Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Uddannelser
Forfatter: 
Dato:  10-04-2022 00:29

Hej folk,

jeg ville høre om der er nogen der har taget uddannelsen "fysiogisk hesteterapeut".
om i lever af det Idag, hvad i tjener i løn og om det kan betale sig.
jeg går kraftigt og overvejer at tage den, da det er boget der interresere mig. Men der er ikke meget viden ifh. Om man kan leve af det.

på forhånd tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen som lever af af det
Forfatter: 
Dato:  10-04-2022 21:50
Jeg har igennem mit hesteliv haft kontakt til et par stykker som har taget lignende uddannelse - men deres primære erhverv er altid deres oprindelige erhverv, fysiorgisk hestemassage" er et bijob, højst.

Hvad med at blive fysioterapeut??
Her kan du leve af det.

Og så heste i fritid?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bijob....
Forfatter: 
Dato:  19-04-2022 10:04

Min erfaring er, at det er et fint bijob, så længe man kan holde til det. Dem jeg kender, som "kun" har masseret, de holder ikke til det i længden - og det er ellers stærke piger med gode armkræfter.

 

Dem som kan holde til det i mange år, det er dem, som kombinerer massagen med fysioterapi, kranio-sakral og akupunktur - altså dem, som ikke kun "bruger kræfter", men også bruger de mere blide og ikke så fysisk krævende metoder.

 

Mit råd er, at du skal sørge for at have en uddannelse/et job at kombinere med. Din fysik holder væsentligt længere hvis du kan nøjes med en enkelt kunde eller to om dagen.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan 'teste' det af
Forfatter: 
Dato:  13-10-2022 10:23

Hej Mega

 

Jeg er ikke ekspert på uddannelsen "fysiologisk hesteterapeut, desværre. Så kan ikke svare på, om du kan leve af det. Men til dagligt driver jeg selv en lille forretning, hvor vi hjælper folk som dig, der ønsker at få 'adgang' til erhvervslivet uden det forpligter.

 

Min anbefaling til dig er, at du får fat i en virksomhed, hvor de ansætter / har ansat fysiologisk hesteterapeuter. Her kan du i et par måneder prøve af om 1) det er noget for dig, og 2) få en idé om, det er noget du kan leve af på den lange bane.

 

Jeg anbefaler 2 måder, du kan komme i "prøve" med en relevant virksomhed for dig, så du kan få svar på dine spørgsmål.

1) Tag et lønnet/ulønnet praktikforløb i en relevant virksomhed, der har andre fysiologiske hesteterapeuter ansat

2) Skriv/indgå et studieprojekt i samarbejde med en hesteterapeut virksomhed, der kunne være relevant for dig at arbejde med efterfølgende

 

Et studie fra Dansk Industri viser nemlig, at hvis du har samarbejdet med en virksomhed i løbet af din uddannelsen (i Danmark vel og mærket), så er chancen ca. dobbelt så stor for, at du bliver ansat i netop den virksomhed, når du er færdig på dit studie.

 

Jeg håber du kan bruge nogle af mine råd og held og lykke med din uddannelse. I min optik er det vigtigt at du finder noget, du brænder for! Så kommer pengene helst af sig selv :-)

 

Mvh

Xandi


Iværksætter @ Excelerate

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svær vej
Forfatter: 
Dato:  10-05-2023 14:59

Jeg er helt enig med de andre. Det er meget svært at få nok arbejde til at kunne leve bare nogenlunde af det. Medmindre du er ekstraordinært dygtig eller har ufatteligt mange gode kontakter.


Med venlig hilsen

Chrille

Disc Golf og CocktailGuide

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider