Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Verden i dag??
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 23:04

Er jeg den eneste, der forsøger at undgå tv-avisen og nyhederne på tv efterhånden???

3/4-dele af nyhederne består faktisk ikke af andet end ulykker! :-(

Så er der krig hér - eller optøjer dér ... Terrorisme og lemlæstede mennesker til skue ...

Jeg bliver SÅ dårlig og trist til mode!

Det er som om, at ondt skal bekæmpes med ondt.

Hvis ondskab bekæmpes med ondskab ... Hvad vinder så??

Hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt meget ....
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 23:12
jeg ser nyhederne fordi jeg gerne vil følge med i hvad der sker og de forskellige konflikter ....

men der er blevet meget USA vil bekæmpe terrorismen okai vi er ikke helt sikre på hvor de befinder sig men så smadre vi bare landene i mellemøsten på skift ...så slæper vi hele europa med i krigen for ellers truer vi også dem med lidt bomber og så er det jo lidt tættere på for teoristerne....

USA er så latterlige nå men vi har godt nok skrevet under på en aftale om at sætte vores atomberedskab i bero men efter den 11 september er det vel i orden at vi bryder aftalen men ikke tale om at nordkorea må ...


:-D ´What if the one thing in life you feared most, was the one thing that could set you free...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Verden er at lave
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 23:16
Hej.

Jeg sad netop og tænkte på at lave det samme indlæg i går nat.

Jeg synes også det er så utroligt... hver dag = nye terroraktioner med civile der er døde.

I Danmark går det også dårligt, flere og flere arbejdsløse og nedskæringer!

Det skulle hverken have været Busk eller Fjog...

:-( :-( :-(


Hilsen Heidi

♥ Sabina - den lille, vilde hvide ♥
;-D Carisma, Lionessa, Gipsy & Starry ;-D
:-( ...miss you Lena, Donamia, Bella & Sisja... :-(
0
0
Svar på denne tråd
 
 d. 11. september ...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 23:24


Hvis nu, jeg påstår, at USA's efterrretningstjeneste VAR varskoet???

Hvis jeg nu påstår, at de ikke løftede en finger for at forhindre det?

Hvis jeg så samtidig påstår, at grunden til, at der var så få mennesker i bygningerne (som der jo var) ...
Normalt var der jo mindst 10 gange flere mennesker i bygningerne - men de havde på mystisk vis fri den dag???

Er jeg inde på en konspirationsteori? .. Jeps!!!

USA MANGLEDE en grund til angreb - og hvorfor så "spolere" den allerbedste mulighed????

Ok .. Døm mig bare langt ude ... men HVAD fandt amerikanerne, da de endevendte "fjendeland"???

Nina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er sør'me deprimerende...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 23:32

..at holde sig/ blive orienteret om Verdens tilstand nu om stunder.

Men der er jo altid flere forklaringer: Bl.a. er der jo ofte udtalt forskel mellem de implicerede parters og pressens udlægninger.

Ud over det, så....og nu får jeg måske klaps....mener jeg, at menneskene er blevet så ekstremt for mange i overtal, at "Moder Natur" simpelthen sørger for, at vi udraderer hinanden.
Der ER simpelthen ikke plads til os alle, og derfor bliver der frygteligt nemt voldsomme uoverénstemmelser imellem de forskellige folkeslag og/eller religioner.

Accepten af andre individer forringes "automatisk", jo flere man er pr. områdeenhed.

Hermed være ikke sagt, at jeg så resignerer og siger: "Nå, så er det bare sådan".

Jeg synes, at det er forfærdeligt og rædselsfuldt at være vidne til de grusomheder, der begås rundt omkring på kloden hvadenten det påstås at være i Allahs, demokratiets, frihedens, fællesskabets eller andres navn. :-(


Hilsen Linda.


Hellere tænde et lille lys end at rase over mørket!
0
0
Svar på denne tråd
 
 De fandt *ingenting*
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 23:36
Men Bush havde brug for et par krige for at styrke sin popularitet- og så tjener våbenfabrikanterne gode penge.

Bomben i Oklahoma var på sin vis værre: USA magter ikke at beskytte sig mod *indre* fjender, så er det nemmere at tvære et par Mellemøstlige diktaturer ud. Det er en skam at Ghadaffi er blevet flink, ellers var det ham, der havde fået smæk.

Det handler om olie, om at være tilstede i Mellemøsten- og om dollars.

Jeg er nyhedsnarkoman, men jeg orker ikke mere Irak- eller Israel, hvor man intet har lært af Historien. At jeg så har læst en bog om den moderned kapitalismes grimme fjæs, det gør det ikke bedre:

Jeg vil ikke købe *noget*- og jeg vil gå rundt i ført hjemmelavede græsmåtter.

Alt hvad der er lavet i Østen er fra slavefabrikker- selv IBM bruger dem. Kan jeg nu betjene min bambus pc med ren samvittighed?
Købe en mulepose i Matas, hvor overskuddet går til børn? Nej, for de muleposer til en 5,- kr er lavet i Østen. Føj...

Ja, kapitalismen vandt. (N)

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 NinaL...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 23:46
Sikke en livlig fantasi du har. Er desvære nok bare nød til at erklære mig enig.
----------------------------------------------------------
Venlige hilsner
Lotte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min "Bambus"-pc ..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 23:47

Er sikkert lavet af dårligt lønnede "personer" i "now-where-land" ..

Hvad med børnearbejde?

Skal det forbydes??

JA! ... Råber mange!!! - Selvfølgelig skal det forbydes!!! (n)

OK! .. Vi "forbyder" børnearbejde ... "Patruljerne" fra "Know-how-to-do-land" kommer og nedlægger børnefabrikkerne ...

Hvad sker der så???

Børnene bliver sat på gaden ... Uden arbejde - og en stor børneflok, hvor halvdelen ikke kan forsørges - men bør forsørge familien - bliver sat uden arbejde! :-(

Hvad er der så tilbage???

Prostitution for de "heldige" - og ellers kan de få "lov" til at hugge brokker op - ELLER skille gamle skibe ad - ELLER de kan få "lov" til at pille gamle brugte pc'ere ad (som forøvrigt kommer fra de rige lande - bla. DK).

Begge dele er møggiftigt - OG indbringer ikke bare en ringere løn end fra børnefabrikkerne - MEN forårsager også en langt større sundhedsrisiko ...

TARK! .. For kaffe!!!!!! :-(

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det ER svært....
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 23:59

...at finde ud af og overskue, hvad der lige er det rigtige at gøre.

For vores gamle klode er efterhånden syltet så meget ind i mange uldne og efterhånden aldrende økonomier/kulturer/vaner/religioner, at hvis vi trykker på bare én eneste knap, så sker der en reaktionsrække med 200 forskellige uønskede og utilsigtede bivirkninger, der på langt sigt kan give værre tilstande end lige netop dén, som vi prøvede at aflive ved at trykke på den knap.


Det er ligesom om, at vi er nødt til langsomt at trevle strikketøjet op bagfra og så langsomt rede de tråde ud, som har det med at filtre sig fast under optrevlingen.

Problemet er bare, at der ikke er tale om kun ét sæt strikketøj.....det er jo for søren de første flere tusinde gamle uldtrøjer, der skal dissekeres baglæns.


Og hvem har så ret til at bestemme, hvilken trøje, der skal trevles op først??? :-(


Øv, jeg tror, at jeg vil gå i seng snart.


Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end at rase over mørket!
0
0
Svar på denne tråd
 
 LindaKW
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 00:11
Måske vi "bare" skal åbne øjnene - og trævle vores egen gamle trøje op?? ;-)

Man skal jo starte et sted .. og måske skal man alligevel kigge med kærlige tanker på vores tæppe, som vi har købt på et feriested - vel vidende, at der er lavet af små børn - men som alligevel har tjent godt på vores køb?

Men jeg "trævler" skam ...

Jeg "trævler" mine gamle trøjer op - og har i ca. 15 år ikke købt kød fra industrialiserede dyremishandlingsfabrikker - køber så vidt muligt "rene" råvarer og ting fra danske fabrikker (men hvad hjælper dét, når de danske fabrikker OGSÅ får lavet deres ting i underbetalte lande???)

Ligegyldigt hvordan vi vender os - så vil bagdelen altid vende bagud.

Århhh .. Jeg vil vist følge dit eksempel snart - og bare gå i seng. *s*

Nine
0
0
Svar på denne tråd
 
 God idé, egentligt...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 00:23

...den dér med bare at gå i seng, ik'? ;-)

(Har du fået nyt navn...."Nine" :-D )

Jeg tror, at du er inde på noget af det rigtige, når du siger, at vi skal starte med vores egne gamle trøjer.

Min gamle og nu salige far sagde altid (han var englænder med stort E): "Charity starts at home",
og jeg tror at der er en del sandhed i det udsagn.

Sov godt.

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end at rase over mørket!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 00:40
Jeg prøver også at undgå nyhederne.
Jeg kan bare ikke klare når de absolut SKAL vise billeder af læmlestede eller døde mennesker. Det er til at brække sig over!

Rigtige piger rider blandede racer!


Tør du at klikke? >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Men går verden værre...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 16:44
...altså MEGET værre end "før", "i de gode gamle dage"?
Eller er det bare fordi vi nu har MULIGHED for at få virkeligheden smidt direkte hjem i aftenkaffen, vi lægger mærke til det?


:-) 99E :-)

If your horse is recreation for you....
...Can you be recreation for your horse?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider