok ikke regne med at se dem igen :)
mvh. jeanette2

husk at tavshed sommetider er det bedste svar..(dalai lama)
0
0
Svar på denne tråd

Dumme fugle!
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 10:36
De ved da ikke hvad der er godt for dem! Mon ikke de kommer tilbage, når de opdager, at menuen hos dig er noget bedre end den man kan finde andre steder? Lad os krydse fingre for det. :-)

Camilla

NB!!! FORFATTEREN AF DETTE INDLÆG ER ERKLÆRET RABLENDE VANVITTIG OG KAN DERFOR PÅ INGEN MÅDE HOLDES ANSVARLIG FOR SINE UDBASUNERINGER AF AKAVEDE HOLDNINGER OG MENINGER!!! :-D

0
0
Svar på denne tråd

Har lige ringet til Svendborg politi
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 10:36
I tilfælde af nogen skulle have set dem, og håber inderligt at de kommer tilbage. Egeskovs gartner sagde de kan komme tilbage, og grunden til deres flugt, kan være de er blevet skræmt af et eller andet i nat, evt en ræv eller noget råvildt, som vi har meget af på grunden.

Men for pokker hvor er jeg bare ked af det, for de er bare så smukke at se på, og giver mange sjove stunder når man sidder og studere dem.

Skal nok fortælle jer hvis de dukker op igen

0
0
Svar på denne tråd

Sydpå..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 10:38
De er da bare taget på ferie IW - Sydpå ;-D

Nej, det er sgu synd for dig - håber bestemt at de kommer hjem igen :{-( Men hvordan indfanger man lige sådan 5 hvis de ikke kommer hjem af sig selv, men bliver spottet af nogen et andet sted? 8-)

Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"

Tilmelding og info om HN-træf august 2005

0
0
Svar på denne tråd

Cruella76
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 11:00
skal hilse og sige de langt fra er nemme at fange, da de hakker når man tager fat om dem :-(

Men man fanger dem nemmest med et kæmpe stort net, lidt ligesom et sommerfugle net.

Jeg kan ikke gøre andet end håbe de finder ud af mine jordnødder og tørre franskbrød og fasan complet foder er langt bedre end det de finder i skoven.

Troede ikke man kunne blive så glad for sådan nogen kræ, men jeg har måtte tørre et par tårer i dag. Kald mig bare pladder blød ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Pladderblød
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 11:02
Du må først græde om et par dage - det KAN jo være at de kommer hjem igen - det tror jeg de gør :-)

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

ikke en lille bitte tåre ??
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 11:04
bare en lille bitte en ??

ej hvor er du hård ved mig nu

VRÆLLLLLLLLLLL

*GG*

Okay oaky, venter med at tude til på mandag, er det ok ?
0
0
Svar på denne tråd

hvor er træels
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 11:10
iw!!
de er ikke fløjet højere op i et træ, har du kigget på jeres tag rygge om de kan være fløjet der op.

xx fingre for at de kommer tilbage.

hilsen berit

Itchy Bitchy Whitch Klubben
Vi Danser Godt

Det er ikke mig der er Tosset, sagde Landsbytossen!!
Det er hele Landsbyen!!
B-)
0
0
Svar på denne tråd

Helt ok..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 11:21
Så venter jeg også :-)

Jeg har nemlig en skadet mis (ved ikke hvad der er sket, for jeg måtte ikke tage fat i ham i går, så hylede han) som forsvandt i morges selvom jeg havde prøvet at holde ham inde - ville nemlig gerne ha´ taget ham til tjek hos dr. dyr på vej til arbejde.

Men nej, han var smuttet, og nu frygter jeg at han har gemt sig et sted udenfor for at "have det dårligt" alene :{-(

Håber han kommer hjem i aften så jeg kan få lov at se hvor det er han har ondt.

Så på mandag kan vi hyle sammen hvis vi ikke har set nogen af dem 8-)

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Trælst
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 11:28
Cruella76. Føler med dig lige nu :-(
Mandag klokken 11.30, så tuder vi sammen, er det en aftale ?

Berit&Lukas. Jeg har tjekket alle vegne, været hos de 5 huse omkring os, været i skoven, været på egeskovs marker, ringet til naboer, og politiet for at efterlyse dem. Vi så dem med sikkerhed ved 22 tiden igår aftes, da de gik til ro i grantræet udenfor huset, og der plejer de at sove. Men til morgen var de pist væk. Men har lige snakket med en påfugle avler, som fortæller mig at de muligvis bare skal udersøge egnen her, og jeg skal give dem til weekenden over.

Mine påfugle, ved godt billedet er dårlig kvalitet men de øsregnede da jeg tog det

0
0
Svar på denne tråd

deal IW
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 13:51
Håber vi begge kommer til at grine istedet for 8-)

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

aiiii da
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 22:30
du kommer da lige til at kalde dem hjem... vil da gerne se popfugle når jeg skal hente frk mis
håber du får dem hjem igen prøv også at efterlyse dem hos den lokale købmand nogen har måske set dem
Mange Hilsner Henriette {>

SE MINE SKØNNE PLETMULER!!!
;-D ;-) B-) ;-D

medlem af
AHNA<

Den, der ler sidst, tænker langsomst
PONYTRÆF
0
0
Svar på denne tråd

1000 kr´s missen
Forfatter: 
Dato:  16-04-2005 07:55
Ja, så har vi endnu en af den slags.

Woody missen kom hjem ved 17 tiden igår, da vi lige var kommet hjem fra arbejde!

og den var selvfølgelig helt gal - han kunne slet ikke støtte på højre bagben, og lagde sig ned for at spise.

Vi kunne ikke tage fat i ham for at undersøge ham - så spassede han helt ud.

Så - afsted til dr. dyr - en fredag aften.

Det blev så lige 1000 kr. for et besøg inkl. smertestillende og antibiotika :-@

Har tilsyneladende ikke brækket noget - men er helt sikkert skadet i hoften, hævet og øm.

Så nu skal han holdes inde over weekenden, og er det ikke bedre mandag er det til røntgen.

Men, han har det allerede meget bedre hertil morgen - og er pænt utilfreds med at han ikke må komme ud 8-)

For pokker mand - det SKAL bare være dyrt at have dyr her hos os ;-D

IW - er der nogen der har set dine fugle??

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Min mand
Forfatter: 
Dato:  16-04-2005 08:46
er skytte på Løvenborg. Og der har de også mange påfugle.(Pist... hvis du ikke sladre kan jeg fange et par til dig?) Nej de er faktisk umuligt at fange uden net i naturen. Nå men han siger nu at i perioder ser han næsten ingen, og så i perioder, ja så har de overskidt traktoren. Kan du ikke høre dem? Hannen skriger jo godt op?

Håber da at de ikke er længere væk end at de kan finde hjem igen.

MVH Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

Når og hvis
Forfatter: 
Dato:  16-04-2005 10:25

de kommer hjem, så vingestækker du dem, så flyver de ikke igen... :) :) :) :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Kunne du tænke dig at spare penge.. ????" :) :)
:) :) "Hvis ja, så skriv til mig...!!" :) :)
0
0
Svar på denne tråd

Undskyld mit sene svar
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 11:55
Men i går brugte hele familie tiden på at tage 80kvm SF sten op fra en terasse og stable på paller, som bliver afhentet og leveret her på adr til min nye terasse.

Fredag middag kom den ene påfugl hjem af sig selv, de 4 andre fandt fandt vi på en gård et stykke herfra, som vi fik drevet over marken og tæt på hjemmet her. Men kunne ikke få dem tæt nok på til at fange dem. Fredag aften fik vi fanget de 3, så de blev lukket ind til den første i deres nylavet bur i stalden, og der skal de så gå til vi er 100 % sikre på de kender os og stedet. Den sidste påfugl er i skoven, vi kan høre ham, men ikke fange ham, men han rykker tættere og tættere på. så han skal nok komme hjem.

Vi havde dem efter lyst hos Ringe og Svendborg politi, men fandt dem jo så selv :-)

Efterlyse dem hos købmanden !!, tjaa vi har 5 km til købmanden så ikke aktuelt *G*
Vi bor temmelig langt ude, her ligger 14 huse på hele vejen, som er 2½ km lang, og de fleste af dem ligger i en lille klump omkring os selv :-)

ElseG>> man må ikke stække vinger på påfugle, så er det dødsdømte til ræven med det samme. Den enste måde de kan flygte fra rovdyr på, er nemlig at flyve op i et træ.

Og det mig meget imod at gøre sådan noget mod dyr, de skal leve så naturligt som muligt, og her får de også lov til at gå frit, har bare deres påfuglehus de kan gå ind i om antten, så ræven ikke tager dem.

Kiwie>> du skal nok få dem af se når du kommer og ser din misser :-)

0
0
Svar på denne tråd

Det var godt
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 16:59
at ihverttilfælde 3 er hjemme. Man må jo så bare håbe den sidste også vender hjem.

Skæg ide at have påfugle :-D
>kærlig hilsen Mette
0
0
Svar på denne tråd

hvad så
Forfatter: 
Dato:  23-04-2005 18:06
er den sidste kommet hjem eller hvad???
0
0
Svar på denne tråd

de 4 kom hjem, som jeg også skrev
Forfatter: 
Dato:  25-04-2005 15:02
Og de har været inde i deres bur frem til lørdag eftermiddag hvor vi gik og knoklede i haven og tænkte
Så lad dem dog komme ud og gå sammen med os, men de ville ikek ud :-(
De sad bare og kiggede ud på os mens vi svedte tran da vi ordnede haven. Men i går aftes tog de mod til sig, og fløj deres vej igen :-(

Denne gang tror jeg ikke de kommer tilbage :-(

Så sætter ikke næsen op efter at se dem igen, men kan jo kun håbe en lille smule.
Men har ikke hørt dem i skoven i dag, men nu blæser det også kraftigt i dag, så ikke sikkert jeg kan høre dem :-(

ØV ØV ØV ØV

Vrææææl

0
0
Svar på denne tråd

noget nyt??
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 23:21
se overskrift^^ :-) :-) :-) :-) :-) :-)
//Simone Aka Sterthe, ifølge www.mustang.dk ;-D

Undulatunger sælges, i flotte farver. Se mere på min præs...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider