Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 vægtvogterne
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 10:33
Hej alle
Er der nogle herinde der har tabt sig med vægtvogterne? Og har gode erfaringer? Eller er i gang?
Jeg startede hos dem i mandags og håber virkelig at det kommer til at virke :-)

Jeg ved godt at der er andre forummer der måske ville være bedre at skrive det her i, men jeg kan nu engang godt lide de mennesker der er herinde :-D

Jeg håber selvfølgelig at tabe mig, men jeg håber også at vægttabet vil hjælpe mig i min dressurridning, det kan være lidt svært at nå ind med inderschenklen, når lårbassen er stor..

Glæder mig til at høre hvis der er andre der har erfaringer..

:-) vil så gerne passe lidt bedre ind i sadlen :-)
Med venlig hilsen Camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 en lille tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 10:37
det hedder de danske vægtkonsulenter

deres hjemmeside
Med venlig hilsen Camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 kender lidt til det...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 10:45
kender et par stykker som er meldt til hos dem, og de har kun gode erfaringer. "Bruger" selv deres vejledninger, ikke som en decideret kur (kan ikke fordrage det ord) men som en kostomlægning. Og så har det den fordel at kiloene rasler af.. nammenam!
Det eneste "minus" er al den kanin-føde :-D. VED du hvor meget 300 g bønner fylder på en tallerken? HA HA HA..
Men det VIRKER! Og det er hovedsagen.

God fornøjelse (eller skulle jeg sige "Fordøjelse" :-D)
kirstenj
0
0
Svar på denne tråd
 
 sker noget
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 10:45
jeg kender flere der har /er på den kur/livsstilsændring, og det er imponerende hvad de har tabt.. ca 1 - 2 kg om ugen.. rigtig god fornøjelse
Sussie
0
0
Svar på denne tråd
 
 problemet er bare....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 10:51
...at holder man ikke kuren, ja så tager man de her kilo på igen hurtigere end man tabte dem.

Jeg kender to der har været på den kur og ja de tabte sig... meget og meget hurtigt. Men de tabte sig altså ikke hvis de ikke altså spiste den der slags mad.

Desværre for mig kan jeg ikke lide halvdelen af alt det de skulle spise, ellers var jeg gået med på vognen, men en stor del består jo af fisk og addd... hvor fisk dog smager grimt!

-miki-
0
0
Svar på denne tråd
 
 holdningsændring
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 11:09
miki.. uden at kende noget som helst til de personer du omtaler, som har taget de samme kilo (og måske lidt mere) på igen, mon ikke det har noget at gøre med om man bliver ved med at spise "sundt", dvs. følger det med at skulle spise 300 g grøntsager til frokost og aften, og ikke blot når man har nået sit mål går tilbage til pommes frites og vingummibamser?
Det er jo i og for sig ikke en "kur" man har brug for hvis man vil tabe sig, men derimod en ændring i ens spisevaner. Egentlig kan man jo istedet for vægtkonsulenterne (som er gode hvis man har brug for lidt "styring" til at holde motivationen) bruge diabetiker-kogebøgerne. Det har jo noget at gøre med at spise flere grøntsager og færre lakridser :-D selvom vi sikkert godt kan blive enige om at lakridser smager bedre end bønner!
Men hvis man ikke "holder kursen" når man har nået sit kilo-mål og holder fast i kostændringen så er man jo hurtigt lige vidt og kan gå igang med en ny "kur"..

mvh
kirstenj
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg går hos dem..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 13:35
..og de er ikke de samme som de danske vægtkonsulenter.

De danske vægtkonsulenter kører videre med det oprindelige program som vægtvogterne lancerede her i DK for ca. 20-25 år siden, hvor de nuværende vægtvogtere har løbende revideret programmet. Og idag er det et mere "frit" program end de danske vægtkonsulenters.

Jeg har pt. tabt mig 4 kg på 4 uger og der har været både burger og wienerbrød på tapetet :-D

En posistiv ting er at der er utrolig meget humor til møderne og at de også kommer ind på den mere psykiske del af et vægttab (eller mangel på samme)

Vægtvogterne

Et andet godt link lavet af en konsulent for vægtvogterne:

Qvinderne

-Trine SH.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhh neejj....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 16:14
...jeg vidste jeg ikke skulle have trykket på et af de vægtvogter-links. Nu fandt jeg ud af at jeg vejer mindst 6 kg for meget, og derfor er i farezonen mht. at få sygdomme forårsaget af overvægt.. øv, synes ellers jeg var lige tilpas *S*.

Mvh. Lotte_L

Kieffer Lech sælges HER! (mange billeder)

Vi nægter ofte at acceptere en ide, udelukkende fordi det tonefald, hvormed den udtrykkes, ikke tiltaler os.
- Friedrich Nietzsche -


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 18:25
Hejsa!

Min mor er med på den kur og hun har tabt nogle og 20 kilo på et halvt år. Så hvis man holder den virker den! Og hun har altså og snydt lidt og spist pizza og lidt fed mad!

Knus Christina!!

;-D Den som intet vover, intet vinder!

>o< Du kommer længere med en gulerod, end med en pisk >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 18:42
Min svigermor går hos dem og helt vildt begejstret (nærmest fanatisk med at omvende ALLE til at bruge dem) og helt sikkert: Det virker......

Meeeeeeeeeen jeg har før tabt op til næsten 10 kg (jeg havde ikke mere at tabe til sidst) bare ved at motionere noget mere (og rigtigt, da jeg dengang ikke fik noget synderligt motion) samt lægge min kost om, så det tror jeg på, at jeg kan igen... Uden at skulle tvangsindlægges til at blive vejet 1 gang om ugen af anden end mig selv og så ligefrem betale for det... Jeg har andet at bruge mine penge på; især fordi jeg ikke ville kunne komme hveranden gang på grund af mine arbejdstider (og det acceptere de ikke, så jeg ville skulle betale for ikke at kunne komme, da man jo kun må misse 6 gange).

Det er et for stivt og uhåndterbart system for mig (især fordi jeg har prøvet at veje al min mad og gudfader hvor blev jeg træt af det) uden mulighed for selvbestemmelse.

Det er sikkert et godt system for dem, der kan leve med deres regler og gider al det ståhej omkring maden, men for mig ville det ikke virke (jeg tror nok jeg ville blive lidt antiautoritær ved deres metoder).

Held og lykke med vægttabet og velkommen ind i verden, hvor du skal til at veje al din mad i fremtiden (hvis du da ikke vil tage på igen).

MVH
Wivian.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jo selvfølgelig!!
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 19:13
Jo selvføgelig er det om at lægge sine vaner helt om, men det gør man jo ikke og så er det man tager på igen... og måske lidt mere end man egentlig havde på før!

Men det har i høj grad noget at gøre med at omlægge kosten helt og holdent! Menhvem gør det bare sådan lige uden at "snyde" engang imellem...??

-miki-
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ugentlig vejning...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 20:28
..koster godt nok penge, men er ikke påtvungen hos vægtvogterne, man kan nøjes med at komme hver 6. uge, efter det regner de med at du er "meldt ud".

Og man kan jo' bare nøjes med at komme første gang og få programmet med hjem, og så veje sig derhjemme...

-Trine SH .
0
0
Svar på denne tråd
 
 Barnlig tone..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2003 22:54
Jeg startede hos dem sidste år, men holdt ret hurtigt op...jeg er IKKE til klistermærker i en lille bog, og samtidig at få at vide at man er vel nok "dygtiiig".

Jeg synes, ham, der ledede kurset talte ned til os. han talte til os som om vi var en mellemting mellem fatsvage og børn,,det kunne jeg bare ikke med. Og så fik jeg fniller af de 600 g. grønsager.

Men jeg synes det er flotte resultater, andre opnår hos dem. Og ja, jeg bliver sgu´ret misundelig. Jeg skulle måske prøve igen...jeg kan jo bare følge programmet hjemme "GG"
0
0
Svar på denne tråd
 
 vægtkonsulenterne
Forfatter: 
Dato:  27-03-2003 01:53
Jeg har tabt 15½ kg hos vægtkonsulenterne, men jeg har både drukket alt for meget (mini-)mælk, spist lidt chokolade hver dag (fy!)og is ret tit ;-D.

Men de grønsager hjælper helt pænt på regnestykket. Og så har det virket stærkt motiverende på mig at blive vejet 1 gang om ugen.
Hver onsdag har jeg måttet tænke over, om jeg nu havde for meget tøj på (så jeg vejede for meget :-P).

Fordi jeg ikke helt har overholdt kuren, har jeg også været længere tid om det, meget længere end de siger, man kan. Jeg startede allerede i september 8-).
Det har også motiveret mig at se på deres hjemmeside. Min konsulent er Pernille, som man kan se på 'før og efter'. Det er en forvandling, der kan vaske sig!

Jeg var oppe på 80 kg og er nu nede på 64,5.
Det er planen, at jeg skal tabe 4-5 kg til, men nu er motivationen ikke så stor, - for nu er jeg jo ikke tyk længere; Ha! ;-D
:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm....Vægtvogterne..?
Forfatter: 
Dato:  27-03-2003 08:39
..Vogter de over vægten på samme måde som musvågen våger over musene???
:-D




med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 at snyde...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2003 08:40
miki.. JEG kan i hvert fald ikke sige mig fri for at snyde!! Og da slet ikke igår hvor der var en ubarmhjertig sjæl der havde taget kokos-makroner og guldkarameller med på arbejde. Stærkt undergravende taktik! ;-D
Men jeg har i modsætning til de andre gange, hvor jeg har prøvet at tabe mig de overflødige kilo jeg tog på da jeg ventede min søn, denne gang været mere motiveret og holder mere fast i min beslutning om at skære meget ned på slik, chokolade og sofavand. Måske fordi der er nogle regler som er lette at huske på: 300 g grøntsager og 30 g brød til hvert måltid og max. 200 g kød/fisk.
Jeg følger den så ikke helt, både fordi jeg ikke har meldt mig ind og derfor ikke har deres opskrifter og fordi jeg gerne vil kunne "falde i" uden at føle mig helt som en looser ;-)
Jeg føler også i høj grad at det er, for mig, et spørgsmål om "grader". Jeg er ikke på KUR, men er igang med en KOSTOMLÆGNING. En KUR er noget hvor man kaster kiloene af i løbet af ganske kort tid, for derefter at henfalde til sine (indrømmet, langt sjovere) uvaner og tage hele skidtet på igen. En OMLÆGNING er noget mere varigt, som kombineret med lidt sund fornuft (som altså IKKE smager godt :-D men man får frygteligt lange kaninører af det) og motion forhåbentligt vil føre til et mere varigt vægttab.

Og SÅ vil jeg drøøøne ud og hente mig dagens første kop kaffe..

God dag ;-D
kirstenj
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg stoppede også igen
Forfatter: 
Dato:  27-03-2003 08:52
Jsarik, jeg kan så udmærket genkende dine erfaringer med Vægtkonsulenterne. De taler ned til en i dén grad, og man skal IKKE stille spørgsmål. Jeg spurgte fx. om, hvorfor man godt måtte spise Ylette (som smager ad h..... til) men ikke tilsvarende surmælksprodukter. Så begyndte den fanatiske madamme at pladre om disciplinen, og amerikanske psykologer, da jeg bad hende om en forklaring på, hvorfor det ene mælkeprodukt med samme fedtprocent skulle være værre end det andet, om det mon skulle være fordi de ikke opdaterer deres program med markedets nyeste produkter, ja så bad hun mig om at følge kuren eller forsvinde. Jeg VAR da også provokerende, jeg er nemlig ikke dum og vil have et andet svar end "fordi". Da jeg spurgte hvad forskel der er på knækbrød og rugbrød fik jeg den forklaring, at folk ikke kan kende forskel på kiks, kager og knækbrød. Ja, undskyld mig, jeg er nok nærtagende, men jeg ER altså i stand til at se forskel på knækbrød lavet udelukkende på rugmel og vand og så chokoladekiks.

Ja, sådan er det hele vejen igennem - jeg gætter på at det er fordi konsulenterne selv ikke er kostkyndige, så er det jo ubehageligt med spørgsmål, man ikke kan besvare og så er det bedst at tale ned til folk. Man skal jo tænke på, at systemet er amerikansk, og dette er jo amerikansk mentalitet så det batter. Jeg fortsatte dog alligevel, tabte nogle kg. og holdt så op af forskellige årsager. Senere startede jeg igen, men blev denne gang bedt om at forsvinde, da jeg 2 gange i træk ikke havde tabt mig (men kunne jeg få pengene tilbage - nej). Så gad jeg dem ikke mere.

Programmet virker, vil jeg lige sige, jeg bryder mig bare ikke specielt meget om grøntsager, kan kun lide dem rå og får ondt i maven af ret mange rå grøntsager, så det er nærmest umuligt for mig at indtage 600 g. af slagsen om dagen.

Men det ER en stor motivation at skulle vejes hver uge - men jeg kan ikke finde mig i den umyndiggørelse, og har det svært med alle de grøntsager.

Et andet kritikpunkt jeg har på Vægtkonsulenterne er også, at det KUN handler om mad, men for "kronisk" overvægtige som mig, der har mere end et "jeg fik vist lidt for meget at spise i ferien" problem, er der mange flere aspekter i overvægten end bare maden.

Men efter din rosende omtale, Trine, vil jeg da aflægge vægtvogterne et besøg, dels fordi deres kostprogram skulle være lidt mere fleksibelt, og dels fordi de åbenbart ikke kun fokuserer på mad - så må jeg jo abstrahere fra, at de måske også er lidt amerikansk-fanatiske.

Men KAN man holde tonen og kostplanen ud hos Vægtkonsulenterne, så kan jeg kun sige, at det VIRKER og det er UDEN sult, jeg følte ikke at jeg nogensinde før i mit liv havde spist så meget mad.

Jeg vil gerne høre mere om erfaringer med VægtVOGTERNE.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vigtigt!
Forfatter: 
Dato:  27-03-2003 09:09
Hej.

Det er liiige vigtigt for mig at pointere at der er STOR forskel på Vægtvogterne og vægtkonsulenterne.

Jeg har gået hos de danske vægtkonsulenter og hold da kæft en tone man er nødt til at finde sig i og netop små glade elefant klistermærker i en bog - Get real... >:-(

Det var også derfor at Vægtvogterne var sådan en glædelig overraskelse. Og hvis man fortæller konsulenten, når man møder op at man er ny og man liiige vil se et møde an, så får man lv til at deltafe i første møde uden at skulle betale for at se om det er noget for en. (Hvilket er absolut udelukket hos vægtkonsulenterne).

Vægtkonsulenterne er en effektiv kur, men også meget STRENG og man skal finde sig i den nedladende tone og dundertalerne hvis man ikke har tabt sig...og det tror jeg ikke der er ret mange voksne som gider i længden.

Hos Vægtvogterne oplevede jeg derimod at konsulenten tog en ene snak med en person (som self. havde lyst til det...) omkring hvorfor hendes vægttab var stagneret. Og vægtvogterne kommer også ind på de psykiske aspekter omkring vægtabet f.eks. hvorfor man bare nogle gange er nødt til at æde den snickers....og hvorfor det er "godt" (mentalt" at gøre det -indimellem).

-Trine SH .
0
0
Svar på denne tråd
 
 Balsam på min sjæl
Forfatter: 
Dato:  27-03-2003 09:40
IIiiiih Trine, hvor er jeg glad for at høre det, jeg var nemlig DØDTRÆT af Vægtkonsulenternes nedladenhed og åbenlyse forventninger om, at alle deres medlemmer er lallende idioter - men jeg troede bare, at det var mig, der var nærtagende og negativ, tilsyneladende kunne alle andre jo uden problemer finde sig i systemet.

Men lad os se, jeg besøger Vægtvogterne på onsdag når de er Ringsted. Jeg arb. da også sammen med en, som har tabt 25 kg. med systemet, og hans kone har det samme - og de er meget begejstrede (det var jeg faktisk også for Vægtkons. i starten, indtil de havde pisset på mig for mange gange).

Hilsen Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor
Forfatter: 
Dato:  27-03-2003 10:44
Hmm nu bliver jeg da lidt trist over at jeg måske skulle have taget vægtvogterne i stedet.. Men nu har jeg jo lagt pengene så jeg prøver..
Jer der har haft dårlige erfaringer, hvor gik i henne??
Med venlig hilsen Camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg prøvede to steder...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2003 23:03
..Nemlig Greve og Køge.

Ingen af stederne var et hit og det var samme stil som blev kørt begge steder på trods af forskellige konsulenter.

Hende i Greve var såmænd "ejeren" af konceptet Inge Kaufeldt....

-Trine SH.
0
0
Svar på denne tråd
 
 ned i vægt
Forfatter: 
Dato:  28-03-2003 01:52
For mig at se, er det, det drejer sig om, at komme ned i vægt. Så jeg har brugt den del af det, der passede mig, nemlig vejningen og grøntsagerne.

Jeg har heller ikke brudt mig om vægtkonsulenternes -for mig at se - lidt hjernedøde system. Men de har jo lavet det, for at det skal være let, så man slipper for at tælle kalorier.
Da jeg blev træt af afsavnene, gav jeg mig faktisk til at tælle kalorier. Man behøver jo ikke at fortælle, hvad man lever af, hvis man rent faktisk taber sig. Og jeg har let ved at huske tal og værdier.

Nogle af gangene havde jeg taget på. Så får man skæld ud, men det er jo for at motivere en. Og det er ubehageligt, men det har faktisk virket for mig, skønt jeg (som pædagog) er stærkt modstander af den slags pædagogiske metoder ;-D.

Jeg får meget let utroligt ondt af mig selv mht. at undvære kager og den slags :-D, så tanken om at komme op og blive vejet og ikke have tabt mig - eller gys, taget på - , har været tilstrækkeligt ubehagelig til at tabe 15-16 kg.
:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægtkonsulenterne
Forfatter: 
Dato:  28-03-2003 13:26
Jeg har tabt 40,1 kg hos vægtkonsulenterne på 33 uger. Jeg synes det har været utrolig nemt - måske fordi jeg godt kan li grøntsager og fisk ;-) Deres program virker også selv om man ikke skal tabe sig så meget som jeg har gjort. Konsulenterne er meget forskellige og nogen er dygtigere end andre.

Jeg kan kun anbefale dem, fordi det giver en masse energi og overskud at spise sundt.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider