|
|
| kan vi være det bekendt??(rømø) |
| Forfatter:  |
Sillemusen |
| Dato:  |
08-02-2003 14:12 |
|

Mange heste lider hos Beier Clausen, Rømø Ranch
Mange heste lider i sommervarmen på Rømø. De får ikke vand nok. De får lov til at ligge med sadeltøj på - vandkopperne er fyldt med sand - vandtruget er fyldt med alger. I vinterhalvåret bliver de lånt ud til unge uvidende mennesker, som gerne vil hjælpe dyr, men ofte mangler de erfaring.
Det er for os, noget der skal tages fat på.
Det er os, der har taget dyrene til os, og derfor er det også mennesket, der skal passe på dyrene.
Der er for meget at sørge for, når dyrene "kun" bliver passet gratis hos unge mennesker, - og når foråret kommer skal hestene tilbage. Det vil sige de unge får lov til at betale, så Clausen slipper, - han skal blot høste. Det er for groft.
sakset fra dyreret.dk
sakset fra rømø ranchs hp
Bemærk vore priser:
Lavere findes næppe andre steder
nej det tror pokker når ikke er gode ved dyrene!!!
sakset fra: http://www.hesteinternatet.dk/skamplet.htm
"Rømø Ranch" er en skamplet på Rømø, og desværre kan denne ynkelige forretning køre sæson efter sæson, fordi turister med manglende indsigt i dyrevelfærd bidrager med de nødvendige midler til dette hestehelvede.
Utallige fotografier og medieangreb, samt helt konkrete beviser på manglende omsorg overfor dyrene, har underligt nok ikke bremset ejeren af "Rømø Ranch", Jens Beier Clausen, der ufortrødent fortsætter sin ansvarsløse behandling af dyrene.
 Gamle trætte dyr, fuld oppakning i 30 graders varme og mangel på hvil og vand, udtørrer fuldstændig den ophedede hud, og de fugtige sadler og hovedtøj giver smertefulde sår, som ingen interesserer sig for.
 Forældre og almindelige rideinteresserede bør være meget mere kritiske, inden de sætter sig op i sadlen på en hest, som står til udlejning, uanset hvor. Det er dog forbrugerne der kan holde liv i hjulene, eller stoppe dem. Rømø er kendt vidt og bredt, men "Rømø Ranch" er en skamplet, og betydelig nok til at berygte denne dejlige ferieø.
Det er naturligt at glæde sine børn på ferierejsen, men lad aldrig et andet individ bære omkostningerne for børnenes oplevelser. Det må ét eller andet sted spolere glæden, når et udtjent og forsømt dyr har været midtpunktet. Det er også vigtigt, at børn lærer så tidligt som muligt, at ALLE dyr har brug for en anstændig behandling.
 Sommer efter sommer besøger børn i alle aldre "Rømø Ranch" for at muntre sig med de mange ponyer/heste, men sandsynligvis er det kun få af dem, der bemærker disse dyrs arbejds-betingelser .....det snakker de voksne nemlig IKKE om, og det gør dem direkte ansvarlige for barnets manglende interesse for dyrets behov. Bevidste og ansvarlige børn & forældre med blot en anelse sund fornuft kan på ingen tid slukke og lukke Jens Beier Clausens forretning.
Skal den virkelig også have lov at køre hele 2002 ?
dette svinderi skal stoppes, hold op med at købe rideture hos dem, vi må vende dem ryggen og få dette dyreplageri stoppet NU! til sidst står der skal rømø ranch også have lov til at køre hele 2002? ja det e ren gammel artikekl men svaret er: nej nej nej nej!!
det kan ikke passe at folk kan behandle dyr så uansvarligt og slippe af sted med det, hvad er det for en verden vi lever i?
mit hjerte græder for de stakkels dyr! hellere en pisk i hånden end sporer på støvlen http://www.thilles-oase.webbyen.dk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: [HEST] kan vi være det bekendt??(rømø) |
|
|
Jeg har faktisk besøgt Rømø to gange på hesteryg - tilhørende min egen hest. Ingen af gangene har jeg besøgt ranchen. Et par af de andre piger gik en enkelt gang derned - og blev derefter enige om, at det nok var meget godt, at de ikke havde taget mig med.
Turistbureauet reklamerer faktisk med Rømø Ranch i deres farvestrålende brochurer - tankevækkende. Måske burde man starte en protestindsamling rettet mod Turistbureauet?
Mette (Fjolle) DET GULE HELVEDE ER LØS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Uschi |
08-02-2003 14:32 |
|
Dette er grusomt!
Er han ikke blevet hængt ud de lokale aviser endnu, så fatter jeg det ikke. Man lukker ikke øjnene for misrøgt, hvis man bare går en smule op i dyrevelfærd. Det må virkelig være uvidende eller totalt ligeglade mennesker, der kan få sig selv til at kigge den anden vej, når de ser den slags.
Men hvad fa'n kan vi gøre, når vi ikke er på stedet. Der skal mere mediedækning til! ICQ 21284390 always on
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*$uper Tino* |
08-02-2003 14:40 |
|
Det er grusomt, og jeg kan fortælle, at manden har været meldt flere gange!
-men der bliver bare ikke gjort noget!
Har besøgt stedet med et par fra rideskolen hvor vi skældte ud og gjorde ved, men det hjalp selvfølgelig ikke.
Man kan bare sige: lad vær med at lade jeres børn prøve sådan en hest, for så støtter i mishandlingen...! *Hilsen *$uper Tino* -"Never argue with an idiot, they'll only bring you down to their level and beat you with experience..."
-Darren Hayes
Min Hjemme$ide
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Har aldrig været på stedet, og kunne ikke tænke mig at tage derned selv eller for den sags skyld sende mine unger derned. Men er der nogen af dem der har set forholdene fornyelig og derefter anmeldt det til hestens værn?? for det må da være en mulighed, det er noget med de selv tager derned for at besigtige og taler med ejeren før en evt anmeldelse til politiet, og jeg tror at kommer anmeldelsen derfra, er der mere gemmenslags kraft.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Der må sgu da være nogen der kan gøre noget ved det!!! fandens til politi, de tænker kun på de forbrydelser der går ud over mennesker selvom mange af dem der foregår på dyr er meget værrere!!!! Gitte Meld dig ind i WSPA!! |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Anette |
08-02-2003 16:19 |
|
Min veninde lånte en hest derfra for ca tre år siden! Altså hele vinteren som sin egen hest! Dengang viste hun ikke hvad de stakkels dyr blev udsat for! Sammen med hesten kom hun ret langt i springverdenen hvor hesten klart havde talent! Hun elskede virkelig den hest så højt og den dag hesten blev hentet havde hun gjort meget ud af den, men egeren tog bare hesten op i transporteren og kørte uden noget som helst! De har senere fundet ud af hvordan hestene har det og har meldt det! Det kom der detsværre ikke noget ud af! Den familie har virkelig kæmpet for disse heste uden held!
Håber andre vil tage kampen op og få dette svineri stoppet!
Vrinsk fra Anette © Copyright KLOGEST ER DEN SOM VED HVAD HUN IKKE VED
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
det vil jeg med glæde..
det var da for groft....
Der må være et eller andet man kan gøre for de stakkels heste..
Tjek min præsentation, og skriv en lille hilsen i min gb. så vil jeg blive glad.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jarnum |
08-02-2003 17:48 |
|
Dyre vaernet i Danmark er latterligt!!! Det er en af de gode ting herovre i England - hvis den mand var meldt til politiet herovre ville de ha taget alle hestene, han ville faa en boede (eller faengsel) og blive forbudt at ha heste for resten af hans liv...
Danske dyre-elskere bliver noed til at kaempe for at faa ordenlige love imod dyre mishandling
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
charlotte (mig) |
08-02-2003 17:55 |
|
gik lige ind for at kigge på deres hjemmeside, for jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig har hørt om stedet, men billederne siger jo meget, stakkels dyr, men under mit besøg på siden faldt jeg lige over dette..
Også ganske uøvede ryttere kan hos os uden problem prøve ridningens kunst. Voksne rider ud i grupper samen med en ledsager (til at skubbe bagpå, så hestene ikke går helt i stå).
Det sidste linie er til at blive helt dårlig af, der er sku da ikke noget at sige til at hestene ikke vil gå mere, det har de vel ikke krafter til, fatter simpelhen ikke folk kan være så hensynsløse...
Håber der bliver gjordt noget ved det, for den mand burde da blive stoppet inden en ny sæson starter..
Hilsen Charlotte
halvpart søges i hedehusene. skriv en besked hvis du har hesten!!:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
MM |
08-02-2003 17:58 |
|
Kære Sillemus.
Føj, nogle billeder, du der har fundet! ÆV!!
Gad vide, hvilken politikreds, der er ansvarlig for, at der ikke bliver gjort noget ved det? Anne-Mette Iversen kan umuligt være den eneste, der har meldt det, eller hvad?!?
Og så taler man hånligt om banan-republikker!! Med hensyn til dyrevelfærd bor vi selv i en!
Jeg vil gerne spørge: hvilke forældre tillader deres børn at færdes sådan et sted?
Det er ikke til at holde ud!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
akela |
08-02-2003 18:35 |
|
Har set de SKRÆKELIGE billeder af de STAKKELS, STAKKELS, STAKKELS heste!!!!
Det er virkelig til at tude over.
Der skal sQ gøres et eller andet NU, men hvad?
Poltiet skulle lette ....... og komme igang med at få hjulpet alle de stakkels heste i Danmark! Næ, nej de vil selvfølig MEGET helere gå op i røveriger og alt hvad der har med PENGE at gøre.
Det er så langt ude..
Knus Team C & G Som bliver sponseret af: Storch's Køreskole Næstved V/Benny Storch
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Linddal |
08-02-2003 20:51 |
|
Ja hvor er det synd. Men der er faktisk ting man kan gøre for at hjælpe. For ja Danmark er et u-land når det gælder dyrevelfærd. Politiet er ikke uddannet og har ikke tid eller resourser til at tage sig ordentligt af det. Der for skal vi have et dyreværnspoliti og helst et der fungerer ligeså godt som det engelske RSPCA. Og det kan i hjælpe med. Gå ind på Alle dyrs rets hjemmeside (søg på dyreværnspoliti så kommer den.)Print en underskriftindsamling ud og kom igang. Foreløbig er der afleveret ca. 20.000 underskrifter men det kan blive til mange flere. Så gør noget aktivt for at stoppe dyremishandlingen!!! Det hjælper ikke kun at snakke. DU kan også gøre en forskel. Det er på tide at vi viser at vi ikke VIL tolerere mishandling og misrøgt af dyr i vores verden!! Lad os få det dyreværnspoliti!!!! Kan det siges nok gange??
Hilsen Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: [HEST] Det er nemt at hakke på andre!!(rømø) |
Rigal |
08-02-2003 23:09 |
|
Davs alle sammen.
Ja, nu kommer der et surt opstød, så er man nærtagende skal man IKKE læse dette.
Jeg bliver sur over at folk poster sådan et indlæg unden at undersøge rigtigheden af det mere nøje.
Jeg har selv boet på Rømø, og min familie bor der stadig. Vi kan hurtigt blive enige om at disse heste ikke har det optimalt om sommeren, men de folk der har hestene om vinteren gør altså en stor forskel.
Jeg kan selvfølgelig kun tale for dem der bor på Rømø, men det er altså ikke helt inkompetente mennesker.
Mine egne heste har gået sammen med flere at ranchens heste om vinteren, og der lider de ingen nød når de er lånt ud.
Manden ER faktisk blevet meldt et utal af gange, så det er myndighederne der skal hakkes på, ikke de sagesløse mennesker der prøver at give hestene et anstendigt liv om vinteren, som der står i det indlæg sillemusen starter med.
Om sommeren er der faktisk en del af de lokale piger der passer hestene, og de gør virkelig alt hvad de kan for de heste.
Det er jo heller ikke alle steder det står sådan til.
På hotel Kommandør gården på Rømø har de også heste til udlejning, men der er altid en af passerne, eller ejeren med når der rides tur, og disse heste har det rigtig godt, så skæld ikke ud på Rømø, men ranchen.
Jeg har selv passet udlejnings heste hver sommer i 12 år, ikke på Rømø, men I nordjylland, så jeg ved nok hvad det vil sige at være med til at gøre en indsats.
Hvis nogle her bare ville tage til Rømø om sommeren og gøre en foreskel så ville det være skøndt, for myndighederne gør intet.
Det er jo ikke kun heste der har det skidt, der er jo et utal af dyr, hunde, katte, fugle kaniner osv. der lider i dette land. Det skyldes bla. manglende ansvar og viden. Når naboens kat får killinger, eller hunden får hvalpe, de såkaldte gadekryds, hvis skyld er det så???
der er opfundet prevention til dyr også, så brug det dog inden vi drukner i kryds som folk ikke vil tage ansvar for.
Gør noget aktivt for at opnå en Foreskel, i stedet for bare at hakke på andre, del ud af jeres viden til folk der ikke er i besidelse af den.
1000 håbefulde knus fra Rigal.
Smil til verden, og den smiler til dig. Klap din hest, og den elsker dig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hej alle sammen
Vi tager til Rømø,alle sammen til sommer og demonstrer,
Laver skilte på dansk, tysk og engelsk laver plakater og sætter dem op.Så har vi i det mindste gjordt noget, og samtidig kunne det jo være sjovt at se hinanden.Det der skal til først, er nogle som vil påtage sig opgaven med at få det hele på plads.
Jeg bliver nød at sige at jeg ikke kan pga langvarig sygdom i familien, men jeg vil støtte og vil gerne tage med til sommer.
Håber at i synes om iden-og at der er nogle som har overskudet til at få gang i tingende,for det hjælper jo ikke at vi alle bare synes det er synd,og skælder ud over at der ikke er nogle som gøre noget ved det.
MVH Susanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Liberty, Nappe |
09-02-2003 00:57 |
|
Mærkeligt nok er der ikke flere indlæg efter at Susanne`s Carant, eller bliver der gjordt noget.
Hvad med at sende disse indlæg til Politiet på Rømø. Eller er det noget for Sleipner foreningen.? ?
Connie
Unghest søger part, kik under hest søger rytter.. Sæt lidt kulør på livet, få dig en schapendoes. "det er en Hund"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: [HEST] myndighederne |
MM |
09-02-2003 08:01 |
|
Først vil jeg lige sige, at Sillemusen har lavet en god tråd og hun har sandelig da ikke hakket på de piger, som prøver at hjælpe hestene sommer som vinter. Tværtimod var hun utilfreds med myndighederne og vred på Beier Clausen.
Det er vi andre vel også?!
Til Rigal vil jeg sige: Det kan ikke nytte noget, at hestenes/ponyernes velfærd afhænger af nogle piger, som tilfældigt hjælper ponyerne. Dyr skal passes hver dag og ikke tilfældigt. At der findes nogle mennesker, der om vinteren lapper på sommerens skavanker er meget prisværdigt, men ikke en varig løsning. Lad os slå fast, at dyrene på Rømø Ranch er Beier Clausens ansvar og myndighedernes ansvar!
Rigal, det er ikke smart, når du blander andre dyr ind i diskussionen. Nu diskuterer vi her i denne tråd dyrene på Rømø Ranch. Lav en ny tråd om forholdene for de dyr, du beskriver.
Susannes forslag om en demonstration ved Rømø Ranch er god nok, vi skal i så fald være mange og demonstrationen skal følges op med en politianmeldelse. Det er helt nødvendigt. Og hvis medierne kunne få øje på, hvad der foregår, ville det jo være dejligt.
Jeg synes, at det bedste er at bombardere den ansvarlige politimyndighed med anmeldelser og så sende samtlige anmeldelser til justitsministeriet også. Der er langt fra Christiansborg til Rømø og vi kunne måske hjælpe både politiet og politikerne med oplysning om forholdene. Og samtidig fortælle dem, at vi ikke vil finde os i sådan et dyrehold!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Rigal |
09-02-2003 11:54 |
|
Davs igen.
Først vil jeg sige til Liberty at Erik Nielsen som er lokal betjent på Rømø udemærket ved hvad der sker, og prøver at gøre noget.
Det er Tønder Politi der skal til at vågne op.
MM: til dig vil jeg så gerne fastslå at der står i Sillemusens indlæg, jeg sitere: bliver lånt ud til unge uvidende mennesker. Og det er ikke rigtigt.
Vi kan begge godt blive enige om at Beier ikke skal have lov at have hans heste. Men de mennesker der låner dem skal have et skulderklap af format.
Hvis der er noget du er i tvivl om, så kontakt mig, så skal jeg personligt vise dig hvor stor forskel der på de heste der er lånt ud, og dem som er så forhutlede at ingen vil have dem.
de bliver sat på en mark om vinteren, og der kan de så gå og passe sig selv. Han er blevet meldt et utal af gange, men intet sker, hvilket er forkasteligt.
Jeg ved hvordan det forholder sig i det virkelige liv på Rømø, og det er ikke for sjov. Hvis den eneste hjælp disse heste kan få er at nogle piger tager sig så godt af dem som muligt, så synes jeg det er prisværdigt. men kom ud af busken og gør noget selv, hvis du mener du kan gøre mere end borgerne på Rømø.
Og hvor vidt jeg blander andre dyr ind i det eller ej, er vel ikke et problem. Jeg konstaterede bare at det også gælder smådyrs velfærd, og det kan alle herinde være med til at yde et bidrag til i hverdagen, ved netop at oplyse den "uvidende nabo" om hvilke skæbner hans kattekillinger lider når han ikke passer på og beskytter moderen. Der er så mange annoncer om dyr der bortgives, sig mig er det bare affald eller hva´
Så sent som igår var der en annonce med en new foundlænderhvalp på 8 mdr. der søgte nyt hjem, det skulle man lige have tænkt på inden man anskaffede sig den der hvor den nu ikke længere kan være.
Jeg gør selv alt hvad jeg kan for at oplyse om bedre vilkår for dyr, store som små, ved at snakke med folk som ikke giver dem optimale vilkår.
Og jeg sidder ikke her og skælder ud på nogen, og slet ikke dem der gør en fysisk foreskel for hestene på Lakolk strand på Rømø.
1000 knus fra Rigal.
:-D Smil til verden, og den smiler til dig. Klap din hest, og den elsker dig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
MM |
09-02-2003 15:26 |
|
Til Rigal.
Må jeg bede dig om at læse mit indlæg igen!
Så vil du bl.a. opdage, at vi skælder ud på Beier Clausen og politiet....
Jeg skrev, at det er prisværdigt, at nogle piger prøver at gøre noget for ponyerne på Rømø Ranch, men at det ikke er en varig løsning. Fordi ponyernes liv og helbred beror på tilfældigheder. Ansvaret for ponyerne er og bliver ejerens og myndighedernes!
Iøvrigt: Jeg kan fortælle dig, at jeg ER ude af busken med hensyn til dyrevelfærd - det er meget primitivt af dig at gå ud fra, at andre mennesker ikke gør en indsats for at få bedre dyrevelfærd i Danmark. Det er der trods alt mange mennesker her i dette land, der gør og man skal ikke underkende andres indsats - snarere være glad for det!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Toppuristen |
09-02-2003 16:08 |
|
Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem, men jeg har været inde på hesteinternatets side (www.hesteinternatet.dk) og har læst om Rømø.
Udover at jeg er dybt forarget over Rømø, så er problemet, at hvis man anmelder sådan en hestemishandler (vil jeg tillade mig at kalde ham), så tager det evigheder, før politiet overhovedet overvejer at kigge derned, og så har vedkommende haft tid til at "bedre skaden". Men der sker ikke mere end at de får en reprimande og får besked om at bedre tilstanden. Hvilket de lover højt og helligt, men skider på, når ordensmagten er væk igen. Det er skammeligt!!!
Det skulle være som jeg har set det i nogle programmer på Animal Planet - ASPCA har taget dyr med på dyreklinik også selvom ejerne har protesteret. Nogle dyr er blevet fjernet og har fået andre og gode hjem, og nogle er blevet aflivet pga. vanrøgt. De er ikke blege for at GØRE NOGET! Hvorfor er vi så i DK? Hvorfor er ordensmagten og diverse dyrlæger bange for at gøre noget?
Nu er jeg ikke initiativtager, men hvis der er nogle, der vil gøre noget, så har jeg en underskrift til jer!
Ismulevrinsk Susan Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Send protest! |
MM |
09-02-2003 23:06 |
|
Jeg var netop inde på:
www.romo.dk som er Rømø turistkontors hjemmeside. Under hesteudlejning står Rømø Ranch. Da jeg havde suset lidt rundt på siden, kom der et evalueringsskema frem - her kan man indsætte kommentarer. Så det vil jeg opfordre til!
Desuden var jeg inde på www.romoranch.dk
Det ser jo meget romantisk ud! Det ligner i hvert fald ikke Anne-Mette Iversens billeder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Rigal |
09-02-2003 23:10 |
|
Til MM
Selvfølgelig er det ikke rigtig at det bare skal være "tilfældighederne" der giver hestene de vilkår de nu kan få om vinteren, men når myndighederne gang på gang møder uanmeldt op hos clausen, uden at finde noget at komme efter, så er der altså kun de piger at takke for at der sker noget. Nu kender jeg mange af de piger, lokale og andre hesteejere, og tro mig, det er IKKE bare en flok uvidende tøser. Så er det uddebbateret. Jeg siger heller ikke/underkender at andre ikke gør noget inden for dyrevelfærd, jeg mener bare at vi sammen kan gøre meget mere for div. dyr i dk, så ville der jo ikke være så mange der bliver forsømt. Og der er sikkert mange der gør meget mere end jeg, det er bare et bud på hvordan man kan bidrage.
Det kan godt være at vandkopperne er sandet til, men der er vand, de går på græs hele natten, og får ekstra foder. Der er et læskur til skygge, men hvem kan holde øje med hvor tit det bliver brugt?
Det er de ting myndighederne kigger efter, og de er jo sådan set opfyldt, derfor bliver der ikke gjort noget. Man kan jo heller ikke ligefrem sige at de er underernæret alle sammen(nogle er da de var meget hårdt ramt af blodorm, ikke at det retfærdiggør noget). Så konklusionen er at der ikke er nok at fælde ham på, selvom det han gør er forkasteligt, hvilket jeg er meget enig i.
Man skal ikke være bange for at det ikke bliver meldt hvis der er mistanke om noget, for det gør det, ihvertfald på Rømø! Men man skal jo heller ikke strø om sig med anmeldelser, hvis der ikke er konkret hold i dem, for så bliver vi jo ikke taget alvorligt i længden
1000 knus fra Rigal.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: [HEST] Naive Rigal. |
MM |
09-02-2003 23:38 |
|
Til Rigal.
Jeg er nødt til at fortælle dig:
Dyreværnsloven bliver ikke overholdt som den ser ud i dag. Det ved justitsministeriet godt og derfor bad de rigsadvokaten om at undersøge sanktionerne i forbindelse med anvendelsen af dyreværnsloven. Rigsadvokaten udsendte i september sidste år en redegørelse, som har foranlediget justitsministeriet til at ændre dyreværnloven. Det arbejder de i øjeblikket på. Hvad det så ender med er en anden sag. Men en ting er sikkert, bøderne for vanrøgt stiger som følge af undersøgelsen.
Det er meget naivt at tro, at når der ikke sker mere rundt omkring så er det fordi, der ikke er noget at komme efter. Sådan hænger det ikke sammen. Der er mange årsager til, at dyreværnsloven ikke bliver håndhævet, som den bør, bl.a.: Dyreværn har lav status hos politiet, det viser rigsadvokatens undersøgelse. Rigsadvokaten anbefalede politiet forskellige tiltag og man må håbe, at de med årene får indarbejdet en anden praksis, end den de har nu.
Så kan vi ad lovlig vej få stoppet Rømø Ranch og deres svineri.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sillemusen |
10-02-2003 08:46 |
|
Det kan godt være at vandkopperne er sandet til, men der er vand,
øhhh nu ved jeg ikke hvor meget du ved om heste, men heste kan altså få kolik af sand, og desuden hjælper det da ikke en skid aft vandet er fyldt med sand, i naturen ville hestene sikkert ikke drikke af det og det er der sikkert mange af dem som ikke gør i deres tåbelige små indhegninger mens DE LIGGER OPSADLET OG FÅR SÅR ALLE VEGNE!
uhhh, jeg skal straks have sådan en seddel printet ud!
desuden regal, du skriver at nogle piger passer hestene om vinteren og der har hestene det jo godt, nu er det sådan at hesten har KRAV på at have det 100% godt HELE året, det nytter ikke at dyrene vndrøgtes om sommeren og så har det fint om vinteren!
vi må stå sammen, jeg vil gerne være med til en demostration mod dem, jeg skal til at melde mig ind i dyrtenes beskyttelse, måske de også vil hjælpe med en demostration?
hellere en pisk i hånden end sporer på støvlen http://www.thilles-oase.webbyen.dk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Toppuristen |
10-02-2003 16:09 |
|
Ja, så fik jeg også læst det hele af tråden ..... !! Og jeg bliver nødt til at sige ...
@Rigal: Du skælder Sillemusen ud for at have nævnt nogle ting mht. hestene på Rømø, som du åbenbart ikke er enig i. Men er det et mærkeligt tilfælde, at du slår så store slag for "vinterpassepigerne" når du SELV er en af dem?? Det er da klart, at du vil retfærdiggøre dem, når du selv er en af dem.
Jeg er ikke i tvivl om, at ponyerne har det godt hos dig. Men hvad med de stakkels ponyer, der er så forhutlede, at ingen gider have dem om vinteren? Du skriver selv, at de står på en mark og passer sig selv hele vinteren. Er det måske fair? Synes du det er i orden?
Du skriver hele tiden, at du er enig i, at ponyerne behandles forkert og at der burde gøres noget - men du forsvarer også dem, der passer ponyerne. Jeg forstår godt, at du synes det er godt og vigtigt at der bliver gjort noget for ponyerne. Det ER det! Men jeg synes bestemt ikke, at du skal (eller kan tillade dig at!) lade dine frustrationer og din afmagt over at du ikke kan gøre MERE gå ud over fx Sillemusen! Hun startede en god tråd, som viser, hvordan hestene har det på Rømø - og så kan det godt være Rømø Ranch, det er mig egentlig ligemeget ... den ligger sq da på Rømø  ! - og så tager vi andre stilling til det. Vi skriver vores meninger. Vi siger ikke, at det du gør, ikke er godt nok. Vi skriver ikke, at du gør for lidt. VI angriber ikke dig. Jeg ved godt, at jeg gør nu, men det er udelukkende fordi jeg synes, at det er bunduretfærdigt, at du lader dine frustrationer etc gå ud over en, der bare har startet en god debat-tråd. Og det mener jeg.
Så jeg synes egentlig at du skulle tage og tænke lidt over, hvad du skriver, inden du angriber ... ligeså vel som vi andre skal. Og ligeså vel som man skal gøre sit baggrundsarbejde godt nok, før man skriver noget. Men det tror jeg nu også det er blevet gjort ...
Jeg er udmærket klar over, at der nok er nogle nu, der synes jeg måske er for grov. Det beklager jeg. Jeg synes bare det er lidt mere end tilfældigt, at fortaleren for disse ponyers vinterpasning faktisk selv passer indtil flere af ponyerne om vinteren. Det kan da umuligt blive objektivt ... !?
Til eventuelle folk, der føler sig jokket over tæerne vil jeg bare sige: jeg beklager - håber støvlerne holdt  !
Ismulevrinsk Susan Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: [HEST] Tak til Toppuristen. |
MM |
10-02-2003 17:25 |
|
Kære Susan.
Det var godt skrevet - du skriver i et godt sprog, som ikke kan fornærme nogen. Måske var det lige sådan en melding, der skulle til? For det lader til, at Rigal har svært ved at forstå meningen i det hun selv skriver og i det, vi andre skriver.
Rigal skriver nogle uhyrlige ting, som ganske enkelt modsiger sig selv: "Det kan godt være, at vandkopperne er sandet til, men der er vand".
Hun konkluderer, at årsagen til at myndighederne ikke foretager sig noget, er, at alle krav til opfyldelse af dyreværnloven er overholdt.
Den holder ikke. I dyreværnslovens § 2 står der, at dyr skal vandes.
Ponyerne på Rømø Ranch er tydeligvis udmattede og mangler vand midt i sommervarmen. En pony, som opholder sig midt i solen om sommeren, drikker mange liter vand. Hvis forholdene er i orden.
Dette er bare en fremhævelse. Der er flere andre eksempler i Rigals tekst, som skærer i ørerne.
Jeg kan godt forstå, at Rigal er solidarisk med de andre hestepassere, men hun forstår åbenbart ikke, at dyrenes ejere og i dette tilfælde også myndighederne har ansvaret for dyrene. Og konsekvenserne for dyrene tænker hun heller ikke på. Det må dog være det første og vigtigste!
Gad vide, hvad der sker med de ponyer, som absolut ikke kan mere??? Hvordan ender de deres dage???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: [HEST] Tak til Toppuristen. |
Sillemusen |
11-02-2003 08:17 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: [HEST] Læs lige teksten igen!!! |
Rigal |
12-02-2003 01:07 |
|
Til MM, Sillemusen og Toppuristen.
Jeg tror ikke i har læst mine indlæg ordentligt.
Jeg forsvare ikke Beiers handlinger, det han udsætter hestene for er noget frygteligt svineri.
Jeg har heller ikke selv passet nogen af hesten, som toppuristen åbenbart tror???, men MINE EGNE heste har gået med nogle af hans heste om vinteren.
Det der med vandkopperne er IKKE mine ord, men myndighedernes, jeg siterede bare, hvad de sagde EN af de gange de havde været der for at se nærmere på tingene efter en anmeldelse. Jeg synes BESTEMT IKKE at det er i orden, og kan tydeligt se at de tørster, om sommeren. Det er dyrlægen og div. andre myndigheder der synes at loven er overholdt, til trods for at vandkopperne er fyldt med sand, og hestene ligner nogen der allerede er døde, men myndighederne ser jo ikke efter hver dag, hvilket åbenbart er nødvendigt for at få Beier til at overholde loven.
Jeg gentager lige mig selv en gang til for dem der ikke har fattet det endnu!!
Jeg forsvarer PIGERNE der passer hestene om vinteren, IKKE BEIER!!!!
Og så vil jeg lige sige at jeg synes bestemt også det er en god tråd sillemusen har startet, men det jeg kritisere er at der står at det er unge uvidende mennesker der låner hestene, det er det ikke.
Og sillemusen beskriver selv så fint her til sidst at Beier bare ser dollertegn, og er ligeglad med hestene, og det er han. Det var det jeg prøvede at fortælle jer med at beskrive forholdene om vinteren, med at de bare går for lud og koldt vand, og passer sig selv. Det Smerter mig at se, og jeg SER jo hvordan de har det, det gør i ikke.
Jeg er glad for at der er nogen der vil hjælpe os på Rømø med at kæmpe. Men kæmp mod Beier, IKKE mod pigerne. Håber at i har forstået det rigtigt denne gang. Vi er på samme side, hvilket de folk der passer hestene om vinteren også er. Det myndighederne ikke vil gøre noget ved, kæmper pigerne for om vinteren, og det er at give hestene et anstændigt liv så længe de kan, og det er desværre kun om vinteren.
Havde de muligheden gav de dem et godt liv hele vejen igennem.
Rigal.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sillemusen |
12-02-2003 09:18 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Toppuristen |
12-02-2003 12:20 |
|
Bliver nødt til at give Sillemusen HELT ret, Rigal. Hvis det er et citat (som forøvrigt staves med C!), så SKRIV DET! Hvordan skal vi vide, at det er et citat, når du ikke skriver det? Går du bare ud fra, at vi kan læse dine tanker?
Dit tonefald lader stadig meget tilbage af ønske. Jeg tvivler på, at ret mange her tager nogen seriøst, når de skriver "som toppuristen åbenbart tror???" (som er en af de knap så slemme), "Jeg gentager lige mig selv en gang til for dem der ikke har fattet det endnu!!" - at anlægge det tonefald overfor os andre, at tale så meget ned til os ... det fremmer ikke ligefrem forståelsen ejheller respekten for dig! Jeg kan ikke tage dig seriøst, når du taler sådan til os.
Dertil kommer: "jeg SER jo hvordan de har det, det gør i ikke." - hvor ved du det fra? Er det kun dig fra hele HN, der kommer på Rømø? Det var da noget nyt!!
Hvis du vil have den respekt, som du prøver at påkalde dig på en yderst barnlig måde: ved at kritisere os andre og fremhæve dig selv som klog og bedrevidende, så er du helt galt på den. Du opnår ingen respekt ved det. Du opnår, at folk bliver sure på dig og ikke gider læse dine indlæg, fordi du taler ned til folk/er nedladende.
Der er i øvrigt ingen her, der kæmper imod pigerne - det ville du også forstå, hvis du havde læst, hvad vi skrev.
Når det så er sagt - så synes jeg det er godt, at du er med os. Jeg synes det er godt, at du kan se, at Beier gør noget forkert. For det GØR han! Men hvordan kan han stoppes? Myndighederne er jo øjensynligt temmelig ligeglade (eller også har de et meget bizart forhold til, hvad der er godt for heste!).
Og lad os så få afsluttet denne mudderkastning - den hører slet ikke hjemme i Sillemusens tråd! - den har intet formål, udover at du, Rigal, kommer af med din vrede og dine frustrationer. Du får ikke mere mudder fra mig - jeg har sagt, hvad jeg mener om din måde at udtrykke dig på.
Ismulevrinsk Susan
Ps. Hvis der nu er nogen, der stadig eller igen føler sig jokket over tæerne, så beklager jeg igen. Det er ikke meningen. Men jeg lader ikke sådanne kommentarer stå ukommenteret, som dem, jeg har nævnt her  ! Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sillemusen |
12-02-2003 13:08 |
|
tak det har vi opdaget toppur
godt skrevet igen igen..
til alle:
der er startet et indlæg om rømø ranch på opslagstavlen, det går ud på at samle så mange vi kan så vi til sommer kan lave en demostration mod rømø ranchs behandling af hestene! vi får brug for nogle som er gode tildyreværnsloven, og det med politiet...så er du det så meld dig! vi og hestene har brug for dig!
se min signatur for genvej hellere en pisk i hånden end sporer på støvlen Hjælp hestene på Rømø Ranch HER http://www.thilles-oase.webbyen.dk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| STOP BEIER CLAUSEN |
Anette |
12-02-2003 13:18 |
|
Jeg vil give ret i at mange af disse "vinterpassere" gør en stor del for hesten og som jeg skrev tidligere har en jeg kender passet en af Beier Clausens heste en vinter, men det var først da hesten var blevet afleveret igen at det gik op for familien hvordan disse heste egentlig havde det!
Uanset hvad, hvem og hvorda syntes jeg at vi her på hestenettet skal prøve at stoppe Beier Clausens måde at behandle hestene på!
Skrevet af Susanne (Curant) længere oppe:
Vi tager til Rømø,alle sammen til sommer og demonstrer,
Laver skilte på dansk, tysk og engelsk laver plakater og sætter dem op.Så har vi i det mindste gjordt noget, og samtidig kunne det jo være sjovt at se hinanden.Det der skal til først, er nogle som vil påtage sig opgaven med at få det hele på plads.
Dette syntes jeg var en pragtfuld ide... Så mange hesteinterreseret folk burde kunne løfte en opgave som denne i flok! Vi kan lave en demonstrationsdag, sætte sædler op på alle de rideskoler vi færdes på, samle underskrifter ind, kontakte diverse aviser mm.
Er det kun mig der syntes vi burde gøre det?? Vi burde være i stand til at gøre en forskel for disse heste, hvis bare der er et par stykker der vil stå for det!
SÅ BARE KOM IGANG!! KAMPEN MOD BEIER CLASUEN STARTER (forhåbentlig) SNART...
Vrinsk fra Anette © Copyright KLOGEST ER DEN SOM VED HVAD HUN IKKE VED
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: STOP BEIER CLAUSEN |
Sillemusen |
12-02-2003 16:29 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Rigal!!!!! |
|
|
Jeg gider ikke engang at læse flere af dine selvretfærdiggørende indlæg!!! For så ville jeg brække mig
Hvordan i alverden kan du have det på dig at forsvare de mennesker der tar sådan en hest hjem om vinteren for så at sende den tilbage til det mareridt den skal opleve hver sommer
.....nok er Beier Clausen dyremishandler, men på trods af at de udlånte heste har det godt hos de passerpiger i vintermånederne vil jeg ikke lade dem gå fri...... hvordan kan man sende en hest man holder af tilbage til den mand.... bare se på med halvåbne øjne og være så selvretfærdig og mene at man gør noget godt??
Næh vil man gøre noget godt burde man lave en skjult kamera dokumentation i stil med dyretransportprogrammerne for hurtigst muligt derefter at anmelde det...... så vil beviserne ikke mangle!!!
.....Jeg er rasende over at folk brokker sig i stedet for at gøre noget !!! så rasende at jeg dirrer
Joanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig! |
klakki-Sara |
27-03-2003 10:41 |
|
Jeg er helt enig med dig!Dyr burde behandles ligesom os andre!
Hvis jeg havde haft en pony i vintermånederne så havde jeg meldt ham lige på stedet!For de stakkels dyr skal IKKE tilbage til en dyremishandler!Jeg blir sgu så sur på dyremishandlere, tænker folk slet ikke på at dyr os har følelser?De heste burde komme ud til en som har respekt for dem og som værdigsætter dem!Jeg for lidt en fornemmelse af at ejerne er vildt ligeglade med dem!Hvis man skal have hest(e) så skal man respektere den, lad den få adgang til massere af vand,tage sadeltøjet af den når den holder "pause"(f.eks til stævner) og selvfølelig værdigsætte hesten!Jeg blir så vred når jeg hører om mishandlere! Jeg har tænkt mig at melde dette, da jeg mener at det er for grov af karakter!.
Så jeg er enig i alle som syntes det er det rene mishandling!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Rømø's Ranch |
*§Crazy Popcorn§* |
22-04-2003 20:36 |
|
Sikke i kan råbe af hinanden (peger ikke mod alle - men næsten)! Kan vi da ikke blive enige om at alle vil det bedste for Rømøs heste???!!! Altså er vi ikke fjender, men venner, så ta' lige og stå sammen, ikke??
Jeg er da ozze fuldt enig i at der skal gøres noget for Rømø Ranch's heste, men det er da kun godt at nogle piger tager sig kærligt af de heste som ikke modtager meget kærlighed i forvejen, indtil de bliver fjernet for den grusomme ejer, ikke?; eller er i nu også uenige i det?!?
Nå men, det må i selv om, men jeg vil da gøre ALT for at stoppe mishandlingen mod de heste!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har kontaktet op til flere medier! |
Riezer |
12-05-2003 17:49 |
|
Dette må stoppes! En lile 13-årig initiativtager JA! Jeg har mailet til DR, Politiken og Dyrenes Beskyttelse! De Må og SKAL hjælpe hestene!
Riezer - http://www.geocities.com/mishandlet:0) Et barns ansigt siger alt. Særligt munden. Alfred E. Neuman
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slap da lige lidt af!!!!!! |
|
|
Heysa
Jeg kan også selv se hvad det er i har imod Rømø Ranch, men hvad med at tænke list mere, og tænk over hvor meget i kan regne med de billeder! For det første vil jeg gerne sige at jeg lige er begyndt at arbejde¨på Rømø Ranch, og at det overhovedet ikke er sådan som i tror.... heste er jo ikke lavet af glas er de? Så vil jeg i hvert fald gerne høre hvordan de har kunnet overleve hundrede af år med at arbejde i landbruget med hårdt arbejde... Inegn af hestene på billederne er gamle. Det kan jeg forsikre jer om! Hesten med Den brede hvide blis, og som der ser så tynd ud (og faktisk også er det) hedder Conrad, og er fem år gammel den dag i dag! De heste der er for tynde kommer på opfordring på en stor grøn græsmark hjemme hos Jens Bayer, hvor de får foderpotioner morgen og aften. Efterhånden som de vænner sig til det får de mere og mere, ind til de er kommet i god forderstand igen!!! De har det godt, og er alle glade!! Hver morgen når de starter på arbejde bliver de hentet fra en stor mark, hvor de hygger sig sammen med hinanden. Ude på Ranchen får de en stor potion mad, alt efter hvad den enkelte hest har brug for. Så bliver de striglet, og der er som regel 10 unge piger eller børn til at hjælpe til i højsæsonen. De får sadler og hovedtøj på. Men jeg gør også her opmærksom på at de aldrig går med gjordene spændt når de ikke er ude at ride med en rytter. Ponyerne/Hestene der ligger ude i sandet, og ser å så syge og trætte ud, er bare et typisk billede af en hest der ligger og slapper af. Har i nogensinde været ude på en mark og se på jeres hest når den ligger og sover/hviler sig. Det ser da også sådan ud. Man ser da også tit et føl ligge og sove, så det ser ud som om det er dødt, eller sygt. Det er da klart at hestene er trætte! men arbejdstimerne bliver jævnt fordelt på hver enkelt hest, så der er ingen grund til at tude over dem! hvad angår deres vand, så kan jeg sige så meget som at de aldrig drikker af den vandkop man ser på billedet! Ja vandet er fuldt af alger, men hvordan er det lige vandet ser ud ude på jeres hests mark om sommeren... så længe ozonlaget ikke er gået i stykker endnu, og solen den bager ned på vandet, vil der altid gro alger. Vandet i drikketruget bliver med jævne mellemrum gjort rent, men der kommer selvfølgelig hurtigt alger igen. Men jeg har endnu aldrig været ude for at hestene er blevet syge af det!!!!!!!!!!! Den vandkop man ser på billedet er også meget misvisende! Den drikker de aldrig af! jeg ved ikke engang hvorfor den er der. De drikker af det store trug. Flere gange om dagen bliver hestene trukket over til drikketruget for at slukke deres tørst! Folk går rundt og snakker med dem næsten hele tiden, så de er heller ikke nogle "stakkels heste som ingen vil tage sig af!" Når en hest får sadelsår eller gjordsår, (hvilket andre almindelige heste også får!!!) bliver såret omhyggeligt renset. Hvis det er et saddelsår så kommer hesten hen på en mark, og bliver taget fri for arbejde indtil såret er helet. Hvis den får et lille Gjordsår, får den (hvis det er i højsæsonen) en Westernsadel på, hvorpå gjorden sidder længere tilbage, så den ikke gnaver.!!!! Der er mange pige på 15-19 år der hjælper derude... nogen af dem er tyskere, men det skader vel heller ikke hestene? Jeg indrømmer at det ser ret dårligt ud derude! Jeg har selv været lige så meget modstander af det som i er, men så ville jeg undersøge det lidt nærmere, og fandt ud af at de faktisk havde det godt derude. Hvis de blev taget ud af arbejde, ville de nok ikke få det godt, når de er opvokset til det. Mange af hestene derude, er også nogen som Jens har taget til sig, efter at de var blevet misrøgtet hos deres ejere.....! Stedet har eksisteret i over 40 år, og alle, både heste og turister har haft det godt derude igennem tiderne! Dem der ser den såkaldte misrøgt derude, er folk der enten ikke har forstand på hestens natur, eller også er det erfarene (eller u-erfarne) ryttere der ser de stakkels heste.... de er vant til deres dukkeheste derhjemme i stalden, som er for fine til at komme ud når det regner etc.!!!!! Åh ja hvilken ulykke ville det da ikke være hvis nu ens hest fik det for varmt? nej uha uha. Hvad med Araber hestene i Ørkenen. Ja dem burde vi sandelig også melde til dyreværnet ikk??? det er jo LATTERLIGT! Jeg har selv været i Israel og Ægypten flere gange, og set hvordan hestene der har det... de er tynde som tændstikker.. bliver redet, jeg ved ikke hvor mange timer om dagen, igennem en ørken. Men de har det godt med det.!!!!!! Folk dernede elsker sq deres heste som deres egne brødre. Men hesten har altid måtte arbejde for føden. Det er kun nu her i vores tid... i løbet af de sidste 30 års tid at folk er blevet så overpylrede. !!!! Man overreagerer alt for hurtigt. Jeg er selvfølgelig også selv meget imod hestemishandling! Men man må altid se sagen fra to sider!!!! ikke drage forhastede konklusioner!!!! Jeg taler ikke uden erfaring! En hest skal opdrages forsigtigt men bestemt. Man må ikke skade hesten. hvis en hest ikke har respekt bliver den til en meget farlig hest, der er farlig for den selv og dens omgivelser! Jeg har selv redet i 10½ år, og har min egen skønne lille hest. Den har et hjerte af guld. Jeg har aldrig misrøgtet den. Den har altid haft det godt. Jeg er ikke bare en lille snottet unge der sidder og skriver en masse vrøvl, nej! jeg siger bare min mening om JERES mening om ting i slet ikke aner noget om! Hvis i vil demonstrere mod noget, så demonstrer mod måden man tilrider heste, og træner dem til Westernridning i Australien. Det er jo total vildt og sindsygt! men Heller ikke det vil jeg tale imod, for hestene dernede bliver sq nødt til at være lydhøre, hvis man står midt på prærien, og ens hest ikke er ordentlig trænet til at blive stående når man siger det til den. Ja så står man der uden hest midt ude i ødemarken. Uden de store chancer for at overleve, medmindre man har en masse proviant med. Hvilket man højst sandsynligt ikke har nok af til den lange gåtur til den nærmeste bebyggelse......!!!!!!!!!
Dette var lige lidt udenfor emnet om Rømø Ranch, men det er ikke fordi jeg taler udenom. Det er bare fordi jeg prøver at give jer en indsigt i hvordan heste andre steder i verdenen har det. Hestene på Rømø Ranch Har det ganske udemærket! Jeg har også noget andet at sige! Jens Baier Clausen kan måske godt virke streng. Men det er heller ikke ham der tjener alle pengene. Nogen af dem går til løn til os som der arbejder derude, andre går til køb af nye friske heste, så de gamle kan gå på pension, til rideudstyr, til hesteplejemidler, til foder, til vandregning etc....... alle de ting der er nødvendige for at få det hele til at køre. Han tjener ikke selv særlig mange penge på det!! Jeg er også selv lidt imod den måde han styrer nogen af tingene derude på Rømø, men nu går han snart på pension, den gamle mand er faktisk over 70 år gammel, og har arbejdet med Ranchen i mange årtier. Den nye ejer er en frisk ung dame som er mine gode veninde, hun har arbejdet derude i ca. 5 år tror jeg, og hun ved hvordan hestene skal have det. hun er 23. Og hvis i vil demonstre imod hende, så værsko. Men JEG kan bare ikke se det logiske i det!!!!!!!!! Jeg ved godt at jeg har talt i en skrap tone, men jeg håber at det har fået sat jer lidt på plads. EJg forstår da udmærket godt hvad i tænker, men jeg er ikke ne slags forrædder, jeg kender til det, og vil give jer del i min viden om Rømø Ranch. I har Dramatiseret det alt for maget, det går langt ud over realitetens og virkelighedens grænser. Jeg har læst alle jeres indlæg og har også fattet forståelse og sympati for jeres meninger. men jeg mener at i er forkert på den. citat:"én fjer bli'r let til fem høns!" Det er denne diskussion et tydeligt eksemplar på! Jeg håber at i har fået noget ud af denne repremande, jeg mener at den var nødvendig.!!!! Jeg vil ikke være uvenner med jer, men som sagt siger jeg bare min mening om tingene. En anden gang må i meget gerne lige tænke jer lidt bedre om......
Mange kram fra Josefine.... håber at i forstår mig!!!! undefined 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm |
|
|
Jeg synes nu at det du skriver, Josefine, er en gang pladder. Hvad har det med at det er hestens natur, at ligge med sadel og hovedtøj når det er drønhedt???????????????????????At man behandler sine dyr med respekt betyder jo ikke at man behandler dem som om at de var lavet af glas. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal, skrive andet end at jeg er målløs over at nogle kan sympatisere med nogle, der behandler dyr på denne måde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er da rart... |
Jane |
13-05-2003 05:49 |
|
med nogle holdninger set fra en anden side af sagen
Men Josefine, jeg ved godt at billeder kan vise hvad der er hensigten med dem, men jeg må lige spørge dig om noget..
Alle heste kan jo have det varmt, derfor er det vigtigt at de har mulighed for at få rigeligt med rent vand, men hvor er vandet henne?
Du skriver at hestene bliver trukket over til et stort vand trug, vil det sige at de står i den bagende sol uden mulighed for selv at få adgang til vand??
Jo, et føl eller en anden hest ligger da og sover på en fold, men da ikke med sadel og hovedtøj/bid på!!!
Måske er det ikke bevidst at du skrev: "NÅR en hest får sadelsår eller gjordsår...."
Vil det sige at du allerede nu kan sige at hestene får sår, men mener at det er iorden, fordi der bliver gjort noget ved det?
HVIS min pony fik sadelsår eller gjordsår (hvilket han aldrig har haft..) ville jeg da nok tjekke sadlen, eller prøve at se om det kunne undgåes i fremtiden...
Jeg er da glad for at høre, at hestene ikke står med spændt gjord, når de ikke rides.
Måske er det billederne der snyder, men jeg synes nu det virker lidt mystisk at en hest kan ligge ned med en sadel, som stadig bliver liggene på ryggen af den, hvis gjorden ikke er spændt..
Og så bare lige et spørgsmål.. Hvis hestene alligevel holder pauser, hvorfor så ikke tage sadlen og hovedtøjet af dem???
Venlig hilsen Jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rettelse til Rigal og alternativ |
Tine-Lykke |
13-05-2003 10:04 |
|
Da jeg var yngre var der flere af mine små uvidende veninder der lånte hans ponyer og det var DYBT UANSVARLIGT!!! Bare du ligger et depositum kan du låne en hest, ligemeget hvem du er og hvilket kendskab du har til heste. Det er også ligegyldigt om du har hvor du har hesten stående. Kan godt være at det ikke er sådan i teorien, men sådan er det i praksis. Må give Sillemusen helt ret i alt hun har skrevet, synes at det er et flot initiativ at tage. Faktisk er der jo også et alternativ til Rømøranchen, der ligger et andet ridecenter på Rømø, hvor hestevelfærd er proiteret højt. Problemet er at det ikke ligger lige på stranden (da der ikke er mange græsfolde) og at det jo er dyrere (de bruger jo rent faktisk penge på foder), jeg forstår ikke at folk vælger at spare de penge. De heldige Rømø-pony finder en sød passer igennem vinteren, de uhelige bliver lånt ud til uvidende mennesker, eller tilbringer vinteren med de andre "ikke-udlånte" ponyer og det er nok dem det er værst for.
Venlig hilsen Tine  - it's never personal! "I don't want to belong to any club that will accept me as a member" (Groucho Marx) http://www.tinelykke.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg gi'r jer i og for sig ret |
|
|
jeg er også imod det med sadlerne. Håber da at nu hvor Bayer går på pension (inden for de næste par år) at det vil blive sådan at hestene får sadlerne af i pauserne. Jeg arbejder derude for at hjælpe hestene, og for at støtte dem i hverdagen... Det er begrænset hvilke muligheder der er for hestene at få fri adgang til vand, men jeg håber da også at de får gjort noget ved det.... har lige siddet og læst alt det igennem jeg har skrevet.. ahvde vist en af mi´ne debatdage, hvor jeg bare vil diskutere alt.... noget af det er meget udenom emnet... men relaterer alligevel en smule til det. Jeg ved at fremtidsplanerne for ranchen ser lyse ud, for mange ting vil blive forbedret. ISÆR hestenes ve og vel, og det er jeg glad for. Men jeg mener stadig at billeder kan være misvisende. Nogen heste har det også bedre end andre. dem der får sadelsår.... ca. 1 ud af 70 hver anden måned, bliver enten taget ud af arbejde, eller redet uden sadel, alt efter hvor såret ligger. Lige for tiden har hestene det nogenlunde godt derude på Rømø, fordi det ikke er sommer endnu. Men når det er stegende hedt og når sandet fyger.... så mener jeg faktisk at hestene burde have fri. Ranchen lever langt far op til de krav der burde stilles til hestenes ve og vel... det kan godt konstateres, på nogen måder er jeg imod den. Der er ting der kan forbedres, men det hjælper jeg også til med, selvom jeg ikke´har arbejdet der i så lang tid endnu. Jeg mener at det er godt at i allesammen siger jeres meninger. Hvis det ikke
havde været fordi jeg arbejder på ranchen, så ville jeg nok også have talt imod den. Men jeg kender stedet, og ved hvor slemt det er.... og hvor slemt det IKKE er. I har allesammen ret på hver jeres måde. nogen mere end andre... nu vil jeg ikke sige mere....
Woopsi, nu gjorde jeg det vist igen. Skriver side op og ned med bogstaver... det er skøønt at skrive undefined
Nå men tak for denne gang.... det er godt med nogle diskussioner, og at få rodet lidt op i de ting der trænger til at gøres noget ved!!
Kram Josefine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang. foder.. |
|
|
hvad det med foder angår vil jeg bare lige sige at de hver morgen får foder, og at de heste der er i en lidt dårligere foderstand kommer ind på en opfodringsmark, hvor de får foder morgen og aften..
Hestene står på græs ca. 15 timer i døgnet...... og har store arealer på Rømø hvor de kan tumle rundt og hygge sig.... !!!!
Bare lige lidt information !!!!
"livet er at opleve naturen fra en hesteryg"
glade hestevrinsk fra Speedy og Josefine
Winnie styrer verdenen!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er for skidt! |
|
|
Jeg giver Jer alle fuldstændig ret!
Det er for skidt, og nogen burde gøre noget!!!
Hilsen Mig og Anton
* Hesten er menneskets bedste ven* 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rØMØ RANCH |
|
|
gØR NOGET VED DET LIGE MED DET SAMME!!!
@!#$ HVOR ER DET ONDT!!!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tag lige og slap AF |
|
|
I er alle mega sure på Rigal, men det i alle klager over er at hun "forsvare" hestemishandleren.. Åben da jeres øjne.. jeg synes personligt at hendes indlæg er de bedste, hun ved hvad der sker, hvormange af jer andre har lige været over og se hestene. Det har hun, så lyt dog til hvad hun har at sige..
DET ER MIN BØN TIL JER ALLE
 NYD DIT LIV MENS DU HAR DET 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hvor er det... |
|
|
Hejsa.
Hvor er det forfærdeligt... Man skulle skrive om det i de små klubblade eller store blade.. Det er for synd... Stakkels heste. Mine vil ind i sommervarmen...
Knnuss rebecca
Og så har du seletøj på,.
Jeg hedder Rebecca og jeg er er født d. 02-09-89 og er helt vild med heste og dyr. Jeg rider dressur, spring, laver horsemanship, lystspringer, skovture og meget mere. Ute HP Jasmins HP min hp som er lidt i krakTag den tid ting tar, så ting tar mindre tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har hørt meget |
|
|
hejsa
jeg har også hørt meget om det sted... men det du sætter ind i dit indlæg er jo 2 år gamnmelt.
er der nogen der ved om forho0ldene er de samme NU ???
for hvis det er sådan de heste bliver behandlet vil jeg gerne tage derover og så betale en bøde for selvtægt eller blive dømt for tyveri... for hvis jeg så sådan en hest ville jeg ALDRIG kunne vende ryggen til den uden den enten var aflivet eller kommet et andet sted hen. (eller stod i en trailer bag min bil... men så skal man jo have en lastbil med  )
det er frygteligt, og syntes ideen med at atge derover og spolere hele deres foretagende er god, men mon det bliver til noget ???? for lige så snart folk skal betale for det falder int for at redde dyrene.
hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NU SIDDER JEG SGU OG HIDSER MIG GEVALDIGT OP!!!!! |
Louise P |
02-01-2004 21:31 |
|
NEJ DER SÆTTER JEG KRAFT DEJSME GRÆNSEN!!! SÅDAN EN FLOK HÆnGERØVE HUNDEHO'DER! KAN DE DA IKKE SE DE STAKKELS DYR LIDER!
Du har min støtte 10000000% (gamle)Sillemusen!
jeg følger Linddal's råd og printer en skrift-indsamling ud og går rundt i HELE Lemvig by(by i vest-jylland)og samler underskrifter ind! sætter seddel op i Stald Magne, Stald BM, Rom Rideklub, Stutteri Klosterheden, Aldi, Fakta, Kvickly, Rema 1000!
nu skal det lort altså stoppes!
håber der er andre der gør som mig! tænk hvis jeres heste endte sådan et sted en dag!
jeg brækker mig ved tanken!
det er den virkelige verden mine kære venner!
og det er ikke kun på Rømø dette står på! det er over hele landet!
SÅ STOP DET DOG!
- Pallehmm... Jeg er faktisk sulten selv om jeg li har spist!wiDr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Se li hva jeg har lavet:o) |
Louise P |
02-01-2004 22:59 |
|
Så har jeg lavet en skrft indsamling som i kan printe ud og sætte op div. steder!
Jeg vil 100% meget gerne med over til Rømø med alle jer andre! heh... har alleree fået grønt for det af min far, og han vil gerne køre mig!
er kun 13 år... men gør det noget?
Jeg kan ikke rigtig finde ud af det der Link halløj så alle jer som vil have indsamlingspapir skal bare sende en mail til:
Louise Palombini
og jeg sender med det samme(!) en mail hvor den er i, lige til at prite ud og hænge op 
Læt er det 
- Pallehmm... Jeg er faktisk sulten selv om jeg li har spist!wiDr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm!!!! |
|
|
Det er ikke fordi jeg vil sætte spørgsmålstegn ved nogens intentioner, men nu er der blevet talt og talt men intet gjort...
Øh jeg tror tomme tønder buldrer mest.
Og nej, jeg har ikke selv tænkt mig at gøre noget, selvom jeg ikke går ind for det jeg ser på billederne, ved jeg godt med mig selv at jeg ville love mere end jeg kunne holde. Har lidt for meget andet i hovedet lige nu.
Ville bare lige høre om det stadig bare er et spøgelse i kulissen, eller om der rent faktisk skal ske noget med jeres protester?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HALLOOO |
|
|
Som jeg har skrevet før, så har jeg haft en pony nede fra Rømø Ranch 2 år i streg.
Da jeg første gang lånte ham, anede jeg intet om forholdene dernede. Jeg var meget glad for hesten og besluttede at låne den igen. Da jeg så fik den tilbage var det med sadelsår, sår i hovedet og hesten var undervægtig. Der gik en hel måned før jeg kunne ride på ham.
Da jeg afleverede hesten opdagede jeg, at Beier bruger PIGTRÅD som indhegning, hvilket jeg er stærk modstander af.
Det er rigtig, at nogle af hestene står i et hus, men hvad med resten??? Er det ikke lovpligtigt at ALLE dyr skal have adgang til et læskur.
Da jeg var dernede så jeg ikke et kæmpe drikketrug, som de kunne trækkes hen til, når de var tørstige.
Og ja, Beier er skide ligeglad med, om de der låner hans heste har forstand på heste. Han spurgte mig ikke om noget som helst. Kan ikke engang huske om jeg skulle vise legitimation.
Jeg meldte til alle dyrs ret om de sadelsår hesten havde. Det var mit bidrag. Ved ikke hvad jeg ellers skulle have gjort.
Jeg vil ikke have lort smidt i hovedet for at have lånt en af hans heste. Har ikke tænkt mig at låne dernedefra igen, for jeg havde det fanme dårligt med at skulle aflevere ham. Men det blev jeg jo ligesom nødt til, ellers ville jeg jo selv blive meldt for tyveri.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|