Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Opstaldning på ugeplan
Forfatter: 
Dato:  06-09-2023 16:32

Halløj.

Nogen der kan anbefale et sted, hvor hesten kommer på enefold, da vi har brug for den kan være der 1 uge - 3 uger af gangen? Det skal være en radius af 50 km fra Ballerup. Boks er et plus, men løsdrift med fornuftigt læmulighed vil også fungere. Det er til en vallak på 145. Foder og træpiller kan medbringes, men brug for mulighed for at købe wrap.
Dbh

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det en god ide??
Forfatter: 
Dato:  09-09-2023 10:47
Nu skriver du jo ikke, hvad din plan er - men hvis planen er at flytte hesten frem og tilbage, så tøv en kende.

Heste er meget forskellige.
Nogle heste kan man smide i traileren, køre en tur, ride, køre hjem. Og, du kan ikke mærke en forskel.
Andre kan du sagtens køre udflugt med, men de er da lidt mere livlige.

Nogle heste kan man smide i traileren og flytte frem og tilbage imellem ny adresse og boks uden synlig reaktion.
Andre heste bruger måneder på at falde til... Og er anderledes end normalt i den periode.

Husk - heste har ikke et sprog. Når hesten kommer ud af trailer ved den ikke, hvorfor alle dens venner er væk og om den nogensinde kommer til at se det den kender og er tryg ved igen...

Derfor kan heste, som er meget veltrænede og stoler på at dens mennesker ikke udsætter den for noget grimt, de heste kan man tage med.
De fleste heste ville være bedre tjent med at blive hjemme selvom ejer fx rejser frem og tilbage imellem egen og kærestes adresse / til praktikpladser mv.

Dernæst, hver gang man skifter stald ændres mange store og små rutiner. Risikoen for kolik er derfor højere de første par måneder efter at man køber en hest.
Hvis jeg køber hest, kan jeg finde på at have helbredsforsikring det første år. Derefter er situationen normal, og så gider jeg ikke betale ting, der er lav risiko for...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider