Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ferie på hesteryg
Forfatter: 
Dato:  06-02-2022 10:05

Nogen som har erfaring med telt ferie på hesteryg? Og hvor meget kan man pakke på sin hest?

 

Tænker selv et 2-3 personers telt?

telttesten.dk/3-personers-telt/

Det vejer nok 4-5 kilo plus div udstyr. Så små 20kilo ekstra. Side tasker eller bagpå?

0
0
Svar på denne tråd
 
 20 kg ekstra?
Forfatter: 
Dato:  09-02-2022 08:10

Hvis du skal have et 2-3 personers telt, så skal I vel også være 2-3 personer og dermed 2-3 heste som vægten kan fordeles på?

 

For 20 kg ekstra er meget, du skal tænke på at der også er en sadel på 5-6 kg udover dig selv. Den samlede vægt du smider på ryggen af hesten anbefales ikke at overstige 15% af hestens vægt og må under ingen omstændigheder overstige 20% og dette kun i kortere perioder. De 15% er lidt urealistisk, men 16-17% er ganske fornuftigt.

 

Normalt bruger man sidetasker som selvfølgelig skal pakkes ligeligt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 20 kilo
Forfatter: 
Dato:  21-02-2022 11:13

Er en meget tung oppakning.

Skulle jeg på rideferie, tænker jeg at jeg ville prøve at tilpasse ruten til hvor man kan være i shelter - så er et telt slet ikke nødvendigt. (eller rettere, jeg er med alderen blevet så mageligt anlagt at det ville kræve adgang til indendørs overnatning, bad og træk og slip . Men shelterversionen var hvad jeg tænkte på for nogle år siden hvor jeg også drømte om sådan en tur)

For at minimere oppakningen kunne jeg også forestille mig at køre noget af ruten først og finde steder hvor der kunne lægges depoter (foder, rent tøj mm). Hvis der er depoter af rent tøj, kan man jo vælge at ride i de ældste laser og så smide ud i stedet for at skulle vaske/medbringe snavsetøj??

SKULLE det være i telt, skulle det være så vægten af teltet kunne fordeles mellem alle de heste der var med - og var jeg alene, så ville det være med et enpersonerstelt f.eks. af denne type
Køb Telt - Trespass Sentry - 1 person hos Backpackerlife.dk

Jeg ved godt at så kan det ikke indeholde sadel og sadeltasker - men de fleste steder vil man kunne lade det ligge udenfor - evt pakket ind i plast og hævet fra jorden hvis vejret er dårligt.


£isbeth (Blue Bird)


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen forstand, kun dagdrømme
Forfatter: 
Dato:  21-02-2022 22:11
Jeg har aldrig planlagt ride ferie.

Men, jeg tænker noget i retning af, at hvis sadel + rytter + opbakning vejer max 75-90 kg) afhængig af hestens størrelse), så går det nok.

Som kuriosum vejede en kaverelists sadel + oppakning + våben osv ca 25 kg.

...
Men, skulle jeg ud på ride ferie, så ville det nok blive mig og min hund og evt min hest og så al oppakning i bilen som min mand passende kunne køre fra høhotel /bed and breakfast til høhotel.
Og så bare medbringe madpakke til mig og dyrene + aftale med lokale, hvor jeg ville holde pauser og vi kunne drikke lidt vand.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider