Vi købte 4 geder, til min onkel og tante i bryllupsgave. De er så mere eller mindre blevet "vores" alle sammens.
3 hungeder, og en buk. Og vi har lige fået 3 kid fra dem
Bukken er ikke slem til at stange synes jeg, og hungederne gør det slet ikke.
Okay, Mads lugter lidt, specielt her om sommeren når de andre geder er klar til at få lavet kid igen.
De går alle lige ude foran vores hus, og i starten lugtede det lidt - men det går over.
Vi har et 1½ meter højt trådhegn oppe, og 2 tråder stødhegn på - og de har aldrig rendt under eller noget.
De skulle alle 4 forestille at være noget dværggeds noget, men hvad de helt er skal jeg ikke kunne svare på.
De to af dem, er meget tamme - og jeg har før prøvet at have den ene med ude og gå. Hun følger os gerne rundt omkring, fx. op og fodre heste eller andet...
De er meget hyggelige, og kære. I modsætnign til vores får som bare er... Ja fårede vel!
Vi skal også have "tilkørt" vores her senere.
De går alle på en halvstor fold, hvor de har nogle træstammer, grene, buske og græs osv. de kan lege på og spise. Og en lille hytte, og nu hvor vi har kid, skal vi have fat i en til lille hytte.
Desværre er alle vores kid hangeder, så de skal sælges... Min tante havde tænkt på at kastere dem, men så bliver der for mange geder og så vil vi hellere sælge dem - evt. som kasterede hangeder. Så sig til hvis du mangler nogen, hehe.
Vores får klippet hvoe når de trænger. Min tante er dyrlæge, så hun gør det selv...
Jeg synes geder er sjove dyr