|
|
| HVORFOR LIGE DIG CAWI????? |
| Forfatter:  |
TonePetersen som er helt knust |
| Dato:  |
27-01-2004 20:23 |
|
Hvorfor er verden så uretfærdig??? det er ikke til at bære! d. 26/1 brød en stor brænd ud på Jack og Kari Munch Kristiansen's gård, stuehus og hingstestadl er brandt ned til grunden! ingen mennesker er kommet til skade! der stod 4 hingste i stalden, 3 blev redet ud i tide, Cawi F. Damgaard stod inderst, da det blev hans tur var røgen alt for tyk, og han var i vild panik, Jack kunne ikke få grime på ham, og han var vild, Jack var nød til at forlade ham ellers ville han også selv gå til! for som i ved vil en hest altid blive i sin boks i sådanne situationer!
Han led ikke, han sov stille ind, han blev lige så stille kvalt af kuldioxiden uden at lægge mærke til det! er helt knust! vi har avlet ham og han var Wica F. Damgaard's først fødte! Han blev præmieret i Herning 2002 som bedste 3 års springhingst, (fløj) og til Material prøven vandt han springningen stort!
det her er så uretfærdigt! bare 5 år og hele verden foran sig! føler meget med jack go Kari, tænk også bare på hvad de har og skal gå igennem! alt er væk, alle minder og fotos af børnene som små, pokaler og alt simpelthen! det er så forfærdeligt som det kan blive! jeg fik det først at vide mandag kl. 12.30, min lillesøster ringede til mig, var henne og kopiere så kunne tage den, kun græd i telefonen og sadge at Cawi var død, maven røg direkte op i halsen, fattede det ikke! og det gør jeg stadig ikke!!! eg var nød til at tage hjem, kunne ikke koncentrere mig, og min lære forstod mig faktisk! sidder virkelig og venter på at blive vækket, men alt bliver mere og mere realistisk!
Han var bare så dejlig! han havde det sind efter sin mor, sle voppe i herning hvor der er så mange hingste, kunne jeg stå og holde ham, der gik hele tiden hingste forb og han stod stadig og nussede! det er forfærdeligt!
nogen der får jydske vest kysten for der står en masse! og så har det været i fjernsynet her i sønderjylland, i regional programmet, og kommer igen kl. 22!
Deres hjemmeside!
fik 9,5 i løsspringningen!
Jack og Cawi, han var sku glad for den hest!
jeg sover!
håber ikke det gør noget hvis jeg bliver ved med at bruge ham i billed indlæg og koncurancer?! men nu kommer der jo desværre ikk nye friske billeder ind af ham  de sidste er de nyeste jeg selv har taget af ham!
DV har mistet en af sine smukkeste stjerner!
Hvorfor lige dig Cawi?? heldigvis sov du stille ind! Bare 5 år og hele verden for sine hove!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved... |
Idenion |
27-01-2004 20:28 |
|
ikke hva jeg skal sige....
kondolerer....
tragisk at miste en ven og så på den måde....
er chokeret...
føler med dig...
Synes da du fremover skal bruge billedern af ham i div. indlæg-den dejlige hingstebasse fortjener at blive mindet...
Monica& Månesmølfen *5 dage til smølfen kommer hjem* |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tone....... |
|
|
Det er da forfærdeligt.. Virkeligt ærgerligt
Føler med dig
//Caterpillar  Dont wake me from the dream, dont shake me from the notion, that day will come, and Ill belong and not be lost, so far away from hell, from unpaid debts and worldwar, where my bare feet are walking on dew, without treading a needle, on a needles.Tim Christensen -The Everlasting Sound Of Real Guitar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak..... |
27-01-2004 20:49 |
|
jeg tror heller ikke selv på det! kom nu og væk mig 
Hvorfor lige dig Cawi?? heldigvis sov du stille ind! Bare 5 år og hele verden for sine hove!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stakkels dig |
Sagaponyen |
27-01-2004 20:56 |
|
Jeg har selv mistet en ung hest og ved hvor tragisk det er, men (heldigvis) ikke på det MEGET tragisk måde. Får helt tårer i øje af dit indlæg 
Et varmt knus til dig i denne svære/hårde tid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ville ønske... |
|
|
...at jeg kunne komme og knibe dig i armen, Tone, så du kunne vågne af denne onde drøm, men ak nej det er jo desværre den onde virkelighed, som her spiller ind
Hvor gør det mig ondt, og hvor er det chokerende hvad der er sket
Føler virkelig med dig, og alle de andre som har haft med denne skønhed at gøre  For hvor var han da en skønhed.
En lille trøst er det jo i det mindste, at han ikke led. Det kan man jo kun takke for.
Sender mine varmeste tanker til jer som omgik den flotte hest.
Mange trøsteknus og kram herfra
Nytårsknus fra Tine & haflingerdyret Flicka 
- En af fordelene ved at være rodet er, at man gør nye og spændende oplevelser hver dag - Peter PlysNyt sveddækken, str. 140 cm, sælges. Se mere på Markedspladsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så frygteligt |
|
|
at jeg bare sidder her og får tårer i øjnene, ved slet ikke hvad jeg skal skrive, det gør mig så ondt både for dig og hans ejere.
Han var virkelig en utroligt smuk hest og havde fortjent et langt liv  det var godt han ikke led.
Knus Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvofor skulle.... |
inger christensen |
27-01-2004 21:06 |
|
. sådan noget ske.
Der er ikke retfærdighed til i denne verden når sådan noget kan ske.
Jeg sidder her med tårer trillende ned af kinderne. føler med de arme mennesker, sådan en tragedie kan slet ikke beskrives med ord.
imc
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snøft... |
Linda & Shetterne |
27-01-2004 21:07 |
|
hvor er det forfærdeligt... jeg føler virkelig med dig. Cawi så virkelig dejlig ud, og sådan en smuk grå farve...suk...
Men tænk på at han ikke led da han forlod denne verden.
Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen.
Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.
Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.
Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.
Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.
Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…
Forfatter ukendt
Mange medfølende hilsner
Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja.... hvordan kunne noget så grusomt ske!? |
Super_muzzer |
27-01-2004 21:09 |
|
Ja.... føler virkelig med dig.... Hvordan, hvordan ,hvordan???? og hvorfor skulle det lige gå ud over den smukke unge hest.... Synes ikke det er rimeligt og sidder med tårer i øjnene....
Ved slet ikke hvad jeg skal skrive... helt rystet..!
Trøste kram til dig tone..
Mange knus fra mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Regnbuebroen.. |
HeidiZ |
27-01-2004 21:10 |
|
Øv, hvor er det bare skrækkeligt 
Føler virkelig med dig, og resten som må lide under dette store tab.
Han var virkelig en smuk hingst, bare hans øjne, *SUK*
Kæmpe *trøste-krammer*
og lidt læsning at trøste sig på
Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen.
Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.
Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.
Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.
Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.
Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…
Forfatter ukendt
VH HeidiZ(Putin)At leve er som at elske - al sund fornuft er imod det, og alt sund instinkt er for det. Af: Samuel Butler (1612-80)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Tone |
|
|
Som jeg før har skrevet til dig, føler jeg med jer.
Verden er uretfærdig sommetider..
Må Gud giv jer styrke til at komme videre efter denne tragedie..
Medfølende hilsner og knus fra mig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HeidiZ(Putin) og Linda & Shetterne |
27-01-2004 21:29 |
|
det var lige en tand for meget, brød ud i gråd! hvor var det smukt(Regnbuebroen)! og tak alle sammen, er gald for alle jeres svar! de varmer her hvor der er blevt så koldt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var... |
|
|
godt nok lige en tand for meget for mit dyreglade hjerte!! Sidder med tårer ned af kinderne, og håber blot på at kunne vække dig af den skrækkelige drøm!!
Godt nok led han ikke, men det er stadig forfærdeligt!! Og så i en så ung alder - jeg kondolerer mange gange.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyremindet.dk |
ZiGGë |
27-01-2004 21:41 |
|
Hey!
Gå ind på http://www.dyremindet.dk og tænd et lys for den smukke unge Cawi
Tone, har skrevet det før, og skriver det igen;
Det er fandme synd for dig, Cawi, Jack, Kari og din familie!
Og husk så at sige til hvis du har noget du trænger til at snakke om 
Med følelser herfra!
- ZiGGë
Tro altid det bedste om folk indtil de selv har bevist det modsatte. ~ Garn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej Tone :( |
IIMalouII |
27-01-2004 21:43 |
|
Ej, det kan da ikke være rigtigt?? Jeg så ham jo til material-prøven på Vilhelmsborg - han var bare den kønneste hingst man kunne tænke sig!
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige.. Må bare sige, at jeg har dyb, dyb medfølelse med dig og din familie.
*Trøstekram* 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føler med dig!! |
|
|
stakkels dig.... håber du snart får det bedre!
Det er virkelig forfærdeligt at miste sin gode ven på den måde!
Knuz Katia
Hestefolk er godtfolk! selvfølgelig er vi da det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ååhh nej |
|
|
Nej nej nej Tone, hvor er jeg ked af at høre det.
Du har fortalt så meget om den dejlige hingst, og hvor meget du holder af ham, men husk regnbuebroen, og jeg håber du får det bedre igen.
JEg sidder med en klump i halsen, ikke kun fordi det er meget meget tragisk for ejerne, men fordi jeg ved at du var glad for ham..
Du ved vi har haft spurgt til ham fordi han var så lækker og flot til en evt bedækning, og jeg virkelig ked af dette, for han kunne være blevet et rigtig godt emne inden for spring avlen.
Men desværre sker disse ting, og desværre skulle det gå ud over liv. Jeg føler med dig, og sender dig, din familie, og cawis familie mange varme tanker.
Knus Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forfærdeligt! |
|
|
Jeg sidder og stortuder....det er simpelthen så frygteligt og grusomt.
Føler virkelig med dig, Jack og Kari.
Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal skrive, for ligemeget hvad jeg end ville ønske jeg kunne gøre, kan jeg ikke ændre på hvad der er sket
Jeg håber du kommer ovenpå igen, og tænker tilbage på de gode minder i har sammen. Han var virkelig en smuk herre.
Mange varme og trøstende knus Louise
Hvorfor er man rejst ud, når det, man er rejst ud for at lede efter, er der, hvor man kom fra?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skrækkeligt! |
|
|
Sikke en tragedie!
Jeg så lige et klip fra nyhederne på TV2 syds hjemmeside. Brandvæsnet klokkede i det, og kom 14 minutter for sent, pga. misforståelser.
Det er så synd, så synd for alle som lider under dette! Stakkels folk der mister hus og hjem, alt hvad de ejer af personlige ting og sager, og sådan en dejlig hest!
Puha, det må være svært at komme videre.
Venligst Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stakkels Cawi!! |
|
|
Cawi
Engang blev himlens smukkeste stjerne taget fra ham.
Han blev sat på jorden
han blev en af de smukkeste stjerner i DV!
Men en dag
d. 27/01-04 blev DV berøvet deres smukke stjerne for evigt!
Denne stjerne skinner nu ned over os.
Hvorfor himlen tog vores smuke stjerne fra os på så grusom en måde, vides ikke.
Må Cawi, himlen og DV's stjerne, hvile i fred for evigt!
Knuz Simone SSKMSS! 2003's fjollenisse på JHN- men kan godt være seriøs!! min menning er ikke altid min holdning!!Broget er bedst!!min hp mail msn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kondolerer |
|
|
Kan intet sige eller gøre der kan hjælpe i denne triste stund - men sender alligevel min dybeste medfølelse til Cawi, hans venner og familie!!!
Hvor kan livet dog være uretfæridigt!!
Ære være Cawi's minde
- Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| føler med dig... |
|
|
føler virlekelig med dig, håber aldrig jeg skal komme ud for noget lignene med en af mine heste.
han så ellers knaldgodt ud, et stort tab for den danske hesteavl, men nok mest for jer som mærker tabet så tæt på.
Rigtige Piger Ridder Military
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kære Tone. |
|
|
Du skal vide at jeg fældede en del tårer over dit indlæg! Jeg er meget ked af det på jeres vejne. At miste sit elskede dyr og alle ens ejendele må være forfærteligt! Tænker på jer! Kh Christine.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er forfærdelig |
|
|
jeg sidder her og tårene presser på, så nu kom de ud, de løber ned af kinderne, sådan en dejlig hingst, hvorfor lige ham, jeg ville have brugt ham på min hoppe næste år, tænkte at han nok skulle være der til den tid, men nej, nogen gange er livet sku uretfærdigt, jeg føler vikrelig med dig, en meget ung alder og dø i, specielt for cawi, han var sju dejlig.
kan snart ik se skærmen mere, mine øjne er helt røde og våde.
Rigtige piger rider Dansk varmblod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For få år siden.... |
|
|
....brændte stalden på Aggesengård ved Vojens, de fleste heste blev reddet dog ikke avlshingstene og en enkelt bedækningshoppe.
Det drejede sig den gang om den tyske Diamond Boy, Ziwago, Winnetou og elitehingsten Frühling. De eneste hingste JP Aggesen havde tilbage var Lucky Light, der var udstationeret i Sverige, Weltjunge, der stod på Vilhelmsborg i forbindelse med 30-dages-testen og Kanudos der stod hos Ib Kirk. JP Aggesen har valgt ikke at genopbygge hingstestationen.
Det er altid grusomt når heste dør på den måde. Det eneste positive man kan sige er at det er godt for Kari og Jack, at de "kun" mister en hingst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| MIn dybeste... |
|
|
Medfølelse til dig..
Det er jo ingen hemmelighed her, at du var meget stolt over Cawi, og han betød meget for dig...
Dansk hesteavl har mistet en sand stjerne... Tabet af Cawi er ubeskriveligt uretfærdigt.
Men jeg er sikker på, at Cawi ligenu står på den anden side af regnbuebroen, mens min elskede Bobby forklarer ham, at i skal ses igen, og at du græder for ham, og han var elsket her på jorden.
Bare rolig. Bobby vil passe godt på ham, sammen med alle de andre.
Tårer og tanker
Milla
Super velgående DV hoppe sælges. Kig ind på: Chanel af HvornumApollon af Frøsanggård! En stjerne på vej...*Sheila af Frøsanggård. My Dream My Friend My Teammate My Everything!*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Kondolerer |
Céleste |
28-01-2004 14:23 |
|
jeg kan desværre ikke komme med trøstende ord. Der er flere som har udtrykt smukke tanker om Cawi. Må han hvile i evig fred.
Dybeste medfølende tanker
Céleste & Xenia
If ever I need religion I'll worship Chocolate." © Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak... |
28-01-2004 20:55 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Han var virkelig en |
|
|
smuk hest!
Det har været et stort tab for alle.
Jeg har også prøvet at miste en bare 1 års hingst dog på grund af en skade, men det er hårdt, og det bliver ikke nemmere.
Må han have det godt oppe i hestehimlen, hvor han kan lege samme med alle de andre heste.
Anja Brandt Nielsen Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem ! Pas på kattene i trafikken.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| passede Cawi |
|
|
Hej
Jeg er også helt ulykkelig for jeg passede ham i sommers sammen med de andre hingste han var også min ynglings hest..
Tænker på dig Tone og på fam. munch Christiansen..
Jeg er fuldstændig slået ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skrækkeligt... |
|
|
Hvor er det dybt tragisk at han skulle væk på den måde... Jeg kan kun udtrykke min aller dybeste medfølelse Tone - jeg tænker på dig og de andre, som skal en meget svær tid igennem...
Hvor må det være svært for Jack - at føle sig så hjælpeløs... Ikke at kunne hjælpe ham...
Som du selv siger, så led Cawi ikke og nu er han i havrehimlen, hvor han galoperer afsted på de altid grønne marker, hvor solen skinner på hans smukke grå pels...
Æret være Cawi's minde...
Knus Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kondolerer |
|
|
Der er jo ikke flere ord der udtrykker det chock folk har fået.
Så jeg vil bare kondolerer og håbe på at i efterhånden finder fred.
Og hvis jeres ønske er at lave en bror eller søster til ham, så vil jeg da sende mine bedste ønsker for at det lykkedes så i har noget at se frem imod.
Krista
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|