Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rotter stjæler badesandaler
Forfatter: 
Dato:  18-02-2025 20:07

Nu har vi ikke katte mere, og knaldhytten er sat til salg. Til gengæld har vi haft mus, men de går i fælderne, rotterne er klogere, selvom huset er udtamponeret med "Rottefri" fælder, der er så ikke særlig effektive: De smækker for tidligt- eller slet ikke. Så skete dette:

Rotten, stjæler badesandaler!

Ja, det har den gjort, den ene efter den anden. Udover den har ædt to hyacinther i potte, gnavet i en gul sikkerhedsvest, et trekornsbrød, et rugbrød og fairtrade bananer.

Men mine futsko??? Rotter skulle efter sigende ikke bryde sig om lugten af hudolier, men mine sure tæer- er lykken. WTF.

Nå, da rottefælderne kun smækker om 5 fingede pattedyr med modstillede tommelfingre, dvs mig, har jeg indkøbt en rotterister. Dvs en elektrisk fælde (og et livs forbrug af C-batterier).

Men fælden er sat op med bananchips og havregryn, så må vi se om loddenfætteren går i. Den ser lidt sød og lodden ud, og at den stjæler mine sutsko- er så mærkeligt, at det er sødt.

Men æder den maddingen, så tænder jeg for strømmen.

Iøvrigt havde vi en i fyrrummet, som løb mod døren, og vendte sig en halv omgang, så den kunne vride sig under dørtærsklen. Det har jeg ikke set før! Katte kan vende sig, men rotter?

Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Og håndsæbe
Forfatter: 
Dato:  22-02-2025 01:53

Jeg har haft noget liggende, som en af mine niecer har lavet. Så har rotten gnavet i den. Jeg er ved at være ret træt af den rotte. Kan den bare ikke æde det, de andre gør. Gå i fælden?!

Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Rottefænger og hunde / katte
Forfatter: 
Dato:  22-02-2025 10:36
Træls rotte...!

Har kommunens rottefænger ikke flere råd?

Sig endelig til, hvis du du bor østpå og vil låne en jagtkat eller hund.

Hvis de ikke æder rotten, så kan de chikanere den meget effektivt.

Men, hvalpene æder chips, stjæler squash og sure sokker..
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bor på Nordfyn
Forfatter: 
Dato:  03-03-2025 00:25

Og i dag, da vi var ude at handle, så så jeg en mand, der gik med en lille rottehund, og desværre var han for langt væk, så jeg kunne ikke spørge til racen/om han ville leje/låne den ud.

Jeg har haft katte i 28 år, men det er først efter de gamle blev aflivet, at vi fik rotte-/musefesten. Selvom jeg holder meget af katte og hunde, så skal jeg ingen have, da det er nemmere at flytte i lejlighed uden dyr.

Om vi nogensinde får ryddet op/flyttet, ja. Det gør vi jo nok ikke med mosegrise og mus.

Min samlever mener, at kræene kommer ned fra loftet, der er også hul i gulvet, som mine katte udforskede. Jeg kan jo ikke høre noget. og slet ikke lugte den der lugt af ammoniak/svinestald/kloak. Som rotter skule afgive.

Det er et super tilbud, du har givet! (Y)Men manden siger nej tak. Desværre. Øv!

Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Kender det så godt
Forfatter: 
Dato:  02-04-2025 09:15

Ej hvor kan jeg godt følge dig og jer. Vi havde også en rotte engang som boede under gulvet og det var helt klamt. Den stjal en af mine sko og lagde den ude i skuret som om det var dens egen seng eller sådan noge :-)
Først troede vi det var katten men den sov bare hele tiden så det kunne det jo ikke være.

Vi prøvede med fælder men den gik bare udenom og spiste maden alligevel. Den var klogere end os. Min mor blev så sur hun satte strøm til en elektrisk fælde og sagde nu var det nok. Den gik heldigvis i efter nogle dage med peanutbutter og havregryn.

Men man går jo hele tiden og tror den er der igen. Det er sådan lidt uhyggeligt for den kunne være hvor som helst. Det med futskoene og hyacintherne lyder helt sygt men også lidt sjovt på den der mærkelige måde.

Håber du fanger den med bananchips :D :D

0
0
Svar på denne tråd

tips til rottebekæmpelse
Forfatter: 
Dato:  17-11-2025 19:05

Hej Tine,

Faldt lige over din tråd. Hvis i ikke kan komme rotte problemet til livs, så sig endelig til så har jeg nogle gode tips til dig. Du kan også læse mere om rotter her http://www.skadedyrservice.dk/bekaempelse-af-rotter/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider