Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 10:44
Hej alle medmuler,

I går fik min mor den glimrende idé at jeg skulle have en ny vinterfrakke. Det trængte jeg også til, for nogen af mine fold(u)venner havde lavet hul i et par af de gamle, så jeg havde ikke rigtig nogle smarte dækkener tilbage.

Nå, men så kørte hun ned i en forretning, der hedder Hestenes Magasin - det er en rigtig fin forretning med maaaaaange mulemumseting. Hernede sagde hun så til damen at hun skulle have en lækker vinterfrakke til mig og damen fortalte hende straks at et Rambodækken er det eneste rigtige til sådan en som mig. Det ved jeg jo godt selv, men det hænder at min mor er liiiiiiiidt nærig. Det var hun så også i går, så hun begyndte at mumle om et Rhino-dækken, der var lidt billigere istedet (som jeg er sådan en discounthest *fnyyys*). Damen i butikken fik dog hurtigt revet hende ud af vildfarelsen og min mor sagde så at jeg skulle have et fint grønt Rambo-dækken. Men ved I hvad - det havde de slet ikke i min størrelse, så det endte op med at jeg fik sådan en fin lilla Rambo-rustning med hals og det hele, det var godt nok lidt dyrere, men jeg er det jo værd! Og så har jeg jo en grime, der matcher. Så I kan tro at jeg ser godt ud og har det deeeejlig varmt.

Ved siden af mig i stalden står min "allerbedsteste" ven Mickey og han er også sådan lidt af en dresshorse. Han har nemlig et helt nyt Bucas-dækken med matchende grime, så nu kan tøserne på folden bare vente til vi kommer ud og viser os frem.

Nå, men efter at hun havde købt min frakke, så fik min mor den sindssyge idé at vi snart er stævneklar (det er noget hun har hørt fra sin ridelærer), men da hun kender mit temperament, så ved hun også godt at vi måske ikke kommer i sløjferækken. Derfor mente hun at hvis vi ikke kan gøre os på banen, så kan vi da altid se smarte ud, når vi ankommer til stævnepladsen. Derfor købte hun et hvidt(!!) dækken til mig, som jeg så skal stadses ud i med hvide bandager når den tid kommer. Hold k... hvor ser jeg godt ud i det antræk. Hæ-hæ nu kan vi jo se hvorlænge det forbliver hvidt.

Men ved I hvad venner - nu kommer så antiklimaks: Da min mor kom hjem med mit nye tøj, så sagde hun at jeg ikke ville få flere gulerødder i denne her måned, for hun var tæt på at være gået fallit. Helt ærligt - det er da mishandling, ikk? Hvad mener I?

Med ynkelige hilsener

Elwaco
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 10:53
Stakkels, stakkels Elwaco!!!!!!!!!!!

Ingen gulerødder resten af måneden????? - Lad mig se - det drejer sig om ca. 13 dage .... DVS. 2 UGER!!!!!!!?????? *GISP*

Jeg stemmer for, at vi STRAKS starter en indsamling til hasteindkøb af gulerødder, som sendes direkte til dig - UDEN din ejers vidende!!!!!!!

Mange medfølende hilsener fra
Nina
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 10:58
Hej Elwaco!
Wuawwwwww..............!!!!!! Jeg er sikker på, du ser hamrende godt ud - ? Måske godt, vi alligevel ikke mere står det samme sted. Tænk, hvis dit indtryk på hoppestegene oversteg min formåen????? Gisp! Nå; men jeg har jo ikke den store konkurrence; jeg er stadig smuk som få - både med - og uden overfrakker! Min mor siger, jeg er en krukke; men hvad er der galt i at kende sit eget værd ? Hun siger osse, du må være et syn for guder i alt det hvide *sss*. FLOT!
Men...... gulerødder; det SKAL man altså ikke undvære; jeg bli'r helt bleg på dine vegne. Men min mor siger; at hun tror ikke, at Berit kan mene det der alvorligt! Så tag det helt roligt!
Kærlige vrinsk fra din gamle ven Mango!
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 11:03

He,He..... Hvem sagde udstyrsfreak..???? *gnæk* :0>

Beerit altså,...... Det er altså noget værre noget med dig!
Du ved jo godt at du skal have mig med i byen, så du ikke går fallit.. *griner*

Men vi glæder os til stævnerne. Måske mødes vi endda snart "udenbys"....
Ellers stiller jeg mig tilfreds med at være Cheerleader for Vakse Viggos heppehold
når i skal ud.... *SS*

Ka' du lige se mig i lårkort med pomponer...???? *Vræler af grin..*

Hilsen Scarface



0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 11:05
Ja - man må jo lide for skønheden! Og i dit tilfælde må du altså også SULTE for skønheden - men jeg er sikker på at du ser smadderflot ud i din nye frakke.

Jeg synes også selv at jeg er enormt flot når jeg får ny frakke på - men jeg er altså NØDT til at rulle mig i foldens største mudderpøl - helst flere gange dagligt, så skønhedne er ikke noget der varer ved. Min nabo, Tumle, ruller sig slet ikke når han har frakke på, så han ser fin og ren ud hele vinteren.... I hvert tilfælde på dækkenet, grimen kan han ikke holde pæn ;o) for vi leger "grimeleg" hver dag!

Det lyder da også fint med hvidt dækken til når du skal til stævne (du skriver lige her når den store dag oprinder - ikk'?) men hellere være fin til hverdag. Det siger mit menneske i hvert tilfælde - desværre mener hun at den farve der klæder mig bedst er ... KNALDRØD. Man kan ikke få alt i den farve (forretningerne mener at bordeux er pænere) men hun har da lige fået indkøbt et par nye sadelunderlag - og mit skridttæppe er også rødt..... De andre i stalden driller mig og siger, at jeg skal lave bukekspring og løbe stærkt - med den støj hun så vil udsende fra min ryg, vil folk tro at det er en brandbil der kommer forbi :o)))

0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 11:35
Jeg fik også ny overfrakke i går (igen) jeg fik også en for en måned siden men jeg har for mange muskler i bringen og halsen, så selv om det passede helt perfekt (næsten) så gnavede det mig på manken, øv det gjorde ondt, så i to dage har jeg lånt et af Amadeus , han gider nemlig ikke have dækken på, og han havde et Rambo, den har jeg gjordt rigtig beskidt, så nu må han gerne få det igen, nu har jeg jo fået et fint nyt dækken i mørkeblå, med slidser og det hele.
hilsen Cassalus
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: jeg vil også ha´ et dækken på!!!
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 12:01
Neeeeejjjjj... Elwaco, hvor er du heldig. MIN far mener jeg skal gå og ligne en vildhest hele vinteren (bare fordi jeg har lidt ondt i benet og skal holde ferie i lang tid), så han har nægtet at invisterer i et nyt dækken til mig*suk* og det gamle har han givet Frej på.
Nu er jeg nødt til at anlægge en pels...jeg er blevet ret langhåret og folk tror jeg er en islænder..(på 165 cm, de må have spist søm*G*) meeeennnn... han har måske ret, og jeg vænner mig nok også til at gå i "pels", for det er jo egentlig ret "fornemt"*GG*

hilsen Thor.
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Stakkels dig!!
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 12:07
Hvad har du lavet med benet?

Jeg havde ondt i mit ben hele sommeren, men nu er det overstået og jeg må lave noget igen :o)))
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Ja, stakkels mig*S*
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 13:21
Darvs Monty

Ja, stakkels mig. Nu må jeg bare tøffe rundt og se på at mine to staldkammerater får lov at bestille noget (Yahoooo*GG*). Jeg var så uforsigtig (eller også var det ham den irriterende på ryggen) at få en forvridning i bagbenet. Den vil ikke gå væk igen og ham dyrlægen (brrrr... han er rigtig træls) sagde at jeg bare skulle stå og holde fri indtil det ikke gør ondt mere (der kan godt gå rigtig lang tid*hehe*).

Heldigvis kommer jeg ud på folden hver dag... heeeeele dagen. Når det regner er det ikke så sjovt, så vil jeg hellere stå inde i tørvejr og gumle på noget hø. Det har jeg også prøvet at forklare den tobenede.. ved at hoppe over hegnet. Nøøøøjjj, hvor blev han sur, så det må jeg nok hellere lade være med og håbe at han forbarmer sig over mig, hvis jeg bare står og ser ynkelig nok ud.
Det er dejligt at du er frisk igen, men jeg tror nok jeg trækker den et par måneder. Det er jo egentlig rart nok, bare at æde, sove og hygge sig.

hilsen Thor
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 13:23
Dækken? Ja, jeg hører altså til dem der HADER dækken... Jeg bliver fandme så sur når min mor kommer og læsser et dækken af på mig. Jeg vader rundt i boksen og forsøger at se rigtig farlig ud, men det hjælper bare overhovedet ikke. Og så spjætter jeg endda med bagbenene når de der remme under benene skal på plads. Hun er bare totalt kold min mor... Fuldstændig ligeglad. Jeg kan ikke forstå at hun ikke synes jeg er farlig. Jeg gør mig ellers ekstremt umage med at se rasende ud.
Min mor siger at jeg er "hoppet". Hun kan selv være hoppet kan hun. Men det er jo heller ikke hende der skal rulle sig med sådan en tingest på ryggen. Man kan bare ikke mærke jorden igennem sådan en.
Jeg har endelig fået revet nogle af remmene af. Hæhæ.. Og det er møgbeskidt, så man næsten ikke kan se om jeg har dækken på eller ej.. Men hun siger at jeg snart får et nyt.
Hrmf!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Scarface
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 13:26
HA HA HA HA *AAAVVV - LATTERKRAMPE*

Ooohhh Scarface, mon ikke vi kan sy et lårkort outfit af et gammelt Goldstripe dækken. Vil du have striperne på langs eller på tværs?? *Nye latterbrøl*

Hmmm........hvorfor mon mine kolleger står undrende og kigger ind gennem døren??

BeritH
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 13:28
Hej Monty,

Min mor kan også godt lide rødt. Så jeg har et rødt skridttæppe og røde bandager. Jeg synes egentlig også at det ser ret godt ud (jeg er jo sort) men nogle af de andre siger jeg ligner en bøssehest.

Men de er sikkert bare misundelige.

Elwaco
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hej NinaL
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 13:36
Hej Nina,

Hvor er du bare sød at du sådan foreslår en indsamling til fordel for mig.

I skal bare læsse gulerødderne af på Skovmosen 15 i Allerød og så sørge for at mit navn står på så Sokke eller de andre ikke forkøler sig på dem *mmuuuummmss*

De allerkærligste hilsener


Elwaco
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Ja, stakkels mig*S*
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 13:39
Ja - hvis du må gå rundt på folden med dine venner kan det jo ikke være helt kedeligt :o)

Desværre måtte jeg stå flere måneder på en lillebitte fold på 20x20 meter :o((( Jeg synes at det var meget slemt, men det eneste alternativ var at stå inde, og det ville £isbeth ikke gøre imod mig (kun et par dage, og der fik jeg et får med ind som selskab).

Det eneste morsomme ved den ordning var, at jeg jo skulle have flyttet fold en del gange - så jeg kunne få græs. Så jeg fik morskaben ved at se hende rende rundt med hammer og hegnspæle og bygge minifolde alle de jævne steder på den store fold Og en gang da hun var ved at ordne hegnet, var der en af de andre der tændte for strømmen - nøj, hvor kan hun hoppe højt (men det er jo tidligere set i springlektionerne, hvor jeg sendte hende over forhindringerne alene **GG**) - og sikken et sprog hun fører!!! Men så kan hun jo selv se hvor frygteligt et stødhegn er, og hvorfor jeg mener at det er noget man skal holde sig på afstand af!!

Og når hun ikke kunne flytte mig, rendte hun rundt og plukkede græs til mig - det er nu rart at se sit menneske bestille noget ind i mellem :o))

Hun måtte også slæbe vand ud til mig i spande - for vandslangen var ikke lang nok til at nå de jævne steder på folden.

Jeg ved egentlig ikke hvem der var mest glad da jeg kunne komme på den store fold med mine venner - hende eller mig - men glade var vi :o)))))))))

Jeg håber at dit ben snart holder op med at gøre ondt - og bagefter skal genoptræningen selvfølgelig gå laaaaaangsomt - man skal jo ikke overanstrenge benet :o))
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 13:40
*hæ-hæ* Cassalus - det var rigtig smart det der med at svine Amadeus dækken til og så bare aflevere det igen.

Elwaco
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 13:42
Ja - jeg har også hørt den med at jeg går med "bøssetæppe" - men jeg er ligeglad..... til gengæld er jeg den eneste der har både tæppe og bandager der matcher til min nissehue (og jeg er den eneste hest i stalden der har min egen "Pyrys"-nissehue)
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 14:00


Ja - min mor synes jo at jeg er pænest i min sortbrune vinterpels - så sparer hun jo også pengene til dyre stald- og folddækkener......og jeg slipper for de ækle bagbensstropper.

Hun VIL åbenbart bruge penge for jeg har da både et bomuldssveddækken, et fleecedækken og et lækkert ulddækken, som jeg får på når jeg har svedt efter en ridetur. Altså ikke alle 3 samtidig - men der skal jo være lidt at vælge imellem alt efter temperaturen udenfor.

Så selvom man er en islænder og har en tyk, tyk vinterfrakke indbygget - så skal hun absolut ud at bruge penge. Hun skulle hellere bruge pengene på ekstra gulerødder og hestebolscher :-(

Tritla


0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Ja, stakkels mig*S*
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 14:02
Hej Monty

Jeg kan lige se det for mig... din mor der sejler over et spring*ROFL*
Og bare rolig, jeg skal nok sørge for min "genoptræning" kommer til at foregå i et passende tempo (lidt medbestemmelse har jeg jo*GG*)

hilsen Thor
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Ja, stakkels mig*S*
Forfatter: 
Dato:  17-11-2000 14:06
Ja - det var meget kunstnerisk - men nu slipper jeg helt for springningen.

Jeg sendte hende nemlig en dag ikke OVER springet, men UNDER (eller rettere igennem) - endnu en lejlighed hvor hun demonstrerede sit omfattende og kreative ordforråd!!!

Men bommene var altså mere solide end hendes ribben - så nu springer vi ikke mere (undtgen altså i tilfælde som med hegnet)
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hej NinaL
Forfatter: 
Dato:  20-11-2000 07:51
Jeg skal nok finde dem før dig - og når jeg står der, så er der slet ikke plads til dig

hilsen Sokrates
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  20-11-2000 07:58
Stævneklar - har du helt glemt hvordan man tager sine sko af og får et par fridage ekstra?

Og hvor er det dog trist, at du er nødt til at pynte dig med dækkener - jeg har jo min naturlige skønhed, som damerne godt kan gennemskue gennem mit gamle dækken ( + mudder ). Jeg læste jo også, at du var nødt til at finde damer ude i byen - det er jo lidt pinligt, når man nu bor på et stutteri - men der er naturligvis ikke så mange damer tilbage, når jeg nu har taget mine.

hilsen Sokrates
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  20-11-2000 12:01
Hej Sokke,

Dine kommentarer omkring dit eget udseende må altså stå for sig selv, men prøv lige at kigge i spejlet, næste gang du er i ridehuset, men pas på, det kan blive en brat opvågning.

Og ja godt nok står vi på et stutteri, men hver har jo sin smag og de der store rugemaskiner er altså ikke lige mig, jeg er mere til sådan nogle små fikse modeller. Og dem er der jo masser af ude i byen. Helt ærligt, man render da heller ikke med naboen, hvis der er et bedre skår på den anden side af gaden - og da slet ikke når man har mit udseende og ikke nødvendigvis må tage til takke med hvad der er på matriklen.

Det er jo også derfor at jeg er holdt op med at tage skoene af, for når jeg har sko på, kan jeg komme ud og score i weekenderne, mens du står og kigger på de der gamle sure kramper derhjemme.

Hilsen


Elwaco
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hej Sok
Forfatter: 
Dato:  20-11-2000 12:02
Don't even think about it!!!!!!!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hej Elwaco
Forfatter: 
Dato:  20-11-2000 13:25
Du opdager det slet ikke - du står jo foran spejlet og beundrer digselv i dit ny dækken.

hilsen Sok
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  20-11-2000 13:55
Hvem behøver et spejl - jeg kigger i damernes øjne.

Rugemaskiner ? Du bliver nok klogere med alderen.

Hilsen sok
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  21-11-2000 08:29
Hej Sokke
Hvorfor er du misundelig over at Elwaco har lidt god smag, jeg nægter altså også at hoppe på hvadsomhelst.

Fx. gik jeg på græs med en yndig 2-års som såååå gerne ville ha' min krop, men det kunne jeg altså ikke få mig selv til, hun var jo som sagt kun 2 år.
Derudover var der to damer på min alder, men jeg skulle ikke have noget af de to gimper og deres bagstænger ellers tak, iøvrigt var de også så brede at det ville var dage før jeg ville kunne samle forbenene igen

Zit
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Nemlig Zit!
Forfatter: 
Dato:  22-11-2000 15:50
Hej Zit,

LIge mine ord, man kunne jo få en skade i skelettet, hvis man skulle have forbenene ude i den vinkel *GGG*

Måske skulle vi kigge på tøser sammen Zit.

Hilsen


Elwaco
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  21-05-2001 11:05
Hej elwaco jeg føler virkelig med dig, for min mor syn¨tes at jeg ogsp skal have machende farver, så hun købte et fint gråt termo dækken til mig fra ingdams, men da det så blev lidt varmere skuælle jeg jo have et overgangs dækken og det fik jeg, et flot grønt et med dejligbløde kanter....jubiii for man skal da mache.
jeg har også lige fået ny brun kieffer saddel med passende hoved tøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: En dag i en modehests liv
Forfatter: 
Dato:  02-07-2001 22:15
Hej Mule....

Tjaa...jeg ved hvor hårdt det er....når ens ejer siger, at det bedste er for dyrt, og kigger på noget billigere - som du nævnte før; som man er sådan en discounthest...og så det med at der ikke er råd til to poser muleguf når man endelig for nye ting....og hun mumler om at jeg er for tyk, og det er derfor jeg er så uartig....men der er bare noget hun har taget helt fejl af....jeg er der ikke for tyk - jeg holder der den slanke linie - HMRF...bare fordi at min gjord er længere end Chaise's (han er 12 cm. højere end mig), og der kommer et ekstra stykke i gjorden om sommeren, så kan hun der godt købe noget lækkert rtil mig - selvom hun også køber tøj!
-Men heldigvis, så arver jeg ting, som aldrig er blevet brugt!
-Af Sylvester...en lille sød følle Bølle...han nåede aldrig at vokse til sine ting, før han blev solgt! (Ejeren regnede med at skulle på efterskole)
-Så er ejeren så sød, at jeg for alle Følle Bølle's (Sylvester's) ting....
-En dejlig flot vinterfrakke, med flotte røde remme....lige min størrelse - og det passer bare perfekt til mit sølvblanke skind!
-Og min ejer har lige købt et nyt hovedtøj til mig, en ny dækkengjord, et nyt sveddækken & et nyt hø-net - i samme farve som dækkengjorden og luksus grimen!
-Og Følle Bølle har givet mig en rigtig lækker strigle til 300,- kr.!
-Den er bare lækker!
Jeg overlever med at striglen er brugt et halvt år!

Men så igen - så "glemte" min ejer simpelthen at kkøbe muleguf - med banansmag til mig - nå..men så må jeg hygge mig med min slikkesten - som også er ny!

-Så selvom min rytter er for stor til mig - så forkæler hun mig alligevel...

KH Polly Roleonard!
0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider