Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 HJÆLP, jeg er ved at gå ud af mit gode skind.
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 15:27
Hej..

I må hjælpe mig, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre :{-(

Jeg synes at min mor opføre sig rimelig trals overfor min kæreste og mig (det er hovedsagligt gået ud over mig her på det sidste).
Vi (min kæreste, mig og "min mor") bor på et nedlagt landbrug, dejlig halv stor gård.. Det er lidt svært at få det skrevet, men håber at i kan forstå det.. Min fandt en kæreste, og min mor og mig flyttede om til ham. Men hun kunne ikke sammen med ham, så vi skulle flytte igen. Da hun ikke havde råd til noget, bestemte min kæreste og jeg at hjælpe hende med at købe (kausionere (staves?).) gården...
Det er også gået meget godt, i starten, der måtte vi lave det næsten som vi ville have det på gården. Hun lovede at der blev god plads til dem heste jeg gerne ville have, så vi sagde ja til at hjælpe med at købe..

Nu har hun fundet en ny kæreste (og det er jeg meget glad for, for nu har hun endelig fundet lykke igen) og er flyttet om til ham.. Nu må vi igenting på gården, hvis vi skal lave noget som f.eks. skifte nogle få tagplader fordi det pisser ned indenfor i laden og ødelægge alt, skifte et tæppe inden osv altmulig som er nødvendig for at vedligeholde gården. Ja, så skal vi spørge hende om vi må. Det er nok også fint nok, men så skal hun også tage det seriøst. For hver gang vi spørg, så sige hun "det ved jeg ikke lige, jeg vil lige se hvad det er inden gør noget" Men hun bliver bare væk..

Nu har jeg et problem mere.. Hun vil gerne at vi 3 søskende holde jul hos hende i år (hun har det med at vi skiftevis skal holde hos hende og så hos min far). Det er vist nok hendes tur i år, men hun vil også have at vi alle skal komme næste år (da min ene bror ikke kommer i år) Min ene bror holde det hos hans kæreste og hendes far og mor, og min anden (det var meningen at ham og mig, min mor, hendes kæreste og hans børn sku ha holdt det sammen i år) bror har lige bestemt at han holder det hjemme sammen med hans kæreste og hendes familie..

Idag skrev jeg så til min mor og sagde at jeg gerne ville holde jul et andet sted, da det ikke blev en rigtig jul for mig når ingen af mine brødere er der og at vi jo ihvertfald ses til jul næste år.. Havde håber på at hun ville acceptere det.. Men Nej, så fik jeg denne besked (skrevet direkte af) "Det kan du ikke være bekendt, du kan da nemt være her 2 år i træk. Kan godt forstå Brians situation. Men føler, fordi de andre ikke er her så er vi ikke gode nok. Mor savner sin datter og havde glædet sig til juleaften. Så jeg håber meget at du ombestemmer dig og kommer."

Snøft :{-( :{-( Synes altid det er mig der kommer i klemme, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Håber i har nogle råd...

Synes ikke at det er sjovt at være mig, når hun hele tiden synes at jeg stadig skal gøre alt hvad hun sige (jeg fylder snart 23)..

HJÆLP :{-( Håber at der er nogen der gav sig tid til at læse det...

GOD JUL...
Linda


Never say ur happy when ur sad.. Never say ur fine when your not ok.. Never say u feel good when u feel bad..

and never say ur alone when im still alive!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kort svar...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 15:31
Men - som jeg læser det sidste - så vil din mor bare enormt gerne være sammen med dig juleaften - og det er jo kun positivt!

Bare fordi en af hendes børn ikke kan komme - er det da heller ikke helt fair at i så allesammen bliver væk.
Det kan jeg godt forstå hun bliver ked af.

Jeg synes iøvrigt den besked din mor har skrevet understreger at hun holder af dig - og bare gerne vil være sammen med dig...

Ved ikke hvad jeg ellers skal sige - så - bortset fra at hun pt er lidt distræt mht. når i skal lave noget på gården, så lyder hun til at være en rigtig sød mor :-)

Håber i alle får en dejlig jul anyways..
De bedste hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså....
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 15:43
Hvis jeg havde været dig, havde jeg nok bare fikset løs på gården uden at spørge først...det med hullet i taget ihvertfald...det er jo ikke din mor der bor der og hun skal vel ikke bestemme hvordan du bor vel....

Men tag dog ud til hende og hold jul...det bliver helt sikert kanont hyggeligt, julen handler jo om at være sammen med sin familie og dem man holder af...det er det eneste råd jeg kan give dig...skal selv undvære det meste af min familie til jul, jeg bor i sverige og det er kun min mands søster og mor der kommer...snøft jeg ville gerne have haft dem alle herop...men de bakkede ud i sidste øjeblik....

Så hold sammen på familien alt hvad du kan...

VH Sus

:-DDer skal være plads til alle :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 15:43
Det er bare surt at hun ikke vil acceptere mine handlinger (eller hvad det hedder, det jeg vil, og støtter mig i det.)

Hun sige hele tiden at hun vil have at vi skal snakket godt sammen, men vi har ikke gjordt noget og hun er tydeligvis sur over et eller andet.. For hver gang hun/de kommer, så muler hun bare og sige knap nok hej.. Og vi har virkelig gjord alt for at hun skal smile og snakket pænt til hende, men hun mumler bare... Så jeg er ved at bliver rimelig forvirret over hende, jeg ved sempelhen ikke hvad jeg skal gøre eller sige mere, alt er bare forkert og det kan eg se på hende for så bliver hun sur eller græder, der er bare ikke en mellemting GLAD findes sempelhen ikke...

Hvis nu jeg holde jul ved hende i år, så bliver der igen et problem næste år, for der er det min fars tur (ham kan hun ikke klare at jeg er omme ved og snakke godt med, så ham ser jeg kun når der er fødselsdag i familien, når vi kan komme til det, ca. 3-4 gange om året)....

Linda


Never say ur happy when ur sad.. Never say ur fine when your not ok.. Never say u feel good when u feel bad..

and never say ur alone when im still alive!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 16:34
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg at i går rundt og misforstår hinanden.
Jeg syntes i skulle lige tag til ( Kun dig og din mor), og sætter jer ned med en kop kaffe eller havd i nu drikker, og snakke ordenligt sammen om det.
Forklar hende at du ikke føler hun tager dig seriøst, og lader dig selv bestemme.
Prøv at snakke sammen, for det er slet ikke sikkert hun har den fjerneste ide om hvad du går og tænker på.
Jeg håber i får en rigtig god Jul alligevel. :0)
Med venlig hilsen Karina.


Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linda.
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 16:50
Syntes at d skal ta og give lidt igen af samme skuffe...! Hun lyder ikke særlig flink. At mødre er besværlige af og til det kan man nok ikke komme uden om 8-)Men derfor skal hun jo altså stadig behandle dig med respekt. Har selv været igennem en større diskusion med min mor for et par måneder siden( det andgik så bare videre uddanelse) var kørt helt død i uenigheder og var lige ved at bøje mig for hendes vilje(er ellers meget stædig af natur :-D) Men kunne godt se at jeg måtte se at få løst det rod. Så satte mig ned og snakkede det stille og roligt igenem med hende----- og det virkede sq!

Så hvad med at indvitere din mor til en god midag, bare jer to og få snakket det hele igennem...?
Men husk at stå fast på hvad du gerne vil.

Med huset, burde I nok have sørget for en kontrakt, men det kan måske stadig nås...


Håber det kan bruges. Held og lykke
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider