Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At blive kørt ned bagfra
Forfatter: 
Dato:  08-02-2022 19:19

I mandags (den 15/11) blev jeg kørende på knallert kørt ned af en bil bagfra. Jeg aner faktisk ikke hvad, der skete udover, jeg hørte et ordentligt brag, det er sort men med lys foran mig. I næste øjeblik går det op for mig, at der er sket et uheld, og jeg ligger på ryggen og fortsat kører fremad, men mit hoved hopper op og ned mod vejbanen og jeg bliver skubbet.

Da jeg lander farer jeg op, smider styrthjelmen fra mig, for jeg er sindssygt bange for at være på vejen, men det er jeg ikke. Jeg springer ind i rabatten, slukker knallertmotoren.

En stemme spørger: "Er du okay?!" Og jeg svarer: "Nej, det er jeg IKKE! Der er brug for en ambulance!".

Så jeg kom en tur på traumecentret med fuldt udtræk, scanning og det hele.

MEN JEG HAR VÆRET SINDSSYGT HELDIG!

At slippe med lidt asfalteksem på ballen, en lille bule i nakken og generelt være godt forslået + min hals er overstrukken og øm er næsten småting.

Det værste er, at jeg bliver ved med at tænke på/genopleve ulykken.

Men jeg må været landet halvvejs ovenpå min knallert, og således være sluppet for hudafskrabinger, og bilisten kørte heldigvis kun 60-70 km/t -ikke som de ofte gør herude over 80 km/t.

--- 3½ måned senere)

Jeg har, selvom såret er helet stadig ondt i ballen, og i "trælåret".

Forsikringen vil dække både min smadrede knallert (bilisten havde 3 MÅNEDER til at melde det), mit tøj og hjelm.

Smerter og så videre, ved jeg ikke, jeg havde også revnet et ribben.

 


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glat føre Lastbil helt
Forfatter: 
Dato:  08-02-2022 19:38

I lang tid efter var jeg bange, jeg var i tvivl om, om jeg overhovedet turde køre på knallert mere, i det her liv. Jeg har ikke prøvet det endnu!

 

En i min familie kørte sig i kvas på MC, jeg spurte ham, hvordan, HANkom op på hesten (MC-en), men det var mere sådan: En dag prøvede han om det gik, og det gjorde det så. Han mener forskellen er, at jeg jo var bevidst, mens ulykken skete.

 

Nu er det faktisk mere generende, da Flextrafik ikke er nemt- eller billigt.

 

Men i dag kørte jeg med Flex, og der kom en lastbil i stærk fart med hænger rundt i et sving, og hængeren skred ud. Der skete ikke noget! Eller kunne flextaxaen og ego været blevet smidt over i nogle træer, og det ved jeg jo ikke hvordan ville gå. For fanden da! Det sving ligger i skygge= glat, og så kommer der en lastbil med hænger i al for stærk fart.

 

Jeg bliver stadig bange!


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der går lang tid
Forfatter: 
Dato:  09-02-2022 08:00

Der går lang tid inden du ikke får flashbacks. For mere end 30 år siden fulgtes vi med vores veninde på Birkerød Kongevej, vi kørte forrest vores veninde, som havde 2 passagerer bagved. Pludselig kommer en modkørende bil over i vores vejbane, mine mand (daværende kæreste) når lige at hive i rattet så vi kommer ud i en buslomme og kun får kørt sidespejlet af. Så heldig var vores veninde ikke, hendes bil bliver ramt og hendes forsædepassager dræbt.

 

Den unge mand der kørte havde sejlet Sjælland Rundt og var blevet advaret om at skiftet fra frisk luft til en varm bil kunne få ham til at falde i søvn bag rattet, men valgte allgievel at køre. Han vågnede med hovedet nadad hængende i selen.

 

I mange mange år efter det var jeg ved at køre i grøften hvis jeg følte en modkørende kom bare en my for langt over i min vejbane. Men det bliver bedre med tiden, 3 mdr er jo ingen tid. Men godt at det trods alt ikke er gået værre med dig.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Empari
Forfatter: 
Dato:  10-02-2022 21:53
Du har min empati.

Det er helt normalt at være skræmt nok til at det sidder i kroppen længe efter.

Jeg ville nok foreslå at du stille og roligt køre nogle hyggelige ture med en ven, på knallert.
Kroppen skal genlære at det normale er, at knallertture er sikkert.

Jeg er hospitalslæge. Og det har jeg været i 12 år.
De første 10 år har jeg været med til at modtage "medicinsk nødkald", dvs dem der kommer ind med ambulance eller kommer almindelig ind i modtagelsen og man lynhurtigt opdager at patienten er meget mere syg end vi havde fået at vide i meldingen.
Påfaldende ofte dufter medicinsk nødkald patienter af tobak.
Som i - mærker jeg duften af tobak ser jeg mig om efter kritisk syge patienter.
Det er en usynlig arbejdsskade, men ren PTSD.

Jeg krydser fingre for, at dine fysiske og forskrællelsesar snart heler fint op.
Dine reaktioner lyder helt normale - og du skal nok komme videre.
1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2022 22:28

Jeg blev "kun" påkørt bagfra i bil med ~80km/t; bilen totalskadet, men jeg slap med lidt ømhed i halsmusklerne - altså superheldigt! Det var ved højlys dag på en tosporet vej (altså to spor i hver retning); jeg holdt i yderste spor og ventede på modkørende trafik passerede, så jeg kunne dreje ned ad en grusvej, og ALLE andre kørte pænt indenom (højre om) mig - lige undtagen en ung idiot, der formentlig havde næsen begravet i sin mobiltelefon og ganske enkelt ikke kiggede på vejen, lige havde set hvad umiddelbart lignede en ryddet vej og bare kørte derudaf!

 

Jeg husker, jeg kiggede i bakspejlet og nåede at tænke "han kører godt nok hurtigt... og han skifter ikke vejbane..." og BANG! Jeg var heldig ikke at blive skubbbet over i den modsatte vejbane.

 

Der gik nok mindst 1½-2 år før jeg ikke længere blev nervøs, når en bil nærmede sig bagfra. Jeg var altid så hamrendenervøs for, om de nu havde set mig. Det går faktisk først lige nu op for mig, at jeg ikke længere rigtig tænker over det.

 

Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor forfærdeligt det må være at blive kørt ned på knallert. GODT du slap relativt heldigt!

 

Det er okay at være nervøs. Tag det i det tempo, du magter.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider