Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hest slæbt efter bil!! (langt)
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 19:57
Hej alle - Jeg har lige fået Månedsmagasinet Hest i dag og til min store forargelse var der en artikel i om følgende:

"En svensk kvinde overhørte høje lyde fra traileren og adskillige advarsler fra medtrafikanter, før hun til sidst standsede bilen og opdagede, at hendes hest var kommet ud gennem trailerens sidedør og blev sløbt hen ad vejen mellem bilen og traileren.

Hesten var på det tidspunkt så medtaget, at den efterfølgende måtte aflives på stedet.

Dens ryg var blevet skrabet hen over vejen, og den havde dybe sår i maven.

Kvindens datter havde under kørslen påpeget overfor sin mor, at det lød, som om hesten var meget urolig i traileren. Moren havde afvist dette med den kommentar, at hesten bare måtte vænne sig til at blive transporteret.

Kvinden er nu tiltalt for dyremishandling."

Pyha - hvilket mareridt!!

Hvordan er jeres heste, når de er kommet i traileren?

Jeg prøvede for første gang at køre med min plag den 5. december - hun gik helt i panik, da jeg ville trække den øverste klap ned....

Så vi prøvede at køre uden og så gik det rigtig fint... hun stod lidt urolig i starten - men faldt hurtigt til ro...

Så det kan vi godt gøre igen. (y)

Men jeg er nu en lille kylling og var tæt på at stoppe da vi havde kørt 500 meter...

Jeg kan slet ikke forstå, at kvinden ikke havde opdaget hesten i sidespejlene. Det må da også have givet nogle gevaldige bump, da hesten først skulle over bommen og ud af sidedøren??

Jeg ville nu have stoppet, hvis det var min hest der var så urolig.
mange hilsner
Rikke


Den, der opfatter fremtiden som modvind, går i den forkerte retning



Frieserhesten midtjylland
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det løber
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:00
mig koldt ned af ryggen når jeg læser det!!! Føj for den!!!!

Mine egne heste er nemme at læsse, og stå pænt. Heldigvis for det!!!!



Med venlig hilsen Marie M!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:01
..lyder da frygteligt!

Kan heller ikke forstå HVORDAN man kan undgå at lægge mærke til det.
Som du siger må det da have været noget larm, og endog nogle bevægelser i trailern og dermed bilen...

Men men...dybt tragiskt for hesten der måtte lade livet..




:-D M.v.h / Heidi :-D





>0< Ærlighed når man længst med...Tro mig >0<



0
0
Svar på denne tråd
 
 adder badder.
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:03
puhaa.. lad være med at skriv sadan noget! føj.. for kuldegysninger i hele kroppen!! :-(

puhaa.. sikke en omgang.. jeg håber kvinden har dårlig samvittihed over ikke at have stoppet bilne og lettet sig for at kigge ud til hesten!

knus Mille

Før Saturn..


Vinder af::: Årets flotteste 1` Pony.


:_:_:_ I must be a angel.. :P
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fy for den..
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:05
Stjerneskud er heldigvis meget nem at have med at gøre når hun skal transporteres..

Hun hopper næsten op i traileren.. Og bevæger sig kun når man stopper og sætter i gang igen..


;D Stjerneskud er den bedste af alle landets heste ;D
;) Hun er nemlig min ;)
:P
0
0
Svar på denne tråd
 
 hørte engang
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:11
om nogen der var ved at transportere en traver til banen og de hørte et bump bagi men kørte vidre da traffikanterne dyttede voldsomt af dem stoppede de og så at deres hest lå med et halv ben dvs, den havde tråd igennem bunden og havde fået slidt/flået halvdelen af benet af den blev også aflivet prompte..
Kan ved gud ikke forstå dem der tør transportere deres heste i en mølædt trailer??
en anden gang var der en der havde glemt at lukke bagklappen ordentligt så på et tidspunkt hørte de et brag og deres ismule lå ude på vejen da de heller ikke havde sat skillerummet op....
Kan blive så arrig på sådan nogle spassere for det er de i mine øjne...
;-D
Travfreak

Evita Ara mors øjesten

En Rigtig Mand Er Englænder
0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:15
hejsa

grufuldt!!!!
ja det er min mening, travfreak- kom til at tænke over det med en mølædt trailer, er faktisk ikke helt klar over men skal sådan en ikke synes?
0
0
Svar på denne tråd
 
 føj for den...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:17
Det var godt nok uhyggeligt...

Riga står heldigvis pænt nu.. Den første gang jeg kørte med hende, smed hun sig ned.. Hun lagde sig simpelthen ned til den ene side, heller ikke særlig rart. Hun har tilsyneladnede klaustrofobi..

Mvh Christina

"life is like a box of chocolate, you never know what you are going to get"
:-) ?:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 åhh den er jeg heller ikke klar over
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:19
men tror da den skal synes eller hva?? burde de ihvertfald blive....
;-D
Travfreak

Evita Ara mors øjesten

En Rigtig Mand Er Englænder
0
0
Svar på denne tråd
 
 Føj Føj
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:41
Man har næsten svært ved t tro at det kan være sandt. Man kan simpelthen ikke undgå at bilen må slingre voldsomt hvis der skulle komme en hest mellem bil og trailer som der står i artiklen. Jeg ved simpelthen ikke om jeg tror på det. Det er for mig ganske utænkeligt, at hun ikke skulle have opdaget hvis det var sket.
Bilen ville reagere voldsomt ligesom man da ikke kan undgå at se det i spejlene. Men hvis det er sandt er det så skrækkeligt.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på at det måske har været en pony eller shetlandspony. Jeg har lige været ovre ved min stald og spænde vores egen trailer fra bilen og jeg kan slet ikke få det til at passe at en hest skulle kunne komme ud af den lille sidedør (med mindre der er udgang foran) og jeg kan slet ikke fatte hvordan en hest skulle kunne være mellem bil og trailer og så uden at man skulle opdage det???????

Det er ganske forfærdeligt at tænke på alle de modbydelige ulykker der gennem tiden er sket, med rådne bunde, skillevægge der løsner sig osv.
Det fatter jeg så heller ikke lige, for en trailer skal altså også gennemgå syn, ligesom en bil. Og det er da også mærkeligt at de mennesker der køre med en gammel trailer ikke kontrollerer den, inden de læsser deres hest. (Det kan de jo ikke have gjort når sådan nogen ting kan ske) Selvom vores trailer er ret ny, går jeg den da lige igennem hver gang vi bruger den, virker lys, blinker osv. Jeg er nemlig lidt nervøs for at risikere at køre med dårligt baglys så man kan få en bilist op i traileren hvis lyset ikke virker ordentligt.

Mange hilsner
Lilian


Besøg min hjemmeside med
Mine heste!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor klamt!
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:41
Det var dog det mest ubehagelige!!
Nej hvor skulle hun skamme sig... Stakkels datter!
Og værre endnu- stakkels hest! :{-(
FØJ! >:-(

Knus fra Vickie85 d:o)---nye billeder på min præs- kig forbi og skriv en lille besked i gæstebogen- den er helt tom!! :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:43
Hvor frygteligt!

Min egen er heller ikke vild med trailere, men står dog roligt når han endelig er kommet derop.



Mvh. Ida



It's alright to be down
your rollercoster will soon be upward bound
It's OK you should now
Tomorrow will be there for you even though

Citat: TimC
0
0
Svar på denne tråd
 
 jo det skal den
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 20:56
en trailer skal synes..

Mvh Christina

"life is like a box of chocolate, you never know what you are going to get"
:-) ?:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 1223456½
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 21:54
Puha!! Sikke noget.
Har prøvet at læsse Nelli 3 gange, da hun ksulle hjem brugte vi 3 min. så var hun oppe og stod pænt.
Da vi skulle have hende på dyrehospitalet, gik der 2 min. så var hun oppe, da hun skulle hjem travede hun hen til traileren.
Bare Nelli trådte et skridt frem eller tilbage kunne man mærke det, så kan slet ikke forstå de intet har set eller hørt.

Hilsen Rikke!! :-) :-) :-)

Se billeder af Farinelli Her

God jul!
0
0
Svar på denne tråd
 
 min er umulig
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 22:06
Har en af dem der bare ikke vil op i traileren, men som står bom stille når først han er oppe. Sidst kunne han slet ikke læsses om måtte dopes :(
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, men kun...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 22:10
...ved indregistrering første gang og derefter ved ejerskifte.
Har man fået synet en trailer, da man købte den for 10 år siden, så skal den ikke synes igen. Det skulle da lige være, hvis man bliver stoppet i et §77-eftersyn og derefter bliver indkaldt til syn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 erfaring
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 22:16
En bekendt kørte tur i traileren med hendes venindes plag. På et tidspunkt mærkede hun rystelser i "vogntoget". Hun kiggede tilfældigvis i sidespejlet, og samtidig røg plagen ud gennem sidedøren. Hun standsede med det samme, og ud over at hun måtte få fat i en kniv i en villa, for at skære plagen fri, skete der ikke noget.
Læren var, at de havde bundet plagen forkert, så den var i stand til at springe op over stangen.
Ligeledes siger min erfaring, at der er for mange, der kører rundt med en bund i traileren der ikke er forsvarlig. Den er simpelthen blevet rådden, på grund af fugt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 blablabla
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 23:03
Min hest står dejligt stille oppe i traileren. Han kan ind imellem være ldit svær at læsse, men ikke mere end det så tager højst 10 minutter, men vi har også arbejdet en del på det (og herunder en tak til David).
Vi har taget skillerummet ud, da min hest så står bedre og bedre kan holde balancen, men men men, vi har så også lavet en lang bagbom, der går fra væg til væg bag ved ham, så han ikke står med numsen op ad bagsmækken, den kan nemlig ikke klare så stort et pres i lang tid. Tilgengæld står han bedre end nogensinde, og han er mere afslappet i sine muskler efter turen (det kan mærkes når man skal starte stævner eller have undervisning).
Men frygtelig historie, jeg kan heller ikke sætte mig ind i, hvordan man kan undgå at mærke rystelserne omme fra traileren. Jeg kan mærke i rattet hvis min hest tager et enkelt skrit deromme...
En rigtig hest er en gyngehest!
0
0
Svar på denne tråd
 
 uha da...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 23:14
...sikke noget grimt noget!

Fatter heller ikke helt hvordan den kvinde kunne undgå at høre eller se at det var rive raskende galt det hun havde gang i???
Altså hun må da ha set det? Kan slet ikk forstå det!

Pigen må da også ha kunne se i spejlene eller ha vendtsig om...

Stakkels lille hest der har måtte lade livet for en menneskelig fejl :-(

M.V.H
♥ Tine ♥
og
♥ Shadow ♥

Ønsker alle en rigtig glædelig jul :-D

**Vær dit eget ikon**
(") (")
('.' )
(")-(")


0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv lige at forhøre min datter Mettg
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 23:19
herinde, om hviklen pyller jeg er, at have en trailer bagefter... :) :)

Mette, kan du se dem gennem bagruden nu... Mette kan du se dem nu.... Altså Mette kan du se dem... :)


Uhhh jeg ønsker mig brændende et kamera med tovejslyd i julegave, til traileren... :) :)



Men jeg har ikke spor ondt af hende svenskeren, hun har fortjent, at få en dom... FØJJJ dumme kæ..... :(




Mkh.
Else.



:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D


"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Kunne du tænke dig at spare penge.. ????" :) :)
:) :) "Hvis ja, så skriv til mig...!!" :) :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det at.....
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 00:05

Traileren bliver synet, er desværre ingen sikkerhed.

Jeg fik en ældre trailer foræret i 30 års gave af min nuværende X-svigerfar.
Den var synet 14 dage, før jeg fik den.

BUNDEN VAR TOTAL RÅDDEN.

Det eneste de kontrollere er: Lys, bremser, stel og udluftning ... intet andet.


BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd
 
 ubegribeligt
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 00:14
at de ikke mærker at der er noget helt galt, jeg kunne mærke da jeg havde en shetlænder oppe og hænge over forbommen og han vejede max´s 100 kg.

eller´s er mine meget nemme, de går selv i traileren og de står bom stille under kørslen, måske der for jeg mærker hver en bevægelse når vi kører med fremmede heste.

hilsen berit




dansk tinker forening

vores hjemmeside
At kunne glæde´s med andre er en Glæde i sig selv
Jeg er GLAD idag
0
0
Svar på denne tråd
 
 derfor....
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 00:35
læsser man ALTID en hest der skal stå alene i FØRERSIDEN!

så kan den ikke komme ud af døren.

idioten må da have kunnet mærke det - og det kan ses i sidespejlene.

for dælen da en klaphat!


:-P Karina82 :-P

;-D møgkællinger har det sjovere ;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder uhyggeligt
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 09:10
Hej
det lyder uhyggeligt, at man ikke holder bedre opsyn med sine heste
frieserhesten østjylland :-)
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle


Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha nej....
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 09:13
Puha, sådan noget kan jeg ikke tåle at læse. :-( Jeg er i forvejen nervøs for at køre med trailer, efter smeden fortalte om en hest der røg igennem bunden og måtte aflives.




Marlene



0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkels hest
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 09:34
det er da frygtligt, og så sidder jeg og tænker på den stald jeg engang arb. i, der bandt de slet ik deres heste når de blev transporteret, om så de var unge eller gamle.... puha der kan hurtigt ske noget...
0
0
Svar på denne tråd
 
 karina82
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 09:53


Øhhhhhh Derfor læsser man ALTID en hest der skal stå alene i FØRERSIDEN!

så kan den ikke komme ud af døren.


Min sidedør er i føresiden... ???
Min er en svenskermodel... :) :)

Der er forresten heller ikke derfor, at man læsser den i føresiden, men fordi at føresiden vender ud mod midten af vejen... :) :)






Mkh.
Else.



:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D


"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Kunne du tænke dig at spare penge.. ????" :) :)
:) :) "Hvis ja, så skriv til mig...!!" :) :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste kan
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 12:52
godt komme ud gennem fordøren.
Til et stævne oplevede jeg at en hest var kommet over bommen og lå med hele forkroppen ude af den lille dør. Det skal lige bemærkes, at det ikke var under kørsel, men her lå hesten altså og tro det eller ej, den lå og spiste græs (ved godt at det er en chok reaktion, men absurd virkede det).
Hesten kom fri og ud gennem fordøren og klarede det lille stunt med ganske få skrammer.
Utroligt, men sandt!
Ruth
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig grimt...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 13:01
Jeg læste også artiklen i går og min mor og jeg blev enige om, at det nok var datteren, der havde anklaget moderen for dyremishandling. Hvis jeg stod i den situation (det er min far, der kører hest for mig - men han er MEGET forsigtig, heldigvis), så tror jeg aldrig, at jeg ville kunne tilgive ham.
Det er virkelig, virkelig afskyeligt og ansvarsløst.

Mine heste er ikke særligt nemme at læsse, men når de først står deroppe er der ingen problemer. Da min hoppe var ung lykkedes det hende een gang at få forbenene over bommen. Vi begår aldrig mere den fejl ikke at få hende bundet ordentligt. Udover grime har mine altid en halsrem på, når vi kører. Så er de dobbeltsikret.

Med venlig hilsen Sine
...Desværre uden Helena...
Hvil i fred, min ven
Haflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz
0
0
Svar på denne tråd
 
 Karuna...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 13:52
Karina, det er ikke alle trailere der har dør i passager siden, så det holder ikke altid at man skal læsse den i føresiden.

Da vi flyttede hest i weekenden var døren i føresiden, så han blev stillet i højre side af trailere

Rikke



Lev mens du gør det, elsk mens du tør det.


Hvis du skal citere mig for noget, jeg ikke har sagt,vil jeg sætte pris på, at du citere mig korrekt :-DBilleder
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da bare for frygteligt!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 14:24
jeg ville sgu' da ikke nøjes med at blinke eller kun dytte af hende! Jeg havde kørt efter hende og stor dyttet kørt hende ind til siden med det samme! Eller overhalet hende og stoppet hende! Stakkels stakkels hest! Hvor må den have lidt!!!!!!!

Frygteligt

Camilla D. Pedersen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Læsning af hest
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 14:40
Jeg har lige taget trailer-kortet i juli - og der fik jeg at vide, at hvis jeg kun kørte med én hest - skulle den ALTID læsses i venstre side...

Begrundelsen var at da alle veje i Danmark hælder lidt ud mod grøften/i højre side af vejbanen og for at al vægten ikke skal være i højre side... så var det bedst at fordele vægten i trailerensåledes at den vejer mest i venstre side...
mange hilsner
Rikke


Den, der opfatter fremtiden som modvind, går i den forkerte retning



Frieserhesten midtjylland
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakler (mor, hest og barn)
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 14:54
Nøj, hvor må den mor have det skidt. Jeg er slet ikke fordømmende over for hende. Jeg er da fuldstændig sikker på at hun slet ikke havde forstået hvor galt det var. Ingen ville fortsætte kørslen hvis de vidste hvad der var sket noget så slemt.

Personligt har jeg da selv prøvet at min cykel røg halvt ned fra holderen bag bilen. Jeg stoppede straks, men havde jeg haft en urolig hest i en trailer, havde jeg troet at lyden kom derfra. Jeg har prøvet at glemme at lukke bagklappen i min bil og ikke forstået en brik af hvorfor andre dyttede af mig.

Jeg har prøvet at have en fornemmelse af at bilen opførte sin underligt og at andre har dyttet, men pga. trafik ikke haft mulighed for at stoppe med det samme.

Sidst men ikke mindst har jeg prøvet at køre min egen kat rundt i hjulkassen flere omgange, fordi jeg ikke vidste at den havde gemt sig i motorrummet og valgt at kravle den vej ud med 80 kmt. Katten døde og jeg havde det forfærdeligt i lang tid efter.

Jeg syntes ikke at det er rimeligt at bebrejde damen, hun har det sikkert allerede af H til. Og anede garenteret ikke at det var så slemt, men det er jo let at være bagklog.

Conni
:-D {> :-D

LEDIGE BOKSE DER HVOR JEG STÅR - et skønt sted nær Roskilde

Åmosegård
Rideudstyrs bytte/salgsdag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhhh da!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 16:37
Jeg blir helt dårlig af at tænke på det..

Min pony bliver lidt nervøs når han skal ud og køre..
Det er fordi at engang hvor han skulle ¨hjem¨ stejlede han inde i traileren.. og da han så gjorde det 2. gang rev han tovet over og væltede baglæns ud.. han fik kun nogle små skrammer men det var nu meget synd for ham sys jeg.. :{-(

KuuzZ ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 De havde
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 17:34
jo også mærket bump, men troede hesten bare stod uroligt.

Er det en stor firhjulstrækker, og en lille pony, så er det ikke sikkert det har kunne mærkes så voldsomt.

Men utroligt man ikke holder ind til siden. Sådan en dame burde godt nok få frataget sit kørekort + få en kæmpe bøde. Føj hvor jeg væmmes. Man må ikke have særlig meget imellem ørene..

Vi skal også have sat kamera op i traileren, som går over GPS'EN, selv om alle vores heste står pænt.
Mvh HeidiZ

Man er modigere end man tror, og stærkere end man ser ud og klogere end man synes!
0
0
Svar på denne tråd
 
 er der nogen der ved hvad sådan et kamera står i
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 18:43
nu til dags?
;-D
Travfreak

Evita Ara mors øjesten

En Rigtig Mand Er Englænder
0
0
Svar på denne tråd
 
 nej for
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 18:48
en grim historie... stakkels hest... mine heste er nu ikke saa svaere at laesse... kun naar de ikke har lyst... men de kommer da op i traileren... den svenske kvinde burde spaerres inde for dyremishandling.... foej foej...

Signe
0
0
Svar på denne tråd
 
 24323546
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 19:12
Bliver helt ked af det når jeg læser det! Men jeg vil ikke sige hun skulle tiltales for dyremishandling!






DRESSUR SADEL KØBES STR 17" MÅ HØJST KOSTE 4000 KR!

DÆKNER SÆLGES FRA STR. 115!
0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 20:05
hejsa

er sgu egentlig rystet over det med at syn kun skal foretages ved ejerskifte.............puha

håber sådan at det er løgn ?:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 det er
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 10:55
SKRAEKKELIGT............. Stakkels hest.... hvor maa den have lidt......... jeg fatter godt nok ikke at den kunne komme ud af sidedoeren... men okay. hvis det var en lille pony.. ku det godt lade sig goere.... mine heste er heldivis soede til at gaa op........... men kan godt staa lidt uroligt i starten... men det kan man sagtens maerke paa bilen.... :-( KnuZz
Signe


>o<
Alle heste er engle
>o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 du kan..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 23:49
sagtens bruge det trådløse fra haraldnyborg til 500...
;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-12-2004 01:18
Honey er helt stille i en trailer. her i november måned var hun for første gang ude at sejle, og nøøj hvor det stormede :s Men sød og søstærk som hun er skete der intet.
.:Tödlich vampir:.


Folk siger at de elsker blomster
- og plukker dem

Folk siger de elsker træer
- og fælder dem

Folk siger de elsker jorden
- og ødelægger den

Derfor bliver jeg bange når folk siger de elsker mig!


○ Nr 1 til Tuborg Cup i springning 2004 ○
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min far har
Forfatter: 
Dato:  18-12-2004 20:43
prøvet at køre med en pony som skulle til jylland. Den havde aldrig prøvet det før. Det var ikke vores pony, men en af vores naboers. Datteren var selv med på turen.
I første omgang var det gået fint, de var nået et stykke op i jylland. Men så gik det også galt. Først rev den sig løs, og kom over i den forkerte side af traileren. De fik stoppet bilen (en stor varevogn), og fik ponyen ud og ind igen. Inden de når ind i bilen, lyder der et brav omme fra traileren. Nu er ponyen hoppet over forbommen og er landet i hjørnet af traileren. De kan ikkek omme ind til den, da den er i panik, og ligger foran lågen. De vælger at ringe efter falck, som lover at komme hurtigt, da ponyen ikke kan trække vejret på grund af den stilling den ligger i. Hurtigt, er åbenbart en halv time (!!!), 5 min. før de kommer dør ponyen. Dyrlægen som skal tilse ponyen pga forsikringen, bor 5 min. kørsel fra stedet. Men der er ikke noget som hedder dyrlægevagt.

Det med at binde den rigtigt, jaaaa både og. For hvad er rigtigt ? For binder du den over bommen, risikere man at hyppen hopper over bommen, og binder man den under risikere man at hyppen kommer unden bommen i stedet for.

Jeg har været med til at læsse en vallak på 2 år (stg 162) en god hest i god stand (på den tykke side). Han sparkede rampen op, da vi skulle lukke den, og idet han gør det (han er bundet under bom, da det har ejeren fået at vide for at undgå at de springer over), får han hovedet under bommen, og så går det da helt galt. Han trækker forbom og midterbom op af gulvet - 7-8 cm. Han kommer ud igennem den lille låge ude foran. Han får et nyreslag og en masse sår, men lever i bedste velgående i dag, men bliver aldrig flyttet i trailer mere. Kun lastbil.

Mine, ja de har prøvet begge ting. foretrækker lastbil, selvom at de også skaber sig der. Men er også blevet bange siden den tur min far tog. Jeg måtte nemlig rense traileren bagefter, fordi min far simpelhen ikke kunne. Den fyldt med blod og hår, og stank forfærdligt. Der var flere huler efter spark, og lågen var ødelagt. Det værste var nok at min far måtte have den døde pony med hjem igen. Det og så den lyd af den blev kvalt, det kommer han aldrig over.

Anja Brandt Nielsen
Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem !
Medlem af Kattens Værn i Odense.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig Estella...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2004 20:55
... hvordan søren kan man ungå at høre den slags?? Og hvis hesten har hængt der bagefter, så må traileren vel også have været slingervorn?? -hvis det da ellers ikke var en meget lille pony.. den ville nok være nemmer at køre sådan med en med en kæmpe DV.

Men hvad værre er... hvordan kan man som med/mod trafikant ikke stoppe bilen med det samme? Det er vel bare at køre ind foran, holde på tværs og kommandere koen til at stoppe bilen???!!

Hold da op...

Jeg er altså super opmærksom når jeg kører med mine heste. Selvom jeg stoler 100% på min paser Sofie, så tjekker jeg altså selv bagsmækkens hægter og sidelågen -så har jeg kun mig selv at bebrejde, hvis der sker noget. hader at tvivle.
Desuden bliver der hele tiden kigget i sidespejle, for at se at hesten stadig er på ret kurs bagved..

Forstår slet slet ikke at sådan noget kan ske!
-miki-


Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider