Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kostomlægning......
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 20:53
Hejsa alle her på hyggesnakken.

For 2-3 måneder siden var der her en debat om slankekure og for 6 uger siden gik jeg igang med en kostomlægning hos de Danske Vægtkonsulenter (DDV i daglig tale).

Det var temmelig overvældende at skulle spise på en hel anden måde og være stopmæt hele tiden. Jeg kunne ikke spise alt hvad man skulle men efterhånden fik jeg lært at lave maden og spise det hele. Min trang til cola, chokolade, chips, kager og slik forsvandt og har ikke haft trang til det siden !

I løbet af 6 uger har jeg tabt hele 10,8 KILO ! Kære venner jeg er bare SÅ stolt af mig selv. 10,8 kilo det er hele 43 pakker lurpaksmør á 250 gram hver.
Så nu mangler jeg omkring 20 kilo og jeg vil fortsætte fordi det er bare så lækkert det her.

Er gået to tøjstørrelser ned, fra D-skål til C-skål i min BH, mit gamle tøj hænger på mig, mine ridestøvler sidder løsere på mine ben og mine store ridebukser i str. 46/48 skal snart gives væk.

Er vildt glad ! Håber I kan forstå det :-) :-) :-)

Stort solskinsknus fra

Beagle.
"You can ask a stallion or tell a gelding,
but you must discuss it with a mare"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kæmpe tillykke herfra!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 20:57
Det lyder da som en helt OK kur! Men er det sådan en man er på resten a livet!

Hjerteligt tillykke! Det var da enormt flot af dig! Kunne godt selv smide 7-10 kg uden det skadede!

Knuz Anna&Musse!!!

Billigt rideudstyr!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med dit
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 20:58
flotte resultat! Ville selv gerne smide nogle kilo, men det er sku svært når man er så h... kræsen og ikke bryder sig om grønsager...det gør det lidt umuligt...



:-D Hilsner Thrine :-D

(i) "Det skal gå skidt før det går godt" (i)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot (10 skide tegn)
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 21:04
Hvor er det bare flot.
Ved udenmærke godt hvor svært det er at tabe sig - er selv én af dem der tager på ved synet af flødeskum og har 2 spiserør: Ét til det "alm" mad som går i mavesækken og ét til mad med fedtprocent over 30 som forgrener sig ud til hofter, lår, røv m.m. ;-)

stort tillykke. Keep going.....


Mvh...

Rikke L
hesteterapeuten.dk


"At turde er at miste sig selv for en tid - ikke at turde er at miste sig selv for altid"

Søren Kierkegaard
0
0
Svar på denne tråd
 
 det er bare kanon
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 21:44
Det må man sige, ville ønse jeg selv havde den viljestyrke :-) da jeg godt kunne bruge at tabe mig en del, kan du fortælle lidt mere om DDV ?

MVH
Gitte
DK Sacala´s Norske Skovkatte - Killinger tilsalg
Besøg Kenzo´s side - en labrador hvalp

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gælder om
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 22:06
at spise rigtigt ! Jeg havde ikke så meget viljestyrke men en masse motivation da jeg startede på DDV. Første aften blev principperne gennemgået og vi blev udstyret med en ugeskema og den blå bibel (der står hvad du må spise mm).

I grove træk skal man undgå kulhydrater, fx. jeg må kun spise 60 gram brød om dagen, kan spise 75 gr pasta eller ris (prøv lige at veje 75 gram færdigkogt pasta, det er uhyggeligt lidt !) i stedet for en frugt.
Jeg spiser 4 stk. frugt om dagen (eller juice), 300 gram grøntsager til frokost og aftensmad. De er ikke nødvendigvis i rå tilstand. Jeg tilbereder dem også bagte, mosede, i stuvninger mm.
Kartoffel tæller ikke med som grøntsag.

Af kød kan man spise oksekød, pølse tre gange om ugen (frokost/aftensmad), fisk 5 gange om ugen, kylling/kalkun 5-6 gange om ugen, lever en gang om ugen (jeg spiser det overhovedet ikke!). Jeg spiser utroligt varieret og lækkert.
Derudover skal man have en vis mængde fedtstof, ofte laver jeg "hvidløgssmør" af minerine og hvidløg; ud over mine grøntsager hvis de er bagte, mmmmmm.
Fedtstof til stegning tæller ikke med !

Så oveni alle de lækkerier skal man hælde 250 ml. mælk, youhurt, ylette (lidt mere) i sig i løbet af dagen. Det bliver ofte til dessert fra min side. Bruger Græsk youhurt (10%) til madlavningen da den ikke skiller, den kan købes i Superbrugsen eller i Kvickly. Resten af portionen bruger jeg til en lækker dessert.

