Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udlån af hest
Forfatter: 
Dato:  01-01-2022 18:43

Hej heste-nettet.

Jeg står og overvejer at udlåne min hoppe, og er derfor gået igang med at kigge på skabeloner for udlånskontrakter af hest. Noget der falder mig i øjnene, er at der på de 2 jeg har fundet begge er et felt omkring hvad låner betaler ejer, hver måned, i leje for hesten. Men hvad er det normale at sige der? Og er det en det bare normen at man får penge for det? Ved godt det er et udlån/leje af hest, men når låner allerede skal stå med alle udgifterne, skal man så stadig "tjene" på det?

 

Kan forstå hvis det er fx. lån med forkøbsret, at man så forudbetaler månedligt på køb af hesten, men ellers ved jeg ikke om det blot er standard. Vil ikke være urimelig i den kontrakt jeg sætter, men vil da også selv synes bedst om en lille betaling for at de låner hesten.

Mvh Sofie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Normalt…
Forfatter: 
Dato:  02-01-2022 09:45

...tror jeg ikke, at det er, men jeg ved, at nogle udlejer/leaser meget veluddannede ponyer.

Har du en lærehest/pony af en vis værdi, kan du måske finde nogen, som er villige til at betale.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Udlån
Forfatter: 
Dato:  03-01-2022 09:38

Jeg har et par gange udlånt mine sportsponyer til ponyryttere for at få dem vist frem på stævnebanerne. Senest har jeg lige fået min nu 12 årige hoppe hjem efter 3 år ude (nu er hun i fol).

Alle de gange jeg har lånt ud, er der selvfølgelig skrevet kontrakt - seneste er der anvendt den kontraktskabelon, der ligger på HN.. Men ingen af gangene har låner skullle betale for det. Låner har haft ponyen som sin egen og derfor stået for alle de daglige/alm udgifter, der er ved hestehold - foder, opstaldning, smed, vaccination, ormekur osv. Selv har jeg sørget for, at ponyen var syge/livsforsikret. Det mener jeg, er den mest fair måde at gøre det på..

 

Men held og lykke med det.. :)

 

Mvh Gitte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan du sagtens :)
Forfatter: 
Dato:  04-01-2022 12:59

Jeg har før udlånt min hest, uden problemer. Bare husk en evt kontrakt.


Kristian

Ridde entusiast og konsulent hos Lu Consulting

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider