Jeg kontaktede Knuthenborg sidste år pr telefon, fik at vide at jeg skulle sende en mail. Derefter larmende tavshed, så jeg endte med at få dyrlægen til at afliver herhjemme.
Men her i foråret blev det så aktuelt igen. Vores gamle hoppe havde tabt sig sidste sommer for første gang, vi fik tjekket tænder, de var tæt på perfekte. Omkring jul observerede jeg at hun af og til hostede ved fodring, men da hun skulle vaccineres lyttede dyrlægen på hende, intet at høre?! I perioder hostede hun meget og så hostede hun slet ikke? Så bemærkede vi at hun begyndte at trække vejret meget dybt/tungt, så hun blev tjekket og havde forrest i lungerne, hun blev sat på noget astmamedicin som hjalp lidt, så på antibiotika som slet ikke hjalp og pludselig blev det rigtig slemt, så jeg besluttede at vi stoppede.
Igen kontaktede jeg Knuthenborg, og beskeden var igen, send en mail. Så foreslog min veninde at jeg kontaktede København Zoo, jeg kunne kun finde et hovednummer og fik også der beskeden send en mail og fik en direkte mailadresse, der blev jeg ret ulykkelig. Men derfra gik det stærkt, de ringede fra foderafdelingen 1-2 timer senere, jeg fik et telefonnumer til KU Life, og fik meget hurtigt en aftale om at levere hoppen næste formiddag, vi valgte så at tage vores endnu ældre Welsh Mountain hoppe med.
For mig var det en win-win-win, hoppen fik hurtigt fred, de indre organer bliver brugt til dyrlægestuderende og kødet som foder.
Denne gang vendte Knuthenborg dog tilbage efter et par uger, men der var det jo for sent.