Bare det bedste er at man spiser og spiser og taber og taber sig. Jeg har prøvet SÅ mange slankekure mm. nu er jeg ved at få min en ny koststil som hjælper mig. Har en hel masse energi og lækker hud.

Har slet ikke haft dem overvældende sindsyge trang til chokolade eller alm. cola. Det er sjældent jeg drikker cola light (man må drikke ½ liter om dagen), men drikker vand og ingefærdrikke. Før brugte jeg meget energi at planlægge mine indkøb så jeg kunne købe chokolade. Tror jeg spiste omkring 2-300 gram chokolade om dagen. Fatter ikke at jeg kunne spise sådan noget !!!! Savner det slet ikke................

Hvis man er motiveret, og jeg følges sammen med en veninde så er det meget motiverende. Plus man skal til vægtkontrol en gang om ugen med en peptalk bagefter så kommer viljestyrken snigende......

Ihvertfald har jeg også fået noget selvtillid på den konto :-) :-) :-)

De Danske Vægtkonsulenter

Jeg kan kun anbefale dem, men vent til efter sommerferien da de har lukket i sommerferien (juli md).

Mit motto er blevet : kan jeg, kan I alle sammen også !

Knusser fra
Beagle.
PS: jeg skal nok snart sætte nogen før/efter billeder ind på min præs. Og der kan I også snart følge mit vægttab :-) :-) :-)
"You can ask a stallion or tell a gelding,
but you must discuss it with a mare"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er misundelig men
Forfatter: 
Dato:  11-06-2003 07:41


jeg kunne jo så også bare lige tage mig sammen hmm. Det er svært at komme igang. Jeg har prøvet diverse kure og også tabt 10-15 kg, for så at tage dem og lidt på igen.
Jeg holdt op med at ryge da jeg fandt ud af jeg var gravid og tog i den forbindelse 27 kg på, som jeg desværre stadig har siddende på ribbene og den kære bag.
Det er egentlig ret morsomt, for det er mindre end en halv time siden jeg sagde til min kære gemal, at jeg overvejer at kontakte vægtvogterne og vi sludrede lidt om hvad det egentlig koster. Kan du mon fortælle mig det? Jeg kan ikke se på deres hjemmeside hvad det koster at deltage på et hold.

Tillykke med det flotte resultat hidtil.

Hilsener fra Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd
 
 Også på DDV
Forfatter: 
Dato:  11-06-2003 08:07
Jeg er også på DDV, det var mig der startede indlægget om det tidligere, jeg har tabt 6,5 kg på to måneder. Det er jeg super glad for, jeg vil sige at havde jeg gået mere til den, ville det have været endnu mere. Men jeg er glad.

Jeg har haft en uge hvor jeg er faldet tilbage til min tidligere kost, og jeg blev helt træt og min krop arbejdede virkelig imod mig, fordi den havde vænnet sig til og var glad for min nye kost.

Som Beagle skriver forsvinder trangen til sødt, der går fire dage, så er det ude af systemet. Min kæreste har chips og guldkarameller liggende, og jeg har faktisk ikke behov eller lyst til at gå ombord i dem.

Der er nogle der syntes systemet er meget striks, det er det på en måde også, men det virker. Det virker for mig at skulle til vejning en gang om ugen, så føler jeg ikke at jeg står alene om det.
Med venlig hilsen Camilla

Kig en tur ind i min præsentation.
Lev livet i dag, som om der ikke var i morgen
Don T -hesten jeg har part på
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg går der også
Forfatter: 
Dato:  11-06-2003 08:38
Jeg går også hos DDV, jeg har gået der i 20 uger og har tabt 20 kg.

Det er jo fedt, men nu er jeg kommet til lidt et "dødtpunkt" Har syndet i pinsen, og så er det lige svært at komme oven på igen.

Jeg mangler stadig at tabe 10 kg. Men jeg har også 3 måneder endnu til jeg skal giftes, så jeg når det nok.

Mange hilsner Hanne Birkegaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 min mening om ddv
Forfatter: 
Dato:  11-06-2003 09:43
Jeg synes også, for så vidt, at kuren er godt nok, men det er en speciel sammensat kost, som gør at du taber dig. Begynder du at leve alm. sundt uden at følge deres principper, så tager man på.

Har man i sinde at leve efter deres principper hele livet, så er kuren god nok.

Jeg brød mig ikke om at der var så mange ting, som man ikke måtte spise, som ikke fedede: ex: Drikkeyougurt
fedtfattig pålæg -leverposteg (ved godt man selv kan lave det)

Agurk tæller ikke med i grønsagerne mv

Endvidere var jeg ved at brække mig af alle de grønsager og så feks. at man til frokost måtte spise en halv rugbrød og en en hel dåse tun.


Det var bare min uforbeholden mening
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hanne, Beagle, Camilla80 og
Forfatter: 
Dato:  11-06-2003 11:17
I andre, der kan anbefale Vægtvogterne, kan I mon fortælle mig om det er dyrt at gå på holdet??
Pulverkure, piller o.l. koster jo gerne det hvide ud af øjenene, så nu vil jeg gerne høre om det også er tilfældet her. Jeg er altså stadig nysgerrig. ?:-)



PS. Hej Hanne, tak for din mail. Glæder mig du kunne bruge det.


Hilsen Lisbeth



Her er et link til en skøn Tysk Pinscher





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad er forskellen...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2003 11:32
... egentlig på "vægtkonsulenterne" og "vægtvogterne" ?

Hilsen Sif

P.S. Tillykke Beagle - det er smadderflot! Har du købt ny bikini?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det koster . . .
Forfatter: 
Dato:  11-06-2003 11:46
Hej

DDV koster 200 kr. i indmeldelse og så 45 kr. pr. uge. (man går der en gang om ugen) Man har så 5 "fri" gange. Og derudover er der sommerferie jul osv.

Jeg kender ikke til vægtvogterne...
Mange hilsner Hanne Birkegaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pokker til forskel
Forfatter: 
Dato:  11-06-2003 12:17
Der er efter min mening en KÆMPE forskel på VægtVOGTERNE og VægtKONSULENTERNE - har været begge steder.

Startede hos VægtKONSULENTERNE (DDV), og tabte også en del kg. men jeg var bogstaveligt talt ved at kvæles i alle de grøntsager og den ensidige kost, og så kan min tendens til urinsyregigt bestemt ikke forenes med 300 g. kød om dagen - så jeg holdt op og tog det hele på igen. Dertil tiltales man som om man er idiot (da jeg spurgte, hvorfor man ikke måtte spise knækbrød fik jeg at vide, at det er fordi man ikke kan kende forskel på knækbrød, kiks og kager) - JO JEG KAN GODT, jeg ved godt hvordan Prinzen Rolle chokoladekiks-pakken hhv. knækbrødspakken ser ud. Så spurgte jeg hvorfor jeg ikke måtte spise et mælkeprodukt tilsvarende Ylette som smager adrbadr - og blev bedt om at gå, hvis jeg ikke kunne holde disciplinen. Samme oplevelse har flere andre, jeg kender haft. Prisen er ca. 60 kr. pr. uge og et indmeldelsesgebyr. Og så deres LATTERLIGE regel med, at man skal stille med dokumentation for fravær, fx. fra ens arbejdsplads.... det er ikke en måde at behandle voksne mennesker på. Desuden tæller motion ikke i programmet, jeg har endda hørt nogen fraråde det direkte!

Så startede jeg i stedet hos VægtVOGTERNE (weightwatchers) - og her var det noget helt andet. Man kører efter et pointsystem, hvor hver madvare koster et antal points, og man har et vist antal points til rådighed. Det gode er, at man må spise ALT, bare man har points til det, så en kræsenpind som mig, der ikke er for vild med grøntsager kan sammensætte min kost, så jeg dels slipper for urinsyregigt og dels får mad jeg kan lide og som jeg ikke er ved at kvæles i - HVER DAG! Det betyder for mig, at jeg kan lære at spise bedre med den kost, jeg nu kan lide - og det siger sig selv, at man ikke kan leve af Mars-barer, så vil man næsten ikke få noget at spise, men der er plads til det ind imellem. Desuden tiltaler det mig MEGET at man selv kan vælge, hvilke fødevarer man spiser, og de meget store mængder kartofler, man må få redder det hele for mig. Det er da klart, at begynder jeg at spise som før, så vil jeg også tage på igen, men til gengæld får jeg mad, jeg kan lide, og lærer simpelt hen at lave mad på en anden måde efter MIT valg, men uanset hvilken måde man slanker sig på, så er man nødt til at lægge sine kostvaner om, når man har nået målet, det gælder uanset hvilket kostsystem man har valgt - man tager på, hvis man spiser for mange kalorier og for fedt.

En anden fordel er, at de taler om andet end mad, VV, mens DDV KUN taler om mad på (vækkelses)møderne som jeg synes har en lidt for religiøs undertone, VV taler om motivation, sult, alt muligt andet, og så tæller motion med i programmet, dyrker man en vis mængde motion optjener man points, så man kan få mere at spise. De har også et pænt sortiment i kaloriefattigt slik, som gør, at man ikke føler så store afsavn - jeg ER en slikmund og har brug for at få noget sødt ind imellem, nu har jeg bare lært at vælge det, der er mindst fedende.

Det er lidt dyrere, 85 kr. om ugen, men til gengæld så betaler man bare, når man kommer, man udmeldes først, efter varsling, hvis man ikke har været der 6 gange i træk, ikke noget fis med dokumentation fra arbejdsgiveren (min chef ville dø af grin, hvis hun skulle skrive breve til min slankeklub om, at jeg var fraværende pga. overarbejde). De taler også pænt til en, og er lydhøre og giver løsningsforslag, hvis man har et problem, som fx. sult eller andet, og man kan få sin kostplan gennemgået af en diætist, hvis man ikke taber sig - hos DDV blev jeg simpelt hen bedt om at forsvinde da jeg tillod mig at sige, at jeg ikke kan lide kogte grøntsager og havde evigt ondt i maven af at spise 600 g. rå om dagen - for så kunne jeg jo ikke følge programmet.

Jeg har tabt mig LIDT mindre med Vægtvogterne, gennemsnitligt 1 kg. pr. uge, mod gns. 1,2 kg. pr. uge hos DDV - men til gengæld får jeg mad jeg kan lide hver dag og har ikke ondt i maven fra morgen til aften, så der er ingen tvivl i mit sind om, hvad JEG vælger! Jeg skal af med rigtig mange kilo, og så er det meget vigtigt, at man lever på en kost, man kan lide, men er man meget glad for grøntsager, så kan man måske godt leve udmærket på DVV's kostplan - bortset fra, at man kommer til at savne kulhydraterne for meget.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har også prøvet
Forfatter: 
Dato:  11-06-2003 20:55
vægtvogterne ! Tak, det var det værste jeg kunne komme ud for ! At hitte rundt i alle de points, jeg sparede alle mine points op så jeg kunne svælge mig i wienerbrød fordi min rygrad er som en regnorms.
Efter 3 måneder hvor jeg kun tabte sølle 5,1 kilo droppede jeg vægtvogterne. Var også temmelig træt af deres løftede finger, du må ikke, du må ikke, du må ikke .........

Vægtkonsulenterne er bedre efter min personlighed. Skal simpelhent vide at her kan man ikke svælge sig i kager plus kosten er sammensat uhyre godt at man konstant er MÆT. For mig er det utroligt vigtigt at jeg har nogle rammer jeg kan bevæge mig indenfor samt vide at det og det er "forbudt". Jeg tænker aldrig på de forbudte sager (slik, chokolade mm).

Urinsyregigt kommer af hvis man spiser mange proteiner fra oksekød (også fra andre kødtyper ???) men oksekøbet kan man skifte ud med bønner, linser mm. Og det har jeg prøvet, ih, det var lækkert at smovse sig i linserne med peberfrugt og tomat. Skønt måltid.

Det er kun til frokost jeg spiser rå grøntsager !!! Til aftensmad damper, griller, bager jeg grøntsagerne. Sågar laver jeg mos af det, mine "ris" er fintskåret blomkål, så ryger der en hel masse blomkål ned sammen med noget kyllingestuvning med karry. Nums.

Men jeg er glad for at andre trives i vægtvogterne, og jeg, Hanne og Camilla trives i DDV. Og det vigtigste er at vi taber os ! Hanne, smadderflot du har tabt dig 20 kilo ! Jeg er rigtig glad på dine vegne :-)

Jeg kan også mærke at jeg har tabt mig når jeg rider. Stigremmen er et hul længere, jeg kan bedre arbejde med hesten med lænden, endda kan jeg se forsvidslen (jeg fik et helt chok da jeg så den titte frem under min meget mindre mave ;-D ;-D ;-D ; hvad var det ???)

Beagle.
"You can ask a stallion or tell a gelding,
but you must discuss it with a mare"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder som en
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 04:03
hel krig, det dér med, hvad der er bedst... ;-)

Til lykke med vægttabet Beagle!

Ja, det er ingen hemmelighed, at jeg nemt kan undvære ret mange kilo, og jeg har også tænkt på det længe, da det ærlig talt irriterer mig grusomt, at sådan noget som en god sportsbh kan jeg bare ikke få i min størrelse! (Jeg overvejer nu at sy to igloo-telte sammen... :-) ).

Jeg elsker grønsager, så det er ikke problemet, men jeg spiser altså ikke fisk, kylling eller kalkun- no way! :-P Og motion dyrkes bedst foran pc-en... :-(

Men det afskrækker mig lidt, at det er en hel religion (-s krig), hvad der er bedst! Jeg har tidligere nemt kunnet tabe 7 kg ved at udskifte ostemadderne med frugt og grønt, og spare på fedtstoffet, men jeg synes, det virker uoverkommeligt at skulle veje sin mad, men det er nok motivationen, der mangler... :-(

Men kræsne mig, der aldrig spiser morgenmad, og som heller ikke kan fordrage linser....

Nå, jeg vil tænke over sagen, jeg kan se de åbner en afdeling nær mig til efteråret, så....

Tænksomme hilsner fra
xtiny- der godt kunne tænke sig, at være meget mindre!
---origin: Are those cookies made with real Girl Scouts?--- B-)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider