Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hvordan kommer man af med forkølelse?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2004 15:57
Hejsa!

Jeg har fået mig en rigtig god omgang forkølelse....Det startede morgenen efter juleaften. Det er møg irriterende, for jeg havde egentlig tænkt mig at bruge hele ferien hos hesten :-) Har i nogle gode råd til at slippe af med sådan en omgang igen? Eller bare gøre det bedre? Har det som om der kan stå snot ud af ørene på mig hvert øjeblik :-D



Mvh. Ida



It's alright to be down
your rollercoster will soon be upward bound
It's OK you should now
Tomorrow will be there for you even though

Citat: TimC


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan her
Forfatter: 
Dato:  26-12-2004 16:16
3 gange dagligt i to dage..det skulle kunne holde det meste væk.

3 fed hvidløg
en halv rød peperfrugt
2 spsk. fuld stærk chili den med kerner i.
3 spsk honning
en presset citron
lidt sukker
blænd
hæld op
drik

Det smager så absolut ikke spor godt, men det virkede for mig.

VH Sus

God bedring
:-DDer skal være plads til alle :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkølelse
Forfatter: 
Dato:  26-12-2004 16:16
Hejsa

Der er vist ikke andet for end at blive hjemme under dynen og drikke en masse varmt te.
En forkølelse er en virus, og den kan derfor ikke slåes ned med medicin.
Så tag du det roligt og vent tålmodigt.

Jeg kunne ikke fjerne min signatur, så nu står der det her
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak :-)
Forfatter: 
Dato:  26-12-2004 19:39

Tak for jeres svar :-) Håber på at det snart går over igen. Tror jeg prøver den blanding i morgen...Det er et forsøg værd :-D



Mvh. Ida



It's alright to be down
your rollercoster will soon be upward bound
It's OK you should now
Tomorrow will be there for you even though

Citat: TimC


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bakterier / virus
Forfatter: 
Dato:  26-12-2004 19:52
Hvis hvidløgene i Susans nasty drik er med pga. deres antibakterielle effekt, tror jeg ikke du skal satse på den. Hvidløg har en svag virkning på bakterier, men da forkølelse skyldes virus, tror jeg ikke de hjælper her.

Dit immunforsvar må bekæmpe sygdommen alene, og det tager den tid det tager, sådan er det bare. Desværre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 boncinol..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2004 21:47
tror jeg nok det hedder, det er sådan noget blåt stads som man giver hestene når de er forkølede.. det tager jeg selv, bare en lille ske fuld 1 til 2 gange dagligt og så går der ingen tid før det er væk igen.. og så smager det ikke lige så dårligt som meget af det man kan få til os mennesker... *s*

{>store hjerter kommer ofte i små indpakninger {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan også..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2004 21:53
..bruge noget som hedder solhat(mener jeg)

Det er i pilleform og kan købes i de fleste butikker der sælger håndkøbsmedicin.

Der er sådan en rød blomst uden på.

Har selv prøvet dem og de virker godt og hurtigt, jeg kender enda en der har givet dem til sine heste, da hun hun træner en masse forskellige heste og der er jo stor udskiftning i hendes stald og de får tit noget når de som nye kommer ind. Hun er begyndt at give dem det, med det samme og hun siger de ikke har så stor tendens til at få lidt forkøelse. :-)

God bedring :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkølelse gå væk
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 03:11
Et godt gammelt råd - som smager afskyeligt, men det hjælper 100%:

Du tager et alm snapseglas - fylder det med stuevarm snaps - drysser en masse friskkværnet peber oven i - sætter dig på sengekanten og drikker denne "mikstur".

Som jeg startede med at skrive - det smager afskyeligt, men det hjælper virkelig. Man skal godt nok op i løbet af natten for at skifte nattøj/sengetøj, for man sveder - og jeg mener virkelig sveder.

Næste morgen har man det meget, meget bedre - tro mig (og jeg kan ikke fordrage snaps, advr :-().

Et andet gammelt råd er - en kogt skibsøl med æggeblomme (uuuuf - endnu mere advr).
Men dette skulle også hjælpe - jeg har dog aldrig praktiseret sidstenævnte. Blot tanken er nok til at jage forkølelsen langt, langt væk....

God bedring :-)

Ved kranierøntgen fandtes intet - så jeg er født sådan, hvad er din undskyldning...???
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er i onde
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 03:25
med alle jeres opskrifter :-(

næææh en romtoddy eller rødvinsgrog så du bliver godt stiv - og så i seng ;-)

:-P Karina82 :-P

;-D møgkællinger har det sjovere ;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil give Karina ret...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 09:53
Romtoddy er en god ting, lidt alkohol er altid godt (et glas vodka, snaps ect.), da det dræber bakterierne i halsen.

Udover det, så er her en drik, uden alkohol, men det kan tilsættes hvis du har lyst, der smager rigtigt godt.

Hyldeblomstsaft
lime
ingefær (frisk)
2 fed hvidløg (kan ikke smages)
Honning
Kogende vand (du kan bruge kamillete istedet).

Hæld hyldeblomstsaft i et glas (som hvis du laver saftevand), tilsæt et par skiver lime, et par skiver frisk ingefær, hvisløg og honning (efter behov), hæld kogende vand på og drik med velbehag.

I letland kommer man fisk løg i næsen, skulle du have lyst til at prøve det ;-)

En anden god ting, der renser ud, er:

Kog en gryde vand, tilsæt 3 breve Kamillete, lad det trække.
Hovedet indover gryden og luk til med et håndklæde (altså et håndklæde over hovedet og gryden).

Indånd kamilledampene, det renser bronkier og bihuler og er iøvrigt godt for huden.

Held og lykke med forkølelsen, og helbredelsen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 det bedste jeg plejer at gøre
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 09:54
er at købe nogle citroner.

Pres en citron ned i et glas vand og put MEGET sukker i. varm det og drik det. I løbet af en dags tid plejer jeg at være frisk



opstaldning 5 km fra Aalborg C. lækker folde og rideterræn.
skriv for yderligere oplysninger
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider