Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Misligholdt kontrakt
Forfatter: 
Dato:  18-05-2021 17:45

hej. Hvad gør man når den der har lejet sig ind i vores stald ikke overholder reglerne,flytter bare hesten lige pludselig uden opsigelse. Vi har selvfølgelig lavet kontrakt og de har en måneds opsigelse? Vh lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vælg dine kampe med omhu.
Forfatter: 
Dato:  18-05-2021 20:37
Tjae.

Hvor meget er der på spil for jer. Udover stolthed?

Hvad tænker du forresten er årsagen til, at de er flyttet i huj og hast?

Jeg havde nok overvejet for og imod.
Enten tænkt at idiotiske/uhæderlige handlinger kan hænge sammen med en person, der er idiot eller uhæderlig.
Disse mennesketyper synes jeg er noget bøvl at omgås og så kunne man vælge at tænke "godt de er væk!" Og så ville jeg ignore dem, og aldrig lukke dem ind på min ejendom igen.

Alternativet er, at du bruger tid og mental energi på at tage kampen op. Fx sende anbefalet brev med hvad de skylder. Jeg går ud fra, at det drejer sig om opstaldning i opsigelsesperioden? Hvis det er standard og fx 1 måneds opsigelse og derfor et beløb i størrelsesorden 1-5.000 kr, så er det jo relativt små beløb.
-og så havde jeg nok ikke gjort så meget mere, hvis de ikke reagere på opkald, email og brev.

Hvis de er nogle belastende røvhuller, der trænger til en lærerstreg - eller der er et større beløb på spil - så havde jeg fundet en advokat, som havde forstand på det med hestejura, søgt råd der før jeg kontaktede den forsvundne opstalder - og så skulle de nok komme til at betale.
Men hvis juristen skal have over 1.000 kr pr time, er det for ærens skyld og eksemplets skyld.

"Komme til" at søge råd hos sin gamle rockernabo, hente haglgevær frem og des lige, ville jeg ikke anbefale.
Men hvor ville jeg være fristet til at hælde myresyre igennem deres nøglehul, gemme rejer i deres bil og... Det må man sikkert heller ikke...
1
0
Svar på denne tråd
 
 Misligholdt kontrakt
Forfatter: 
Dato:  18-05-2021 21:08

Det er ikke et stort beløb,men det er bare princippet i det. Tror grunden til hun er flyttet er fordi vi begyndte at forlange at hun hjalp til og kom de dage som hun skulle muge ud. Nogen dage blev hun bare væk.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror
Forfatter: 
Dato:  19-05-2021 08:35

du primært kan/skal bruge det til at tage ved lærer. Så i fremtiden skal du:

1) have et depositum der svarer til en måneds staldleje 2) staldlejen skal betales forud hver måned

 

Hvis hendes nye sted også bygger på at arbejdet deles, kan du jo kontakte dem og fortælle om din oplevelse med x, på en ordentlig og saglig måde.


Suldudu

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider