Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Da HN blev efterladt døende…
Forfatter: 
Dato:  06-06-2022 11:15

Jeg har været i gang med at lede efter et helt specifikt produkt - og blev simpelthen ramt af, hvor besværligt det er at søge noget som helst frem på Facebook.

Prøvede så på HN, men her er søgningen begrænset til ét år tilbage (jeg mener, at den afgrænsning blev indført grundet mængden af data, man kan vist søge sen aften / tidlig morgen, eller hvad ved jeg).

 

Hvor er det ærgerligt, at HN fik lov at dø. Tilsyneladende er der stadig reklameindtægter på siden, men den bliver simpelthen ikke udviklet længere.

 

Er der egentlig nogen, der ved hvorfor? Det er jo stadig et site med et stort potentiale, men det er som det bare er blevet efterladt til en stille død.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ukrudt årsag
Forfatter: 
Dato:  06-06-2022 11:20
Jeg ved det simpelthen ikke??

Jeg synes det er underligt, for man får mere viden end holdning her, end andre steder, og det kan jeg lide.

Et fif - brug Google og søg hestenettet + dit søgeord.

Så viser Google dig svar fra hestenettet, døgnet rundt, året rundt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 efter midnat
Forfatter: 
Dato:  07-06-2022 00:20

Søger du efter midnat, kan du også søge i ældre opslag.

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2022 09:46

... det er skidehamrendeærgerligt, at HN er så dødt.

 

Efter min mening er Facebook ren underholdning. Du får kun feeds fra ting/steder, du selv har opsøgt = ting du allerede ved.

Og du får kun meninger og gode råd fra grupper, du allerede er medlem af = folk, du i forvejen er enige med.

 

Den sunde diskussion, hvor man vender emner med andre mennesker, som har helt andre indfaldsvinkler - den opnår man efter min mening kun et sted som her.

 

Men jeg kan faktisk godt forstå, at udviklingen på sitet er gået i stå, for der er ikke ret mange nye indlæg, så måske er der heller ikke ret meget trafik på siden? Vi må jo nok gribe i egen barm og prøve at sørge for noget aktivitet, hvis vi vil have udvikling :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Vi er jo nogle
Forfatter: 
Dato:  07-06-2022 11:52

.... der stadig foretrækker HN. Jeg elskede at læse opslag/se billeder fra mennesker jeg ikke kendte IRL, nogle få af dem er jeg blevet venner med på Facebook, men flertallet er jo bare forsvundet.


Jeg var glad for at folk ikke bare kunne slette deres opslag, når de havde fået det svar de skulle bruge eller aleternativt kun havde fået svar de ikke kunne lide. Jeg elsker også at man kan søge og finde de spørgsmål som man selv efterlyser svar på selvom de måske er 10 år gamle.

 

For 8-9 år siden var jeg til møde med Henrik og JanR om at opdatere salgsparametre på hestene, der er absolut intet sket i de mellemliggende år.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Totalt dødt
Forfatter: 
Dato:  08-06-2022 17:18

Jeg er ikke på Facebook og har heller ikke ønske om at komme det. Og ja her er totalt dødt. I de gode gamle dage var det svært at nå at følge med. Nu går første side på hyggesnakken 8 måneder tilbage, hvor den før blev fyldt på under en dag. Mange af foraerne burde nedlægges/slåes sammen. Det tager meget længere tid at gå ind og tjekke de forskellige fora for nyt end rent faktisk at læse det nye. Så dødt som her er ville et forum være nok. Mange år siden jeg foreslog at droppe søgebegrænsningen, der jo ikke burde være nødvendig så lidt trafik som her er. Respons på forslaget fik jeg vist aldrig. Det eneste der sker herinde er de endeløse anmodninger om at svare på spørgeskemaer ( er det det eneste man lærer i skolen idag?) og mere eller mindre dårligt skjulte reklamer som f.eks i det sidste nye indlæg her på hyggesnak.


1
0
Svar på denne tråd
 
 Har selv været "væk"
Forfatter: 
Dato:  05-08-2022 22:55
Jeg har selv været væk fra HN i flere år. Jeg tror lidt, at det løb ud i sandet, da jeg ikke længere har hest.

Men da jeg loggede på, for første gang siden... 2012, kunne jeg godt se, at det er helt dødt. Så er spørgsmålet, er vi nok til at genoplive det?

Jeg er enig i, at Facebook heller ikke er mit favorit sted. Ikke længere. Men er med i nogle hæklegrupper, da jeg startede med at hækle for snart et år siden.

Jeg kan faktisk godt mærke, at jeg har savnet det. Jeg har også virkelig savnet at ride, men har måtte fylde tomrummet med nye hobbier.

- Be your own hero
0
0
Svar på denne tråd
 
 Er vi nok?
Forfatter: 
Dato:  06-08-2022 19:14
Jeg tror egentlig, at vi er nok brugere til at der er et videnskartotek til en velfungerende site, hvertfald ryttersnak delen.



Problemet er, at ejerne af siden efterhånden burde investere lidt tid / energi /penge i reklame / i at få genskabt hukommelsen om at hestenettet findes.

Og i at se på deres brugervenlighed.
Fx, at det er bøvlet at sætte billeder ind fra smartphone. Siden er vist beregnet til computeren, ikke smartphone?
Og at det kræver en del klik at se om der er nye indlæg, hvorfor skal man klikke på de forskellige parably emner??

Og, deres seneste ide med, at når man bevæger billedet på siden, hopper man automatisk op til toppen af sidens reklamebanner eller de åbner reklame banner lige der, hvor man skal have sit skrivefelt for at svare, det er selvmord for siden.

Hvordan fanden skal man svare, hvis de blokere tekstfeltet med en reklame i forgrunden??
Ingen svar =død side = absolut ingen reklame indtægter.

Annoncer om salgsheste er der meget lidt gang i, fordi der er sparsomt af den bærende aktivitet.

Men, grundlæggende, der er stadig et fundament, og der kan bygges videre.

Men, jeg tror at vi brugere har svært ved det alene, hvis administrator / ejer af siden slet intet gør.
4
0
Svar på denne tråd
 
 Vi er her stadig
Forfatter: 
Dato:  12-08-2022 16:32

Tror mange af os gamle rotter smuttede, da det gik fra at være et foretagende som vi frivillige brugte oceaner af tid på, til at blive voldsomt kommercielt. Dengang det der forlag (tror jeg det var?) overtog HN og os som havde hjulpet med at bygge HN op nærmest blev vippet ud til højre.
Jeg kigger stadig ind indimellem, men jeg er ikke aktiv herinde som sådan. I dag var jeg på siden, da jeg går og pusler med drømmen om en gul igen, så jeg ville kigge på markedspladsen. Jeg blev selv noget måbende over at se, at der stort set ingen heste er til salg herinde.
HN's storhedstid er desværre nok ovre. Og det er selvforskyldt.

Vh. Annette

1
0
Svar på denne tråd
 
 Annette S
Forfatter: 
Dato:  18-08-2022 10:54

Hej Annette

 

Hvis du er på udkig efter en gul, så kan jeg anbefale dig at kigge på Facebook: Fjordhesten DK, Formidling for dig og mig

Her sættes de fleste Fjordheste vist til salg.

Og så er der nogle på dba.dk (i mange tilfælde er det nok de samme, men der kan også være andre).

Der ligger også lidt på ridehesten.com.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jer er også...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2022 10:08

en af dem, der har frekventeret HN i flere årtier, og bestemt foretrækker et format som HN's (hvis ellers det blev opgraderet til en version 2K... ) fremfor FB o.l.

 

Men det løb er givet kørt - når man kaster er blik på indholdet i "Nyheds"-oversigten fremgår det med al tænkelig tydelighed, at man fra admin-side har kastet håndklædet for længst.
Bunden er vist nået med opslag som dette: Sådan kan du få et lån til din ridehobby

 

/Dorte

4
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er her en gang i mellem
Forfatter: 
Dato:  23-08-2022 07:28

Jeg har også være med næsten fra starten og kan huske hvor mange engagerede brugere der var herinde

 

Diskussionerne gik højt en gang imellem, men der var stadig plads til alle.

 

Hvis HN skal gøre sig bare lidt håb om at overleve så bør de slå alle de forskellige fora sammen så det trods alt ser ud til at der er lidt aktivitet.

 

jeg hopper herind et par gange om ugen for at tjekke om der er sket noget, og der kan jeg sagtens følge med i opslagene.

 

Hilsen Anne

1
0
Svar på denne tråd
 
 Google kan hjælpe
Forfatter: 
Dato:  23-08-2022 12:20

Det er simpelthen så ærgeligt, at al den viden forsvinder - men måske er der en smart måde at få adgang til dette stadig via Google. Desværre kender jeg ikke selv løsningen.

 

Dbh Julie


Julie Aasbjerg Andersen

Psykolog og indehaver af Mentalt Overskud Psykologisk Praksis

Psykologisk praksis ved Lyngby centrum - Mentalt Overskud

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trist.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2022 01:04

Med HN er det er jo som med forretningerne i de små byer, - de er der kun i morgen, hvis du bruger dem i dag.

 

DitteH Ja HN burde ryde op i de skjulte reklame, men egentlig sjovt at bruge krudt, på en side med så lidt liv.


...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Længe siden...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2022 20:21

Det er flere år siden jeg har været herinde. Men hvor er jeg dog glad for at se, at der stadig er liv i HN, omend med meget svag puls.

 

Jeg var her tit, da jeg havde heste, men efter at de blev solgt og jeg flyttede fra landet til byen, så var der ikke så stort et behov. Og mange af de gamle begndte at falde fra, og så var der ikke engang hyggen tilbage. De få gange jeg har kigget ind i de senere år, har der været en masse opslag fra paudo-studerende der ville have hjælp til diverse projekter eller opslag med skjult reklame i links. Og det gider man jo ikke bruge tid på.

 

Men dejligt at nogle stadig holder ved. HN var et rigtig godt sted at lære en masse for mig, da jeg fik hest.


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ærgeligt, men generel udvikling
Forfatter: 
Dato:  30-08-2022 09:33

Jeg tror desværre det er et generelt problem. Utroligt mange forums har det enormt hårdt i disse år, og de lukker simpelthen på stribe. Jeg ved egentlig ikke helt, hvorfor.


Blogger for North Ventures

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror at
Forfatter: 
Dato:  06-09-2022 20:48

Jeg tror at den helt generelle forum-død skyldes i første omgang Facebook, men også de platforme som er kommet til efterfølgende. Det være sig Instagram, Snapchat og nu Tiktok.

 

Det tiltaler helt sikkert de unge, at de kan nøjes med at kommunikere i korte usammenhængende "sætninger" med snaps og 30 sekunders videoer. Eller hvad det er nu man kan på Snapchat og Tiktok :-)

 

Og når de unge flytter trafikken til andre platforme, så følger vi gamle langsomt med. Dog skal det være en kold dag i helvede før jeg danser mit eget navn på Tiktok :-D

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kigger engang imellem
Forfatter: 
Dato:  09-09-2022 16:38

Jeg kigger af og til herinde, men ja, det er ikke meget der sker, er dog medlem af flere facebookgrupper, hvor der er rigtig meget aktivitet. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyre annoncer.
Forfatter: 
Dato:  22-09-2022 16:58

Jeg kan huske det gik galt den gang de begyndte at kræve penge for deres annoncer, begyndte med alle mulige regler og det blev for bøvlet. Der skød de sig selv i foden.

 


Bolig søges til leje i Nordsjælland. Gribskov kommune. Evt. Helsingør.

Hundpasning tilbydes. Nordsjælland.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider