|
|
| hjælp. min kat halter. |
|
|
hej hej...
min kat, mille, er både inde og ude kat. her den anden dag kom hun ind med et par småskrammer på næsen og haltede på det ene forben. der er hverken noget at se eller mærke, men hun humper rimeligt meget. hendes humør fejler ellers ikke noget. altså... hendes adfærd er helt normal og bærer ikke præg af, at hun har det skidt. hun kan godt gå op og ned ad trappen, og kommer også stadig og vil ud. så hun "fungerer" som hun ellers ville have gjort. men... hvad kan jeg lige gøre, andet end at se tiden an??? der er ikke brækket noget og det er ikke hævet. ville dyrlægen kunne gøre noget ved det? jeg vil selvfølgelig gøre det bedste for min lille kat... men har en fornemmelse af, at det er ømt efter et slag eller måske forstuvet. men men.. nogle gode råd? hvor lang tid skal der gå før jeg kontakter dyrlægen? det er ca. to dage siden nu.
Ha en god dag - knus MetteForhandler af Aloe Vera til mennesker og dyr. Hør hvordan du sparer 30% på produkterne. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis det er to dage siden |
| Forfatter:  |
digibola |
| Dato:  |
19-12-2004 10:45 |
|
og der ikke er nogen forbedring, så tror jeg næppe det bare er et slag.
Hvordan ved du, at der ikke er brækket noget?
Katte er ikke pylrede, så halter den, så har den altså ondt.
Min egen kat gik rundt med en brækket kæbe og en flækket tand i en måneds tid (gættede dyrlægen på) inden jeg tilfældigvis tog den til dyrlæge til tansrensning. Den har ikke på noget tidspunkt givet udtryk for, at den havde ondt.
Så ring til dyrlægen i morgen tidlig og aftal en tid, så han kan se på den.
Latoya er lånt ud  Digibola, der prøver at blive husket og skriver sine svar i den mest positive mening!!! Passer til plag søges, Passer søges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Garanteret en byld |
|
|
Kig grundigt efter på hendes ben efter små sår. Det behøver kun at være et lille bitte et. Hvis du finder et, så pil skorpen af og se om der ikke kommer betændelse ud. Vask med sæbevand og tag hende så til dyrlæge imorgen. Katte får ofte infektioner/bylder efter bid, da kattetænder er lange, tynde og beskidte og de skal behandles med penicillin og evt smertestillende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores hankat |
|
|
Vores hankat kom også hjem efter en lystig nat (igen) i nabolaget med slåskampe osv. Han haltede, men det gør han ind i mellem men denne gang blev det ved i en lille uges tid, nå ja så til dyrlægen og det viste sig at intet var brækket, han var "bare" blevet bidt godt og grundigt. Man kunne næsten ikke se det.
Det fik han så renset og han fik penicillin i 8 dage.
Dyrlægen forklarede at kattes bid faktisk kan være ret slemme for deres spyt/savl er så skrapt at hvis man er uheldig at det går i såret efter et bid kan der gå betændelse i og hvis det ikke lige bliver opdaget så kan katten dø af det.
Normalt klarer katte de fleste skader selv. De er bygget til det hårde liv, men lige i dette tilfælde kan det blive farligt for katten.
Så mit råd er: Få det undersøgt hvis den bliver ved at halte!
JJ
STRIT
Den evige hestepasser...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine katte |
|
|
er tit kommet hjem haltende og jeg ved ikke hvad.....men de er stille i et par dag, ligger et varmt sted, sover og æder og så er de friske igen....jeg tror ikke man skal springe til dyrlægen, hvergang ens kat halter ...de kommer sig som regel at sig selv....
mvh. sulle
Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.
Friedrich Bodenstedt Tysk forfatter (1819-92)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis hun bliver |
|
|
mere træt og ikke vil spise, og hun har feber (hvis du ikke har et termometer, så kan du mærke det på poterne og på ørerne, om de skulle være varme) så skal hun altså til dyrlæge, for så har hun nok fået et bid. Det behøver ikke at være hævet, for vores den ene haltede også kun, men fik så høj feber, og kom til dyrlæge. Vi kunne hellere ikke se noget sår eller hævelse mm.
Mit gæt: hun har fået et bidsår, og det gør ondt på hende. Få hende tjekket, for evt at få medicin til hende.
Anja Brandt Nielsen Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem ! Medlem af Kattens Værn i Odense.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg... |
|
|
hej alle..
tak for jeres svar. jeg har besluttet at tage hende med til dyrlægen, for det er ikke til at holde ud til at se, at hun har ondt. jeg synes også det er blevet værrer siden igår. nu støtter hun næsten ikke på det. jeg vil prøve at mærke om hun har feber. vidste ikke at det var der man skulle mærke. og så prøver jeg at undersøge benet grundigt for småsår...
tak for jeres råd. jeg får fat på dr. dyr hurtigst muligt.
Ha en god dag - knus MetteForhandler af Aloe Vera til mennesker og dyr. Hør hvordan du sparer 30% på produkterne. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|