Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Heste fra Hindevadgård i Søndersø
Forfatter: 
Dato:  30-01-2004 22:51
Måske der er nogle af jer herinde som har kendskab til Poul Erik & Benedikte Find fra Hindevadgård i Søndersø. Mere specifikt historien bag deres udmeldelse af DV, og om de fortsat opdrætter heste. Jeg har idag en utrolig dejlig hest fra netop dette stutteri, men har dog undret mig over at hesten ikke er brændemærket, da dette trods alt er forbundet med en vis værdi for sælger/køber.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender en..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2004 01:11
Jeg kender en familie der købte en hest hos dem forrige år. De fik at vide at der var stamtavle på den, men det viste sig at det var en de havde lavet selv.

Efter at familien havde købt hesten sendte de den i tilridning, og pigerne der i stalden undrede sig over hvorfor den ikke var brændemærket.

Derfor begyndte de (køber-familien) at rode lidt i afstamningen, og hesten kunne overhovedet ikke stambogsføres i DV da faderen var blevet afkåret før ifolingstidspunktet.

Så familien følte sig godt snydt, men det er jo påstand mod påstand. Jeg så selv "stamtavlen" og i mine øjne var det et bevidst forsøg på at narre folk der ikke har en masse forstand på det med stamtavler og kåring.

Det var i øvrigt en dejlig hest, som pigen desværre ikke var rutineret nok til at ride. Den blev solgt efter et halvt år med stort tab.

Mig bekendt avler de stadigvæk. Kører jævnligt forbi og ser en masse heste på deres marker.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Dorthe
Forfatter: 
Dato:  31-01-2004 01:33
Tak for informationerne.

Jeg har ligeledes modtaget en af disse her såkaldte "stamtavler" sammen med hesten.
Prisen på min nuværende hest var dog yderst fornuftig, hvorfor aspektet vedrørende brændemærke ikke var afgørende i købsprocessen. Jeg tror dog, at de tidligere ejere har måttet lide et betragteligt tab ifbm. salget af denne "uoriginale" hest.

Jeg har blot undret mig over, at der ikke fandtes stamtavle på en række af hestene fra Hindevadgård, og om der måske fandtes en historie bag.

med venlig hilsen
Sanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 fra tidernes
Forfatter: 
Dato:  31-01-2004 09:44
morgen ville de have et stutteri hvor alle heste gik ude altid, uden vaccinationer og ormekur som vill være overflødige !!! De skulle gå i stod med hver deres hingst.
De går også i stod og mange er både 6 og 7 år gamle og har ikke været i hænder.
De fleste er efter ikke kårede hingste nu. selv om de startede ud med en kåret.
De har flere gode heste gårende men de er noget svære at "tæmme" hvis man ikke får dem fra små af. Jeg har lige set et eksempel.
punktum- punktum-komma-streg.

Har DU husket at ejerskifte din hest i LR databasen??

En god hest har ingen bestemt farve.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stod Hindevad
Forfatter: 
Dato:  31-01-2004 12:04
er det dem?

Det kan jeg huske at der har stået noget om i et nummer af Hippologisk - for mange, mange år siden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeps.....
Forfatter: 
Dato:  31-01-2004 12:37
Stod Hindevad, den er god nok.

På "stamtavlen" er der et flot logo med "S" og "H", det ser yderst proffesionelt ud.

Har godt nok hørt at der har været artikler med dem i flere tidsskrifter..

Sanne T: hvad hedder din hest?? Kunne være sjovt hvis det var den samme som mine venner har haft.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesten hedder
Forfatter: 
Dato:  31-01-2004 15:43
/hed Charles, men jeg har valgt at omdøbe ham. Han er 6 år i år, og er sigende efter Frühling.
Jeg har efterhånden haft ham ca. 9 måneder, og aldrig har jeg mødt en hest med så godt et hoved.
Han går simpelthen gennem både ild & vand, og han påbegynder altid nye tiltag med et enormt engagement.
Han har tillige 3 yderst fine gangarter, og er samtidig ekstremt omgængelig på stald, men har dog en stærk psyke. Han har til dato indfriet samtlige af mine forventninger i både dressur- og springningen, og ikke mindst som en god ven.
Personligt har jeg ikke de helt store ridemæssige ambitioner, men jeg er ganske forvisset om, at vi primo 2004 debuterer i la- klasserne ved C-stævner.

Sanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2004 18:57
kunne egentlig godt tænke mig at høre lidt mere om alt det her.
Jeg kender lidt til stedet, men har aldrig hørt om det med stamtavlerne osv. før...
?:-)

I må meget gerne svare i en besked, hvis i ikke vil skrive det her inde.

På forhånd tusind tak

Mvh trine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sanne T
Forfatter: 
Dato:  01-02-2004 04:14
Så er det ikke den samme hest. Mine venners hest var en hoppe der hed Dominette, efter Domino.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det ikke dem
Forfatter: 
Dato:  01-02-2004 10:01
med $$??? Syntes også jeg kan huske deres annonce? Arkitekter eller sådan noget??


Opstaldning eller legestue søges

Til dejlig legesyg og glad vallak, der desværre bruges for lidt og koster for meget



"I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
0
0
Svar på denne tråd
 
 rigtigtnok
Forfatter: 
Dato:  01-02-2004 11:04
Jeps igen. De er begge arkitekter og har i følge de lokale herude "røven fuld af penge".

Og der er vist også sådan et dollartegn i deres logo.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Søndersø på fyn !!???
Forfatter: 
Dato:  01-02-2004 11:57
undskyld jeg spørg, det er fordi jeg bor i søndersø
og har ikke lige hørt noget om dem der før.

Mvh Christina
0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke søndersø
Forfatter: 
Dato:  01-02-2004 12:24
De bor heller ikke i søndersø, men i Hindevad, det er jo bare søndersø kommune.

Mette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ligeledes efter Domino
Forfatter: 
Dato:  01-02-2004 22:51
Min er i følge den udarbejdede "stamtavle" fra Stod Hindevad efter henholdsvis F Frühling og MF Domino.
Som sagt er det en ganske fint hest, og jeg har endnu ikke oplevet et temperament som ikke kunne tøjles; tværtom.


Mvh. Sanne
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider