Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hands High - i centimeter ?
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 17:09
Hej

Nu er jeg jo blevet lidt i tvivl...
I det sidste nummer af EQUIPAGE stod der er det engelske mål- 1 Hand - er det samme som 10,16 cm... Er der nogen der kan bekræfte dette ?

Jeg har nemlig lige fået en mail fra en veninde, og hun mener at 1 Hand er 10,6 cm... Og det er jo altså en ret betydelig forskel.

Ved du hvad der er det korrekte mål ? Jeg har nemlig søgt på ordet Hands High på Google, og der kommer ikke noget relevant op.

Så - skal vi regne med at EQUIPAGE har ret eller ?

M.v.h

Hestetøsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at se
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 17:15


mvh PiaR
quantum in me fuit.


De 2 første føl er født på Stutteri Montana

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail


0
0
Svar på denne tråd
 
 En håndsbredde
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 19:17

er 4 tommer; men jeg har aldrig fundet ud af
om de var engelske eller amerikanske ....


0
0
Svar på denne tråd
 
 de sære englændere
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 19:24
Kører du bil måler de i miles.

Måler du et spring er det inches.

Måler du et menneske er det i fod.

Og måler du en hest er det i hænder.

Det er da logik ikke ?:-)

Nå, men jeg ved med sikkerhed, at en hest på 14 hænder og 2 inches (14,2) er det samme som 148 cm. Så skal der jo "bare" lidt regning til.

Lykken er at eje en Highland pony!
Har du lyst til at se evt. ride en highland pony, så send mig en mail.
tiset@jensen.mail.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er englænderne
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 19:32

godt nok sære med deres stones og pints,
men danskerne - og andre europæere - er
altså ikke et hak bedre; de blev bare
tilfældigvis enige om at gøre det nemmere
at handle sammen for mange år siden.

Skæpper, tommer, fod, og mil er der lige
så logisk som de engelske ditto?

Og at der gik 12 pence på en shilling er
da nærmest genialt - det kan deles med både
2, 3, 4 og 6 - til forskel fra 10 der kun
kan deles med 2 og 5.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hand/cm
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 10:29
1 hand = 10,16 cm så jeg giver Equipage ret (y)

//Greenstone

Remember one thing - life is important!

Welsh Cob & Curly Coated Retriever

Medlem af: Tozzi-Tøsernes Klub - Argh... Ik' nu igen!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej nu når vi er igang
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 10:37
er der så en der kan fortælle mig hvad en Sovereign er??

Jeg har tit læst bøger hvor der er blevet handlet med sovereigns, men hvad hulen den er i forhold til f.eks dollars og pund ved jeg ikke...

Hilsen


-Matilde og Shalu :-D-
- Nu i SAK -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er en
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 14:20

guldmønt, der - i råvarer - har en værdi af 1 pund,
vist fra 1800-tallet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har også et spørgsmål..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 17:50
når vi nu er igang... ;-D

Jeg ville vide om der er nogle der ved hvad amerikanske fod er lig med i cm.? meget nysgerrig, har spekuleret over dette i måneder :-D

//Simone Aka Sterthe, ifølge www.mustang.dk ;-D


Undulatunger sælges, i flotte farver. Se mere på min præs...
0
0
Svar på denne tråd
 
 En fod
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 18:12

er 12 tommer, også i USA.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Buhl..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 18:49
tak.. der reddede du mit liv ;-D jeg havde jo nær ødelagt min hjerne (af hvad der er tilbage) med de spekulationer 8-)

//Simone Aka Sterthe, ifølge www.mustang.dk ;-D


Undulatunger sælges, i flotte farver. Se mere på min præs...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider