Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeg har ikke noget imod mus
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 10:45
Men de skal dælme ikke flytte ind i mit stald skab! Så bliver der erklæret krig!

Forleden dag, vi var ved at strø i Jack´s boks, kom der en mus ud af halmen og spurtede ud af boksen. Hen imellem benene af hunden, som nær var død af skræk.

Heldigvis for hunden skiftede musen retning, og spurtede med 180 km/h ind i min foderboks, hvor også mit staldskab står.

Vi forsøgte at finde musen, og smut 1 meter op af bagsiden af skabet og væk var musen.

Ved nærmere eftersyn af mit staldskab, havde den fundet en vej ind i skabet, og min hylde med medicen viste tydelige tegn på at der huserede musen.

Hmm... jeg har ikke noget imod mus generelt, men at teorisere mit staldskab, der overtrådte den en hårfin grænse.

Smækfælden blev ladt, med et stykke pålæg, og så blev der fred. Stakkels mus, den skulle have holdt sig til halmen, så havde den stadig været her idag.


Linda


Døm ikke din "Nabo" udelukkende med bagrund i "Dine egne" erfaringer

Spørg ind til problemet hvis du ikke forstår det, måske misforstår vi hinanden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 de er da søde
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 10:55

sådanne nogen små mus.

Men jeg fik også nok af små mus, da jeg idag var på halm loftet og grave mig igennem halm baller, for at finde misse mor og hendes unger.

Misse mor sad stoldt ved siden af mig og kiggede nysgerrigt efter hvor mange små nye musse unger, jeg nu kunne finde frem til hende.

Jeg fandt ingen misse unger men misse mor fik til gengæld spist sig mæt i mus.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan






stævne skab købes
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er ......
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 11:06
skrækslagen for mus det er rigtigt godt når man har sin daglige gang i en stald.Det er også totalt latterligt hvad er jeg bange for? at den skal æde mig eller hva.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores to jægere
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 11:12
Har efterhånden udvidet området temmeligt meget, hvor de henter mus, og der er gerne en 4-5 mus i samleset hver morgen, men det er gerne på staldgangen, jeg har ingen katte lem, som Cruella har så fine erfaringer med. så myrderierne foregår i stalden. Og jeg har ikke mus i skabet.

En hest er en Oldenborger Jan ;-D
Alle andre er bare billige efterligninger :-D

Sadelmageren ! Hils på Maxi , måske er han hjemme
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ad ad...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 11:31
Har heller ikke noget i mod dem, så længe de holder sig langt væk fra stalden! Vi havde dem også engang i vores staldskabe, og hold fast hvor var det klamt! Kan huske den dag vi opdagede det, og glemmer aldrig den stank der var når man åbnede skabet.. FØJ!

Men okay hellere mus end rotter, fordi er da 10 gange værre..!

Med venlig hilsen Tina K

Nu uden Reinier :{-(
Hvil i fred min skat >o<


Nye billeder af "De Sorte Perler" på min præsentation ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja hellere mus
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 11:44
end rotter.
Får flere år siden, havde vi enten en meget stor mus, eller en ret lille rotte på førstesalen af stuehuset.

Der gider jeg altså heller ikke have den slags kryb.

Så der blev sat en fælde der fanger musen levende og den skal der efter aflives, eller køres meget langt væk og sættes fri.

Men der skete ikke rigtigt noget.

En dag var der så gnavet hul i kassen og lokke maden var væk, hmm.. det var så der smækfælderne blev købt, og flere dage i træk var fælden klappet, maden væk, men ingen mus. Endelig en dag skete der noget. Nemlig ikke kun maden var væk, det var fælden også.

Så blev der købt en rotte fælde. Og deri fangede vi så denne ene meget store mus, elller lille rotte.

Og så var der fred. Men jeg er glad for at jeg stadig har et hus, for gemalen har altid sagt at hvis han nogensinde fandt rotter eller spor efter rotter i huset så sat han ild til hele hytten. Men det slap jeg da for.


Linda


Døm ikke din "Nabo" udelukkende med bagrund i "Dine egne" erfaringer

Spørg ind til problemet hvis du ikke forstår det, måske misforstår vi hinanden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har heller intet
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 14:33
imod de små ting. Har faktisk haft dem i skabet under vasken med skraldespanden da jeg boede i eget hus.

Så hver gang noget skulle i skraldespanden - ja så måtte jeg. Kæresten turde simpelthen ikke åbne skabet 8-)
Tsk tsk - de kære mænd. Edderkopper kan de sagtens tage, men en lille mus? Nej! :D

De, der siger, at det ikke kan lade sig gøre, skal lade være med at afbryde dem, der allerede er i gang med det.
0
0
Svar på denne tråd
 
 holder også af mus
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 15:48
Har heller ikke noget imod mus, har faktisk et lille hamster.. engan da jeg havde en kanin,var der en mus i dens bur..musen kunne ikke komme ind i buret..da buret ikke havde nogle huller, og det viste at jeg havde kommet til at tage musen med i halmen da jeg muget ud...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider