Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Str islænder trense til str cob?
Forfatter: 
Dato:  26-10-2021 20:43
Det er ingen hemmelighed, at jeg har to heste.
Min ridehest Aslan og makkeren Skipper.

Jeg kan ikke lide moden med glimmer og tingel tangel.
Men, hurra, man kan få udstyr som er enkelt og lader hesten skinne i stedet for at kunstige ædelsten skinner!
Der står ofte noget med ordet islænder på tingene.
Er der noget i vejen for at en str cob gammel traver kan passe str islænder?

Eller, er str islænder så bredhovedet, at man ikke kan bruge det til str cob varmblodsheste??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prisklasse?
Forfatter: 
Dato:  05-11-2021 15:51

Jeg synes nu godt det er muligt at finde trenser uden glimmer, jeg elsker god kvalitet med flot finish altså flotte syninger/spænder osv, men vil gerne undvære glimmer alle mulige steder. Min mand elsker glimmer.

 

Nu ved jeg ikke hvilken prisklasse du kigger i? Men sådan en her ville være et hit hos mig:

prorider.dk/shop/pro-anatomisk- trense-334p.html

 

Jeg VIL IKKE give mange tusinde kroner for en trense!!!! Så den her ligger på min smertegrænse.

 

Jeg fik ikke svaret på dit spørgsmål, jeg har nærmest kun set Islændertrenser uden pandebånd og så betyder det ikke så meget. Men HAR de brede hoveder? Det har jeg ikke bemærket.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enklere endnu
Forfatter: 
Dato:  05-11-2021 18:55
https://www.horze.dk/trenser-med-engelske-naesebaand/kincade-hunt-cavesson-trense-ii./317926.html
Ud fra en ren visuel vinkel kan jeg godt lide denher.
Så bliver det ikke enklere, renere i udtrykket.
Intet til at distrahere, det er hesten som er stjernen, ikke tilbehøret som skal skinne.
- De der pyntesyninger der var på dit eksempel - Charlotte, du har ret, det var ikke slemt, men jeg kan godt lide det endnu mere underspillet... :)

Men bemærk den irriterende detalje ved mit link - intet i str cob?
Og, ja, jeg ser heller ikke logikken i, at hovedtøjet bliver bedre af at være dyrt, især ikke, når man kun overvejer at ride den gamle gentleman op - alternativet er, at lade ham stå. Men, jeg vil da gerne have et hovedtøj og bid, før jeg laver annoncer efter en part...
Men det ville da være fantastisk, hvis man kunne ride ud med en ven, og vi red på Skipper og Aslan.

Suk.
Nåja.
Aslan skal først og fremmest rides op igen efter kodeledforvridning og hovbyld forløb, Skipper kan man tænke på senere.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2021 17:52

sådan en fætter her: abrideudstyr.dk - trense kempston - den er da i hvert fald enkel - om den så er dyr, tjaaa...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte - tak
Forfatter: 
Dato:  07-11-2021 07:26
Dorte - tak for ideen!

Den er måske ikke enormt billig, men nu har jeg en ide til hvor jeg kan finde noget til Skipper.

Jeg har lige fundet Müselers ridelære - og opdager, at den havde man på mit barndoms bibliotek!
Disse billeder af topdressurheste fra 20erne og frem har på sort hvid billederne hvertfald hvad ser behageligt enkelt ud...
Hæhæ, jeg rammer hårdt og langt ved siden af af moderne hestemode.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2021 12:55

selv tak - går selv langt udenom det meste udstyr, der involverer lak, glimmer & glitter...

 

Og Müselers Ridelære er i det hele taget guld!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trense
Forfatter: 
Dato:  07-11-2021 21:21

Den type trense du linker til hedder "Cavesson" og er meget brugt i England og Irland.

 

cavesson trenser

 

Med hensyn til Müselers Ridelære, så er det netop den gamle udgave man skal holde sig til. Der er lavet en udgave i '70-'80erne hvor man flere steder er langt fra principperne fra den gamle udgave.


 

 

Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej tak
Forfatter: 
Dato:  08-11-2021 16:40

Også nej tak til lak, glimmer, krystaller og brede og tykke næsebånd med voldsom (hvid gys ) foring herfra. Jeg foretrækker stadig gode gamle Hubertus a la www.stald-direkte.dk/shop/hubertus- classic-trense-31571p.html. Bare i sort og uden det bøvlede tilbagetræk. Mit problem da der skulle findes hovedtøj til min skimmel på 158 for mange år siden var længden på kindstykkerne. De skulle være cob, men kæberem og pandebånd skulle være full. Så jeg bestilte cob kindstykker hjem, men det havde måske været billigere at få en sadelmager til at korte full kindstykkerne i stedet.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider