Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridning med menstruation
Forfatter: 
Dato:  06-12-2020 13:55

Hej alle

 

Jeg har i dag fået min mens for første gang. Det egentlig fint nok og ikke et stort problem for mig. Men så kom jeg til at tænke på hvad jeg skal gøre når jeg skal have dressur undervisning i morgen? Tænker ikke det er rart at ride med bind? Men er man bare nødt til det? Og har i nogle gode tricks?


Kh

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2020 14:16

... Ikke noget problem. Bare rid. Brug et tyndt bind med vinger, og hvis du bløder meget, et ekstra-langt bind.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bind med vinger
Forfatter: 
Dato:  07-12-2020 08:49
Gå ned i brugsen og køb en pakke bind.
Dem med vinger har sværere ved at glide rundt + beskytter kanten af trussen.

Der er ofte en farvekode.
Fx lyserød er de mindste.
Grøn kan bære lidt mere.
Blå er beregnet til at kunne holde en hel nat - og fylder også lidt mere.
Grøn er sikkert helt fint.

Marker første og sidste dag i din periode. Det gør du fremover. En typisk menstruation kommer med 28 dages interval. Nu får du hurtigt en ide om, hvornår næste cyklus starter.
I de næste 40 år foreslår jeg at du altid har 1-2 bind i din taske eller jakkelomme. Kommer en menstruation mens du er ude i byen, så er det lavpraktiske intet problem.

Velkommen til voksenlivet.
Menstruation giver et upraktisk behov for bind - men sæt ikke livet i stå af den grund.
3
1
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2020 12:49

... et problem - som de andre skriver, vælg et forholdsvist tyndt bind og sørg for at det er klistret godt fast med vinger osv.

Som Dr. Who skriver, er det en god ide fremover lige at have bind/tamponer med når du er væk hjemmefra.

Specielt de første par år kan det godt være ret uregelmæssigt - men hvis du lige noterer i en kalender, vil du på et tidspunkt kunne regne ud hvornår det kommer næste gang.

Men det er ikke en grund til at sætte begrænsninger for dine fritidsinteresser - bare du lige tager dine forholdsregler :)


£isbeth (Blue Bird)


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider