Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 anlæg af folde og ridehaller
Forfatter: 
Dato:  02-05-2021 16:06

hejsa med jer.. vi har alle set de store fine ridehaller rundtomkring i danmark og de fine træhegns folde med store fine jernlågere.. hvis nu at man som privat stald også ville havde muligheden for dette luksus men uden og betale en halv bondegård? hvad er stemningen for det ? :D

 

dette her er kun en form for høring og debat hvad folk tænker om disse ting både pris mæssigs men også kvalitets mæssigt..

 

ingen bud eller priser er dumme så fyr løs:) hegn/folde ville jeg gerne høre i meter pris (fuldt træhegn med jernlåge) og ridehaller hvad folk tænker prisen kunne være for en færdig ridehal uden bund 20*40 og 20*60

 

pfh tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stor interesse - prisleje afh produkt
Forfatter: 
Dato:  02-05-2021 18:10
Jeg tror, at der er en meget stor interesse.

Men prislejet afhænger af produktets kvalitet.
Jeg har lige sat fold op på 4 hektarer.
Jeg har været ramt af Corona i april senfølger frem til ca januar i år, pga fatigue har jeg simpelthen ikke kunne nå at gøre ting selv.

Det nytter jo ikke noget, hvis man skal videre i teksten - og har derfor betalt mig fra det - der er simpelthen for mange ventende projekter, til at jeg ville kunne nå alt selv.

Jeg gav 85.000 kr inkl moms inkl ridebane hegn- det havde koster 20.000 kr til materialer til folde, vistnok noget lignende til ridebanehegn.
Og nu bør det holde væsentlig længere, stå bedre end hvis jeg selv havde gjort det.

Hvis du havde givet mig et skarpt tilbud på fx 60.000 kr for opgaven - klart, jeg havde da valgt dig (medmindre du havde et grimt omdømme), under forudsætning af, at kvaliteten stadig var ok.
Men få ting er mere afslørende, end et træhegn, hvor træet vrider sig pga dårlig kvalitet af materialer...
Og elhegn er jo ikke grimt, især ikke hvis det er lige, det forsvinder jo i landskabet...
...

Udendørs ridebane...
Ser du, DER er der et stort marked for saglig, faglig rådgivning til et moderat budget.
Der findes mange entreprenører, som gerne giver tilbud på en ridebane - men helt ærligt, 80-180.000 kr for noget, som 1-2 hyggeryttere rider på.
Selvfølgelig, vil der sikkert være mærkbar forskel på kvalitet, men hvis du kan lave en ridebane til fx 20-50.000 kr, som er funktionel 10 mdr om året, vil mange være glade.
Ja, nogen kan selv, hvis de kender nogen der kender nogen gode forbindelser.
Men resten af os dødelige har brug for hjælp.

Ridehal..
Hm, selve hallen koster jo, forskellen er kun om det er støbt beton eller ridebanebund og vandingsanlæg - realistisk set, hvor mange procent billigere kan du gøre det?
0
0
Svar på denne tråd
 
 priser
Forfatter: 
Dato:  03-05-2021 13:17

Jeg tror det næste store hit i hesteverdenen bliver noget med grønne tiltag. Eks en fiberbund med biologisk nedbrydelige fiber i stedet for plastik og gummirester som nu.

 

Hvis jeg skulle invistere mange penge i lir, så skal jeg kunne forsvare det overfor mig selv = en grøn løsning. Jeg ville til enhver tid vælge den grønneste løsning, også selvom den er lidt dyrer.


Suldudu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Grøn løsning... Thumbs up
Forfatter: 
Dato:  03-05-2021 19:31
Nu, hvor jeg har hest hjemme, har jeg meldt mig ind i diverse Facebook grupper.

Der er chokerende mange, som ikke aner hvad de gør. Eller skal gøre.

Hvad med gødning? Skal mine folde have noget - og så gætter de og giver... Noget...
Hvad med det skur uden fast bund? Burde man tænke over at bremse ammoniak nedsivning??
Hvordan kommer jeg af med møget fra mødding? Der er folk, der får lokale bønder til at hente - og andre som lægger møg fra x heste i en bunke i skellet.
Hvordan vander man, på en måde der sikre rent drikkevand med et lavt spild?
Hvad er neutral og hvad er skidt som strøelse ift til, at det både skal virke, være til at betale men også ift miljø?
Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal være forarget eller have ondt af at folk hverken kender regler eller har nok viden om miljø/biologi / landbrug, til at gøre noget videnbaseret?

Hvis du er åben for at arbejde med forskellige ting til heste folk, så vil det hjælpe din omsætning hvis du basere på vidensbaserede løsninger - OBS, pas på politisk korrekt fælden.
Økologi er uden kunstgødning og sprøjtemiddel, jaja, men øget kvælstof udvaskning, lavere udbytte pr areal - og marker holdes ukrudt frie med mekanisk bearbejdning. Hvor mange hare killinger og agerhøns kyllinger kan undvige en 20 meter lang rive??
Du får smæk, hvis du reklamere for produkter, der er politisk korrekt uden faglig kompetent indsigt...
Det har vi røde politikere til...
Host host
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider