Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad er slagteprisen?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 12:05
Jeg tænkte på hvad slagteprisen var for en pony (blanding) på 10-15 år og ca. 130 i stg.? Jeg ved ikke hvad den vejer..... Det er ikke mig der skal slagte, men er bare nysgerrig?

Er der nogen der ved det? eller har et bud??

Mvh
Mona
0
0
Svar på denne tråd

afhæning af kødet
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 12:13
da min skulle herfra sagde slagteren at de gav ca mellem 5-9kr kiloet alt efter hvor godt kødet er.
Jeg fik 8 kr kiloet for min da han havde mange muskler og ikke havde så meget fedt.

Andere steder kan man få omkring 10,- kiloet. I alt blev det til ca 2.300,- for en hest på ca 600kilo.
Du får jo kun for kødet og ikke for alt andet.

Men for mig var det vigtig at han ikke skulle så langt(5km) og at slageteren var så sød og tog enorm hensyn til os.
Vi ankom til en fuldstændig ryttet og spulet hal. Min hest gik lige ind og fattede aldrig hvad der skulle ske.
Min varmeste anbefaling til Gelsted Slagteri på Fyn.
Når man nu skal den tunge gang med sin elskede hest er det skønt at der er slagter der forstår at håndtere situationen og tage så stor et hensyn både mennskeligt og fremfor alt til hesten.

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Hej Lene....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 12:21
Hvad nu hvis det er en islænderblanding, i mellem form?? Hvor meget kan den veje??

Ihhh... Hvor er jeg nysgerrig!

Mvh
Mona
0
0
Svar på denne tråd

ca...........
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 12:32
ca. 800 - 1200
0
0
Svar på denne tråd

det koster...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 12:40
....7 til 10 kr/kg.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

er du så
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 12:56
sikker på at din ikke skal slagtes hihihi :-) Bare nysgerrig
coci
0
0
Svar på denne tråd

Har den været slem?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 13:15
Har din pony været styg, siden du vil have kødprisen at vide? Jeg truer nogle gange min hest med ponyrisning på Rømø, og Låsby Svendsen, når hun er uartig.
Det kan være du vil hvæse 7 kr kiloet din lille skid, når den er rigtig slem?
Det hjælper faktisk...
0
0
Svar på denne tråd

Coci....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 13:17
Ja, da jeg ikke har nogen hest/pony, så er jeg ret sikker på at det ikke er min der skal slagtes! :-D Jeg var såmændt bare nysgerrig.... Kan faktisk slet ikke forstå at man får penge for at slagte sin elskede Hest/pony/dyr......

Tak for svarene!

Mvh
Mona
0
0
Svar på denne tråd

Ej slagtet
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 22:33
Jeg valgte at få min araber på ca. 450 kg. aflivet i stedet. Forsikringen trak dengang 1800,- kr. fra i udbetalingen. De 1800 kr. var den anslåede slagteværdi (men det var i 1999).

Jeg ved godt at det er af ren nysgerrighed du spørger, men tro mig det er ikke spor interessant at vide når først man står i situationen !!!

Mange hilsner

En der måske snart får at vide hvad hendes nuværende hest er værd i slagteværdi !!!!!!!!!!!!!!!

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"
"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider