Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Eksamens-nervøsitet...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2003 18:47
Hej..

Nu er det sådan at jeg skal op i matematik(høj niveau) i morgen... og jeg er simpelthen så nervøs allerede... Jeg har kvalme osv...

Er der nogle der har det ligesådan og måske har nogle gode råd???

Det ville være rart..

MVH Katrin
0
0
Svar på denne tråd

Andg. nervøsitet
Forfatter: 
Dato:  29-05-2003 20:02
Ved godt at det nok er for sent men hos din læge kan du få nogle stress piller som ikke!!! er sløvende!! med garanti, de hjælper også mod hjertet men det er ligemeget, mange unge får dem af deres læge når de skal ti eksamen eller andet lign.

Min kæreste fik dem da han skulle til køreprøve, de hedder Propal, og fås i 40 mg.

Hvis du har tid kan du evt. ta ned til din læge først.. inden eksamen.. håber det hjælper.

Mvh Sabrina Én gang hesteelsker, altid hesteelsker {>
0
0
Svar på denne tråd

Del en flaske rødvin...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2003 20:13
...med dig selv iaften. Det plejer at virke på mig :-P.

Og så husk: Bilka har også åbent imorgen. Med andre ord: livet går videre hvis du ikke består. Det gælder jo ikke liv eller død.

Men held og lykke fra mig.

Knus :-)
0
0
Svar på denne tråd

Gåture!!!!
Forfatter: 
Dato:  29-05-2003 20:14
Hej!

Jeg kender det SÅÅ godt! Var oppe i engelsk i går, og allerede da jeg vågnede tirsdag morgen (dvs. halvandet døgn før jeg skulle op), var jeg ved at brække mig af nervøsitet. Jeg afhjalp mig selv lidt ved at gå nogle lange ture for at få noget frisk luft, det hjalp en smule (i hvert fald mens jeg var ude). Aftnen inden sørgede jeg for ikke at være hjemme, så jeg ikke kunne gå og kigge på de dumme bøger;) Jeg ved godt, det er en ringe trøst lige nu, men man er så monster lettet, når det er overstået! Utroligt så hurtigt influenza-symptomerne forsvinder så;) Held og lykke med det!

Venlig hilsen Line
0
0
Svar på denne tråd

Eksamensangst - jep...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2003 20:41
Mm... jeg kender det.

Jeg ved ikke, hvor mange beroligende midler du har adgang til så kort tid før, men ellers hjælper det bare at koncentere sig om EMNET.

Vigtigst er det, at du husker det bare gælder om, at fortælle om det, der er nødvendigt. Jeg sætter altid for høje krav til mig selv i eksamenssituationer, og så kommer jeg ud af nogle ret forkerte tangenter. Det er ikke så rart, hvis man i forvejen er nervøs.

Men bare slap af (så godt du kan), tag en dyb indånding, og sig til dig selv, at det skal gøres så godt du kan - og ikke en snus bedre.

Det er så nemt at sige, der ikke sker noget, hvis man gør det dårligt. For mig betyder eksamen så endegyldigt meget, at jeg ville bryde sammen, hvis jeg ikke bestod. *trækker på skuldrene* I de tilfælde, må man bare sparke sig selv lidt.

Held og lykke,

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd

Den bedste kur
Forfatter: 
Dato:  30-05-2003 02:42
er, at være godt forberedt. Men det er lidt sent nu, at komme med foreslag til læseplaner. Bo Jarls "Eksamensbogen" er vældig god- og så burde man læse den i god tid før eksamen. ;-)

Men jeg har med skiftende held brugt dens metoder, og når det ikke lykkedes, så er det min egen dårlige forberedelses skyld. Jeg har fået 6 i kemi, da jeg virkelig havde læst på stoffet- men ikke kunne afstemme en ligning. Da gik jeg op igen og fik 8!

Men jeg er virkelig dårlig til mundtlige eksamener (fik 6 i en mundtlig årsprøve, hvor mine karakterer var 9 hhv 10 i skriftligt i årskarakter i biologi... :-( ). Jeg får åndenød og så går klappen ned... :-(

Man kan få betablokkere på recept, de bruges mod forhøjet blodtryk, men det er ikke lykken.

Lav noget andet- hold pause fra din stres, gå en god lang tur med hunden, kør dig selv træt rent fysisk. Rødvin ville være en virkelig dum løsning for mig- diarré af nervøsitet OG tømmermænd... Desuden ville det da først kvæle den smule hjerne, der skal beskæftige sig med eksamen.

Pøj Pøj med det! Lad os høre, hvordan det gik! (y)

MVH
xtiny
---origin: And sometimes the bear eats you.--- B-)
0
0
Svar på denne tråd

Opfølgeren...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2003 15:48
Hej og tak for jeres råd..

Jeg drak hverken rødvin eller spiste piller, så jeg var nervøs..

Og så trak jeg det jeg overhovedet ikke ville op i... en del af spørgsmålet var dog ikke på pensum, så min karakter blev annuleret (ved ikke hvad jeg fik)

Jeg skulle derfor op igen, og denne gang var jeg slet ikke nervøs.. Så det var alligevel meget godt...

Jeg fik forresten 8..

MVH Katrin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider