Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Spiser I altid alle de gule først?
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:11
Her er så dagens fjolletråd...til det M&M'sspisende hestefolk :-P

Kom til at tænke på vores slikspise-vaner...spiser vi i virkeligheden alle de gule først, eller tangerer det til racisme?

Er vi i virkeligheden så let påvirkelige at Rød kan få os til at konspirerer mod stakkels Gul...får Rød i sidste ende altid sin stygge vilje?!

...og hvad er det lige med at Rød er en almindelig M&M's og Gul er en af dem med peanuts...hvordan hænger det lige sammen - de bor jo ikke i samme pose, så kan Rød ikke være ligeglad med om vi spiser alle de gule først?!?

Taler vi M&M's må jeg tilstå at jeg er en farversorterer...indrømmet...måske skulle jeg melde mig til gruppeterapi. Jeg spiser én farve ad gangen og starter gerne med de blå, så de grønne...

Med andet slik spiser jeg også gerne en slags ad gangen...hm...når nu jeg tænker over det er det faltisk sådan med alting...også almindelig mad - jeg spiser gerne en slags tilbehør ad gangen... ?:-)...HJÆLP! Jeg SKAL da vist i gruppeterapi..."Hej Gruppe, jeg hedder Christina...jeg sorterer hvad jeg spiser..." :-P

Har jeg nogen medskyldige?

;-D Chris, Fjederfoden & Grislingen

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs
- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

De skal bare spises.
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:12
Man skal ikke sorterer i M&M's. 8-) ;)

//Malle

Nothing less, nothing more

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:18
Går ideen ikke af det hvis du nu køber en pose matadormix??

Sådan en pose køber man jo fordi man gerne vil have en blanding, men hvis man først spiser alle de labre larver er der jo ikke flere når man så bliver træt af vingummier??!! :-O

for the record: jeg farveselekterer heller ikke M6Ms :-)

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-
- Nu i SAK -

0
0
Svar på denne tråd

Niksen
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:19
bare ind i gabet med hvad, der kan spises ligegyldigt om det er rød, gul elller grøn og hvilken facon det har :-D

0
0
Svar på denne tråd

Brune M&M's
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:21
Jeg spiser altid de brune M&M's først, hvorfor ved jeg ikke...

De andre skal helst spises i par: en rød, en grøn, en gul og en blå, en rød, en grøn en gul og en blå... ;-)

Tror jeg med de fleste poser slik spiser det i "etaper"...

Det samme sker nemlig med chokoladeknapper, matador mix, stjrnemix osv...

Men det sker kun når jeg er alene med familien, ellers griner folk bare af mig ;o)

:-D Knus fra mig :-P
0
0
Svar på denne tråd

m&m´s...
Forfatter: 
Sjovt nok sidder jeg faktisk med en pose m&m´s lige nu...

Jeg farvesorterer også, bare på en lidt anden måde.
De bliver spist i par, altså 2 af gangen. Og de skal farvekoordineres 8-), altså 2 grønne, 2 blå, 2 gule osv. Ikke noget med at blande farverne sammen! :-P
Og de grønne og de blå bliver spist først... 8-)

Hvor fjollet kan man dog være :-D

Måske det er en helt anden terapi gruppe jeg skal med i??? ;-D
Med venlig hilsen
Trine

Når man lugter af hest, kommer man ikke ud i noget snavs!
Nu med nyt navn
0
0
Svar på denne tråd

de skal ikke bare sorteres...
Forfatter: 
..de skal GRUPPERES!
:-P

En håndfuld M&M's (og Smarties: Faktisk er de BEDRE fordi de findes i flere farver - og flere INTERESSANTE farver, vel at mærke. Den nye skrappe blå smartie er dog en veritabel misforståelse. :-P) skal ordnes i grupper på tre indbyrdes harmonerende farver inden man spiser dem.
;-D

Er antallet af chokoladepastiller ikke umiddelbart delbart med tre, så skal de "overskydende" spises først, derefter den "grimmeste" farveharmoni osv. Tl sidst har ham kun EEN tre-gruppe tlbage. Der spiser man naturligvis den grimemste farve først osv.

Hmm..Hvordan kan man overhovedet være normalt fungerende, når man har den slags "regler" for sit SLIK!??
:-D

med venlig hilsen
atengstedt

Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)

Link til debatten om FMS!
0
0
Svar på denne tråd

blå og gul
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:23
Hehehe jeg sorterer ALTID.. de brune spiser jeg slet ikke... hmmm selvom ham Matthew fra The wedding planner siger det er bedre fordi der ikke er noget kunsigt i ;-D

Jeg spiser gul - for rød er nogen gange lidt ond i reklamer ik :-D
Og når der er blå i bliver de også stoppet i gabet.. Hehehe kors hvor har vi dog lov til at være skrup skøre..

Skønt vejr forøvrigt

Vrinsk
Peggy-Sue

Part søges i Odense

- Fotograf med Galleri
Tilbyder fotografering på Hele Fyn og dele af Jylland & Sjælland

---------------------------------------------------
Hestebøger til salg
0
0
Svar på denne tråd

lol!!!
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:25
Jeg kan se på det hele at jeg ikke bliver alene i min "farvekoordinerings-parspisnings-gruppe" :-D
Med venlig hilsen
Trine

Når man lugter af hest, kommer man ikke ud i noget snavs!
Nu med nyt navn
0
0
Svar på denne tråd

Slik.....!!! mmm....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:32
Heej...

Når jeg køber noget slik, kan jeg sommetider sortere og andre gange tænker jeg bare ´Nå det hele skal jo spises så hvorfor sortere´....?? De fleste gange bliver det bare spist uden at blive sorteret...
Hi hi...

Knuz Carina...
0
0
Svar på denne tråd

de mindste først..
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:33
jeg spiser kun m&m's med peanuts i og de bliver spist på følgende måde: når jeg har god tid så sorterer jeg den efter farve, og så altid efter størrelse. de små spises først, så jeg har de store til sidst...

Når jeg putter dem i munden deler jeg dem så jeg først spiser chokoladen og derefter nødden 8-)
De kan bare ikke knases hele, det er umuligt :-D

Det er lidt det samme med Toffefee, der skal karamellen spises først, så nødden og så resten.

Har jeg noget blandet slik, så spiser jeg det jeg mindst kan lide først så jeg har alt det gode til sidst, men sådan gør jeg vidst med alt mad. Hmmm...
:-D

Hilsen Den underlige
Katrine
-Nothing is original
everyone imitates someone-

;-) Rigtige ryttere rider uden hjelm ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Tak, Christina...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:34
Her ligger jeg med ondt i halsen, ondt i hovedet, snot i snuden og ondt i ryggen og så skal jeg partout jages ned i Den Lokale for at købe M&M's!?!?

Jeg plejer vist bare at rode tilfældigt rundt i posen - jeg lægger knapt nok mærke til hvad jeg putter i ho'det ;-D

Der imod, så er der ALT for få cola'er (både flasker og "mønter") i Supermix-poserne - dét vil jeg godt klage over!
0
0
Svar på denne tråd

M & M's sortering
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:36
Jeg sorterer også mine M&M's. Hvis jeg tager en håndfuld, spiser jeg de brune først og de andre "parrer" jeg 2-3 stk ad gangen i forskellige farver. Ved ikke hvorfor.
Synes de brune smager "værre" end de andre... (Ved godt det er indbildning).
Tina & Anastasia
{>

0
0
Svar på denne tråd

i er skrupskøre!!!.. :0)
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:47
Jeg stopper det bare ind i munden, og spiser det!
Slut prut!
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>

0
0
Svar på denne tråd

en anden måde at sortere...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:53
jeg sorterer altså også, når jeg spiser M&M's, men på den måde, at der skal være lige mange af hver farve, så ingen bliver snydt.

Er der for eksempel 14 røde og 16 gule, spiser jeg først to gule. Når der så er lige mange af hver, spiser jeg en af hver farve. Ellers er der jo en farve, der føler sig snydt fordi jeg spiser dem først eller til sidst.

Skal vi starte en selvhjælpsgruppe? Inkluderer den praktisk træning i at lade være med at farvesortere. Skal den træning holdes ved lige, fx. ved at spise en pose om dagen? (og bliver man automatisk medlem af vægtvogterne, når man er i rigtig skrap træning?)

Mange hilsner Lone
0
0
Svar på denne tråd

Lone M J
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 13:01
Jep lige præcis, sådan sorterer jeg også ofte, for det er jo helt vildt synd hvis der er flere af en slags.... :-D

Jeg vil gerne meldes ind i selvhjælpsgruppen, for det er et stort problem især hvis manden kommer og tager et par stykker af mine m&m's det medfører nærmest skilsmisse grund for han fatter jo ikke den komplicerede sortering. ;-) :-D

Hilsen
Katrine
-Nothing is original

0
0
Svar på denne tråd

MM......
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 13:01
M&M's sorterer jeg slet ikke - jeg spiser bare.

Derimod sorterer jeg alt gult slik fra når det drejer sig om bolsjer, vingummi mv. Jeg HADER gult slik... idrk!

Og colavingummi (laver en ækel grimasse) - dem må du gerne få, Camilla (Felur)!

Med venlig hilsen
Lise Rohden

Se min dejlige parthest, Bernando, på min præsentation!
***Jeg søger billeder, historie og andet der måtte vedrøre Amager Ponyklub/Rideskole***
0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 13:02
Kan se jeg ikke er den eneste med en sorterings-mani...lad os lave en klub! :-D

Til Jer der ikke sortere kan jeg kun sige på vegne af alle os sorterere: I går jo glip af hele slikoplevelsen!
Sortering er ikke sådan at kimse af...har man først prøvet det er man hooked!

Hehe...jeg gememr også altid det bedste til sidst...faren ved det er jo så at man er blevet mæt inden man når bunden...arj, det er jo noget pjat - det er jo slik vi snakker om! :-P

Shalu -> Tro mig man kan sotere i en pose matadormix ;-D
Først spiser man alle de labre larver, så lakridsæggene, så de hvide vingummier, så de grønne vingummier, så de røde vingummier, så resten af lakridserne...og de gule vingummier gider man kun spise under tvang. Sådan en pose køber man når man gerne vil have alle de gode slags slik...dog i en nøje planlagt rækkefølge!

Alt kan sorteres hvis der er mere end én slags! ...det må være vores motto... B-)

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs
- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

og HVORFOR..
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 13:09
...er det så, at der ALTID i poserne med blandet slik er FLEST af de slags slik, som man IKKE kan lide??

Nævner i flæng: Brune M&M'ser, Blå Smarties, stykkerne af firkantede lakridsstænger i matadormix, de der små stykker heksehyl eller lignende afskyelighed i klik-mix, samt søheste i salt og blandet..og de andre væmmelige i samme pose, som jeg har fortrængt hvordan ser ud - men de smager bvadr!
(n)

med venlig hilsen
atengstedt

0
0
Svar på denne tråd

Gør som Lone MJ
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 13:10

og kan se jeg ikke er alene .... så jeg må finde på
noget sværere. Fremover vil jeg spise blandet slik
så antallene af tilbageværende ens dimser altid er
indbyrdes primiske. Med bind for øjnene og hænderne
på ryggen, hængende nøgen på hovedet i et reb fra et
grønlandsfly, mens jeg reciterer Koranen på kinesisk
gennem et sugerør. I stereo, selvfølgelig, hvad
havde I forventet, THX-surround?

0
0
Svar på denne tråd

Hvad så med mig?
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 13:57
Jeg spiser slet ikke M&M's???

Men til gengæld spiser jeg altid:
Den øverste kiks i en chokoladekiks først - og så chokoladen. Og så den sidste kiks.
Først (det meste af) skummet i en flødebolle, så chokoladen (og skum-rester) og til sidst bunden.
Vingummier SAMMEN MED lakridserne (de dårlige lakridsmønter) i matadormix - dog ikke de "hvide" vingummier, som klart er det bedste.
Glasuren for kagen i Drømmekage.

Og så slikker jeg gerne tallerkenen efter jeg har spist is... 8-)

Men M&M's - dem har jeg aldrig forstået. Elendig chokolade - i alt for små stykker... *Ryster på hovedet!!!*

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd

Syv tegn
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 14:21
Wow ! Det er jo helt utroligt det her !

Jeg troede jo, at jeg var den eneste maniske person, når det angår at sortere :D

M&M´s spiser jeg skiftevis (og KUN dem med nødder)

Matadormix : først lakridsmønterne, der er jo altid for lidt af den slags i en pose og kæresten VED, at han bliver sat på gårdspladsen, hvis han rører dem!
Så de røde vingummier, så grønne, så hvide og labre larver - resten KAN jeg bare ikke få mig selv til at spise. Og så hader jeg bare gule vingummier og lakridsæg - har jeg faktisk altid gjort. Og colaerne - adr. Men det har min datter nu også arvet ;)

Bland-selv-slik:
Chokoladerne først, bløde vingummier og så grammofonpladerne :-P

Og mad - jeg kan slet ikke spise kød uden at tage både kartofler (eller hvad man nu spiser til) og grøntsager i skuffen samtidig.

Hmmm - vi er nu underlige :D

De, der siger, at det ikke kan lade sig gøre, skal lade være med at afbryde dem, der allerede er i gang med det.
0
0
Svar på denne tråd

M&M.....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 14:30
Jeg spiser IKKE de brune m&m's... Nægter det.. Griner.. Men de blå, ja dem gemmer jeg gerne...

Havde engang et kæmpe glas, hvor jeg puttede de blå ned i, men min søde "lille" vuffer væltede det, så ud i skralde spanden røg de...

Men nu, spiser jeg dem alle (på nær de brune), dem plejer min kæreste at få.. Og de andre bliver spist i farve par, ligesom nogle af de andre beskriver.. 2Xgul 2xgrøn osv...

Utroligt som man har nogle mærkelige vaner... Men efter alt denne m&m's snak, så tror jeg, at jeg hellere må ned og købe nogle, når jeg har fri fra arb...

Fortsat god dag til alle...

Mvh Louise Lehrmann

Smil... Det smitter...

0
0
Svar på denne tråd

Sorterer også
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 14:42
Jeg sorterer også - men ikke altid M&M's - i hvert fald ikke når jeg kører bil samtidig ;-D

Men mit ynglingsslik - vampyrerne, de skal sorteres. Først spiser man de grønne, som er de næstbedste, og så de røde som er de allerbedsteste yam yam........ :-P

Til sidst spiser man så de gule - som er voldulækre (jeg deler Lise Rohdens afsky for gul vingummi) og man egentlig havde tænkt sig ikke at spise overhovedet. Meeeen det er de sidste, der er tilbage i posen, og det er trods alt slik - og man har ikke andre poser slik i nærheden - så ned ryger de også til sidst.

Matadormix og andre mix skal helt sikkert også sorteres. Det bedste først - især hvis man er flere om at dele, så man får mange af de gode (i)

BeritH

A horse will never tire of a rider who possesses both tact and sensibility, because he will never be pushed beyond his possibilities ;-D
0
0
Svar på denne tråd

wow!!!
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 14:44
det samme her, Vicki! jeg troede også at jeg var den eneste slik-sorter-ting... med M&M's gør jeg gerne det, at jeg først farvesorterer, og så gør jeg ligesom Lone M J..! men jeg starter med den brune, sådan så at det er den der først løber tør... Og ja, man kan sagtens sortere en pose Matador Mix, og stjerne mix og hvad de ellers hedder allesammen ;-D
den der klub lyder ret interessant, må jeg være med? :-D haha, det er ellers rigtig synd for de mennesker der ikke sorterer, de går jo glip af hele slikoplevelsen! (som Christina (Frühmi) siger..)
Skriver lige vores motto: Alt kan sorteres hvis der er mere end én slags! godt fundet på, Christina.. det var dog mange kreative hoveder der sidder herinde B-)
Grin Herfra...
Undulatunger sælges, i flotte farver. Se mere på min præsentation...
0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 14:49
Jeg gætter på at salget af M&M's bliver skyhøjt i dag... 8-)

Jeg måtte også lige ned at hente en pose...al den snak om slik kunne jeg ikke modstå. Jeg købte så en pose af den nye slags med puffede ris i midten - de er mine nye favoritter (y)

Det er for grineren som vi kan sidde og nørkle med vores slik i de mest kryptiske systemer..haha!
Det sjoveste er dog at vores respektive påhæng bliver henvist til at sove på sofaen hvis de, gud forbyde det, uforvarende skulle komme til at kludre i vores hellige slikoplevelse, ved at sige " Neeeej, SLIK!" og stikke deres små fedtede pølsefingre ned i vores nøje stablede/sorterede/grupperede-system... *LOL*

Nu jeg tænker over det kan jeg også godt finde på at spise i mønstre så ingen af farverne bliver snydt... :-P...for hvis man ikke gør det falder himlen jo ned - det ved alle!

- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

BRUNE...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 15:06
Send de brune til mig - bytter gerne med gule (andre farver) *ggg*

.
Kh
Gitte

Ejer af den smukke brogede hingst Jack D. (tilbyder naturlig bedækning f.eks. inkl. sommergræsning), og nordbakke vallak Balder :-) Bestil tid nu til bedækning

KÆLEDYRSKOMPAGNIET

0
0
Svar på denne tråd

TUSIND TAK
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 16:42
I har hjulpet med at få lidt humor ind i min ellers overdrevne seriøse DAG :-D

Når jeg spiser "kanon kugler" spiser jeg EN pose AF GANGEN.
0
0
Svar på denne tråd

der skal da
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 17:07
være regler for guf spisning alt andet er utænkeligt :-@

M&M´s - Spise en farve færdig af gangen og altid skille chokolade og nd så nødden spises til sidst. dette gælder også hazelnut Rittersport :P

Chokoladekiks-skal altid deles og chokoladen slikkes af først.

Flødeboller-skal såvidt muligt udhules for skum, dernæst spise chokoladekanten og tilsidst bunden.

Popcorn-alle dutterne skal bides af så man såvidt muligt har en hel rund kernepopper tilsidst :P

Cremefrøer-mås...øh eller hoved nappes af først hvorefter fyldet suges ud :P

Diverse pingelingstænger-"hylsteret" skal spises af først og så spises midten :P

OCD hvem mig???

>o<
0
0
Svar på denne tråd

Som Lone M J
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 17:14
Jeg gør nøjagtigt som Lone M J.. Egentligt skørt med sådanne delinger.. Men tror når man har gjort det en gang så er man blevet fanget af det og gør det næste igen.. Det har da sin charme. :-)

Skovgårdens Phoenix styrer..
Min dejlige lille hest..
Love you 4-ever..
0
0
Svar på denne tråd

slik sortering
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 17:21
M&M's bliver overhovedet ikke sorteret... Dog, når der kun er nogle få tilbage, tager jeg den bedste til sidst (læs, den største)..

Med f.eks Matador Mix har jeg ikke et bestemt mønster, men jeg lægger dem gerne op i en lang række i den rækkefølge jeg lige har lyst til den dag.. Rækken slutter gerne med en laber larve eller en Pesetos (som absolut ikke er en dårlig lakrids, den er go!)

OG jeg kan ikke spise slik sådan i etaper, altså tage et stykke og så vente 10 min med at tage det næste. Jeg åbner en pose, og jeg stopper ikke før posen er tom, om jeg så har mavepine halvvejs! Det KAN jo blive for gammelt det skidt..

Vicks Blue - den mest hoppede hoppe af alle hopperne!

Smuk DV-hoppe sælges - læs mere på hendes profil!
0
0
Svar på denne tråd

Det samme her!
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 18:44
Deler også op i farver, og selvfølgelig bliver de brune spist først (De mest kedelige)

Og jeg giver jeg fuldstændig ret i, at gule vingummier er noget F..... har skabt! det hører ikke til en ellers så dejlig pose slik.
Vingummi og lakrids smager bare godt samtidig! mums.. ;-)

Når man spiser flødeboller, skal bunden spises først, da det er det der smager "værst"

Mvh. Camilla

En god hest behøver ikke være en racehest! :-D
0
0
Svar på denne tråd

nej nej nej ISA
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 18:48
De der pingeling stænger skal udhules og så skal hylsteret spises til sidst.... ;-)

Flødeboller skal spises fra bunden så skal de tømmes for skum og så chokoladen....

chokoladekiks skal pilles fra hinanden den tomme kiks skal spises først og så skal chokoladen skrabes sammen på en lille bitte bid af den anden kiks, derefter skal der spises så meget som muligt af kiksen først før man tager den sidste bid med alt chokoladen på. :-D

Popcorn skal barberes for dutter det er nemlig rigtigt :-) :-D

Og sådan kan vi vidst blive ved i det uendelige *GG*

Hilsen
Katrine
-Nothing is original

0
0
Svar på denne tråd

glemte lige....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 18:51
At sige at gule vingummier er der ingenting i vejen med, men ORANGE bvadr de smager dårligt og jeg får hovedpine af dem :-* >:-(
Ja, der er stor forskel på dem.

Lakridsæg er også bvadr.

Saltstænger skal jeg altid bide i 11 stykker (ja det her er virkelig langt ude, i know 8-) )

Hilsen
Katrine
-Nothing is original

0
0
Svar på denne tråd

Men 99E, hvordan
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 18:52

pokker ved du at det er den øverste kiks
du spiser først, og den nederste sidst?
Hvad nu hvis nogen har vendt pakken på
hovedet i forretningen, eller kiksene
er blevet rodet inden de blev pakket på
fabrikken?

(Selv spiser jeg altid chokoladen først,
uden at skille kiksene ad)

0
0
Svar på denne tråd

Buhl...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 19:05
...Fordi den øverste kiks naturligvis er den, jeg vender øverst?

Og det er endnu aldrig slået fejl - jeg har ALDRIG spist den nederste først.
Måske har jeg et særligt Jeg Kan Finde Den Øverste Kiks-gen?

Men hvordan spiser man chokoladen uden at skille kiksene ad???

Grammofonplader bider man i øvrigt ikke bare i. de SKAL omdannes til en snøre - eventuelt bare snøres ud, mens man spiser.

Og lakridssnører bør spises med noget, der smager af appelsin - evt. bruges som sugerør til appelsinsodavand. (Husk at skifte snøre med jævne mellemrum. Ellers bliver det noget snask...)

Når man spiser magnum-is er den korrekte spisning naturligvis at man først skræller chokoladen af.

Spiser man Regnbueis, spiser man (=jeg) en farve ad gangen. Først chokolade (bvadr!) så vanilie (keeeedeligt) og til sidst jordbær.
På Nougatis spises alle synlige nougatklumper først.

Den gode grund til at spise bunden på flødebollerne SIDST selvom den er det kedeligste, er at hvis jeg forsøger at holde på chokolade"boblen", smelter den mellem mine fingre, og det hele splatter. Så det er ren nød...

Skills can be developed.
0
0
Svar på denne tråd

Det gør man med
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 19:17

tungen, lige så forsigtigt - hvis kiksene falder
af er det fordi producenten har været for nærig
med chokoladen, aldrig fordi man fumler.

- og hvis du spiser flødebollerne i et anstændigt
tempo, er det altså ligemeget hvordan de vender,
man kan umuligt nå at smelte dem.

(Hvilken kiks er øverst når man står på hovedet?
Og hvad hvis man er i Australien? Og står på hovedet?
Og kiksen er dansk?)

0
0
Svar på denne tråd

De blå
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 19:40
er ret sjove. Prøv at lægge dem lige foran tænderne et øjeblik og tjek så dine nye tænder ;-D
Ej jeg spiser dem bare, blå, gule eller grønne er ligegyldigt. De smager lige godt.

2-3 heste søger sød rytter til at motionere dem. Skriv for at høre nærmere.
0
0
Svar på denne tråd

Bare ind...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 20:04
M&M's skal bare ind for mit vedkommen. Ejer ikke tålmodigheden til andet :-P

Men vingummier er en helt anden sag. Kan bedst lide hvide, men de andre kan dog til nød spises. Og jeg spiser dem altid i små bidder. Kan ikke holde ud at få en hel en i munden på en gang (behøver jeg at fortælle om dengang vi fik vingummier af min engelsklærer... de sad alle og kiggede mærkeligt på mig da jeg ikke var færdig efter 2 min. Og det skal lige siges at hun for fremtiden beholdte sine vingummier for sig selv. Det forstår jeg da virkelig ikke 8-) )

:-) Miss_Q :-)
0
0
Svar på denne tråd

isa ... hæh
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 20:15
Jeg er enig med Lone M J.
Men det er med alt, både salat, osv.

Måske er jeg underlig 8-)
Men selv tomme flasker, dem stiller jeg helst så de står par og par, for det er synd de står alene, eller sammen med en fremmede :-@

Uhh, bliver helt sliksulten, tror jeg tar hul på min bolsje bøtte, med alle mulige, jeg kan dele op i farver, og gøre som Lone MJ, så ingen blir ked af det ;-)

Hilsen Rikke :-) :-)

Se billeder af mit røde apperat, lige her

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind.

Dressur sadel sælges!
her!!

Glatjern sælges
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 20:21
...helt sikkert den underligste af os alle, for jeg gør hverken det ene eller det andet.

Jeg starter med bare at proppe løs - ned med skidtet! :)

Men når så jeg har en 10-15 stykker tilbage, så hælder jeg det hele ud og begynder at sortere dem i farvegrupper.
Når det er gjordt spiser jeg de "overskydne" fra de forskellige bunker sådan at det ender med at der er lige mange i hver gruppe.
Herefter spiser jeg én ad gangen fra hver bunke, indtil der kun er én enkelt tilbage i hver farve.

Dem spiser jeg så samtidig - eller ihvertfald en-to-tre *gumle*... ;-D
Det er jo synd for den sidste når alle dens venner er "væk" *lol*

Hvem sagde noget om terapi?! ;-D ;-D

// Amanda & Ramses - "Le smuksak"

"Dont walk in front of me - i may not follow.
Dont walk behind me - i may not lead.
Walk beside me, and be my friend!"

Stifter og æresmedlem af F.A.S.T. (Foreningen Af Stolte Travejere)

Desuden (med)stifter af den totalt gakkede klub TTK - Tozzi-Tøsernes Klub!!!
0
0
Svar på denne tråd

DAGENS ELLER
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 20:29
RETTERE AFTNENS GRINER! ;-D

Hm, jeg skulle lige til at skrive at jeg ikke systematiserer mit slik, men det ville være en LODRET løgn! Det går jo IKKE.

HM, når jeg spider lakridskonfekt spiser jeg helst de brune først! De minder om chokolade i smagen.. så de hvide, orange, lyserøde (Ydrk) og helst ikke nogen af de rene søde lakridser eller de der gule runde tingester af kokos, eller dem med knapper på i blå og pink. (Yaiks)

Når jeg spiser M&Ms, som er en slags chokolade, så køres de vidst ind uden system.....

Når jeg spiser vingummier foretrækker jeg de grønne, så de gule og lyse og til sidst de røde og orange.

Spiser jeg Merci chokolade spises de efter indhold, altså hvilken type fyld der er i....

Er der blandede chokolader ryger dem med marcipan uvægreligt først og så de andre, skulle der være nogle med et yderst ucharmerende indhold eks. vis kirsebær i flydende klistret fnidder fnadder så spises de helst slet ikke, men efterlades til de stakkels uvidende der måtte komme senere til æsken end jeg :-P

Er der hjemmelavede chokolader spises de i rå mængder, samme gælder bolcher der er hjemmelavede (af mig altså)...
Super Brugsen har nogle bolcher der hedder Guf Til Ganen, de er FOR gode og minder om kradsere fra da jeg var lille ;-) De KØRES inden bords uden kritik. ;-D

3 farvet is spises også efter system...eller gjorde da jeg var mindre...først lyserød så brun og hvid sammen. Nu om dage hældes der bare cacaopulver over og røres sammen og så i skrutten. Er der nougat is køres den ned uden den store stohej. Jordbær is nægter jeg at spise og sorbet lige så.

Céleste

Det er altid godt at vide hvor man har sin familie og sine venner, uanset om man behøver dem eller ej.
- Peter Plys -
0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 20:44
.. jeg troede at det var MIG der var underlig - men jeg kan se at jeg er HELT normal..

M6M's spises i en særlig rækkefølge. Først hældes de ud på bordet, og så farvekoordineres de i par. Parene i samme farve skal ligge så langt fra hinanden som de kan - f.eks. 2 gule, 2 røde, 2. blå osv - indtil man når til 2 gule igen.

Er der et forkert antal, så nogle er enlige eller der er par i overskud, spisees de først, så der er orden på det. Og så spises de ellers parvis - sommetider (lidt vovet) kommer der TO par i munden på en gang. Men det er jo lidt uden for systemet, og egentlig en uorden.

Kreliskonfetninger skilles ad, lakridsen i midten spises først og derefter det gode udenpå. De brune først. Og så skal alle de der lyserøde og gule med kokos selvfølgelig være væk, før jeg begynder på de næste.

Jeg suger også indmaden ud af pilskaderne før jeg spiser chokoladen - det er da MENINGEN med dem??

Ved Matadormiks spises alle de gode ting først - en kategori ad gangen (labre larver først) og så efterlades alle lakridserne til der indtræder en slikkrise, og jeg ikke har andet (det er jo ikke RIGTIG lakrids - det er hverken salt eller salmiak)

Clic-mix er godt - Først spises alle de gode ting (labre larver, pingvinting osv) - og så alle vingummierne (som der altid er for mange af) og til sidst - det allerbedste de der jellybeans - nammenam (men mest de hvide)

Piratos spises med en Syrling på hver side - som en sandwich. Syrlingerne skal helst have forskellige farver. Hvis ulykken indtræffer og der ikke er syrlinger, KAn man erstatte med Pesetas - men det ER en nødløsning.
*£isbeth & Baloo*
No act of kindness, no matter how small, is ever wasted.
Aesop,
(The Lion and the Mouse)
0
0
Svar på denne tråd

katrine
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 20:50
hvis du kan udhule en pingelingstang...må din kæreste være meeeeeget glad for dig :P

99E-ja præcis!! grammofonplader skal udsnøres :P Og det er ret vigtigt at skifte snører ud jævnligt som sugerør. Må jeg anbefale at bruge stænger istedet-bare nip enderne af hehe ;-D

beritt :P Pas på med at bruge for lang tid på bolche-sortering-manner man bliver klistret :P
0
0
Svar på denne tråd

Isa...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 21:05
Jeg synes bare ikke stænger giver den samme gode lakridssmag.
Ikke at det gør så meget - jeg drikker ikke appelsinvand mere. En sjælden gang kan jeg presse en fanta ned, men det er KUN fordi den jo i virkeligheden ikke smager af appelsin.

Jeg tror ikke, det nødvendigvis er hurra-for-kæresten hvis man kan udhule en Pingelingstang. JEG udhulder den slags ved forsigtigt at skære "omslaget" op med mine ultraskarpe hjørnetænder...
Jeg tror, jeg kan høre Mikkel råbe VETO!!!... :-)

Skills can be developed.
0
0
Svar på denne tråd

OKAY...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 21:30
Hvor mange har så været nede og købe m&m´s

Bitches
have more fun
0
0
Svar på denne tråd

gule vingummier
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 21:41
skulle kort og godt forbydes! Mener faktisk jeg engang stødte på noget så genialt som "Foreningen mod Gul slik" under en netsurfing..

Undtagelsen er dog M&M`s, der kan de gule godt gå an. Rækkefølgen er som følger:
Brun (afgjort de bedste)
Rød
Grøn
Gul

De blå nægter jeg pure at spise, de smager ganske enkelt forfærdeligt.. Og hvor megen anden mad er måske blå??? Dårligt, dårligt påfund! Gik det måske ikke godt nok i gamle dage, hvor der kun var de fire andre?

Men nix - er på kur (og har tabt 11 kg på 6 uger), så ingen M&M`s her.. Kan knap huske hvordan slik og chokolade smager..

Siger hun, og stopper en vindrue (grøn, for findes de måske i blå? Nej vel?!) mere i munden..

Mvh Christina

"life is like a box of chocolate, you never know what you are going to get"
:-) ?:-)

Medlem af SAK (snobbe-aspiranternes klub)
0
0
Svar på denne tråd

Vindruer
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 22:34
findes da i blå! Se selv:

Den med flødeboller havde jeg HELT glemt! De SKAL spises fra bunden, da den er KEDELIG!

Pilskader på samme måde som £isbeth (Baloo)

og sådan kan man blive ved i det uendelige, næsten ;-)

Jeg har IKKE købt M&Ms her til aften.

C

Det er altid godt at vide hvor man har sin familie og sine venner, uanset om man behøver dem eller ej.
- Peter Plys -
0
0
Svar på denne tråd

£isbeth (Baloo)
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 22:42

Hvorfor spiser du ALT mit slik.. :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Kunne du tænke dig at spare penge.. ????" :) :)
:) :) "Hvis ja, så skriv til mig...!!" :) :)
0
0
Svar på denne tråd

laver blomster
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 23:34
Jeg sidder altid og laver små blomster :-D ved ikke hvorfor men de der m&ms har jo alle de farver jeg kræver...så ligger jeg dem på bordet og så laver jeg en blomst - hvor det naturligvis matcher i farver (farvecirklen) og bagefter spiser jeg Én af gange...8-) hmm tjaaa...undre mig egentlig også over hvorfor det lige er en blomst? men de er jo så nemme at lave :-P

Sjov debat iøvigt :-D

M.V.H
♥ Tine ♥
og
♥ Shadow ♥

**Vær dit eget ikon**
(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

chokoladeharer med nougatfyld
Forfatter: 
Dato:  10-03-2005 12:23
...som siden i går er blevet min unndværlige last (de sælger dem i min kantine) skal også spises på en bestemt måde: hovedet skal spises først, det er jo synd, hvis den skal lide så den skal dø hurtigt.

med hensyn til M&M's har jeg et andet ritual: alt farven skal suttes af før de må bides over. Med lidt træning kan man faktisk mærke på overfladen, om der er mere farve på.

opdagede lige i dag i kantinen, da jeg spiste pasta-salat (det var før nougatharen) at jeg også her har et ritual. Der skal helst være en ting af hver på gaflen, før man spiser det. Især vigtigt er det med pastaskruer. Der skal være nogle tilbage til sidste mundfuld ellers må man nøjes med at spise pasta hver anden gang.

Puuuu, hvor gammel er det nu egentlig jeg er? Er det sådan noget, man kalder en neurose????

Mange hilsner LoneMJ
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kunne ikke
Forfatter: 
Dato:  11-03-2005 20:23
svare før jeg havde købt en pose m&m's og testet det :-D

Konklusion: Jeg er ikke nær så underlig som de fleste andre her :-D

Jeg hælder bare m&m'erne ud af posen - og spiser 2-3 stykker af gangen.... Men det er da fløjtende ligegyldigt hvad farve de har ;-D

Iøvrigt har jeg lige testet det: De smager sgisme ens alle sammen!!! :-D ;-D

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd

HHansen...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2005 12:45
...det er da DERFOR man farvesorterer M&M'ser eller Smarties - eller finder på andre "sære" guf-regler.

Det er jo FORDI de allesammen smager ENS (og faktisk ret kedeligt, hvis vi nu skal være sandfærdige! 8-))

Som 99E siger: "Elendig chokolade - i alt for små stykker"

Så er man jo nødt til at GØRE noget for sagen, ikke??!
:-D :-D :-D

med venlig hilsen
atengstedt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider